Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-06-25, 21:41   

Uważam, że kolega Adameq ma rację. Na felgach stalowych (aluminiowych też) mogą się pojawić odpryski lakieru, jeśli jednak lakier odpada na dużych obszarach lub w wielu punktach, a rdza pojawia się obficie i rozszerza zasięg występowania, ma się prawo reklamować. Sprzedawca może/powinien takie felgi oczyścić i pomalować solidnie.
Na moich oryginalnych "srebrnych stylizowanych) tez pojawiało się kilka odprysków. Nie idę z tym do reklamacji, bo jest ich klika i są małe, a rdza się nie rozłazi obficie po całej feldze. Zresztą, u Nazaruków gwarancja, zwłaszcza lakiernicza, niemal nie jest respektowana - to specyficzny, LUBELSKI, serwis Renault/Dacii.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-06-25, 21:45   

Związki azotu i mocznik - pojeździj innym autem w tych samych warunkach - żadne nie da rady. :-P
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-06-25, 21:52   

malygabrys napisał/a:
Związki azotu i mocznik - pojeździj innym autem w tych samych warunkach - żadne nie da rady. :-P


Poza tym, to auto poleasingowe - było ostro używane, mało zadbane (np. nie robiono zaprawek na pęknięciach i ubytkach lakieru).
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2015-06-29, 20:19   

ten dokker jeszcze na gwarancji, ale żeby po dwóch latach auto wyglądało jak złom?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-06-29, 20:46   

Pewnie ze względu na warunki w jakich było używane odmówiono naprawy gwarancyjnej.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 09:06   

Do pracy w takich warunkach używa się specjalizowanych pojazdów z blachami zabezpieczonymi specjalnymi farbami a często z blachami ze stali kwasoodpornej. Tak jak samochody pożarnicze (środki gaśnicze są żrące). Tyle że taki samochód nie kosztuje jak Dokker 50 tys. tylko z 10 razy tyle. Swoją drogą warto tu zapisać VIN na przyszłość bo pewnie za kilka miesięcy wypłynie okazja z małym przebiegiem po przekładce blach ( o ile silnik nie skorodował wewnętrznie).
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-06-30, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 14:04   

nalepka "grupa azoty " mówi wszystko
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-30, 14:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-06-30, 15:35   

DrOzda napisał/a:
pewnie za kilka miesięcy wypłynie okazja z małym przebiegiem po przekładce blach ( o ile silnik nie skorodował wewnętrznie).


Zanim/jeśli w ogóle go ktos kupi to nie będzie do czego tych nowych blach przykręcić, bo całość przybierze wygląd podwozia ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 15:46   

czy ja wiem .
Na szybkości można farbą w spreju prysnąć troche wypolerować .
Miesiąc powinno być bez rdzy , jakiś naiwniak się trafi
_________________
Moje auto
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-06-30, 16:57   

Naiwniak albo miłośnik rost style czy jak się to tam nazywa :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 22:35   

Marcin napisał/a:
Ktoś wie co mogło sprawić, że 2 letnia Daćka tak skorodowała? :shock:

https://aukcje.efl.com.pl/Auction/DACIA-DOKKER-1.5-DCI-2013r.-DW978TL-id4555

Borze liściasty! Grupa Azoty, w środku otwarty worek Azofoski, a auto wypieprzone (bo inaczej nie da się tego określić) od góry do dołu jakimś białym proszkiem... Heeeelooouuu, to miało być jakieś podchwytliwe pytanie, czy co? d; Przy powszechnym mniemaniu nt zabezpieczeń daciek to chyba cud, że to auto samo już nie użyźnia jakiegoś pola...
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-01, 11:06   

laisar napisał/a:
Marcin napisał/a:
Ktoś wie co mogło sprawić, że 2 letnia Daćka tak skorodowała? :shock:

https://aukcje.efl.com.pl/Auction/DACIA-DOKKER-1.5-DCI-2013r.-DW978TL-id4555

Borze liściasty! Grupa Azoty, w środku otwarty worek Azofoski, a auto wypieprzone (bo inaczej nie da się tego określić) od góry do dołu jakimś białym proszkiem... Heeeelooouuu, to miało być jakieś podchwytliwe pytanie, czy co? d; Przy powszechnym mniemaniu nt zabezpieczeń daciek to chyba cud, że to auto samo już nie użyźnia jakiegoś pola...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-07, 21:36   

Podczas wymiany filtra paliwa... gdy tylko zrzuciłem nadkole ujrzałem masakryczny widok :roll: jakieś pół litra syfu za nadkolem w miejscu progu, druga sprawa od środka blach tylko widać podkład więc oszczedność na maxa lecz ani jednej kropki rudy nie znalazłem.
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-08-11, 10:19   

Podobnie jest z tyłu pod plastikowymi nakładkami. Warstwa baranka jest tylko na nadkolu a wokół gwintów do mocowania tych plastików sam lakier!

Pod plastikami kompres ze słonego błota, podobnie w okolicach wlewu paliwa. Koszmar, będą dziury na wylot w max 2 lata.

Wyczyściłem nadkola i zapryskałem środkiem przeciwkorozyjnym. Może pomoże ale bez pełnych nadkoli tylnych słabo to widzę.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-08-12, 13:12   

Bartosz81 napisał/a:
Podobnie jest z tyłu pod plastikowymi nakładkami. Warstwa baranka jest tylko na nadkolu a wokół gwintów do mocowania tych plastików sam lakier!

Pod plastikami kompres ze słonego błota, podobnie w okolicach wlewu paliwa. Koszmar, będą dziury na wylot w max 2 lata.

Wyczyściłem nadkola i zapryskałem środkiem przeciwkorozyjnym. Może pomoże ale bez pełnych nadkoli tylnych słabo to widzę.

Z opisu wynika że samochód ma 4 lata - czy ma dziury na wylot od dwóch lat?
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 715
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-02-07, 14:26   

przypomni mi ktoś jak jest z gwarancją lakierniczą/antykorozyjną?
Bo niby usuwali mi na zgrzaniu blach w komorze silnika lekką korozję a znów wyłazi. Ile jest czasu na reklamowanie źle usuniętej usterki?
Autko zaraz kończy 5 latek.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-07, 14:54   

Nikita_Bennet napisał/a:
Ile jest czasu na reklamowanie źle usuniętej usterki?
Autko zaraz kończy 5 latek.

Do końca 6-letniej gwarancji fabrycznej.

Potem - standardowo 12 miesięcy.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-02-07, 20:58   

Nikita_Bennet napisał/a:

Bo niby usuwali mi na zgrzaniu blach w komorze silnika lekką korozję a znów wyłazi.


Korozja przy zgrzewach zwłaszcza na łączeniu blach jest fizycznie nie do usunięcia. Można to maskować, ale efekt zawsze będzie ten sam korozja pojawi się po jakimś czasie. Korozja może się ponownie nie pojawić jak dany element dokładnie się wyczyści co jest niemożliwe gdy dwa elementy metalowe są ze sobą połączone.

Jedyne wyjście to wyciąć, i wspawać, zgrzać nowy element ale i to jest problematyczne, bo w miejscach spawów także wyjdzie z czasem korozja, a zgrzewy są możliwe nie w każdej sytuacji. Także przykro mi bardzo cokolwiek zrobią i tak będzie źle gdyż blacha której użyto do wyprodukowania dacii nie jest po prostu ocynkowana. Oszczędności producenta mszczą się na właścicielach.

Od pewnego czasu śledzę na facebooku profil "dacia mądry wybór" i zauważyłem, że tam wytwarza się taką sielankową wizję posiadania tego auta, rodzinne wyjazdy, urlopy, sama radość i itp itd. Nikt nie pisze o korozji. Od czasu do czasu ja wrzucam jakiś komentarz na ten temat. Może warto aby inni robili to samo, może wreszcie się coś ruszy? Bo teraz wygląda na to, przynajmniej obserwując ich profil, że dacia to idealne bezproblemowe auto. Fakt mechanicznie może i tak ale blacharsko to jest to totalne dno niestety.
Takie moje przemyślenia po oględzinach wielu taczek ze spodu podczas montażu lpg i różnych zakamarków (po prostu już wiem gdzie szukać :))
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-07, 22:45   

renaultuser napisał/a:
Takie moje przemyślenia po oględzinach wielu taczek ze spodu podczas montażu lpg i różnych zakamarków (po prostu już wiem gdzie szukać :))

To podziel się z nami tą wiedzą gdzie szukać "rudej" najlepiej ze zdjęciami.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-02-07, 23:15   

wybacz niestety gdybym przy każdym aucie robił zdjęcie to bym tydzień lpg montował :) pod uszczelką na grodzi, przy zawiasach, za zderzakiem, pod zaślepkami technologicznymi w podwoziu. Oraz przy wielu zgrzewach na ścianie grodziowej.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-02-08, 09:13   

renaultuser napisał/a:
totalne dno niestety.


Piszesz o BMW??
:shock:
_________________
48piotr
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 715
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-02-08, 14:29   

renaultuser napisał/a:
...Korozja przy zgrzewach zwłaszcza na łączeniu blach jest fizycznie nie do usunięcia. ...Jedyne wyjście to wyciąć, i wspawać, zgrzać nowy element ale i to jest problematyczne, bo w miejscach spawów także wyjdzie z czasem korozja, a zgrzewy są możliwe nie w każdej sytuacji...

popatrzy się bo to zaczęło się od tej gównianej uszczelki, rdzę usunęli z blachy ale na uszczelce zostawili resztki rdzy....

Wiem jedno, następne autko jeżeli to będzie dacia to na starcie 3-4 tysia taniej niż każde inne (myślę o sandero, logan mcv lub fiacie grande punto). Patrząc po mojej krótkiej karierze kierowcy jako posiadacza autek nowych i jakości serwisów następne będzie używane robione u pana staśka w warsztacie o ile sam nie dam rady czegoś naprawić (hamulce, wymiana płynów itp).
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-08, 14:34   

Może spróbujmy zebrać w jednym miejscu te punkty auta (mi zależy na Dusterze :-) ), w których najczęściej występuje korozja, żeby móc samemu, bądź w warsztacie specjalistycznym, dokładnie je sprawdzić i ew. ogniska korozji zgłosić do naprawy w ASO przed upływem gwarancji.
 
zbim5 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2016-02-08, 18:12   

Pod koniec miesiąca mam odebrać Dustera,nie ukrywam że jestem " uczulony"
na korozję ,wolę od razu zainwestować w antykorozję.
Przychylam się do sugestii piku !!!!!!!!!!!!!
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 22:12   

Na tym filmie : https://www.youtube.com/watch?v=mhsW-n7ndPQ przedstawione są 3 rzeczy, które należałoby zrobić w Dusterze. Jeżeli chodzi o trzecią czynność (8:15): co to za spray? Ma jakieś specjalne nakrętki. Czy warto to zrobić?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-02-10, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne