Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-18, 22:15
Nie wiem czy to będzie widoczne na fotce, tam jest ciasno, ale może spróbuję.
Pierwszy wyciek znaleźli w ASO po zdjęciu dolnej osłony silnika.
A sam wyciek objawia się zapoceniem plastikowej osłony paska rozrządu (od dołu) ale ta smuga oleju podobno ciągnie się (jeszcze jej w całości nie widziałem) od tyłu silnika (okolice kolektora dolotowego). W dodatku widok zasłania mi wtrysk gazu.
Najlepiej "obmacać" tą plastkową osłonę rozrządu. Trzeba dobrze zaglądać żeby zaglądnać tego czego nie powinno się oglądać ;)
laisar napisał/a:
podobno lekkie zapocenie jest w tych silnikach normalne
Miałbym na to wywalone gdyby nie to, że ten wyciek "smaruje" pasek rorządu, a to mnie już bardzo niepokoi, bo później pasek się urwie lub przeskoczy a ktoś w ASO powie że nie dopilnowałem usterek. A naprawiać silnika z własnej kieszeni nie zamierzam.
Dodano 2008-10-20, 11:25
Chce mi się wyć i rzucać różnymi słowami których tu nie można używać.
Dzisiaj byłem w serwisie, silnik zalany olejem, szczególnie pod pokrywą paska rozrządu. Ewidentny przeciek, ale ... k...a skąd ??? Z mechanikiem rozbierałem te obudowy, śruby przelotowe do kanałów olejowych SUCHE, zemeringi suche, uszczelka głowicy sucha, a jednak pod pokrywą olej. Silnik umyty i w stanie połowicznego rozebrania uruchomiony na godzinę i dalej k...a NIC.
Silnik złożony przejażdżka na wyspę Sobieszewską i z powrotem, zdjęcie obudów i NIC.
Ma ktoś pomysł skąd to cieknie ???
Jestem drugi w Gdańsku, który ma niezidentyfikowany przeciek oleju, z tym że w drugim aucie cieknie koło mocowania bagnetu oleju i miski olejowej.
W czwartek jadę na następne oględziny, może teraz ujawni się miejsce z którego cieknie.
Najwięcej oleju było pomiędzy napinaczem paska a pompą wodną.
Dodano 2008-10-23, 22:33
Czwartkowe oględziny po 200 km nie wykazały żadnego przecieku.
Mam nadzieję że problemy się skończą i od tej pory będę jeździł tylko na przeglądy.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-05, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-10-24, 07:10
też mam taką nadzieję ja czekam na MCV też z takim silnikiem i instalacją i czytam twój wątek uważnie, oby u mnie tak nie było no ale jak by co to będę miał z kim debatować odpukać tfu tfu tfu
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-06, 15:51
No i jest ciąg dalszy przygód, olej cieknie coraz bardziej i nie jest to uszczelka pod głowicą bo oglądałem to sam.
Wygląda to na zemeringa na wale, przecieka to aż na koło pasowe paska akcesoriów i olej jest rozrzucany przez to koło na cały bok silnika, po drodze robi to samo koło od paska rozrządu pod osłonami.
Przeciek przez ostatnie 500 km zrobił się na tyle duży, że "wymył" ścieżkę ściekania i dopiero teraz jest to ładnie widoczne.
Dochodzę do wniosku, że ta nieszczęsna uszczelka była od samego początku dobra, a olej był narzucany pod nią przez to koło pasowe.
Mam jeszcze ciekawostkę, dla tych co nie oglądali silnika od tyłu - blok nie jest tam pomalowany i wygląda jak ze szrota.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-07, 17:37
Zostały wymienione wszystkie uszczelniacze (zemeringi), oraz wymieniono pastę uszczelniającą miskę olejową (tam nie ma uszczelki), przy okazji wymieniono rozrząd w całości, czyli już mam trzeci pasek i następny będzie już poza gwarancją.
Myślę że się tym razem przyłożyli, bo mają mnie po dziurki w nosie, ale też już mam wyznaczonego jednego mechanika, z którym mogę wszystko skonsultować i mogę chodzić po sali warsztatowej.
ASO można polubić, można z nimi pogadać, nie są fachowcami na najwyższym poziomie, ale nie jest aż tak tragicznie jak to niektórzy próbują to przedstawić.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-11-09, 07:47
Mamert napisał/a:
Myślę że się tym razem przyłożyli,
.
też mam taką nadzieję ale napisz za jakiś czas czy wszystko jest ok, ja od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem MCV właśnie z tym silnikiem+lpg i twój watek śledzę od samego początku a do tgo przysparzał mnie o ból głowy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-13, 17:20
Nadzieja, nadzieja, nadzieja ... laisar dokończ bo mi się już nie chce.
Już wiem co za dzieci miała ta nadzieja, to pewnie była córka a na imię jej bezNADZIEJA.
Albo 1. spartolili albo 2. to nie było to. Chyba że jeszcze... 3. to resztki starego wycieku?
Ogólnie niefajnie, ale z drugiej strony: czy są jakieś widoczne skutki uboczne? Bo jeśli ogólnie auto właściwie jeździ (w miarę?) normalnie, to może po prostu jeździć jak najwięcej (znaczy: póki jest gwarancja), aż coś faktycznie mocno walnie i wtedy problem się rozwiąże samoistnie... <;
TSD jak buty któryś raz z rzędu naprawiają nieskutecznie to zdaje się przysługuje wymiana?
1 Jesli samochod kupiles wczesniej niz 2 lata temu to dupa zbita, jesli nie to:
2. Czy samochod kupowales na firme, jesli nie to:
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego
Art. 10.
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu;
Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wyma
gają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się
wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego
inny sposób zaspokojenia.
3 Jesli na firmę to KC - rękojmia (wazne tylko rok):
Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
§ 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.
§ 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił sprzedawcę o wadzie.
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.
§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący
Resztę ewentualnie sobie doczytasz, mozesz domagac sie wielu rzeczy, aloe NIE Z TYTULU GWARANCJI!
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-11-20, 20:28
nie zazdroszczę ci , po prostu dostałeś skur*iały silnik. U mnie odpukać nic nie leci. Mam nadzieję że Reno polska uzna twoją reklamację i dostaniesz nową furę bo pewnie kasy nie będą chcieli oddać.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-20, 20:41
gigi303 napisał/a:
nie zazdroszczę ci , po prostu dostałeś skur*iały silnik. U mnie odpukać nic nie leci. Mam nadzieję że Reno polska uzna twoją reklamację i dostaniesz nową furę bo pewnie kasy nie będą chcieli oddać.
Oj obawiam się że Reno tak chętnie nowego auta nie da. Sądzę że zaproponują naprawę.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-21, 08:32
gigi303 napisał/a:
nie zazdroszczę ci , po prostu dostałeś skur*iały silnik. U mnie odpukać nic nie leci. Mam nadzieję że Reno polska uzna twoją reklamację i dostaniesz nową furę bo pewnie kasy nie będą chcieli oddać.
Nawet na to nie liczę, bo naprawa która nie przekroczy wartości auta jest w dalszym ciągu możliwa. Powstaje tylko pytanie czy dalsze naprawy nie przekroczą wartości silnika, który mogliby wymienić. Moim zdaniem silnik kosztuje ok 7000 zł, a koszty napraw wyniosły już ok 4000 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum