Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-03-14, 10:34   

Czasem nie psiknij sobie na blachę środkami nazywanymi potocznie cynkiem w sprayu bo czujnik oszaleje z radości. xD
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-15, 00:02   

Przede wszystkim bzdurą jest twierdzenie "będzie rdzewiał, bo nie ma ocynku". To, że jakieś auto nie ma ocynku nie znaczy, że nie ma innych, skutecznych zabezpieczeń.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-15, 09:05   

buladag napisał/a:
Czasem nie psiknij sobie na blachę środkami nazywanymi potocznie cynkiem w sprayu bo czujnik oszaleje z radości. xD


psiknij sobie w oczy tym ocynkiem 8-) , ps: nie jesteśmy na ty i odbij ode mnie :-x :-D , napisałem o foresterze i pomiarze lakieru dla informacji i ciekawostki forumowiczów, a dla informacji żeby miernik wykrył warstwę ocynku musie być jednorodna pseudo ocynku w spraju nie wykryje.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 622
Skąd: -:-
Wysłany: 2020-03-15, 09:11   

Nie masz argumentu na bzdety, które napisałeś, więc wypisujesz jakieś chamskie odpyskówki o psikaniu w oczy, super. A dla przypomnienia to na T to tramwaj staje. Czujnik środek Wurtha o tej nazwie oczywiście wykryje jako ocynk bo zasada jego działania jest tak samo niemądra jak Twoja wypowiedź, że Subaru Forester zardzewieje bo nie ma ocynku i ma "zwykłą blachę Fe" cokolwiek to jest.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-03-15, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-15, 09:38   

Nie kompromituj się już :lol: ,gdzie w poście napisałem że forester zardzewieje bo nie ma ocynku.: to cały mój wpis: "Z ciekawostek nowe Subaru Forester MY2020 za 160 tysi nie ma ocynku w ogóle zwykła blacha Fe, tylko maska aluminiowa jest. :mrgreen: Dzisiaj sprawdzane. :-D " Gdzie tam jest o rdzewieniu :lol:
Naucz się czytać i nie odpisuj już do mnie bo pyskówkę zacząłeś ty, co do fe to wróć do szkoły będziesz wiedział że to stal zwykła Fe/Zn stal ocynkowana.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-18, 21:36   

Ocynk nie jest najlepszą metodą zabezpieczania przed korozją. Do bardzo duże uogólnienie. Zabezpiecza przed korozją elektrochemiczną, czyli taką z udziałem wody. Ale jest jeden warunek - korozja musi wpieprzać cynk. Chroni tylko cynk nie pokryty warstwą lakierniczą. Ocynk to taki listek figowy zakrywający niedoskonałości warstwy lakierniczej. Przy katoferozie nie ma sensu stosowania ocynku. Części są malowane "galwanicznie" równą warstwą farby. Niezależnie od dostępu. Osiadająca farba izoluje przepływ prądu, tak że na koniec prąd maluje wszystkie trudno dostępne miejsca, których nie da się pomalować za pomocą klasycznych metod lakierniczych. W takich miejscach ocynk chronił.
Dla producentów takie pomalowanie (podkładowe) jest wystarczającym zabezpieczeniem na okres gwarancji jaki dają, więc nie stosują ocynku. Co nie stoi na przeszkodzie, że zabezpieczenie, jak od ocynku każdy sam może dołożyć. Wystarczy zaadaptować metodę z przemysłu okrętowego, ale to już każdy niech doczyta sam, oraz opracuje technologię dodatkowego zabezpieczenia swojego samochodu. Części zabezpieczające będzie trzeba preparować galwanicznie, przez nakładanie warstwy cynku.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-06, 15:26   

I mi Logan zaczął rdzewieć. Po niecałym półtora roku zaczął korodować pas tylny od strony podwozia. Dramat.
Ciekawe co mi ASO powie na to.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-06, 16:46   

telecaster1951 napisał/a:
I mi Logan zaczął rdzewieć. Po niecałym półtora roku zaczął korodować pas tylny od strony podwozia. Dramat.
Ciekawe co mi ASO powie na to.


przydało bu się wrzucić jakieś zdjęcie. Mój Logan ma 4 lata, przebieg prawie 40tyś km i korozję którą gdzieś tam zauważyłem to na przednim amortyzatorze
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-06, 16:55   

Jutro zrobię. Ja miałem Astrę w bagażniku, więc może to być spartolona robota ASO. W poniedziałek podjadę to zgłosić.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-06-06, 16:59   

telecaster1951 napisał/a:
Ja miałem Astrę w bagażniku

Wow to duży masz bagażnik :mrgreen:
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-07, 17:19   

Wysyłam zdjęcia. Sorry za jakość, ale nie miałem jak wejść pod auto.


Powiem szczerze. Właśnie straciłem jakikolwiek szacunek do marki. NIGDY w życiu nie kupię już ani Dacii ani Renault. Nie może być tak, że roczne auto zaczyna rdzewieć. To jest zwyczajnie niedopuszczalne. Sprzedałem poprzednie auto, bo miałem dość rdzewienia, myślałem że z nowym autem, chociaż do końca gwarancji będzie spokój, ale nie. Rdzewieje od nowości.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-07, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacekviola 



Marka: VW, MB
Model: Golf VI kombi, W169
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2008, 2005
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 49
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2020-06-08, 06:14   

telecaster1951 napisał/a:


Powiem szczerze. Właśnie straciłem jakikolwiek szacunek do marki. NIGDY w życiu nie kupię już ani Dacii ani Renault. .


bardzo mi przykro i wcale się nie dziwię.
Nienawidzę rudej szmaty i o ile widzisz to w starym aucie to jakoś potrafisz sobie to wytlumaczyć wiekiem auta i boli to mniej ale gdy wydajesz kupę kasy na nowe auto i po roku odkrywasz coś takiego - to gorycz jest jeszcze większa.

Tu niestety wychodzi niechlujność dacii. Można się spuszczać jak to doskonały jest proces kataforezy ale jeśli blacha jest słabej jakości to tylko ocynk jest w stanie nieco przeciągnąć w czasie proces korozji. Ja już mialem wplaconą zaliczkę na dustera ale gdy zobaczyłem w jakim stanie przyszło do dealera nowe auto... a potem przyjrzałem się dokładniej jak te auta są wykonane i spasowane... to odpuściłem po raz kolejny tę markę. A co kilka lat gdy zmieniam samochód , podchodzę do tego auta , ogladam , kombinuję... i w końcu zniechęcam się patrząc jak to jest zrobione.
Pozostaje zyczyc powodzenia w walce z ASO. Oni to zrobią ale pytanie jak - zgrubnie oczyszczą, zamalują i bujaj się czy zabezpieczą to porządnie. I pytanie co dzieje się w innych miejscach podłogi. Wjedź na kanał i dokładnie pooglądaj cały spod, szczeglnie w okolicach mastyk, łączeń, miejsc zgrzewania.

Ale mimo wszystko broniłbym Renault. Mialem megankę 2 i lagunę 2 i naprawdę, tam ciężko było się rdzy doszukać mimo że szczególnie zwracam na to uwagę. Chyba ze ostatnimi laty też podupadli.
_________________
pasja życia - kompleks RIESE http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-08, 08:17   

Renault może sobie być lepsze, ale ASO jest to samo. U znajomego w Kia bawili sie ze stukaniem rok. As w koncu doszli co jest nie tak. W Renault dostaniesz odpowiedź TTTM I bujaj sie.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-08, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-08, 08:26   

Jak masz auto po bombie w tył to trudno żeby nie rdzewiało w tym miejscu, takie auto się sprzedaje a nie trzyma. Miałem kilka renault i dacii żadne nie rdzewiało od spodu raczej to były niedoróbki lakiernicze.
PS: Tak patrząc na te zdjęcia to wygląda jak by było walone młotem w tym miejscu jak była naprawa to zgłaszaj do aso reklamację.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2020-06-08, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2020-06-08, 10:29   

telecaster1951 napisał/a:
W Renault dostaniesz odpowiedź TTTM I bujaj sie.


Otóż ze źle działającą klimatyzacją w DD1 nie było tak, jak sugerujesz, że działa Renault (choć mam do nich swoje zastrzeżenia, ale mniejsze do innych, np. Skody, też miałem): najpierw próbowano mówić, że to kwestia niewłaściwej obsługi, ale szybko - pewnie zbyt wiele osób zgłaszało błędy - przyjęto, ze jest problem. jego rozwiązanie zajęło ponad rok, a w tym czasie zapewniono mnie, że wada zostanie usunięta nawet po upływie gwarancji. I tak się stało - znaleziono źródło złego działania (jakiś czujnik) i naprawiono to.

A co do rdzewienia: pierwszym Dusterem jeździłem ponad 170 tys. km. Miał różne wady i różne zalety, ale ne pewno nie rdzewiał.
Ostatnio zmieniony przez piku 2020-06-08, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-08, 10:44   

Zaraz , zaraz miałeś naprawę po kolizji i masz pretensje do producenta że zaczęła korodować w miejscu naprawy ?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-08, 10:49   

Nie do producenta, do ASO mam pretensje, że nie zabezpieczyli miejsca naprawy. Co dzisiaj usłyszałem? Że to przez NIEWŁAŚCIWE UŻYTKOWANIA AUTA! Według nich w tym miejscu nie było nic robione. Jutro mam przyjechać na EKSPERTYZĘ, bo oni nie poczuwają się do winy. Jeszcze mi stwierdził że to nie rdza a fluidol...Fajne podejście, nie ma co. Pierwszy raz widzę osypujący się fluidol. Luźne śruby mocujące zderzak? Niemożliwe to jest, pewnie przez to że miałem zakładane czujniki. Ale czujniki zakładało ASO. Odpowiedź? Niemożliwe. Proszę reklamować w zakładzie gdzie zakładał Pan czujniki. Ale to Wy. Niemożliwe. I weź dyskutuj. Mówię im że robiłem to na Voucher, więc trudno żeby robił to ktoś inny, a w odpowiedzi, że będą sprawdzać.
Jutro pojadę i zobaczę co powiedzą.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-08, 11:02, w całości zmieniany 4 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2020-06-08, 10:57   

telecaster1951 napisał/a:
do ASO mam pretensje, że nie zabezpieczyli miejsca naprawy. Co dzisiaj usłyszałem? Że to przez NIEWŁAŚCIWE UŻYTKOWANIA AUTA! Według nich w tym miejscu nie było nic robione. Jutro mam przyjechać na EKSPERTYZĘ, bo oni nie poczuwają się do winy. Fajne podejście, nie ma co. Luźne śruby mocujące zderzak? Niemożliwe to jest, pewnie przez to że miałem zakładane czujniki. Ale czujniki zakładało ASO. Odpowiedź? Niemożliwe. Proszę reklamować w zakładzie gdzie zakładał Pan czujniki. Ale to Wy. Niemożliwe. I weź dyskutuj.
Jutro pojadę i zobaczę co powiedzą.


Skoro jakieś ASO tak się zachowuje, to napisz, które, żebyśmy wiedzieli i nie korzystali.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-08, 11:01   

Nie chcę pisać które, ale mieszkam w Łodzi. To powinno wystarczyć. ;)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-08, 17:39   

Mojej pierwszej daci bije już 8 rok , nowe auto oddałem na powłokę zew plus profile wew. skorodowały tylko te elementy których dodatkowo nie zabezpieczyłem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-08, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-06-08, 20:07   

vulcanor napisał/a:
takie auto się sprzedaje a nie trzyma.

e tam...
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-09, 17:49   

Stwierdzili że to brak fabrycznego zabezpieczenia na elementach. Naprawili. Ciekawe na ile.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-06-09, 18:04   

telecaster1951 napisał/a:
Naprawili.

Czyli co zrobili konkretnie?
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-10, 18:17   

Wyczyścili, nanieśli podkład reakcyjny, zabezpieczenie, lakier i na koniec rant zabezpieczyli baranem.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-25, 08:18   

Zapraszam do oglądania mojego filmu :mrgreen: :
Czy Dacia ma ocynk? Obalam mit na podstawie testu nowej Dacii Logan! To koniec śmiechów z Dacii! →
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19051
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne