Co do ilości uszkodzeń blacharki nie mamy pełnego obrazu w końcu nie wszyscy użytkownicy czytają to forum. Odsetek korodujących aut użytkowników forum dacia klub też jest niewielki. ( być może wynika to z niskiej śraniej wieku naszych daciek)
Jak rozmawiałem z p. P. Stecem z ASO w RZ, przy okazji sesji foto dla RP, to twierdził, że mimo wszystko przypadki korozji w Daciach są stosunkowo rzadkie. To taki motyw optymistyczny.
______________________________________________________________________
Pod Skryptem:
Aha, i jeszcze efekt nurzania się przez ok.30 min. w Internecie:
Mam Merceesa klasy C 2002r. , którego zakupiłem w salonie mercedesa. I po okresie 4 lat wystapiła korozja na wszystkich czterech drzwiach od strony uszczelki. Chciałem zapytać z jakiej blachy jest karoseria mercedesa?? Proszę o odpowiedź.
http://skoda.auto.com.pl/...f8ef88887c3bdeb
po roku eksploatacji pokazały się pęcherze pod tylną szybą. Skoda Octavia 1,9 TDI. 81 kW, rok produkcji 2002
Korozja pojawia się również w okolicy oświetlenia tablicy rejestracyjnej, gdzie notorycznie zacieka woda sprzyjająca rozwojowi rdzy i powodująca niesprawność lampek podświetlających. Duża wpadka przytrafiła się w 2004 r., gdy na rynek trafiła partia aut z wadliwym lakierem, na którym pojawiały się pęcherze. Wśród egzemplarzy z tego rocznika można spotkać auta polakierowane ponownie (w ramach gwarancji). Na początku produkcji występował też problem z odpryskami lakieru, najczęściej w okolicach świateł
http://www.auto-swiat.pl/...c-,18976,1.html
ogólnie polecam Fabię jako tanią i atrakcyjną! ma pewne bolączki, jak niezbyt trwałe niektóre okładziny wnętrza oraz punkty korozji (progi, tylna klapa), warto jednak poszukać dobrze wyposażonej wersji po lifcie z krajowej sieci
Korozja, ale pech.
Jak kupowałem Astrę to korozja była jednym z ważniejszych tematów. Wszystkie "fachowe" czasopisma rozpisują się jaka to II odporna na rdzewienie. Muszę popłakać, że mam korodującą Astrę.
Czy tylko ja mam ten kłopot?
mam takie 1,6 crdi , po 22 tys i 14 mies użytkowania nic się nie dzieje oprócz:
(…)pojawiły sie ogniska korozji klapy od wewnętrznej stronie , tam gdzie rynienki się zwężają, po obydwu stronach (…)
Korozja Almery W sierpniu 2001 roku kupiłem Nissana Almerę. Tuż po upływie gwarancji drzwi bagażnika przy uszczelce szyby zaczęły korodować. Na moje pismo do dilera, że takie ogniska rdzy mogą doprowadzić do perforacji blachy w tych miejscach, otrzymałem odpowiedź, że "jest to miejscowa korozja powłoki lakierniczej, na którą skończyła się gwarancja" oraz że jeśli tego niezwłocznie nie naprawię na własny koszt w ASO, to utracę 12-letnią gwarancję na perforację blach.
Zależy co rdzewieje. Ja mam Focusa z 2007 i od spodu to cały zardzewiały. Jak wjeżdżam na kanał albo podnoszą go w serwisie to aż żal patrzeć. No ale lakier mi nie rdzewieje w zadnym miejscu.
Może i wszechobecna, ale przynajmniej na razie nie w mojej Dacii.
Byłem dzisiaj w ASO, obejrzeli i powiedzieli, że to "tylko" odpryski lakieru, a pod nimi korozji nie ma, WSPANIALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, teraz zostały mi do załatwienia kłopoty z zapłonem i resetującym się przy tym prawie za każdym razem komputerem i wrócę do grona szczęśliwych, wielbiących rumuńskie auta posiadaczy Dacii
Zgadzam się w stu procentach z przedmówcą, oprócz jednego, niestety nie wierzę, że jego autko wytrzyma 6 lat bez korozji, ale może jsetem człowiekem małej wiary
Korozja kordu normalna sprawa trzepa oczyścić i polakierować, Ja cichutko w nocy zrobiłem napad na kosmetyczkę mojej żony , udało się lakier do paznokci był mój.
W moim sandero po 7-dmiu miesiącach progi malowane w ramach gwarancji, bo rdza pojawiła się w miejscu gdzie odpadł razem z lakierem nieusunięty spiek po zgrzewarce. Przypomina mi się takie zdanie jakie usłyszałem przy kupnie pierwszego malucha:"Taka technologia za takie pieniądze"
Szanowny Kolego!
Uprzejmie donoszę, iż na mojej drakulce jest już kilka kg/cm^2 soli i 6-ta zima auta."Te rzeczy" ujawiniają się z reguły na wiosnę wilgotność/temperatura.
Mój szanowny kolega ma ten sam model co Ty (2 lata) Malowaie nadkoli tylnych z gwarancji.....
Tak w ogóle to powinno się podawać ile autko ma zim a nie lat. Nie jeden zszedłbył na przednówku
P.S.
Czyżby nagły przypływ gotówki /
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-01-22, 18:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie zapominajcie że nasze Dacie nie mają blach ocynkowanych i dobrze by było w jakiś sposób zabezpieczać odpryski i drobne ryski.
Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem - wydawało mi się że po 1997r. wszystkie produkowane auta mają ocynkowane blachy. Do tej pory jeździłem Seicento 1999r. i tam były blachy ocynkowane, czyżby w 2010 roku miało być gorzej w Daci (Sandero). Co w takim razie z taką Thalią czy innymi renówkami, czy tam też nie ma ocynków. Bardzo prosiłbym o odpowiedź kogokolwiek kto ma informacje w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-23, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-03-20, 13:25
Renault ma blachę ocynkowaną i jest świetnie zabezpieczone antykorozyjnie,natomiast Dacia zabezpieczana jest przestarzałą metodą (w samochodach) KATAFOREZĄ
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-03-20, 16:57
radar Twoja MCV też nie ma ocynku. Jedyny model Daci, który ma elementy ocynkowane (nie wszystkie) to Pick Up .Pamiętajcie jednak,że lepsza KATAFOREZA I GALWANIZACJA niż słaby ocynk
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-03-20, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Spokojnie Dacie nie rdzewieją na potęgę. Ja w tym roku ładuję wosk w profile zamknięte i będę tak robił co dwa lata
A można zrobić to samemu , a jeśli tak to jak ?
Kataforeza to skuteczna i nowoczesna metoda zabezpieczenia antykorozyjnego - tak wyczytałem w necie.
Na youtube już dawno jest filmik pokazujący jak zanurzane są dacki w wannie .
( hasło dacia z pitesti )
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-03-20, 17:25, w całości zmieniany 3 razy
Na mojej jest już mały rdzawy pęcherzyk na drzwiach od kierowcy, w środku po otwarciu wlewu paliwa jest rdza nie duża ale jest, mam już pasek długości 2cm na nadkolu rdzewiejący. No i najgorsze co jest w moim, to pełno pęcherzy pod lakierem na masce ale tylko na samym brzegu maski, na samiutkim brzegu tuż nad znaczkiem, na całej długości od lewej do prawej.
W sumie pogodziłem się z tym juz dawno, zawsze w sumie miałem pecha na auta pod kontem rdzy, mechanicznie nigdy mnie żadne nie zawodziło, ale mój pech zawsze objawiał się w autach w postaci rdzy.
Boję się tego trochę bo nie planuje jeszcze przez co najmniej 5 lat jej sprzedawać, bo niestety nie będzie mnie stać przez ten okres na kupienie czegoś innego, ale nie wiem jak to będzie wyglądac za kilka lat, jak ona już ma takie jazdy z blachą
Powiem Wam że od wczoraj spędza mi to zabezpieczenie antykorozyjne sen z powiek , byłem pewien że teraz wszystkie samochody mają ocynk. Obawiam się żeby za jakiś czas zakup daci nie okazał się wtopą bo blacharka to w aucie podstawa. I żeby było jasne autko jest super pod względem wyglądu wielkości jest funkcjonalne super się prowadzi ma duży prześwit duży bagażnik po prostu w sam raz dla mnie i mojej rodzinki Ale , no właśnie jakość montażu i użytych tanich materiałów może za jakiś czas przeważyć o negatywnej opini o marce dacia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum