Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 299
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-05-29, 19:42   

Ale widać rdzę, to powinno wystarczyć.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-30, 07:37   

Niestety nie. Propoponuję poczytać warunki gwarancji. Gwarancja antykorozyjna dotyczy perforacji blachy, nie korozji jako takiej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-30, 10:39   

Warunki warunkami, a sprawę zawsze warto zgłosić - jak miałem pordzewiałe brzegi rynienek wzdłuż dachu, na których montuje się uszczelki, to zrobili to na gwarancji. I nie byłem jedynym przypadkiem naprawy korozji bez dziur.
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2019-05-30, 10:56   

Zastanawia mnie jeszcze czy nie będą się czepiać korka wlewu gazu w okolicy.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-05-30, 11:41   

matysz napisał/a:
Zastanawia mnie jeszcze czy nie będą się czepiać korka wlewu gazu w okolicy.
nie powinni, bo to nie była przyczyna korozji, co innego jakby korozja wychodziła spod korka.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-06, 11:32   

jest oficjalne stanowisko Dacii dot. ocynku
https://www.francuskie.pl...hody-rdzewieja/
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-06, 12:03   

Dobre, 62,03%. Dokładność matematyczna, ale czy to jest 62,03% masy karoserii, czy powierzchni? Jeśli chodzi o masę, to ważone jest przed cynkowaniem czy już razem z ocynkiem :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-06-06, 12:03   

zdzisiu27 napisał/a:
jest oficjalne stanowisko Dacii dot. ocynku

Szkoda, że stanowisko dotyczy tylko Dustera...
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-06-06, 12:06   

Podejrzewam, że inne modele Dacii mają wynik zbliżony do DD1.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-06, 12:13   

Ocynk ocynkowi nie równy, jest ocynk ogniowy, elektrolityczny i nanoszony natryskowo, jest w końcu kataforeza, która to niby miała być stosowana w Dacii zamiast ocynku. W sumie to więcej pytań niż odpowiedzi po tym oświadczeniu. Ale najważniejsze, że Dacia już tak nie rdzewieje jak dawniej.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-06-06, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-06-06, 15:57   

Obywatel MK napisał/a:
jest w końcu kataforeza, która to niby miała być stosowana w Dacii zamiast ocynku.

Nie miała być stosowana, tylko jest stosowana. Ocynk przynajmniej w Dusterach, jest wykonywany tylko w miejscach najbardziej newralgicznych, czyli narażonych na uszkodzenia i działanie korozji.
Dla ścisłości, przed zakupem swojego Dustera II w 2018 r, też miałem trochę takie wątpliwości dotyczące korozji a co najważniejsze tej metody zabezpieczeń zwane katoforezą. Jako, że wcześniej niewiele o niej słyszałem, postanowiłem zagłębić trochę wiedzy u źródła i podpytać o tą metodę. Poszukałem w internecie firmy która zajmuje się tymi rzeczami, i trafiłem na dość duży zakład w Płocku, który zabezpiecza tą metodą dużo części samochodowych do Niemiec między innymi dla AUDI. Porozmawiałem sobie z panem inżynierem, który powiedział mi , że ta metoda daje praktycznie taką samą gwarancję zabezpieczeń jak cynkowanie, w niektórych przypadkach nawet lepszą, gdy ocynk jest wykonany słabo, czy też cienką warstwą. Pytał się mnie o jaki mi konkretnie model auta chodzi, więc gdy usłyszał , że o Dacię Duster II to stwierdził, że obecnie zakłady Dacia przywiązują bardzo dużo uwagi do zabezpieczeń i stosują najnowszą technologię i najwyższe standardy zabezpieczenia katoforycznego, szczególnie w modelach Dustera. Powiedział mi, że z tego co wie i w tym się orientuje, to nie mam się czego obawiać po zakupie auta, bo przez przynajmniej 10 lat, powinien być spokój szczególnie jeżeli chodzi o korozję ( oczywiście z wyłączeniem wyjątkowych sytuacji). Tak więc jestem spokojny, ale pomimo tego w sierpniu po pierwszym przeglądzie gwarancyjnym, i tak daję swoje auto do zabezpieczenia wszystkich profili zamkniętych , pokrycia spodu i wszystkich łączeń stykowych i skręcanych np. zdeżak-błotnik, czy np. lampa-błotnik metodą Rust Check, o której dowiedziałem się tu na forum od kolegów. Akurat tak się złożyło, że najpierw rozmawiałem z firmą z Rzeszowa, ale okazało się, że obecnie został otwarty taki zakład u mnie w Jaśle, i co najważniejsze, po wizycie tam, dowiedziałem się, że cenowo jest dużo taniej .
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-06-06, 16:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-06, 17:41   

zdzisiu27 napisał/a:
jest oficjalne stanowisko Dacii dot. ocynku
https://www.francuskie.pl...hody-rdzewieja/


Artykuł jest tak rzetelny, że chętnie bym zapytał redaktora, czy ma 10 lat czy 11
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2019-06-06, 19:58   

jammo napisał/a:

Dla ścisłości, przed zakupem swojego Dustera II w 2018 r, też miałem trochę takie wątpliwości dotyczące korozji a co najważniejsze tej metody zabezpieczeń zwane katoforezą...
...obecnie zakłady Dacia przywiązują bardzo dużo uwagi do zabezpieczeń i stosują najnowszą technologię i najwyższe standardy zabezpieczenia katoforycznego...

No to dla ścisłości i dla porządku: Kataforeza a nie Katoforeza. 😉
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-06-06, 20:13   

toka93 napisał/a:
zdzisiu27 napisał/a:
jest oficjalne stanowisko Dacii dot. ocynku
https://www.francuskie.pl...hody-rdzewieja/


Artykuł jest tak rzetelny, że chętnie bym zapytał redaktora, czy ma 10 lat czy 11


No i nie odpowiedzieli na ostatnie pytanie - kiedy Dacie przestaną tak strasznie rdzewieć. :idea: :mrgreen: :-o :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-06-06, 22:49   

Dymek napisał/a:
jammo napisał/a:

Dla ścisłości, przed zakupem swojego Dustera II w 2018 r, też miałem trochę takie wątpliwości dotyczące korozji a co najważniejsze tej metody zabezpieczeń zwane katoforezą...
...obecnie zakłady Dacia przywiązują bardzo dużo uwagi do zabezpieczeń i stosują najnowszą technologię i najwyższe standardy zabezpieczenia katoforycznego...

No to dla ścisłości i dla porządku: Kataforeza a nie Katoforeza. 😉

Oj tam, oj tam :-) :-)
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-06-07, 11:38   

Wszystko zaraz się musi kojarzyć z kato :-D
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2019-06-09, 12:11   

Ostatnio zobaczyłem małe purchle koło wlewu gazu (norma z wlewami jak się tego niczym nie zabezpiecza) nie zrobiłem fotek bo nie miałem przy sobie tel ale od strony nadkola już zdążyło zeżreć kawałek 0,5cm blachy od strony klapki tylko purchle całość została oczyszczona wlew osadzony na masie uszczelniającej i cale nadkole porządnie zakonserwowane, logan 13r fabryczny lpg 72kkm
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2019-06-09, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-06-09, 14:25   

U mnie ruda w okolicach mocowania prowadnic drzwi pasażera i kierowcy. Prowadnica kierowcy do spodu to praktycznie po roku rdzewiała. Teraz zaczyna rbać okolice mocowania na podłodze.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-06-09, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-10, 10:41   

U mnie rdza ( purchle ) po obu stronach lewa i prawa : przy słupku C na dole przy progu / listwie ozdobnej dustera :cry:

 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-06-29, 13:37   

Maja dzisiejsza walka z rudą w DD Oczyszczone, założony podkład zostaje malowanie

4.png
Plik ściągnięto 13667 raz(y) 168,33 KB

3.png
Plik ściągnięto 13667 raz(y) 234,29 KB

2.png
Plik ściągnięto 13667 raz(y) 156,03 KB

1.png
Plik ściągnięto 13667 raz(y) 172,52 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-30, 08:47   

Muszę też tam zajrzec
...

A czy przy słupkach na zewnątrz okolice progów nie masz purchli rudej?
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-06-30, 10:23   

Tam nie ma Reszt się trzyma Przy prowadnicy siedzeń miałem rudą już w pierwszym roku Nie wiem dlaczego tak jest ? Resztę połogi w super stanie. Jutro jeszcze zrobię siedzenie kierowcy ale tam ruda wychodzi spod lewej prowadnicy fotela.

PS Jako podkład polecam BRUNOX EPOXY Łączy się z rdzą i świetnie przylega/
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-06-30, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2019-06-30, 11:23   

Ponieważ mam do zabezpieczenia kilka urządzeń, na których obudowy zaczynają lekko korodować zainteresowałem się preparatem BRUNOX EPOXY i tu zonk.

W sieci jest fajny test porównawczy tego preparatu. Warto obejrzeć - długie ale daje dużo do przemyślenia:
https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-30, 20:09   

Jak lekka korozją to wyczyścić i kupić podkład epoxydwy z mastera za 20zl.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-07-04, 17:09   

BRUNOX EPOXY jest bardzo bobry Tylko żadnej benzyny ekstrakcyjnej, laowej i innych wynalazków do oczyszczania powierzchni. Malowałem nim rdzę dwa lata temu w odnawianym motocyklu Kawasaki GPZ 750. W baku to była ruda nie mówiąc że rama nie była pierwdzej jakości. Wszystko trzyma się wzorcowo. Odtłuszczałem cleanserem i niema żadnych problemów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne