Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-06-05, 12:04
WTRYSKIWACZE DELPHI 1.5 dci - powietrze na powrocie?
Autor Wiadomość
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-06-27, 10:14   WTRYSKIWACZE DELPHI 1.5 dci - powietrze na powrocie?

Witam,
Mam pytanie czy ktoś posiada wiedzę dotyczącą wtryskiwaczy Delphi w naszych Daciach.
Dokładniej:
Czemu na powrocie z wtrysków podczas pracy pojawia się powietrze?

Temat opisywany często ale nikt nie potrafi określić co jest powodem że podczas pracy na powrocie z wtryskiwacza pojawia się powietrze.
W mojej miejscowości jest zakład naprawy wtryskiwaczy i właściciel też nie potrafi ustalić powyższego problemu.

Przez to powietrze po pewnym czasie zapowietrza się układ paliwowy. Pseudo mechanicy przerabiają układ paliwowy i wyjście z wtryskiwaczy podłączają do przewodu powrotnego do zbiornika ale to nie eliminuje powodu tylko skutek.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Może w końcu uda się ustalić przyczynę.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-27, 10:32   

Podobny temat był poruszany min. na forum Renault Clio
http://www.klubrenaultclio.pl/viewtopic.php?t=594
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-06-27, 18:04   

Zgadza się temat był poruszany na forum Clio ale nikt tam nie wie czemu powietrze wraca z wtryskiwaczy.
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-06-27, 20:47   

Warto założyć zaworek zwrotny.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-28, 07:29   

seba899 napisał/a:
Zgadza się temat był poruszany na forum Clio ale nikt tam nie wie czemu powietrze wraca z wtryskiwaczy.

Przeczytaj tam całe forum, to będzie wiadomo dlaczego tak jest.
Winny jest fabryczny zawór przy pompie paliwa w baku - tam wywalić fabryczny zawór, bo się zacina i założyć na wężu inny zawór zwrotny.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-06-28, 11:38   

Czytałem dokładnie.
Zgadza się że winny jest zawór w zbiorniku paliwa ale tylko wtedy jak na wejściu do pompy wtryskowej dostaje się powietrze.
Mi chodzi o taką sytuację kiedy na wejściu do pompy paliwa nie ma powietrza a na wyjściu z wtryskiwaczy już jest powietrze.

Dlatego pytam.

Taką sytuację ma kolega w Clio III.

Problem jest w tym że gdzieś powietrze wchodzi w układ od pompy po wtryskiwacze, wychodzi powietrze na wyjściu z wtryskiwaczy. Zapowietrza w ten sposób układ.
Jak odseparował wyjście z wtryskiwaczy tak jak w opisie z forum renault to jest OK.
Ale to nie jest rozwiązanie problemu.
Ostatnio zmieniony przez seba899 2017-06-28, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-06-29, 15:44   

seba899 napisał/a:
Problem jest w tym że gdzieś powietrze wchodzi w układ od pompy po wtryskiwacze, wychodzi powietrze na wyjściu z wtryskiwaczy. Zapowietrza w ten sposób układ.
Tam jest takie nadciśnienie, że trzeba by zmienić prawa fizyki, aby to mogło być możliwe.

Od zbiornika paliwa, przez filtr paliwa, aż do pompy wstępnej zintegrowanej z pompą wysokiego ciśnienia jest podciśnienie. I na tym odcinku i na tych elementach należy się skupić. Jest to zresztą na forum Clio udowodnione, bo po podaniu paliwa bezpośrednio z bańki wszystko pracowało poprawnie.

Jest jeszcze teoretyczna, lecz nieprawdopodobna przyczyna, że po stronie wysokiego ciśnienia jest nieszczelność, wylewa się paliwo, a potem te części nie chcą się odpowietrzyć. Lecz wtedy miałbyś ewidentny ślad wycieku paliwa. Praktycznie wygląda to na biały dym podczas jazdy spod maski (olej napędowy paruje przy takich ciśnieniach i temp.).

Jeżeli powrót paliwa z przelewów z wtrysków jest wykonany przez filtr paliwa, to jest w tym pewna myśl konstruktorska. I po co to psuć? Wyjaśnienie: paliwo podczas sprężania w pompie w.c. bardzo się nagrzewa - wraca przez filtr podgrzewając go.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-06-29, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-07-01, 16:24   

Dla mnie też wydawało się wszystko oczywiste z forum Clio ale nie w tym przypadku.

Na wejściu do pompy wtryskowej nie wchodzi powietrze.
Było podłączane oddzielne zasilanie pompy wtryskowej z bańki i też powietrze wracało z wtryskiwaczy.

Kiedyś był taki przypadek z fordem z systemem Delphi i tam okazało się że winnym była zwężka venturiego na wyjściu z pompy wtryskowej. Niestety po wymianie na nową nie ma poprawy.
Nieoficjalnie serwis renault twierdzi że powietrze dostaje się z pod gwintu gdzie jest skręcany wtryskiwacz?

A tu ciekawy filmik,
https://www.youtube.com/watch?v=F4TJnVeT_L0
https://www.youtube.com/watch?v=OpC71sWgUh0
a jednak może być nieszczelność na wyjściu z wtryskiwacza. Tylko w jakim kierunku zamontować zaworek zwrotny?
Ostatnio zmieniony przez seba899 2017-07-01, 20:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-05, 10:52   

Czy ma ktoś rozmiary oringów w nasuwkach (zatrzaskach) na filtr paliwa 1.5dci ? Obawiam się , że tam jest nieszczelność i zapowietrza się trochę po nocy , bo kiedyś ten problem usunąłem uszczelkami pod zatrzaski ale trochę zniszczyłem sam zatrzask ostatnio przy wymianie filtra :(

Albo czy jest sam przewód zamienny jakiś zasilający z filtra paliwa - gruszka odpowietrzająca - pompa paliwa delphi ? silnik k9k 796 (86KM)? Sa jakieś na allegro przewody ale znaleźć który to właściwy to ciężka sprawa bardzo , różne numery i brak katalogu , żeby porównać i inne kolory mają spinek i dziwne kształty ?!
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne