Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-07-04, 20:16   

jammo napisał/a:
Pytał się mnie o jaki mi konkretnie model auta chodzi, więc gdy usłyszał , że o Dacię Duster II to stwierdził, że obecnie zakłady Dacia przywiązują bardzo dużo uwagi do zabezpieczeń i stosują najnowszą technologię i najwyższe standardy zabezpieczenia katoforycznego, szczególnie w modelach Dustera. Powiedział mi, że z tego co wie i w tym się orientuje, to nie mam się czego obawiać po zakupie auta, bo przez przynajmniej 10 lat, powinien być spokój szczególnie jeżeli chodzi o korozję ( oczywiście z wyłączeniem wyjątkowych sytuacji).



Ten inżynier to pewnie miłośnik Dacii, że był taki zorientowany od razu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Poprawiłeś mi humor na wieczór.
_________________

 
jacekviola 



Marka: VW, MB
Model: Golf VI kombi, W169
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2008, 2005
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 49
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-07-11, 07:33   

robo1973 napisał/a:
BRUNOX EPOXY jest bardzo bobry .


przepraszam że się wtrącam ale brunox to wyjątkowy shit.
Zajmuję się takimi sprawami i powiem jedno - jest to srodek niestabilny, nieprzewidywalny i pomimo zastosowania zgodnie z zaleceniami producenta nigdy nie wiadomo jaki bedzie skutek
Schnie długo, chłonie wilgoć, wiele podkladów i lakierów z tym gryzie.
Szkoda kasy i zachodu.
Najlepsze efekty uzyskiwałem i uzyskuję wg sposobu :
- wyczyscic rudą ile się da - papierem sciernym, czymkolwiek
- odtłuszczenie zmywaczem silikonowym
- nalozenie pędzelkiem preparatu FERTAN
odczekac 24h
- zmyc czarny proszek (zezarta rdza) zwykłą wodą
- ponownie zmywacz
- epoksyd (najlepiej dwuskladnikowy 1:1 - kupić zestaw np z novola, strzykawkę, kieliszek, zmieszać niewielką ilość w stosunku 1:1);
- odczekać az wyschnie
- delikatnie przeszlifować drobniutkim papierem
- lakier zaprawkowy

i spokoj

o fertanie i jego skutecznosci mozecie poczytać w guglu

enjoy
_________________
pasja życia - kompleks RIESE http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-16, 12:44   

nie wiem czym oni to konserwują Dacie ale dziś dopatrzyłem się ,że na progach zaczyna mi schodzić konserwacja-masakra jakaś,ten specyfik jest taki ciekły,że to jest nienormalne żeby auto miało jeden miesiąc i już konserwacja zaczyna się rozpuszczać, aż się zaczynam bać co będzie po zimie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-16, 13:17   

Prawdopodobnie schodzi tylko zewnętrzny nadmiar, bo Dacia przy wszystkich swoich oszczędnościach akurat "baranka" nie żałuje.

Oczywiście może się też zdarzyć, że - jak to przy produkcji masowej - trafił się egzemplarz z powierzchnią karoserii gorzej przygotowaną przed aplikacją powłoki zabezpieczającej i nie będzie się ona trzymała, ale nie należy panikować i po prostu trzeba się temu bliżej przyjrzeć. Tak naprawdę liczy się tylko warstwa przylegająca bezpośrednio do blachy i jeśli ona jest szczelna to nie powinno być żadnych problemów, nawet jeśli wydaje się, że duża część konserwacji spłynęła.
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-16, 14:06   

Skoro pojawił się biały kolor progu to chyba nie spłynął nadmiar tego specyfiku,według mnie to jest zbyt ciekłe i to nie ma jak się trzymać progu,próg jest w kolorze auta i fabryka próg pomalowała lakierem białym a później ktoś to pomalował pędzlem chyba. Czeka mnie wizyta w serwisie niech popatrzą i się wypowiedzą bo dla mnie to jest nienormalne żeby ta konserwacja taka płynna była.
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-08-16, 14:22   

No bo w wewnętrznych profilach jest płynna konserwacja która sobie w nadmiarze wypływa, a na zewnętrznych jest twarda konserwacja. Też tak mam.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-16, 14:36   

powinna być twarda konserwacja na progu według mnie a jej nie ma
Ostatnio zmieniony przez carlus 2019-08-16, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
kacper86866 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce 115km LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 115
Skąd: Ezg
Wysłany: 2019-08-16, 17:40   

Akurat mogę się wypowiedzieć w tym temacie, ponieważ zaraz po zakupie rozebrałem wszystkie plastiki w moim dusterze. Całe podwozie jest zabezpieczone masą plastyczna mocno przylegająca. Dodatkowo auto jest w kilku miejscach psiknięte czymś na zasadzie fluidolu do którego przykleja się brud. Całe auto jest mocno zabezpieczone w profilach zamkniętych. Ja osobiście wyczyściłem podwozie z fluidolu, zabezpieczylem od nowa sikagard 4040 szary- podwozie + nadkola. Może zdarzyć się tak że jakiś element jest niezabezpieczony masa plastyczną. W swoim też miałem ubytki, ale to wszystko poprawiłem. Oczywiście tracąc gwarancję na perforację. To tak w skrócie.
Ostatnio zmieniony przez kacper86866 2019-08-16, 17:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-16, 20:59   

carlus napisał/a:
pojawił się biały kolor progu

W którym miejscu? Bo może to co spłynęło, to specyfik, który najpierw wypłynął z drzwi?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-16, 21:42   

Pokaż zdjęcia. U mnie na progach mam barana a w profilach zamkniętych olejopodobna maź zabezpieczającą. Dokładnie taką samą mazią zabezpieczałem Chevroleta kiedyś i to że nadmiar wypływa to normalne.
Widziałem u znajomego z pracy w Kia coś takiego. Auto brązowe a pod autem białe punkty na progach. To były kamienie które obiły lakier. Ale lakier, bo baran jest pod lakierem. Obecne lakiery wodne są bardzo miękkie i łatwo się obijają. Chociaż powiem szczerze że biały akryl się słabiej rysuje niż srebrny metalic z Chevroleta z 2006 roku.
 
carlus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-20, 17:26   

faktycznie wypływa coś z progu ale dół progu jest niezbyt dobrze zabezpieczony

IMG_20190820_073612.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 41,43 KB

 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-20, 22:19   

carlus napisał/a:

faktycznie wypływa coś z progu ale dół progu jest niezbyt dobrze zabezpieczony
To leje się właśnie zabezpieczenie. Faktycznie, wygląda że rant jest niedomalowany. Jedź z tym do ASO.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-21, 12:47   

Fotka trochę mała, ale sądząc po fakturze, to wydaje się, że ta brązowa plama jest na wierzchu "baranka".

Żółtawa lepka substancja z lewej strony to nadmiar wosku z profilu zamkniętego spod plastikowego korka. Może to on po zaschnięciu dał efekt plamy?
 
seraphine 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2019-08-21, 16:09   

Nowy Duster ma z przodu przy błotniku takie plastikowe wkładki. Jak oglądałem filmik o montażu, to widać było, że błotnik jest w tym miejscu wycięty. Ktoś już to rozbierał? Jak to wpływa na gromadzenie się syfu za błotnikiem i odpływ wody z podszybia?
_________________
kle, kle, kle... 12s do setki ;]
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-08-21, 19:41   

Posiadam DD1 z fabrycznym LPG. Gniazdo tankowania ma dwie śruby mocujące je do karoserii. Po ok. dwóch latach użytkowania pojechałem do serwisu aby wymieniono mi dolną śrubę, bo korodowała. Mocowanie jest tak kretyńskie, że jeśli niedokładnie dokręci się plastikowe zabezpieczenie i spadnie deszcz to zbiera się tam woda powodując korozję. Ponieważ nie występują same śruby to wymieniono mi cały wlew. W sobotę chciałem poczyścić hamulce tylne aby ustały piszczenia. I teraz po kolei fotki:
1. widok z perspektywy użytkownika podczas tankowania
klik 1
2. widok po spojrzeniu na wlew od spodu:
klik 2
3. widok od spodu po odkręceniu koła i spojrzeniu w górę (niestety, ostrość złapana na wlewie paliwa ale od spodu też coś się dzieje)
klik 3

Tak więc proponuje spojrzeć czy coś się Wam nie dzieje bo albo fabryka nie zabezpieczyła dobrze tego obszaru albo ASO skaszaniło. Lepiej jednak spojrzeć na ten obszar.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2019-08-21, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-21, 00:36   

Mam małe pytanko do właścicieli Lodgy/Dokker z 2018 roku. Czy u Was prawa półośka też wygląda jak karabin II Wojny Światowej wykopany z ziemi ?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-12, 14:58   

Z ciekawostek nowe Subaru Forester MY2020 za 160 tysi nie ma ocynku w ogóle zwykła blacha Fe, tylko maska aluminiowa jest. :mrgreen: Dzisiaj sprawdzane. :-D
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-03-12, 15:32   

do Mamert - a jeżdżę tym autem ale z 2013 , ostatnio mechanik wyciągał prawą pół oś i jak na żelazo przystało nie jest aż tak źle , ja bym na to uwagi nie zwracał
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-03-13, 07:57   

Nadal uważam, że w porwaniu do Hondy zakupionej w 2010 roku to Sandero jest aż nadto zabezpieczone.
W Hondzie nikt się nie przejmuje. Chromy na klamkach i klapie zrobiły się zielone po pierwszej zimie, wymienione na gwarancji, po kolejnym roku to samo.
Pod samochodem, wszystko co nie jest zabezpieczone pianką bitumiczna było rudawe od soli.
Pod maską jak po powodzi.

Ranking niezawodności może jest wysoki ale w korodowaniu to pierwsze TOP 10 :lol:

Po 10 latach nie ma dziur na wylot, ale rudawy nalot w komorze silnika i na niezabezpieczonych elementach pod samochodem to standard.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-03-13, 07:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-03-13, 11:41   

vulcanor napisał/a:
Z ciekawostek nowe Subaru Forester MY2020 za 160 tysi nie ma ocynku w ogóle zwykła blacha Fe, tylko maska aluminiowa jest. :mrgreen: Dzisiaj sprawdzane. :-D

Jak to sprawdziłeś?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-13, 13:04   

miernik z wykrywaniem warstwy ocynku i innych metali i niemetali, jak odbiorę dacie to zmierzę też zobaczymy jak logan i gdzie jest ocynkowany, fiat freemont też bez ocynku jest, zresztą takich aut jest sporo na rynku, ale zdziwiłem się że tak drogie auta nie mają ocynku.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3603
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-13, 14:04   

Przecież większość zrezygnowała z ocynku na rzecz kataforezy i to ze 20 lat temu...
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2020-03-13, 19:52   

mój były DD z 2011 jeżeli chodzi o karoserię to trzymał się wzorcowo.Ruda łapała amortyzatory, pokrywę silnika, wydech i metalowe nie malowane elementy podwozia Ale to był a DD I te nowe to już inna sprawa - ruda pojawia sie w wielu miejscach.
Kopiłem tusona- inny świat al mnijsza oto Tam ma co rok obowiązkową kontrole stanu rdzy a lakier wydają się grubszy i tak jakoś inaczej >>>>
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-03-14, 09:59   

Dymek napisał/a:
Przecież większość zrezygnowała z ocynku na rzecz kataforezy i to ze 20 lat temu...


I jest z 10 innych nowocześniejszych technik zabezpieczania blach na etapie produkcji, ale on ma czujnik, ciiii...
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-03-14, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-14, 10:24   

20 lat temu większość zrezygnowała z ocynku ciekawe, Insignia 2016 rok, corsa z 2018 full ocynk, range rover 2010 full ocynk, megane 2007 rok full ocynk, większość niemców full ocynk, koreańce i japońskie bez ocynku większość, ocynk galwaniczny czy ogniowy jest najlepszą ale najdroższą metodą przez to producenci stosują inne metody typu kataforeza, buladag o co ci chodzi nie wierzysz że forester nie ma ocynku czy inne japońce koreańce jak nie to do ignorowanych mnie daj i tyle a i wymień te 10 innych technik zabezpieczania :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne