Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-04, 19:02
A propo kataforezy czy jak zwał to mam kolegę blacharza który robi zabytkowe auta. Mojego Opla tez parę razy robił. I stosuje jakąś chemie która wiąże rdzę i powstała powłoka dość trwale zabezpiecza stal. Być może to właśnie to lub coś podobnego. także z nim rozmawiałem na temat konserwacji i powiedział, że w/g niego wystarczy wpuścić do profili fluidol czy coś podobnego i tym samym środkiem posmarować /zapuścić łączenia blach. I to wystarczy. Rozmawiałem także z innym fachowcem ( wspomnianym podczas rozmowy u wulkanizatora) i ten jest zwolennikiem wpuszczania do profili preparatu na bazie wosku. Oczywiście nie może go być za dużo aby nie zatkał otworów odprowadzających wodę. A tu znalazłem ciekawa dyskusję na temat
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-05, 08:32
Jak Puga kupowałem, to w nim tez półośki rdzawe od nowości. W Cactusie jedna rdzawa, druga chyba grubsza i czarna ładna - może inny producent. W nowym Dusterze też mam dwie rude. Chyba się nie będę tym przejmował. Pomalowałbym dla siebie, ale boję się, że to może jakoś przyspieszyć korozję elementu?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-05, 19:36
Prezes napisał/a:
Pomalowałbym dla siebie, ale boję się, że to może jakoś przyspieszyć korozję elementu?
eplus napisał/a:
No i stracisz gwarancję. ;)
eio napisał/a:
Tutaj chodzi o "planowane postarzanie produktu" - czyli zaplanowaną trwałość produktu. Od chyba kilkunastu lat inżynierowie tego uczą się na studiach... Zarobek jest jeśli po okresie gwarancji klient wróci do serwisu po nową część lub jakieś naprawy.
Wszystko się "układa"
IMHO jak pomalowanie (dobrą farbą) może przyspieszyć korozję ? Zatem jak nie wiadomo o co chodzi chodzi zawsze o kasę
Ja myślę, że teraz nie opłaca się robić farb, które trzymają się 20 lat. Lepiej robić takie, które na powierzchni się lśnią, a pod powłoką żrą żelazo ile wejdzie. I za dwa lata drucianka w dłoń i ponownie kupuj puszkę pięknej farby i maluj z
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-05, 21:04
Cytat:
IMHO jak pomalowanie (dobrą farbą) może przyspieszyć korozję ?
Ano tak, jak ze zbyt późnym zabezpieczaniem podwozia, przed jego wcześniejszym porządnym wyczyszczeniem. Nie ma wietrzenia i procesy gnilne przyspieszają. Czy z tym elementem tak być może? Nie wiem..
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-04-05, 21:07
eplus napisał/a:
Ja myślę, że teraz nie opłaca się robić farb, które trzymają się 20 lat. Lepiej robić takie, które na powierzchni się lśnią, a pod powłoką żrą żelazo ile wejdzie. I za dwa lata drucianka w dłoń i ponownie kupuj puszkę pięknej farby i maluj z
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-06, 17:42
Od lat widuję pewną MCVkę pełną śladów roztargnienia. Pamiętam, że "od zawsze" miała obite ranty drzwi, ale dawniej nie przyglądałem się im na tyle, żeby dziś z ręką na sercu powiedzieć - "o ten ślad tutaj ma 7 lat". Ale z drugiej strony nigdzie nie ma rdzy, wszystkie blizny wyglądają świeżo, więc śmiało można założyć te 7 lat, bo "coś tam miała już wtedy" (na pewno mają więcej niż 3 zimy, bo zainteresowałem się tymi uszkodzeniami bliżej przed kupnem swojej dacii).
IMG_20180405B.jpg Od strony kierowcy ładny szlif...
Marka: Saab
Model: 95 Aero
Silnik: 2.3T
Rocznik: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2018 Posty: 37 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-20, 14:09
eplus napisał/a:
No i stracisz gwarancję. ;)
Serio? Pytałeś u źródła? (w renault polska)
W Suzuki pytałem o zabezpieczenie podwozia "u źródła" - info dostałęm, że nie, jeśli to będzie dobrze zrobione (natomiast na niektóre elementy tylko można stracić gwarancję - np na poduszki silnika jak ktoś je zaciapie czymś co skutkuje ich szybszym zużyciem etc. Natomiast gwarancji ogólnej się nie traci przy takim zabezpieczeniu podwozia.
Ja wczoraj odkryłem że przegniła jedna śruba obok korka wlewu paliwa a pod druga robi się pęcherz
Swoją drogą niedawno auto było na przeglądzie i serwis nie miał żadnych uwag, wolę nie myśleć jak przegląd robią....
Zapytam na dniach co mi z tym zrobią
foto foto 2
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2018-04-23, 17:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-04-23, 19:18
Wlew trzyma się na dwóch wkrętach, masz wszystkie. U mnie też się tak robiło, wykręciłem wkręta, zamalowałem, przykręciłem. Potem odkręciłem koło i po wyczyszczeniu nadkola spryskałem bardzo obficie Bollem do podwozi wokół tego wlewu. Jak się tam schylisz to widać, że w miejscu łączenia wlewu z karoserią jest uszczelka ale nie ma tego baranka, którym jest spryskane nadkole. Robiłem sam, nie mam czasu jeździć 10 razy do ASO, żeby na koniec usłyszeć, że nic mi z tym nie zrobią, bo nie, bo się nie kwalifikuje.
Witam wszystkich.
Jestem nowy i nie znam się na samochodach dlatego mam na początek 2 pytania.
Mam roczne sandero i podczas wymiany opon zauważyłem że przednia oś (chyba tak nazywają się te wałki) jest cała zardzewiała. Zauważyłem też rdzę na krawędziach tarczy hamulcowych i z tyłu na bębnach. Czy to jest normalne że po roku jeżdżenia (ok 8000 km) dzieją się takie rzeczy i czy powinienem to reklamować i domagać się wymiany na nowe?
I drugie pytanie:
Byłem na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym w salonie w którym kupiłem samochód i po przeglądzie nic nie dostałem.
Czy nie powinienem mieć jakiejś książki serwisowej w której są wpisywane przeglądy?
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-29, 12:33
Przy alufelgach bębny jak najbardziej malować. Specjalnymi sprayami odpornymi na temperaturę, albo nawet zwykłą srebrzanką - ja tak robię co roku w autach, bo przy alusach rdza razi.
Wysłany: 2018-07-01, 12:06 Pęknięta powłoka lakiernicza na drzwiach
Hej,
dziś przyjrzałem się dokładniej drzwiom w mojej Lodgy. Zaniepokoiły mnie pęknięcia powłoki lakierniczej od wewnętrznej strony każdych z nich w obszarze górnego rogu, słupka B.
Poniżej zdjęcia obrazujące problem.
Dajcie znać czy u was też występuje/występowała taka wada oraz jak na to zareagowało ASO? Jeśli uznali reklamację to jak się skończyła naprawa?
20180701_113437.jpg
Plik ściągnięto 11756 raz(y) 17,51 KB
20180701_113419.jpg
Plik ściągnięto 11756 raz(y) 21,34 KB
20180701_113328.jpg
Plik ściągnięto 11756 raz(y) 18,3 KB
20180701_113358.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 22,21 KB
Ostatnio zmieniony przez santakulos 2018-07-01, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-01, 17:22
Mam tak samo jak Ty u siebie w MCV II z tym, że tylko na przednich drzwiach. Od strony kierowcy nic się nie dzieje ale od strony pasażera musiałem zerwać kawałek pękniętego lakieru i posmarowałem to miejsce brunoxem bo był rdzawawy nalot. Jeżeli masz auto na gwarancji to zgłaszaj to do ASO.
Dzięki za info.
Auto na gwarancji :)
Waszym zdaniem co było by najlepszym rozwiązaniem jako naprawa?
Lakierowanie drzwi? Wymiana Drzwi?
Jak lakierowanie to czy przypadkiem nie powinni lakierować całego auta?
Dodatkowo mam reklamę na każdych drzwiach ( auto na firmę). Rozumiem że jak dojdzie do lakierowania drzwi to reklamę będzie trzeba usunąć?
Raczej nie całe, jakby co będziesz miał lakierowane drzwi od wewnątrz, a nie masz metalicznego koloru, wiec nawet miejscowo Ci to będą naprawiać, a o wymianie drzwi - dlaczego, przecież są dobre.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3623 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-02, 17:14
Raczej w tych miejscach blacharskich szwów, pod lakierem jest "zapaćkane" mastyką uszczelniającą. Pęka ze względu na elastyczność podłoża. Nie powinno więc być obaw o dostęp bezpośrednio do blachy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum