Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rezonans podczas wkręcania na obroty Sandero I
Autor Wiadomość
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-04-09, 09:03   Rezonans podczas wkręcania na obroty Sandero I

Cześć.
W mojej Sandero po wymianie kpl. rozrządu zacząłem słyszeć nietypowy rezonans, wydobywający się gdzieś z okolicy prawego przodu auta. Wrażenie jest jednak jakby dźwięk niósł się po całej "budzie".;) Nie dam sobie ręki uciąć czy nie było go wcześniej, stąd nie wracam do serwisu, ponadto podczas wymiany rozrządu poprosiłem mechanika o wyregulowanie sprzęgła, które wysoko łapało.
Mamy więc dwie zmienne i jeden efekt - jestem raczej przekonany, że wcześniej go nie było.
Dacia, szczególnie po ruszeniu na I i zmianie na II bieg wydaje dźwięk - jakby karoseria wpadała w rezonans, coś w stylu jakby po dodawaniu gazu było za mało mocy i coś z przodu wpadało w wibracje.
Ostatnio kolega prowadził przez moment moje auto i również zwrócił uwagę na ów dźwięk.
Macie jakieś pomysły co sprawdzić i czy ew. wykonane czynności serwisowe mogą mieć wpływ na powstanie zjawiska?
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-04-09, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 09:21   

W pierwszym rzędzie - osłona pod silnikiem.

Po drugie - osłona paska rozrządu.

Ale najlepiej po prostu wsadzić głowę pod maskę i wysłuchać i wymacać świerszcza.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-04-09, 09:24   

Laisar, to tylko dzieje się podczas jazdy.:) Osłona paska rozrządu mogłaby być luźna? Widać ją z zewnątrz, czy chodzi raczej o jakąś część widoczną po rozkręceniu?
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-04-09, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 09:27   

Skoro wydaje się, że zależy to od obrotów, to po prostu posadź kogoś za kierownicą i niech dodaje gazu.

Osłona rozrządu to taka plastikowa część na prawym skraju silnika, widoczna od razu pod maską - tuż przed nią jest pasek akcesoriów:



- nr 8.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-09, 09:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-04-09, 09:34   

OK, plastikowa osłona nie dawałaby takiego efektu. Myślałem, że może jakaś metalowa osłona jest dodatkowo w okolicy paska.
To coś w stylu jakbym miał metalową osłonę silnika pod spodem i stłumił dźwięk dodatkowo jakąś gumową podkładką.
Hmm.. spróbuję na postoju, ale wtedy nic nie gra. Najlepiej byłoby kogoś podwiesić pod podwoziem.;)
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-04-09, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 12:28   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1231
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-04-09, 12:43   

Będę bacznie oglądał dziś osłonę rozrządu, bo z postu, który przytoczyłeś wynika, że w 1.4 MPI to częsta przypadłość.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 12:58   

Nie wiem, czy częsta, bo nie kojarzę wiele więcej podobnych doniesień - na to też natknąłem się przez przypadek dopiero teraz, porządkując inny temat. W każdym razie nie zaszkodzi sprawdzić nawet jeśli byłby to rzadki przypadek.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-04-09, 13:00   

Tak napisał jeden z forumowiczów w ostatnim poście. Miejmy nadzieję, że to osłona będzie winowajcą.:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne