Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2016-10-26, 09:07   

pixa, zalać od zewnątrz. Warstwa gestego oleju, szybka przejażdżka po kurzu, warstwa oleju i masz zabezpieczenie na długo.

Ok, nadkola to zły termin. błotniki?

Masa plastyczna póki nie pęka jest ok. Ale z czasem powstaja w niej mało widoczne pęknięcia, w które wchodzi willgoć i sól...i mamy kompres prokorozyjny.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-26, 12:26   

Bartosz81 napisał/a:
Masa plastyczna póki nie pęka jest ok

Zachowuje elastyczność przez długie lata, więc przy kontrolowaniu i uzupełnianiu uszkodzeń nie powinna samoistnie pękać.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-29, 10:36   

Lajkonik napisał/a:
Skoro wylazło dopiero po ponad 5 latach użytkowania, to nie jest tak źle. Żadnych zgrzewów tu nie widzę. Tzn są przy "uchu" zamka, ale to nie to rdzewieje. A wiem z doświadczenia, że spod grubej warstwy Hammerite tak szybko nie wylezie ruda. I po co pieprzyć się z kolorem, jak to jest w środku?

hammerire jest lichy.
polecam do takich rzeczy sprobowac farbe Cekor R.
Probowalem juz wiele wynalazkow, ale ten jest nie do przebicia.
na allegro jest tani, mozna na rdze i nie trzeba nawet odtluszczac niczym specjalnym, po prostu przetrzec.
W punto zdalo egzamin :-)
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
szymqw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 27
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-11-16, 22:18   

Witam wszystkich forumowiczów. Pozwoliłem sobie dopisać się do tego wątku jako że traktuje on o korozji i zabezpieczeniach. Otóż, chciałem Was zapytać czy też macie podobny problem bo ja w swojej Dacii Duster zdiagnozowałem, że na klapie/pokrywie silnika pojawiają się drobne ogniska korozji które najprawdopodobniej od plastikowych odbojników (chyba w tym miejscu po prostu plastikowy odbiojnik wyciera lakier, którego powłoka jest i tak pewnie cienka co prowadzi do korozji). Ja oddałem właśnie Dustera do serwisu (jeszcze mam gwarancję) już drugi raz. Bo raz zrobili zaprawki ale potem znowu wyszły wykwity w tych miejscach. I obawiam się że owszem serwis zrobi zaprawki ale problem i tak zostanie nie rozwiązany bo odbojnik dalej będzie miał tendencję do "wycierania" miejsc na klapie. A może macie jakiś swój patent na ten problem? Myśłałem żeby tam zadać jakaś miękką podkładkę czy coś - żeby zminimalizować "efekt tarcia". Dzięki za rady.
Załączam poniżej zdjęcie. Nie jest to zdjęcie mojego Dustera tylko jakieś pierwsze lepsze z internetu bo chodziło mi tylko o to aby pokazać w których miejscach na klapie się to dzieje (zaznaczone na zółto).
http://tufotki.pl/1B5Cc
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-16, 22:39   

szymqw napisał/a:
na klapie/pokrywie silnika pojawiają się drobne ogniska korozji które najprawdopodobniej od plastikowych odbojników (chyba w tym miejscu po prostu plastikowy odbiojnik wyciera lakier

Kiedyś w tym miejscu (oraz w podobnym na drzwiach, gdzie dotykają ich czujniki zamknięcia) fabrycznie były naklejane krążki z mocnej folii. Nie wiem czy teraz dalej są montowane, bo na przestrzeni lat w daciach trochę takich drobiazgów poznikało, w ramach cięcia kosztów... A pamiętam już takie problemy bodajże w lodgy, co może sugerować, że "był i znik". W dodatku ASO także czasami "zapominały" o ich naklejeniu po pracach lakierniczych. Na pewno jest to jednak dobry sposób. (Zamiast folii może być też oczywiście kawałek plastiku, byle naprawdę cienkiego).
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-29, 19:54   

pixa napisał/a:
Warto w ogóle zabezpieczać Sandero? Odbieram w grudniu nowe i sie zastanawiam. Jesli tak, to co zabezpeczac i czym? Czy taka "samowolka" grozi utrata gwarancji na blachy?


Sprawdzony sposób to wosk Mike Sanders.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-12-29, 22:50   

Były rzeczywiście krążki z folii ale się same odklejały i zniekształcały po jakimś czasie, Ja kiedyś w dusterze naklejałem sobie nowe:) kupiłem sobie folie przeźroczystą z metra i nawet dorobiłem sobie naklejki na tylne błotniki co by mi kamole ich nie obijały:)))
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-12-30, 07:54   

laisar napisał/a:
(Zamiast folii może być też oczywiście kawałek plastiku, byle naprawdę cienkiego).

Ja dałem gruby, żeby klapa nie drgała.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-15, 21:06   Sandero II / Logan II - zabezpieczenie antykorozyjne.

Witam,

zapewne jest sporo użytkowników tych modeli na forum, wobec czego stawiam pytanie czy komuś wyszły już jakieś wykwity rdzy, purchle, etc. ? Jeśli tak to gdzie i po jakim czasie? Dziękuję za podzielenie się wiedzą i pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-01-16, 12:16   

Czekałem na to pytanie z twojej strony kiedy nastąpi więc ci odpowiem.
Tylko dacie PHI mały problemy z korozją. Zwłaszcza pierwsze logany i to tylko chyba trzy kolory. Później jakieś pojedyncze przypadki.

W PHII nie słychać nic. Widocznie poprawili technologię lub kontrolę jakości albo jedno i drugie.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-16, 12:43   

Przyznajmy się lepiej, że ze wszystkich naszych aut po pierwszej zimie zostały tylko zderzaki, rdza w Dacii jest już na desce kreślarskiej i to wyczerpie temat a kolega ze spokojnym sumieniem będzie mógł jej nie kupić :-D
_________________

 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-16, 14:58   

Marek1603 napisał/a:
Czekałem na to pytanie z twojej strony kiedy nastąpi więc ci odpowiem.
Tylko dacie PHI mały problemy z korozją. Zwłaszcza pierwsze logany i to tylko chyba trzy kolory. Później jakieś pojedyncze przypadki.

W PHII nie słychać nic. Widocznie poprawili technologię lub kontrolę jakości albo jedno i drugie.


Dziękuję. Cisza w temacie jest budująca :)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-16, 15:03   

luckyboy napisał/a:
Cisza w temacie jest budująca :)

Ludzie są inteligentni i nie dają się podpuścić.
_________________
enjoy the silence
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-16, 15:07   

arczi_88 napisał/a:
Przyznajmy się lepiej, że ze wszystkich naszych aut po pierwszej zimie zostały tylko zderzaki, rdza w Dacii jest już na desce kreślarskiej i to wyczerpie temat a kolega ze spokojnym sumieniem będzie mógł jej nie kupić :-D


Zdecydowanie rozwiązałoby to problem, nie byłoby dylematu, czytasz mi w myślach :)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-16, 15:09   

Ha! Już ja znam dobrze takich gagatków xDD
_________________

 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-16, 15:17   

gregorisan napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Cisza w temacie jest budująca :)

Ludzie są inteligentni i nie dają się podpuścić.


Podpuscic? Ludzie inteligetni umieją rozmawiać o wszystkim. Dzisiaj każdy tylko szuka podstępu i drugiego dna - nie dajmy zwariować się :)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-16, 15:33   

Ale takie rozmowy są już prowadzone:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113
Moje Sandero II garażowane pod chmurką po niespełna 17 miesiącach nie rdzewieje - ale z lupą przy aucie nie chodzę ;-)
_________________
enjoy the silence
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-16, 16:00   

gregorisan napisał/a:
Ale takie rozmowy są już prowadzone:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=113
Moje Sandero II garażowane pod chmurką po niespełna 17 miesiącach nie rdzewieje - ale z lupą przy aucie nie chodzę ;-)


Dzięki. Masz rację, ale głównie to jest offtopic albo tyczy się Dustera. Taka skondensowana świeża wiedza w jednym miejscu na temat obecnie oferowanego modelu w salonach nie jest grzechem.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-01-16, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-16, 16:10   

Sprecyzujmy. Chodzi Ci tylko nadwozie czy takie info, że np. ja mam rudo na bębnach i tarczach w miejscu styku z felgą też coś do tematu wnosi?
_________________

 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-01-16, 17:00   

W trące swoje trzy grosze, moja sanderka ma już prawie dziesięć lat. Na białej rudą doskonale widać i gdzie wychodzi więc tak pokrótce, miejsca styków drzwi z wyłącznikami, maski z odbojami no oczywiście całe rury wydechowe rdzawe a o dziwo tłumiki nie. Purchli nie znalazłem. No ale widziałem już dwie loganki przypuszczam mogły to być wypusty z 2005 roku bardzo skorodowane w progach dziury i ubytki blachy. Ponoć pierwsze modele miały słabe zabezpieczenie.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-16, 17:36   

arczi_88 napisał/a:
Sprecyzujmy. Chodzi Ci tylko nadwozie czy takie info, że np. ja mam rudo na bębnach i tarczach w miejscu styku z felgą też coś do tematu wnosi?


Tylko i wyłącznie nadwozie - dobrze, że dopytujesz. Rdza na felgach, śrubach, ukł. wydechowym, ramach pomocniczych - sankach, zawieszeniu, ukł. napędowym, chłodnicy, maglownicy, zawiasach etc. mnie nie interesuje, bo to norma.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-16, 17:39   

Józef napisał/a:
W trące swoje trzy grosze, moja sanderka ma już prawie dziesięć lat.


Dziękuję za wartościowy odzew, jednak skupiamy się głównie na II generacji modeli.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-01-16, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-01-16, 19:41   

Ale w drugiej generacji nie znajdziecie jeszcze rdzy, chyba że naloty na bębnach i układzie wydechowym.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-01-16, 20:23   

A ja się nie zgodzę - wychodzi rdza.
Wynik wady fabrycznej - jeden z trzpieni uatalających pozycję wlewu paliwa u mnie szorował o blachę i wyszła rdza.
Ponadto koroduja ranty drzwi górne - trą o uszczelkę (taka glupia konstrukcja) i odpryski lakieru prowadzą do korozji
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-16, 20:45   

Zrobisz jakieś foto?
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne