Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-02-09, 17:19   

Tylko tak szczerze. Co daje konserwacja profilu od wewnątrz jak całość zabawy z rudą zaczyna się od uderzenia kamienia, uszkodzenia na parkingu itd, itp. ble, ble.
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-02-09, 18:00   

korozja zwykle zaczyna się w profilu zamkniętym i postępuje do zew.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-02-09, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-02-09, 18:15   

arczi_88 napisał/a:
Tylko tak szczerze. Co daje konserwacja profilu od wewnątrz jak całość zabawy z rudą zaczyna się od uderzenia kamienia, uszkodzenia na parkingu itd, itp. ble, ble.


Tego co dzieje się w profilu nie widzisz, natomiast na zewnątrz widzisz każde niepokojące objawy (np ubytki w lakierze po uderzeniu kamienia) i generalnie rdza od tego nie powstanie - jeśli oczywiście odpowiednio wcześnie zareagujesz.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-09, 18:16   

Jak auto zaczyna rdzewieć to jest powód do jego zmiany. Nie ma nic gorszego niż 15 lat telepać się jednym wozem bo nie chce zardzewieć i się nie psuje.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-02-09, 18:22   

Obywatel MK napisał/a:
Jak auto zaczyna rdzewieć to jest powód do jego zmiany. Nie ma nic gorszego niż 15 lat telepać się jednym wozem bo nie chce zardzewieć i się nie psuje.


Święta racja. :!: :!:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-20, 07:32   

arczi_88 napisał/a:
Tylko tak szczerze. Co daje konserwacja profilu od wewnątrz jak całość zabawy z rudą zaczyna się od uderzenia kamienia, uszkodzenia na parkingu itd, itp. ble, ble.



Profile zamknięte, wcale nie są zamknięte szczelnie. W nich gromadzi się sporo syfu z drogi. A jak ktoś jeździ w terenie to spora ilość mokrego błota się w nich gromadzi. To jest bardzo agresywne korozyjnie srodowisko, a w lakierze często pojawiają się mikropory. Gotowy sposób na rdzę. Inna sprawa, że takie rust checki za bardzo skuteczne nie są, w sumie nie ma skutecznej metody...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-20, 10:20   

Michał B24 napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
Tylko tak szczerze. Co daje konserwacja profilu od wewnątrz jak całość zabawy z rudą zaczyna się od uderzenia kamienia, uszkodzenia na parkingu itd, itp. ble, ble.



Profile zamknięte, wcale nie są zamknięte szczelnie. W nich gromadzi się sporo syfu z drogi. A jak ktoś jeździ w terenie to spora ilość mokrego błota się w nich gromadzi. To jest bardzo agresywne korozyjnie srodowisko, a w lakierze często pojawiają się mikropory. Gotowy sposób na rdzę. Inna sprawa, że takie rust checki za bardzo skuteczne nie są, w sumie nie ma skutecznej metody...

Mi chyba jakiegoś Mercedesa ze znaczkiem Dacii sprzedali :mrgreen:
Jeżdżę przynajmniej 20 % po polnych drogach, nic dodatkowo nie konserwowałem a rdzewieć nie chce. Mechanicznie tez poza zużyciem po 100 tyś elementów zawieszenia przedniego - wymienione jednorazowo kompleksowo - tez nic nie chce sie psuć, nawet wolne obroty nie falują.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-02-20, 10:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-02-20, 12:07   

Jak to rdzewieć nie chce, przecież to 9-cio letnia Dacia nie ocynowana w dodatku. Jedź do salonu i reklamuj bo to nie jest normalne. Dacie normalnie po dwóch latach rdza chrupie aż miło. :mrgreen:
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-02-20, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-20, 14:36   

Chyba podróba!!! :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2019-02-20, 14:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-02-20, 14:50   

Nie podróba, a pomylili się i sprzedali samochód na rynek zachodni. :lol:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2019-02-20, 17:45   

No masz! Jeden chciał mercedesa a sprzedali mu dacię i znaczek śniegiem przysypali dla niepoznanki, a innemu znowu sprzedali merca i dla jaj przykleili znaczek dacii. Jajcarze z tych Rumuno-Francuzów.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-02-20, 20:52   

PiotrWie napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
Tylko tak szczerze. Co daje konserwacja profilu od wewnątrz jak całość zabawy z rudą zaczyna się od uderzenia kamienia, uszkodzenia na parkingu itd, itp. ble, ble.



Profile zamknięte, wcale nie są zamknięte szczelnie. W nich gromadzi się sporo syfu z drogi. A jak ktoś jeździ w terenie to spora ilość mokrego błota się w nich gromadzi. To jest bardzo agresywne korozyjnie srodowisko, a w lakierze często pojawiają się mikropory. Gotowy sposób na rdzę. Inna sprawa, że takie rust checki za bardzo skuteczne nie są, w sumie nie ma skutecznej metody...

Mi chyba jakiegoś Mercedesa ze znaczkiem Dacii sprzedali :mrgreen:
Jeżdżę przynajmniej 20 % po polnych drogach, nic dodatkowo nie konserwowałem a rdzewieć nie chce. Mechanicznie tez poza zużyciem po 100 tyś elementów zawieszenia przedniego - wymienione jednorazowo kompleksowo - tez nic nie chce sie psuć, nawet wolne obroty nie falują.


Daleko nie jesteś, wbrew pozorom, większość Mercedesów małych jest znacznie spokrewniona z naszymi Drakulami. Ja naprawdę uważam Dacię za bardzo przytomne auto, a zdolność samodestrukcji po dajmy na to 20 latach, uważam za kolejną zaletę. Bo bez zalu można się z autem rozstać, jak ulegnie biodegradacji. Wartość rezydualna, po 20 latach Daci będzie równa i tak z Audi
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-02-23, 12:07   

Gdzie jest ten co reklamował rdzę na bębnach i felgach?! Jak to się skończyło?
_________________

 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-02-24, 19:42   

co do korozji to w swojej DD przeglądałem podwozie i tak. Zabezpieczenie od spodu wygląda ok. Ruda atakuje wał napędowy, półosie, i stalowe elementy malowane na czarni. Tłumik początkowy rudy, środkowy i końcowy ok. Ruda pod prowadnicą fotela kierowy /ale to mam praktycznie od nowości. Podłoga ok tak jakby spod prowadnicy fotela w miejscu mocowania śrubą wychodził.
Korozja przy śrubie wlewu paliwa.
jak dla mnie to jest oka jak na 8 letni samochód .QW innych markach tez ruda atakuje metalowe elementy podwozia malowane na czarno
 
Satyr 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-25, 17:35   

Wszystkie mechanizmy rude :( ale blachy i profile zamkniete smar az sie leje wiec biedy nie ma .
Tylko ten syf z przodu czasem wybierajcie bo gnije :(
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-02-25, 19:48   

najlepsze jest to że hak i mocowanie też rudy a kupiłem renomowanej firmy To tak samo jak ze stalowymi felgami Już dwa razy malowałem a rdza dalej wyjdzie po zimie
 
MateuszK 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: 64-000
Wysłany: 2019-04-07, 20:33   Początek rdzy. Duster 2017

Dziś ściągłem tablice rejestracyjna. I pojawiły się pierwsze wykwity rdz. Co dalej z tym zrobić?
https://naforum.zapodaj.net/69a6bb7ee30c.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/23b3fa8720d6.jpg.html
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-04-07, 20:51   

spolerować tempo
 
MateuszK 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 27 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: 64-000
Wysłany: 2019-04-07, 21:08   

Fruxo napisał/a:
spolerować tempo

I rdza dalej się nie pojawi? Czymś zabezpieczyć?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-07, 22:16   

Tak R-Stopem
_________________
Browar domowy Mariampol
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-07, 22:42   

MateuszK napisał/a:
Co dalej z tym zrobić?

Po naprawie gwarancyjnej przez ASO zażądać zmiany sposobu mocowania tablicy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5462


(I nie robić fotek ziemniakiem, butem, mikserem czy czego tam użyłeś, żeby nam pokazać tę sztukę nowoczesną...).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-04-08, 14:42   

Może to camera obscura :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2019-04-08, 16:10   

Dawno mnie nie było na forum. Chciałbym opisać korozję mojego samochodu wszak minęło dziesięć lat użytkowania. Więc ogólnie dacka jest nieźle zakonserwowana fabrycznie, po tym okresie zaczęły wprawdzie korodować dolne części błotników tylnych, po dokładnej analizie były to odpryski lakieru spowodowane przez kamienie. Tutaj przydały by się pełne nadkola plastykowe tych błotników z osłoną rantu błotnika. Próbowałem kupić pięć lat temu jak nabyłem dackę, ale u nas nie do kupienia. Następnie ruda pojawia się przy odprowadzeniu wody z otworów drzwi w częściach dolnych. Jak też z pod podkładek mocujących wkręty listew bocznych drzwi ale tylko przednich. Również ruda pojawia się na progach w miejscach wkładania podnośnika pojazdu, przy zmianie opon i podnoszenie pojazdu zawsze podnośnik uszkodzi zabezpieczenie fabryczne. Co jeszcze zauważyłem, odpryski lakieru w części dachowej w miejscu sklejenia szyby przedniej z dachem. Owszem maska przednia od środka mogła być lepiej pomalowana fabrycznie, ruda pojawia się na krawędziach i w miejscach gdzie styka się ze zderzakiem gumowym.
Układ wydechowy jest cały pordzewiały ale jeszcze się trzyma, nie ma przedmuchów.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-04-09, 11:00   

Józef napisał/a:
ogólnie dacka jest nieźle zakonserwowana fabrycznie

Ze swej strony mogę potwierdzić :)
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2019-04-09, 12:09   

Mieszkam dosyć blisko morza i generalnie bardzo dużo mew tu mamy zwłaszcza tam gdzie mają co jeść czyli duże osiedla, markety itd. Generalnie nie ma sposobu aby uchronić się przed odchodami tych latających szczurów. Jednego razu byłem gdzieś na dłuższym wyjeździe i po powrocie samochód zastałem cały biały. Pojechałem na myjnie, ale zostały plamy (wżery w lakierze). Po kilku latach w tych miejscach lakier zaczął się jakby rozwarstwiać / matowieć.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne