Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-13, 14:37   

route2000 napisał/a:
Zanim to skoroduje na dobre mnie parę lat, w ASO Cię oleją, bo TTTM, wszak możesz to spróbować wywalczyć...
Możesz to samemu zrobić i nic się nie stanie. ;-)


TTTM xD Może i to po części prawda ale brałbym też tony soli wysypane na nasze drogi :)

Sam to załatwię w takim razie :) Dzięki za szybką odpowiedź.
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-03-13, 18:23   

Witam , co sądzicie o konserwacji nadkoli głównie tylnych w nowym samochodzie Duster2. Byłem dzisiaj w salonie i zauważyłem, że o ile te z przodu, są prawie całe osłonięte dodatkowym plastikowym nadkolem, o tyle z tyłu jest nie i prawie całe nadkole to sama blacha. Wiem, że tam jest oryginalna fabryczna konserwacja , ale może lepiej by było dodatkowo prysnąć jakąś powłokę konserwującą , żeby było trwale .Co o tym sądzicie ? czy można w ogóle takie coś samemu zrobić na gwarancji?
 
Mariusz361 


Marka: Dacia
Model: Duster 2018
Silnik: 1.6sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Dołączył: 12 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-13, 20:19   

Na blachę z tego co wiem dacia daje 6 lat...zawsze możesz dokładnie obejżeć auto np po 4/5 latach i jak coś znajdziesz to oddać im niech się tym zajmą
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-03-18, 22:09   

Ja bym trysnął . Swego czasu jak był dostępny Bitex w puszkach ( zwykłych ) to robiłem tak . Puszka do kąpieli wodnej - tj stary garnek z wodą , na kuchenkę i powoli podgrzewałem k 40-60 min. Bitex ze postaci prawie stałej robił się jak rzadka farba i wtedy malowałem - albo pędzlem albo pistoletem do gęstych mas - ale potrzebna sprężarka no i pistolet ... Ale wtedy taka warstwa była gruba . Można używać Bitexu lub czegoś podobnego w sprayu ale trzeba malować min 3- 4 razy aby było grubo . Oczywiście najlepiej jak samochód jest nowy i blachy są czyste. Takie zabezpieczenie zawsze się przyda . Ja zawsze tak robię - nakola i progi szczególnie tam gdzie leci błoto spod kół . Okazuje się że nawet gruba warstwa po 2 - 3 lata wymaga poprawki bo piach i sól ściera powłokę ochronną ...
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2018-03-19, 08:34   

kubalonek napisał/a:
Ja bym trysnął . Swego czasu jak był dostępny Bitex w puszkach ( zwykłych ) to robiłem tak . Puszka do kąpieli wodnej - tj stary garnek z wodą , na kuchenkę i powoli podgrzewałem k 40-60 min. Bitex ze postaci prawie stałej robił się jak rzadka farba i wtedy malowałem - albo pędzlem albo pistoletem do gęstych mas - ale potrzebna sprężarka no i pistolet ... .

Bitgum jest rzadki i nie potrzebne jest podgrzewanie
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-03, 20:25   

A ja przy okazji wymiany kół na letnie zaobserwowałem, że w ogóle nie pomalowane są półosie i masywny element do którego przykręcone są koła ( zwrotnice czy jak tak... nie jestem mechanikiem. Niestety jakoś zapomniałem o fotce. U oczywiście są rude. Zdaje sobie sprawę, ze to grube elementy i nieprędko ruda je zje na wylot ( myślę, że całe auto zdąży się już skończyć wcześniej) ale to już chyba szczyt oszczędności. Chyba, że tylko w moim aucie zapomnieli pomalować. Bo tylne wahacze są już pomalowane.
Druga sprawa inny klient u wulkanizatora wspomniał, że wartałoby zrobić jednak konserwacje podwozia. Za komuny prawie każdy szczęśliwy posiadacz nowego malucha czy Dużego Fiata eksploatacje zaczynał właśnie od wizyty w takim zakładzie póki auto jeszcze nie zardzewiałe. I takich zakładów było wtedy sporo. Sam miałem taki niecały kilometr od domu gdzie robiłem konserwacje mojego nowego Cinquecento w 1994r. Czy w Dacii ma to sens i jeśli tak to kiedy? Zdaje sobie sprawę, ze ASO po takim zabiegu może bardzo krzywo popatrzeć na Gwarancję :-?
Druga sprawa to za komuny kupowało się auto na pół życia a i spadek wartości auta był mniejszy. Ba używane auta miały cenę wyższą niż kupione w salonie ( przepraszam wtedy w Motozbycie a potem w Polmozbycie ) :lol: :lol: . Była nawet anegdota jak Polak na Zachodzie rozbił Syrenkę i strasznie rozpaczał. Zapytany czemu tak rozpacza odpowiada, że to oszczędności całej jego rodziny. Na to pada odpowiedź to po co takie drogie auto kupował :-P .
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-04-03, 20:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-04-03, 20:47   

Ja też kiedyś czekałem dobę na opony. Zamawiałem opony do malucha! Nie kłóć się pan! Na gablotkę z nim! To z reklamy. :-D :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-03, 21:09   

eplus napisał/a:
Ja też kiedyś czekałem dobę na opony. Zamawiałem opony do malucha! Nie kłóć się pan! Na gablotkę z nim! To z reklamy. :-D :lol:

Jak było to wiemy i dobrze, że jest inaczej ( choć są tacy co tęsknią i przeważnie ci co mieli dostęp do talonów - po sprzedaży starego auta mieli nowe i jeszcze im zostawało :mrgreen: )
Mnie interesuje szczególnie kwesta niepomalowanych półosi i zwrotnic bo jeśli tylko u mnie to reklamuję i to czy warto taka konserwacje zrobić i jeśli tak to kiedy. Domniemuję, że dopiero po okresie gwarancji ale jeśli tej antykorozyjnej to dopiero po 6-ciu latach a wtedy to ma to znikomy sens. Najsensowniejsza taka konserwacja jest wtedy kiedy auto w miarę nowe. Ale z drugiej strony nie całkiem tak by zdążyły zmatowić się oryginalne powłoki antykorozyjne ( ale tylko zmatowić a nie zedrzeć) dzięki czemu zwiększy się ich przyczepność. Konserwacja auta w którym jest już ruda wiązałaby się z dokładnym usunięciem powyższej a i tak skuteczność byłaby słabsza.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-04-03, 21:21   

Też to zobaczyłem na przedniej osi w moim aucie - kilka dni po odebraniu auta z salonu.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-03, 21:30   

eio napisał/a:
Też to zobaczyłem na przedniej osi w moim aucie - kilka dni po odebraniu auta z salonu.

czyli nie malują. Na cóż może w lecie zdejmę te kółka i na podnośniku zrobię użytek ze szczotki drucianej i pędzla. Ale wcześniej pogadam o tym z konsultantem na czacie...
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-03, 21:47   

potwierdzam, moje półośki też są rude :-D
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-04, 07:51   

Zgadza się- półosie są niezabezpieczone i już przy odbiorze samochodu przyjmują piękny, rudy kolorek :-D Najwyraźniej nie ma to znaczenia, poza estetyką. Ale jednak smutno to wygląda, gdy obok postawię 12 letnie Daewoo- na półosiach piękny, czarny, fabryczny lakier...
Ale luuuz- po co nam patrzeć na coś, czego nie widać :mrgreen:
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-04-04, 08:36   

Ludzie przecież te części o których piszecie , nie są malowane w żadnych innych nowych samochodach. Nawet kupując w sklepie zwrotnicę , czy łożysko-piastę czy nawet półośkę , żadna z tych części nie jest malowana. Nawet takie elementy stalowe jak wahacze przednie czy tylna belka , niby są malowane proszkowo, ale po jakimś czasie wszystko zaczyna obłazić i to nie tylko w Dacii, ale w innych markach też. Miałem już 3 nowe auta a Duster2 będzie 4 , wiec wiem , że to nie problem Dacii i jej rzekomych oszczędności. Najlepszą opcją byłoby pryśnięcie od nowości jakimś środkiem konserwującym.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-04, 08:45   

jammo napisał/a:
Ludzie przecież te części o których piszecie , nie są malowane w żadnych innych nowych samochodach. Nawet kupując w sklepie zwrotnicę , czy łożysko-piastę czy nawet półośkę , żadna z tych części nie jest malowana. Nawet takie elementy stalowe jak wahacze przednie czy tylna belka , niby są malowane proszkowo, ale po jakimś czasie wszystko zaczyna obłazić i to nie tylko w Dacii, ale w innych markach też. Miałem już 3 nowe auta a Duster2 będzie 4 , wiec wiem , że to nie problem Dacii i jej rzekomych oszczędności. Najlepszą opcją byłoby pryśnięcie od nowości jakimś środkiem konserwującym.

No cóż oszczędności nie są rzekome. Kiedyś ceny produktów były wyższe ale i trwałość także.
I inaczej juzżnie będzie. Pytanie tylko czy jest sens przedłużać trwałość czy jak ktoś już tu napisał po paru latach zmienić egzemplarz na nowy...
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-04, 08:53   

Chciałem wykonać konserwację podwozia jakimś Bitexem czy czymś podobnym. Żaden z 3 warsztatów nie chciał się podjąć - za dużo ciapkania się za małą kasę.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-04, 09:07   

pixa napisał/a:
Żaden z 3 warsztatów nie chciał się podjąć - za dużo ciapkania się za małą kasę.

Dlatego jedynym momentem na zrobienie tego to kiedy auto jest w miarę nowe i wystarczy podwozie umyć a nie czyścić z rdzy a następnie prysnąć specjalnym agregatem wspomnianym bitexem itp. Ciekawe właśnie jak na takie praktyki zapatruje się Aso. Generalnie w interesie żadnego producenta nie jest zapewnienie trwałości dłuższej niz gwarancja i ma to przełożenie w praktyce.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-04-04, 09:10   

U mnie jak pytałem się w tamtym roku odnośnie konserwacji obecnego auta, to za kompleksową konserwację spodu wraz z zalewaniem profili i drzwi śpiewali około 700 zł wraz z materiałami, sam spód 350 zł. W innym warsztacie za toyotę Awensis szwagier zapłacił 1200 zł , ale rozbierali całe tapicerki drzwi itp. oraz zalewali też wszystkie profile zamknięte Ja też myślałem oddać do konserwacji Dustera2 jak odbiorę, bo kasa nie wielka a jemu by nie zaszkodziło tylko nie wiem, czy mi gwarancja na to pozwoli. Jak by można było , to by od razu zabezpieczyli te elementy nie malowane o których pisano wyżej, i miałby człowiek spokój. Jak odbierałem nowego Opla , to mi powiedzieli w salonie, że nie mogę wykonywać sam żadnych konserwacji więc obawiam się, że i tu będzie podobnie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-04, 09:14   

Albo zabezpieczenie we własnym zakresie i "czepianie się" ASO, co czasem mogą nie uznać gwarancji "bo naruszono warunki antykorozyjne" albo zostawiać to wszystko co producent nakazuje i trzymać 6 letnią gwarancję, są na to dwie szkoły, jedna dobra, druga lepsza...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-04, 09:31   

jammo napisał/a:
Ludzie przecież te części o których piszecie , nie są malowane w żadnych innych nowych samochodach...

No właśnie o to chodzi- nie są a były. Dlatego człowiek, który do tej pory jeździł przykładowo 10-latkiem, kupuje teraz nówkę i jest "w lekkim szoku" widząc na dzień dobry rdzę w różnych miejscach, której nadal nie ma w swoim starym aucie :mrgreen:
Cytat:
Jak odbierałem nowego Opla , to mi powiedzieli w salonie, że nie mogę wykonywać sam żadnych konserwacji więc obawiam się, że i tu będzie podobnie.

I tu znowu znak obecnych czasów- jeszcze 10 lat temu w karcie gwarancyjnej dostawało się wykaz "warsztatów antykorozyjnych posiadających autoryzację producenta", jak ktoś miał ochotę, to mógł korzystać. Teraz nie ma autoryzacji, ale prawie nie ma też warsztatów.

route2000 napisał/a:
... albo zostawiać to wszystko co producent nakazuje i trzymać 6 letnią gwarancję, są na to dwie szkoły, jedna dobra, druga lepsza...

Bo i tak kluczową sprawą jest jak i z czego producent wykonał pojazd. Miałem Ładę i Daewoo Tico, które od nowości zabezpieczałem dodatkowo regularnie- profile, podwozie. I tak w 5-6 roku zaczął się proces "samorozkładu" blacharki. Dlatego Matiza zostawiłem tak jak wyjechał z fabryki- w tym roku minie 12 lat i rdzy nie widać nigdzie a przynajmniej nigdzie nie wylazła na światło dzienne. ;-)
Dacie również zostawiam tak jak jest- szkoda kasy i fatygi, jak coś ma gnić to i tak zgnije.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-04-04, 09:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
kyrneh 



Marka: Fiat 126p;Opel Kadett;Nexia;Dacia Logan I;II
Model: Sandero
Silnik: 0,9 TCE
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 86
Skąd: pomorze
Wysłany: 2018-04-04, 09:46   

Można by sparafrazować, "ten model tak ma".
W lutym odebrałem trzecią już z kolei na przestrzeni 12 lat Dacię. Pierwszą jeździłem 7 lat i nadal jest ona u nabywcy w użytkowaniu , Logan II został po 5 latach zastąpiony Sandero i muszę stwierdzić że wbrew potocznym opiniom żadnych problemów z perforacją przy Daciach nie miałem więc nie przejmował bym się kolorem półosi. Może one są w ten sposób konserwowane bo nie sądzę by na całej długości miały by jednolitą barwę jak to zaobserwowałem w swym Sandero. Nie szukajmy dziury w całym.
_________________
kyrneh
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-04, 10:34   

Dymek napisał/a:

Dacie również zostawiam tak jak jest- szkoda kasy i fatygi, jak coś ma gnić to i tak zgnije.

Amen. Po kościach też tak czułem ale wolałem spytać.
 
jammo 



Marka: Hyundai, Dacia
Model: i30, Duster2
Silnik: 1.4 MPi, 1,6 SCe
Rocznik: 2015, 2018
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 682
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-04-04, 11:19   

Pół godziny temu rozmawiałem z serwisem Renault-Dacia na temat tych ewentualnych zabezpieczeń w nowym aucie i odpowiedzieli mi tak, że im jako serwisowi by to nie przeszkadzało, ale w razie jakiejś reklamacji gwarant czyli producent mógłby zakwestionować ingerencję osób trzecich i nie uznać gwarancji na konkretną część np. blacharki. Sprawa więc zamknięta czyli albo robimy sami i nie mamy gwarancji albo zostajemy z gwarancja.

Chcę poruszyć jeszcze jeden wątek dotyczący zabezpieczeń antykorozyjnych w Dacii. Z tego co wiadomo, Dacia nie wykonuje cynkowania obustronnego całego nadwozia, ale tylko wybrane elementy czyli te, które są najbardziej narażone na działanie warunków atmosferycznych, reszta poddawana jest procesowi katoforezy. Nie wiem jak jest to w innych modelach Dacii, czyli np. Logan, Sandero itp. , ale w związku z tym , że byłem zainteresowany zakupem nowego Dustera2 ( obecnie mam już zamówiony ) zaczęło mnie to trochę niepokoić i postanowiłem się coś o tym dowiedzieć. Zadzwoniłem więc do największej Polskiej firmy, która zajmuje się tymi procesami i mieści się w Płocku, aby mi trochę przybliżyli ten temat. To czego dowiedziałem się od bardzo uprzejmego pana, trochę mnie uspokoiło. Powiedział mi między innymi , że proces ten nie jest wcale gorszy od cynkowania , zależy tylko od technologi i jakości wykonania . Oni obecnie wykonują takie zabezpieczenia części dla Volkswagena . Zapytał mnie o jaki model auta konkretnie mi chodzi , więc powiedziałem , że o tego nowego Dustera .Sprawdzał gdzieś i poinformował mnie , Ze Dacia obecnie wykorzystuje najnowszą technologię odnośnie katoforezy a model Dustera ma obecnie stosowane najwyższe standardy zabezpieczeń .Wspominał coś, że te procesy katoforezy różnią się również tak samo jak i cynkowanie pod względem chyba grubości zabezpieczeń i ilości lat uwzględniających odporność tych zabezpieczeń, ale suma sumarum , Dacia wykorzystuje obecnie najwyższą technologię w tej dziedzinie i powiedział mi , że nie mam się co martwić, gdyż ten sposób zabezpieczania stosowany jest również w wielu zakładach z produkcją aut bardziej znanych i lepszych marek.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-04, 12:17   

Samochody Daewoo-FSO produkowane w FSO gdzieś od 2002r, również miały zabezpieczenie metodą katoforezy. Mój Matiz z 2006r podany powyżej jako przykład, również posiada takie blachy. Jak widać metoda spisuje się bardzo dobrze i sprawdziła się.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-04-04, 15:44   

Panowie - nie przesadzajcie. Kiedyś samochody rdzewiały na potęgę - i Fiaty i Audi - a niby miały być kupowane na pół życia. Dzisiejsze są po tym względem o niebo lepsze - pierwsze dobrze zabezpieczone przed korozja samochody powstawały w okolicy 1985r - podaje sie jako przykład Audi 100 C - czyli "cygaro" Dzisiejsze samochody jak nie były naprawiane nie rdzewieją - maja jakieś naloty na częściach żeliwnych, pojedyncze punkty itp - ale tak jak pokazywane kiedyś przerdzewiałe pojazdy na wylot to rdzewieją po naprawach powypadkowych.
Jako dowód - mam Lagunę 1998 - od nowości, nic nie konserwowałem, tak samo Duster 2010 - i nie ma konkretnej rdzy. Zdecydowanie prędzej zużyje się reszta niż buda zardzewieje - no chyba że planujecie jeździć 1000 km rocznie i trzymać aż zostanie klasykiem - ale podejrzewam że w przypadku dzisiejszego wielkoseryjnego samochodu trzeba go trzymać z 70 - 80 lat co najmniej - więc proponuje darować sobie te konserwacje. Ale jak ktoś chce - jego sprawa - w końcu to jego pieniądze.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2018-04-04, 16:00   

Tutaj chodzi o "planowane postarzanie produktu" - czyli zaplanowaną trwałość produktu. Od chyba kilkunastu lat inżynierowie tego uczą się na studiach... Zarobek jest jeśli po okresie gwarancji klient wróci do serwisu po nową część lub jakieś naprawy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne