DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Media o Loganie II
Autor Wiadomość
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-06, 08:38   Media o Loganie II

Postanowiłem zebrać materiały odnośnie Logana II (ze szczególnym uwzględnieniem MCV) na jaki trafiam w sieci w jednym poście.

Testy/recenzje wideo po Polsku.
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM, 2013 - test AutoCentrum.pl
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM - brakujący test dwumetrowca #064
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM, 2013 - #102 Jazdy Próbne
Dacia Logan MCV 1.2 LPG test i opinie - Francuskie.pl
Test Dacii Logan MCV - Auto Świat

Testy/recenzje wideo po Angielsku.
Dacia Logan estate - Carbuyer
Dacia Logan MCV Estate 2014 review - Car Keys

Testy/recenzje w postaci artykułów.
Dacia Logan MCV - tania i praktyczna - autocentrum.pl
Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST - SuperAuta24
Nowa Dacia Logan 0.9 TCe - TEST - Podsumowanie SuperAuta24
Test Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 KM LPG - infor.pl
Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG Laureate - test - magazynauto.interia.pl
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 90 KM - motofilm.pl
Dacia Logan MCV 1,5 dCi Laureate - autokult.pl
Dacia Logan MCV 1,5 dCi - smartdriver.pl
Dacia Logan MCV 1.5 dCi – najtańsze kombi na rynku - 24.pl
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90KM Laureate - swiataut.net

Prędkość maksymalna i towarzyszące jej spalanie
Dacia Logan II, 1,5 dCi 90 - 173km/h
Dacia Logan MCV 1.5 dci 90 - 193km/h z góry i z wiatrem ;-)


W miarę wolnego czasu będę uzupełniał.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-06, 18:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-03-06, 09:02   

Ostatni link w podsumowaniu zalet "niezła jakość plastików"- :!: :!: :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!: :!: Ktoś to napisał publicznie o Daci????? myślałem, że nie dożyję takiej chwili :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-06, 13:53   

Cała ta gadka, że Dacia nie ma miękkich plastików to jak dla mnie takie marudzenie gdy nie ma się już do czego przywalić :-P . Nigdy w życiu w żadnym samochodzie nie przeszkadzał mi twardy plastik. Zresztą czemu te miękkie plastiki maja służyć to nie bardzo wiem, przecież nie będę macał deski rozdzielczej żeby się cieszyć miękkim plastikiem. Znam przypadek gościa jeżdżącego starą Astrą, który nawet nie zdawał sobie sprawy, że ma miękki plastik na desce ;-) .

Jedynie rozumiem, że podłokietnik w drzwiach mógłby być miękki, ale jakoś jeżdżę po wiele godzin samochodami gdzie jest nawet goły plastik i w życiu sobie nawet odcisku nie zrobiłem :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-06, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-06, 17:28   

Ale co by nie mówić to miękki i ładnie wyglądający plastik jest milszy w odbiorze, niż brzydki, twardy i często śmierdzący.
Więc ciężko się ludziom dziwić, że kierują się estetyką i takie rzeczy zauważają.
Do tego mają zmysł dotyku i wzroku.

Nie dla każdego musi to być czynnik decydujący, ale jakbyś miał dwa podobne auta w podobnej cenie, to mógłby nim być.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-06, 18:41   

Ale w Loganie II wcale nie ma aż takiej tragedii z tymi plastikami. Zresztą według mnie wyglądają dużo lepiej niż w Loganie I.

Ostatnio widziałem Volvo XC70 z deską w skórze, ale jakoś do mnie to nie przemawia. A cena zwala z nóg. Od pewnego momentu te wszystkie bajery w samochodzie stają się sztuką dla sztuki. Mieć żeby się pokazać.

Owszem jeśli miałbym dwa auta o podobnych parametrach w podobnej cenie to mógłbym sugerować się miękkością i wyglądem plastiku, ale znajdź mi samochód zbliżony do Logana II (a tym bardziej Dustera) w podobnej cenie. Najbliżej jest chyba nowa Fabia (nie wiem jak w niej wyglądają plastiki), która i tak wychodzi parę tysięcy drożej, przy czym w bonusie dostajesz "wspaniały" system start-stop :evil: .

Podsumowując Logan II jest tym czym jest czyli "prostym" autem i nie udaje niczego innego. A jako zwolennik prostych rozwiązań jestem w stanie przeboleć twardy plastik.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-06, 18:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-06, 18:52   

skylar napisał/a:
Ale w Loganie II wcale nie ma aż takiej tragedii z tymi plastikami. Zresztą według mnie wyglądają dużo lepiej niż w Loganie I.

Ostatnio widziałem Volvo XC70 z deską w skórze, ale jakoś do mnie to nie przemawia. A cena zwala z nóg. Od pewnego momentu te wszystkie bajery w samochodzie stają się sztuką dla sztuki. Mieć żeby się pokazać.

Owszem jeśli miałbym dwa auta o podobnych parametrach w podobnej cenie to mógłbym sugerować się miękkością plastiku, ale znajdź mi samochód zbliżony do Logana II (a tym bardziej Dustera) w podobnej cenie.


Samochody w podobnej cenie również nie będą miały miękkich plastików (chociaż nowej Vitary jeszcze nie widziałem).

I zgadzam się że nie jest tak źle jak na twarde plastiki.
Ostatnio na wakacjach w Meksyku wypożyczyli mi Aveo w wersji golas (oprócz klimy nie miało kompletnie nic, nawet ABS).
Tam to dopiero była plastikowa tragedia, bo deska rozdzielcza DUUUUUŻO większa, więc taka ogromna masa plastiku aż kłuła w oczy.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-03-06, 23:50   

skylar napisał/a:
czemu te miękkie plastiki maja służyć to nie bardzo wiem,


Mają jakieś zalety, np. może coś dla bezpieczeństwa (łagodniej uderza się w miękkie, niż w twarde), dla wygody (oparcie lewego łokcia na krawędzi drzwi).
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-07, 08:10   

piku napisał/a:
np. może coś dla bezpieczeństwa (łagodniej uderza się w miękkie, niż w twarde)

Na postoju gdy się coś grzebie pod deską lub gdy dzieci łażą po samochodzie to się mogę zgodzić. Jednak podczas prawdziwego zderzenia przed kontaktem z deską mają chronić Cię poduszki i pasy a nie miękka deska. A jak zderzenie jest na tyle duże, że poduszki już nie wystarczają to miękka deska nic Ci nie pomoże bo wtedy stłuczenia to najmniejszy problem. Wtedy problemem są zmiażdżenia i złamania. Pod miękką deską jest "ukryta" twarda konstrukcja, która i tak spowoduje podobne obrażenia jak przy twardej desce. Zresztą w tej miękkiej desce i tak jest tyle twardych elementów (kratki nawiewu, pokrętła, radio, głośniki itp.) i to często wystających. A zresztą kierowca to najbardziej obrywa kierownicą i kolumną a nie deską.
piku napisał/a:
dla wygody (oparcie lewego łokcia na krawędzi drzwi)

O tym pisałem, ale zauważ że znaczna część samochodów, które tak naprawdę pokonują duże odległości czyli dostawczaki, mają twarde plastiki. Takie plastiki są łatwiejsze w utrzymaniu i o wiele bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Często też takie samochody opacie lewego łokcia mają na twardym plastiku, a prawy na miękkim podłokietniku. Mi to osobiście nie przeszkadza ;-) .
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-07, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-03-07, 09:23   

skylar napisał/a:
Mi to osobiście nie przeszkadza ;-) .


Mi też nie przeszkadza, choć początkowo miałem problem ze znalezieniem wygodnej pozycji dla łokcia na parapecie drzwi. Po prostu próbowałem szukać uzasadnienia dla tak zdecydowanej krytyki twardych plastików przez recenzentów; sądzę, że miększe są przyjemniejsze i fajnie byłoby je mieć, ale nie jest to sprawa podstawowa w aucie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-07, 13:19   

ja muszę dustrem zrobić naprawdę długą trase np 2000 + km to biorę zwykła poduszkę .
Mały jasiek zapewnia maksimum komfortu dla lewego łokcia .
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-03-07, 13:25   

Karenzo napisał/a:
Mały jasiek zapewnia maksimum komfortu dla lewego łokcia .


Tego nigdy nie robiłem, ale myślałem o tym, żeby zamówić niedużą (5 mm) tapicerowaną poduszeczkę do przyklejania w to miejsce. Mam obawy o zachowanie takiego naklejonego elementu (silne nagrzewanie latem - mogłaby się ta poduszeczka przesuwać wraz z naciskiem łokcia).
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-07, 13:44   

To można taką rzecz zrobić na rzepy. Są taśmy z rzepem, które z drugiej strony mają klej. Poduszeczka byłaby wtedy demnotowalna / przesuwalna. Zresztą teraz są takie specjalne materiały połączone z gąbką (tkanina obiciowa też mogłaby być - "tkanina jest podklejona cienką warstwą pianki o grubości około 3 mm, oraz wzmocniona od spodu dzianiną"). Wziąć taki materiał, zszyć dwie warstwy i już poduszeczka z gąbką 6mm. A jak nadal twardo można zszyć więcej warstw. Na kleju tez takie coś zamontujesz, ale więcej paćkania.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-07, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-07, 13:52   

łatwiej jednak wziąć poduszkę .
_________________
Moje auto
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-07, 14:33   

Łatwiej i całkiem skutecznie tak jak piszesz wziąć poduszkę szczególnie jak się robi długie trasy. Po mieście ta poduszka by non stop gdzieś latała bo co chwile wysiadka. Zresztą po mieście to raczej nie ma czasu opierać łokcia. A w długich trasach można pójść o krok dalej i do długiej jazdy można skombinować sobie poduszkę pod plecy jak fotel źle wyprofilowany. Działa :mrgreen: .
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-03-07, 15:32   

skylar napisał/a:
,"tkanina jest podklejona cienką warstwą pianki o grubości około 3 mm, oraz ,.

Może byłoby wystarczające, żeby ulżyć łokciowi (ta pianka może być miękka). Ja myślałem o dość twardej piance - podobnej do tej, jaką stosuje się pod myszkę komputerową. Ulżyłaby łokciowi, ale nie pozwalała mu na kontakt z twardym podłożem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne