Uważam, że kolega Adameq ma rację. Na felgach stalowych (aluminiowych też) mogą się pojawić odpryski lakieru, jeśli jednak lakier odpada na dużych obszarach lub w wielu punktach, a rdza pojawia się obficie i rozszerza zasięg występowania, ma się prawo reklamować. Sprzedawca może/powinien takie felgi oczyścić i pomalować solidnie.
Na moich oryginalnych "srebrnych stylizowanych) tez pojawiało się kilka odprysków. Nie idę z tym do reklamacji, bo jest ich klika i są małe, a rdza się nie rozłazi obficie po całej feldze. Zresztą, u Nazaruków gwarancja, zwłaszcza lakiernicza, niemal nie jest respektowana - to specyficzny, LUBELSKI, serwis Renault/Dacii.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 09:06
Do pracy w takich warunkach używa się specjalizowanych pojazdów z blachami zabezpieczonymi specjalnymi farbami a często z blachami ze stali kwasoodpornej. Tak jak samochody pożarnicze (środki gaśnicze są żrące). Tyle że taki samochód nie kosztuje jak Dokker 50 tys. tylko z 10 razy tyle. Swoją drogą warto tu zapisać VIN na przyszłość bo pewnie za kilka miesięcy wypłynie okazja z małym przebiegiem po przekładce blach ( o ile silnik nie skorodował wewnętrznie).
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-06-30, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Borze liściasty! Grupa Azoty, w środku otwarty worek Azofoski, a auto wypieprzone (bo inaczej nie da się tego określić) od góry do dołu jakimś białym proszkiem... Heeeelooouuu, to miało być jakieś podchwytliwe pytanie, czy co? d; Przy powszechnym mniemaniu nt zabezpieczeń daciek to chyba cud, że to auto samo już nie użyźnia jakiegoś pola...
Borze liściasty! Grupa Azoty, w środku otwarty worek Azofoski, a auto wypieprzone (bo inaczej nie da się tego określić) od góry do dołu jakimś białym proszkiem... Heeeelooouuu, to miało być jakieś podchwytliwe pytanie, czy co? d; Przy powszechnym mniemaniu nt zabezpieczeń daciek to chyba cud, że to auto samo już nie użyźnia jakiegoś pola...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-07, 21:36
Podczas wymiany filtra paliwa... gdy tylko zrzuciłem nadkole ujrzałem masakryczny widok jakieś pół litra syfu za nadkolem w miejscu progu, druga sprawa od środka blach tylko widać podkład więc oszczedność na maxa lecz ani jednej kropki rudy nie znalazłem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-02-07, 14:26
przypomni mi ktoś jak jest z gwarancją lakierniczą/antykorozyjną?
Bo niby usuwali mi na zgrzaniu blach w komorze silnika lekką korozję a znów wyłazi. Ile jest czasu na reklamowanie źle usuniętej usterki?
Autko zaraz kończy 5 latek.
Bo niby usuwali mi na zgrzaniu blach w komorze silnika lekką korozję a znów wyłazi.
Korozja przy zgrzewach zwłaszcza na łączeniu blach jest fizycznie nie do usunięcia. Można to maskować, ale efekt zawsze będzie ten sam korozja pojawi się po jakimś czasie. Korozja może się ponownie nie pojawić jak dany element dokładnie się wyczyści co jest niemożliwe gdy dwa elementy metalowe są ze sobą połączone.
Jedyne wyjście to wyciąć, i wspawać, zgrzać nowy element ale i to jest problematyczne, bo w miejscach spawów także wyjdzie z czasem korozja, a zgrzewy są możliwe nie w każdej sytuacji. Także przykro mi bardzo cokolwiek zrobią i tak będzie źle gdyż blacha której użyto do wyprodukowania dacii nie jest po prostu ocynkowana. Oszczędności producenta mszczą się na właścicielach.
Od pewnego czasu śledzę na facebooku profil "dacia mądry wybór" i zauważyłem, że tam wytwarza się taką sielankową wizję posiadania tego auta, rodzinne wyjazdy, urlopy, sama radość i itp itd. Nikt nie pisze o korozji. Od czasu do czasu ja wrzucam jakiś komentarz na ten temat. Może warto aby inni robili to samo, może wreszcie się coś ruszy? Bo teraz wygląda na to, przynajmniej obserwując ich profil, że dacia to idealne bezproblemowe auto. Fakt mechanicznie może i tak ale blacharsko to jest to totalne dno niestety.
Takie moje przemyślenia po oględzinach wielu taczek ze spodu podczas montażu lpg i różnych zakamarków (po prostu już wiem gdzie szukać :))
wybacz niestety gdybym przy każdym aucie robił zdjęcie to bym tydzień lpg montował :) pod uszczelką na grodzi, przy zawiasach, za zderzakiem, pod zaślepkami technologicznymi w podwoziu. Oraz przy wielu zgrzewach na ścianie grodziowej.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 715 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-02-08, 14:29
renaultuser napisał/a:
...Korozja przy zgrzewach zwłaszcza na łączeniu blach jest fizycznie nie do usunięcia. ...Jedyne wyjście to wyciąć, i wspawać, zgrzać nowy element ale i to jest problematyczne, bo w miejscach spawów także wyjdzie z czasem korozja, a zgrzewy są możliwe nie w każdej sytuacji...
popatrzy się bo to zaczęło się od tej gównianej uszczelki, rdzę usunęli z blachy ale na uszczelce zostawili resztki rdzy....
Wiem jedno, następne autko jeżeli to będzie dacia to na starcie 3-4 tysia taniej niż każde inne (myślę o sandero, logan mcv lub fiacie grande punto). Patrząc po mojej krótkiej karierze kierowcy jako posiadacza autek nowych i jakości serwisów następne będzie używane robione u pana staśka w warsztacie o ile sam nie dam rady czegoś naprawić (hamulce, wymiana płynów itp).
Może spróbujmy zebrać w jednym miejscu te punkty auta (mi zależy na Dusterze ), w których najczęściej występuje korozja, żeby móc samemu, bądź w warsztacie specjalistycznym, dokładnie je sprawdzić i ew. ogniska korozji zgłosić do naprawy w ASO przed upływem gwarancji.
Pod koniec miesiąca mam odebrać Dustera,nie ukrywam że jestem " uczulony"
na korozję ,wolę od razu zainwestować w antykorozję.
Przychylam się do sugestii piku !!!!!!!!!!!!!
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 22:12
Na tym filmie : https://www.youtube.com/watch?v=mhsW-n7ndPQ przedstawione są 3 rzeczy, które należałoby zrobić w Dusterze. Jeżeli chodzi o trzecią czynność (8:15): co to za spray? Ma jakieś specjalne nakrętki. Czy warto to zrobić?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-02-10, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum