Pytał się mnie o jaki mi konkretnie model auta chodzi, więc gdy usłyszał , że o Dacię Duster II to stwierdził, że obecnie zakłady Dacia przywiązują bardzo dużo uwagi do zabezpieczeń i stosują najnowszą technologię i najwyższe standardy zabezpieczenia katoforycznego, szczególnie w modelach Dustera. Powiedział mi, że z tego co wie i w tym się orientuje, to nie mam się czego obawiać po zakupie auta, bo przez przynajmniej 10 lat, powinien być spokój szczególnie jeżeli chodzi o korozję ( oczywiście z wyłączeniem wyjątkowych sytuacji).
Ten inżynier to pewnie miłośnik Dacii, że był taki zorientowany od razu Poprawiłeś mi humor na wieczór.
przepraszam że się wtrącam ale brunox to wyjątkowy shit.
Zajmuję się takimi sprawami i powiem jedno - jest to srodek niestabilny, nieprzewidywalny i pomimo zastosowania zgodnie z zaleceniami producenta nigdy nie wiadomo jaki bedzie skutek
Schnie długo, chłonie wilgoć, wiele podkladów i lakierów z tym gryzie.
Szkoda kasy i zachodu.
Najlepsze efekty uzyskiwałem i uzyskuję wg sposobu :
- wyczyscic rudą ile się da - papierem sciernym, czymkolwiek
- odtłuszczenie zmywaczem silikonowym
- nalozenie pędzelkiem preparatu FERTAN
odczekac 24h
- zmyc czarny proszek (zezarta rdza) zwykłą wodą
- ponownie zmywacz
- epoksyd (najlepiej dwuskladnikowy 1:1 - kupić zestaw np z novola, strzykawkę, kieliszek, zmieszać niewielką ilość w stosunku 1:1);
- odczekać az wyschnie
- delikatnie przeszlifować drobniutkim papierem
- lakier zaprawkowy
i spokoj
o fertanie i jego skutecznosci mozecie poczytać w guglu
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2019 Posty: 39 Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-16, 12:44
nie wiem czym oni to konserwują Dacie ale dziś dopatrzyłem się ,że na progach zaczyna mi schodzić konserwacja-masakra jakaś,ten specyfik jest taki ciekły,że to jest nienormalne żeby auto miało jeden miesiąc i już konserwacja zaczyna się rozpuszczać, aż się zaczynam bać co będzie po zimie.
Prawdopodobnie schodzi tylko zewnętrzny nadmiar, bo Dacia przy wszystkich swoich oszczędnościach akurat "baranka" nie żałuje.
Oczywiście może się też zdarzyć, że - jak to przy produkcji masowej - trafił się egzemplarz z powierzchnią karoserii gorzej przygotowaną przed aplikacją powłoki zabezpieczającej i nie będzie się ona trzymała, ale nie należy panikować i po prostu trzeba się temu bliżej przyjrzeć. Tak naprawdę liczy się tylko warstwa przylegająca bezpośrednio do blachy i jeśli ona jest szczelna to nie powinno być żadnych problemów, nawet jeśli wydaje się, że duża część konserwacji spłynęła.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2019 Posty: 39 Skąd: Polska
Wysłany: 2019-08-16, 14:06
Skoro pojawił się biały kolor progu to chyba nie spłynął nadmiar tego specyfiku,według mnie to jest zbyt ciekłe i to nie ma jak się trzymać progu,próg jest w kolorze auta i fabryka próg pomalowała lakierem białym a później ktoś to pomalował pędzlem chyba. Czeka mnie wizyta w serwisie niech popatrzą i się wypowiedzą bo dla mnie to jest nienormalne żeby ta konserwacja taka płynna była.
Akurat mogę się wypowiedzieć w tym temacie, ponieważ zaraz po zakupie rozebrałem wszystkie plastiki w moim dusterze. Całe podwozie jest zabezpieczone masą plastyczna mocno przylegająca. Dodatkowo auto jest w kilku miejscach psiknięte czymś na zasadzie fluidolu do którego przykleja się brud. Całe auto jest mocno zabezpieczone w profilach zamkniętych. Ja osobiście wyczyściłem podwozie z fluidolu, zabezpieczylem od nowa sikagard 4040 szary- podwozie + nadkola. Może zdarzyć się tak że jakiś element jest niezabezpieczony masa plastyczną. W swoim też miałem ubytki, ale to wszystko poprawiłem. Oczywiście tracąc gwarancję na perforację. To tak w skrócie.
Ostatnio zmieniony przez kacper86866 2019-08-16, 17:44, w całości zmieniany 2 razy
Pokaż zdjęcia. U mnie na progach mam barana a w profilach zamkniętych olejopodobna maź zabezpieczającą. Dokładnie taką samą mazią zabezpieczałem Chevroleta kiedyś i to że nadmiar wypływa to normalne.
Widziałem u znajomego z pracy w Kia coś takiego. Auto brązowe a pod autem białe punkty na progach. To były kamienie które obiły lakier. Ale lakier, bo baran jest pod lakierem. Obecne lakiery wodne są bardzo miękkie i łatwo się obijają. Chociaż powiem szczerze że biały akryl się słabiej rysuje niż srebrny metalic z Chevroleta z 2006 roku.
Nowy Duster ma z przodu przy błotniku takie plastikowe wkładki. Jak oglądałem filmik o montażu, to widać było, że błotnik jest w tym miejscu wycięty. Ktoś już to rozbierał? Jak to wpływa na gromadzenie się syfu za błotnikiem i odpływ wody z podszybia?
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
Posiadam DD1 z fabrycznym LPG. Gniazdo tankowania ma dwie śruby mocujące je do karoserii. Po ok. dwóch latach użytkowania pojechałem do serwisu aby wymieniono mi dolną śrubę, bo korodowała. Mocowanie jest tak kretyńskie, że jeśli niedokładnie dokręci się plastikowe zabezpieczenie i spadnie deszcz to zbiera się tam woda powodując korozję. Ponieważ nie występują same śruby to wymieniono mi cały wlew. W sobotę chciałem poczyścić hamulce tylne aby ustały piszczenia. I teraz po kolei fotki:
1. widok z perspektywy użytkownika podczas tankowania
klik 1
2. widok po spojrzeniu na wlew od spodu:
klik 2
3. widok od spodu po odkręceniu koła i spojrzeniu w górę (niestety, ostrość złapana na wlewie paliwa ale od spodu też coś się dzieje)
klik 3
Tak więc proponuje spojrzeć czy coś się Wam nie dzieje bo albo fabryka nie zabezpieczyła dobrze tego obszaru albo ASO skaszaniło. Lepiej jednak spojrzeć na ten obszar.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2019-08-21, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
do Mamert - a jeżdżę tym autem ale z 2013 , ostatnio mechanik wyciągał prawą pół oś i jak na żelazo przystało nie jest aż tak źle , ja bym na to uwagi nie zwracał
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-03-13, 07:57
Nadal uważam, że w porwaniu do Hondy zakupionej w 2010 roku to Sandero jest aż nadto zabezpieczone.
W Hondzie nikt się nie przejmuje. Chromy na klamkach i klapie zrobiły się zielone po pierwszej zimie, wymienione na gwarancji, po kolejnym roku to samo.
Pod samochodem, wszystko co nie jest zabezpieczone pianką bitumiczna było rudawe od soli.
Pod maską jak po powodzi.
Ranking niezawodności może jest wysoki ale w korodowaniu to pierwsze TOP 10
Po 10 latach nie ma dziur na wylot, ale rudawy nalot w komorze silnika i na niezabezpieczonych elementach pod samochodem to standard.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-03-13, 07:58, w całości zmieniany 2 razy
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-13, 13:04
miernik z wykrywaniem warstwy ocynku i innych metali i niemetali, jak odbiorę dacie to zmierzę też zobaczymy jak logan i gdzie jest ocynkowany, fiat freemont też bez ocynku jest, zresztą takich aut jest sporo na rynku, ale zdziwiłem się że tak drogie auta nie mają ocynku.
mój były DD z 2011 jeżeli chodzi o karoserię to trzymał się wzorcowo.Ruda łapała amortyzatory, pokrywę silnika, wydech i metalowe nie malowane elementy podwozia Ale to był a DD I te nowe to już inna sprawa - ruda pojawia sie w wielu miejscach.
Kopiłem tusona- inny świat al mnijsza oto Tam ma co rok obowiązkową kontrole stanu rdzy a lakier wydają się grubszy i tak jakoś inaczej >>>>
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-14, 10:24
20 lat temu większość zrezygnowała z ocynku ciekawe, Insignia 2016 rok, corsa z 2018 full ocynk, range rover 2010 full ocynk, megane 2007 rok full ocynk, większość niemców full ocynk, koreańce i japońskie bez ocynku większość, ocynk galwaniczny czy ogniowy jest najlepszą ale najdroższą metodą przez to producenci stosują inne metody typu kataforeza, buladag o co ci chodzi nie wierzysz że forester nie ma ocynku czy inne japońce koreańce jak nie to do ignorowanych mnie daj i tyle a i wymień te 10 innych technik zabezpieczania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum