Wysłany: 2014-10-11, 06:01 trudności z zapalaniem i niskie jałowe obroty - duster 1,6
Koledzy sytuacja podobna, może ktoś pomoże.
W skrócie moja historia wyglądała tak:
0) przebieg 30 tys.
1) 2 m-ce temu - pojedyncze epizody trudności w zapaleniu silnika
2) 1 m-c temu - częstsze epizody trudności w zapaleniu oraz częstsze epizody nierównych i niskich prawie że gaśnie silnik) obrotów biegu jałowego. Pisząc epizody, mam na myśli, że dzieje się to nie zawsze. Trudno znaleźć jakąkolwiek zależność, bo dzieje się to na zimnym i ciepłym silniku, na gazie i na benzynie.
3) 2 tygodnie temu - dwa razy podczas jazdy włączyła się kontrolka "z trójkątem i ślizgającym się w trójkącie samochodem" i jednocześnie zaczęła migać kontrolka silnika
4) wizyta u mechanika, stwierdzenie wypadania zapłonu na jednym cylindrze, skasowanie błędu, wymiana świec. Diagnoza mechanika - "nie wiadomo co", Zalecenia - "jeździć i obserwować"
5) Obecnie po tych zabiegach sytuacja poprawiła się trochę, ale dalej pojawiają się epizody trudności w zapłonie silnika (kręcenie rozrusznikiem parę sekund) oraz schodzenie obrotów biegu jałowego do poniżej 500 (prawie gaśnie). Generalnie nie wygląda to żeby było naprawione, ale zmniejszyła się częstotliwość. Komputer nie rejestruje błędów.
Proszę koledzy pomóżcie. Generalnie interesują mnie odpowiedzi osób które miały podobne problemy i udało się zdiagnozować i naprawić. Proszę nie pisać porad na zasadzie, że "może czujnik czegoś tam" lub "a może spuść paliwo"
Z góry uprzejmie dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-19, 18:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-11, 06:39
czy wgrywano ci nową mapę wtrysku w ASO? - jeśli nie, zgłoś się tam i niech to zrobią. To może rozwiązać problem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-10-11, 06:39, w całości zmieniany 1 raz
samochód wyleczony ok tydzień temu.
co się okazało: nie wymienilem od poczatku montazu instalacji gazowej filtro fazy cieklej i lotnej. zrobilem na nich ok 30 tys. podobno bród ktory przez nie przelecial spowodowal zatarcie wtryskow.
wymieniono wszystkie wtryski (diagnostyka,robocizna, wtryski, filtry) - ok. 500 zł
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum