Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Montaż tempomatu akcesoryjnego / zewnętrznego
Autor Wiadomość
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-21, 21:29   

znalazłem takie coś http://www.1ro.de/dacia/forum/ftopic1926.html czytaj przez tłumacza google
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-08-25, 21:31   1.4 +1.6 MPI

WAECO MS-50

Dacia-Logan-Club

PDF WAECO


 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-04, 20:35   

proszę

http://allegro.pl/tempoma...1632035897.html
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-05, 22:18   

Wie ktoś, jak tego Waeco MS50 się montuje? Bo polska wersja ich strony w ogóle nie przyznaje się do tempomatów, w wersji angielskiej napisali, że do montażu, poza elektryką i podłączeniem do linki gazu, potrzebne jest "vacuum power source". WTF? Instalacja podciśnienia w samochodzie? Jest coś takiego?

Sam pomysł nawet fajny, te tempomaty Waeco bywały na Allegro po 3 stówy, jakby taki trafić znowu to czemu nie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-06-06, 17:39   

Podciśnienie z serwa hamulców.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-06, 17:53   

bebe napisał/a:
Wie ktoś, jak tego Waeco MS50 się montuje?

Waeco (;
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-29, 14:51   

proszę bardzo tempomat w Dusterze
http://translate.google.c...866510_au.shtml
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
  Wysłany: 2011-08-29, 15:07   

no zaje....przetłumaczył
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-29, 15:31   

maciek napisał/a:
proszę bardzo tempomat w Dusterze

...za 700 Euro. :) Proszę, tempomat za 600 zł pasujący do każdej Dacii (i nie tylko).
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-29, 15:41   

bebe, raczej mi chodziło o to jak to wygląda niż ile kosztuje :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-29, 15:45   

maciek napisał/a:
bebe, raczej mi chodziło o to jak to wygląda niż ile kosztuje :mrgreen:

To co ja podałem, nie wygląda lepiej - to psztykadełko do ustawiania prędkości jest jeszcze ohydniejsze niż ta rachityczna gałka.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-08-29, 22:44   

Jak w Conradzie coś jest za 555, to gdzie indziej można znaleźć za 222.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-29, 22:56   

eplus napisał/a:
Jak w Conradzie coś jest za 555, to gdzie indziej można znaleźć za 222.

To znajdź. :)

Ja szukałem, i zasadniczo doipa. Waeco Polska nie przyznaje się do tempomatów w ogóle. Jest wesoły miś na Allegro, który sprzedaje te tempomaty po... 700 zł (+300 zł montaż, w Mikołowie). W archiwum Allegro można znaleźć pojedyncze sztuki sprzedawane na aukcjach po 300-400 zł, ale przez ostatnie kilka miesięcy nie trafił się żaden. Ludzie na zachodnich forach/blogach, którzy kupowali ten tempomat, płacili bodajże €140, czyli nawet więcej niż w Conradzie. Żeby było śmieszniej, w niemieckim Conradzie ten tempomat kosztuje €180, a w niemieckim Waeco... €200. :D

Ale leć, szukaj taniej, orle, sokole, bażancie! :>
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-08-30, 11:49   

bebe napisał/a:
eplus napisał/a:
Jak w Conradzie coś jest za 555, to gdzie indziej można znaleźć za 222.

To znajdź. :)

:>


A za 230 może być? Znalezione w Google "tempomat"+ "cena".

http://www.berlingo-klub....7&t=81&start=30
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 12:49   

eplus napisał/a:
A za 230 może być? Znalezione w Google "tempomat"+ "cena".

http://www.berlingo-klub....7&t=81&start=30
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Błaaagam! :> Mówimy o tempomacie Waeco Magicspeed MS50, a nie o "jakimś tempomacie do berlingo". :]
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-24, 20:35   

Wheee, mam tempomat! :) Kolega Piotrula, 5 godzin walki i "gro i bucy". :) Zdjęcia i krwawe szczegóły jutro, bo chwilowo padam na twarz.
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2011-09-25, 10:38   

Nie było źle, i nawet znacznie nie przekroczyliśmy czasu montażu podanego przez producenta.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-25, 23:57   

Montaż tempomatu uniwersalnego Waeco MagicSpeed MS50.

W dużym skrócie - cały montaż zrobiliśmy według instrukcji producenta, poniżej tylko elementy daciowe. :)

Jedynym słusznym miejscem na serwo tempomatu jest pusta przestrzeń nad prawym nadkolem.


Miejsce jest o tyle fajne, że nawet jest tam gwint, do którego można przykręcić serwo. W samym serwie zmieniliśmy tylko stronę, na którą skierowany jest blaszany wspornik (są otwory pod śrubki w korpusie serwa).



Podciśnienie pochodzi z plastikowo-gumowego węża przed silnikiem. Oryginalny wąż gumowy dołączony do tempomatu jest odrobinę za krótki, docelowo zostanie wymieniony i wtedy podam długość.


Kabel z sygnałem dla serwa jest przypięty do jednego z cięgien reflektorów, do kabiny wchodzi przez gumowe przejście z główną wiązką - trzeba naciąć ową gumę, bo inaczej nie da rady przeciągnąć konektorów.


Zasilanie modułu (+ stały, + po stacyjce, masa) są wzięte z przewodów za skrzynką bezpieczników w kabinie. Sygnał prędkości jest z UCH, wtyczka EHI, pin A6. Sygnał z czujnika hamulca, zgodnie z instrukcją, jest wzięty z przewodu do świateł stop.

Nie zamontowaliśmy czujnika wciśnięcia sprzęgła, bo w Dacii jest... za dużo miejsca. :) Po prostu pod deską rozdzielczą hula wiatr, obok pedału sprzęgła nie ma żadnych stałych elementów, do których można by podłączyć drugi element czujnika. Oparliśmy się pokusie założenia czujnika na kolumnę kierownicy, chociaż wtedy tempomat można by rozłączać ruszając kierownicą (i nie działałby na zakrętach). :> Czujnik będzie, ale chyba rozwiązany inaczej niż przy pomocy czujnika z tempomatu.

Moduł sterujący chwilowo przyklejony jest do deski po lewej stronie kierownicy. Miejsce beznadziejne, bo nie widać LEDa informującego o pracy tempomatu, umiarkowanie wygodne jest klikanie w guziczki. Na szczęście nie jest to miejsce docelowe, nad tym jeszcze pracuję.


Testy były bardzo stresujące, bo początkowo nic nie chciało nam działać. :) Z naszych doświadczeń istotne są trzy rzeczy:
  1. w instrukcji jest błąd - przy wchodzeniu do trybu diagnostycznego serwa LED na obudowie modułu świeci się od razu po uruchomieniu silnika, i gaśnie po wciśnięciu guzika ON/OFF, a nie, jak sugeruje instrukcja, zapala się po wciśnięciu ON/OFF.
  2. napięcie linki od serwa - powinna być lekko napięta, trzeba pociągnąć za nią i sprawdzić czy nie ma luzu w korpusie.
  3. przy podłączeniu wszystkiego "na pająka" w ramach pierwszego uruchomienia i testów zwracamy uwagę, czy coś się nie odpięło - np. czujnik wciśnięcia hamulca, bez którego cały tempomat nie działa...
Podsumowując - cała akcja nie jest dla słabych duchem, i IMHO nie jest możliwa do przeprowadzenia poza poprawnie wyposażonym warsztatem i bez udziału mechanika/elektryka samochodowego.

Dla województwa mazowieckiego i okolic gorąco polecam Piotrulę, bo świetnie sobie poradził, a z następnymi tempomatami będzie mu szło o wiele łatwiej. :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-26, 09:04   

Koledzy gratuluje, odważyliście się jako pierwsi to zamontować, także w imieniu forum dziękujemy.

A może ten czujnik od pedału sprzęgła można by było zaadoptować gdzieś w okolicy samej skrzyni biegów, w miejscu gdzie linka ciągnie za dźwignię w skrzyni.

A jak działanie tego tempomatu ? Napisz, czy działanie tego tempomatu podczas jazdy całkowicie zaspokoiło twoje oczekiwania, czy jednak masz jakieś uwagi, spostrzeżenia.

Sygnał prędkości wziąłeś z UCH - a nie każda Dacia ma doprowadzony do UCH sygnał prędkości. Miałeś ten sygnał doprowadzony fabrycznie, czy sam go kiedyś tam doprowadziłeś, np. w celu aktywacji automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-09-26, 09:26, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 10:14   

Gratulacje dla zespołu montażowego (:


(TSD Dacia powinna wprowadzić na rynek kity CKD-Zrób-To-Sam - to byłby hit!).
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 11:19   

jackthenight napisał/a:
A może ten czujnik od pedału sprzęgła można by było zaadoptować gdzieś w okolicy samej skrzyni biegów, w miejscu gdzie linka ciągnie za dźwignię w skrzyni.

Jest to jakiś pomysł, ale trzeba by zastosować inny czujnik. Ten oryginalny to jakiś wynalazek z magnesem - maksymalna odległość przy puszczonym sprzęgle to 10 mm, minimalna przy wciśniętym to 20 mm, czyli minimalny skok to jakieś 15 mm. Sądząc po tym, na jaką głębokość wchodzi to popychadło od pedału, może być na styk. I trzeba by ciągnąć kolejne przewody z komory silnika. Na razie muszę wyczaić, jak w ogóle działa ten czujnik (zwiera czy rozwiera), i chyba zastąpię go jakimś zwykłym przełącznikiem wciskanym.

jackthenight napisał/a:
A jak działanie tego tempomatu ? Napisz, czy działanie tego tempomatu podczas jazdy całkowicie zaspokoiło twoje oczekiwania, czy jednak masz jakieś uwagi, spostrzeżenia.

Zobaczymy jeszcze w trasie (dłuższej niż kilkanaście km), ale na chwilę obecną - rewelacja.

Spostrzeżenia, póki co, dwa: po pierwsze, nie bardzo wiem, co robić z prawą stopą - na podłogę póki co boję się odstawić, a oprzeć nie ma na czym. :) Albo się przyzwyczaję, albo będę kombinował z jakimś mikro-podnóżkiem z prawej strony. Po drugie - zastanawiam się nad zmianą czułości modułu. Moduł ma przełączniczek pozwalający wybrać czułość - niską, średnią i wysoką. Domyślnie jest średnia i tak jest teraz u mnie. Wydaje mi się, że w opisie na holenderskim blogu, gdzie montowali ten sam tempomat w tym samym silniku, było napisane, że ustawili na czułość wysoką. W obsztrukcji napisali, że czułość wysoką należy ustawiać, kiedy na średniej tempomat szarpie przy przyspieszaniu/zwalnianiu. U mnie nic nie szarpie, ale zdarza mu się "zagapić" (na wjeżdżaniu/zjeżdżaniu z wzniesień) i wtedy dosyć zdecydowanie przyspiesza/zwalnia. Nie ma mowy o szarpaniu, ale powiedzmy, że tempomat korzysta z całej mocy silnika i na plecach to czuć. :) Na równej drodze utrzymuje prędkość idealnie, więc chyba zostanie tak jak jest.

jackthenight napisał/a:
Sygnał prędkości wziąłeś z UCH - a nie każda Dacia ma doprowadzony do UCH sygnał prędkości. Miałeś ten sygnał doprowadzony fabrycznie, czy sam go kiedyś tam doprowadziłeś, np. w celu aktywacji automatycznego zamykania drzwi podczas jazdy ?

Wydaje mi się, że każda... Przynajmniej w serwisówce ten pin jest opisany jako "Wejście sygnału prędkości" bez żadnej adnotacji, że to zależy od wersji. W każdym bądź razie, ja miałem sygnał doprowadzony do UCH (wersja Laureate), wykorzystywany jest nie tylko do sterowania centralnym zamkiem, ale również powinien być doprowadzony do kostki radioodtwarzacza (niektóre mają opcję automagicznego zwiększania głośności wraz z prędkością). Instalację i radioodtwarzacz mam oryginalne.

Właśnie, jest jeszcze jeden myczek przy instalacji tempomatu. :) Biorąc sygnał prędkości z komputera, przy jeździe próbnej trzeba zwrócić uwagę na częstotliwość mrugania LEDa na module - jeśli przy prędkości ok. 50 km/h mruga sporo szybciej niż ok. 1 raz na sekundę, to znaczy, że sygnał podawany jest w formacie 8000 impulsów na km/h, a nie 1250 impulsów na km/h (w jednostkach może być jakaś bzdura, podaję za obsztrukcją tempomatu). W takim przypadku tempomat się nie włączy, żeby zrozumiał "szybszy" sygnał, trzeba przeciąć pętelkę z czarnego przewodu przy wtyczce modułu. (Wszystko jest opisane w obsztrukcji, ale nie od razu doczytaliśmy... ;)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-26, 13:19   

Jeżeli fabrycznie producent nie przewidział i nie montował do żadnego modelu tempomatu do Dacii to ja bym takiego czegoś nie montował. Poza tym ten tempomat ma bezsensowną budowę powinien mieć albo dźwignię, którą można zamocować na kolumnie kierownicy albo dżojstik mocowany gdzieś przy sterowaniu radiem. Mogą też być problemy z ubezpieczeniem ac przy większej szkodzie z własnej winy. Nie daj boże jak się zwarcie jakieś zrobi i silnik sam będzie sobie dodawał gazu, ułamki sekund czasem decydują o naszym losie na drodze.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-09-26, 13:37   

bebe napisał/a:
Wydaje mi się, że każda... Przynajmniej w serwisówce ten pin jest opisany jako "Wejście sygnału prędkości" bez żadnej adnotacji, że to zależy od wersji.


Żadna Dacia wyprodukowana do 2008 roku włącznie tego sygnału nie ma doprowadzonego. Serwisówki masz już od nowszych modeli, w starszych schematach ten pin w UCH nie jest wykorzystany.
Także dlatego właśnie uczulam, że ten sygnał prędkości wcale być nie musi przy UCH, a w autach wyprodukowanych do 2008 roku włącznie tego sygnału przy UCH w 99% nie ma na pewno. U siebie musiałem sam doprowadzić, u kolegi wieży również - także wiem co mówię.
U mnie nie ma doprowadzonego sygnału prędkości do radia, bo fabryczne radio nie obsługuje funkcji automatycznego ściszania/podgłaszania więc przewodu od prędkości w ogóle nie doprowadzili do radia. Oczywiście mowa o tych starszych modelach radia Blaupunkt, w tych nowszych możliwe że już jest doprowadzony, chociaż na schematach go nie ma.
Dlatego uczulam, aby później ktoś nie był zdziwiony, że nie ma sygnału prędkości przy UCH czy przy Radiu.
Na pewno sygnał prędkości doprowadzony jest zawsze do zegarów - i tylko to jest pewne w DACII :) Również zawsze występuje w złączu R212 w skrzynce przekaźników. Na schematach można dokładnie odnaleźć który pin i kolor przewodu.
Ale tak ja wspominałem, być może od roku np. 2010 zawsze doprowadzali sygnał prędkości do UCH, ale tylko w wersji Laureate.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-09-26, 13:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-26, 13:40   

Z elektryki jestem zielony, ale z tego co pamiętam z lekcji fizyki jeśli jest zwarcie to od tego jest bezpiecznik, który odłącza napięcie? Chyba że coś pochrzaniłem...

TAXI AIRPORT napisał/a:
Poza tym ten tempomat ma bezsensowną budowę powinien mieć albo dźwignię, którą można zamocować na kolumnie kierownicy albo dżojstik mocowany gdzieś przy sterowaniu radiem.

Sposób włączenia to już chyba szczegół, grunt żeby był pod ręką. Nie znam zasady działania tego konkretnego tempomatu, ale w innych (tzn w nowym aveo np) działa to w ten sposób, że nawet lekkie dotknięcia hamulca wyłącza tempomat.

TAXI AIRPORT napisał/a:
Mogą też być problemy z ubezpieczeniem ac przy większej szkodzie z własnej winy.

Nie wiem jak dealerzy Dacii, ale w chevrolecie przy przedłużaniu ubezpieczenia (tzw. pakiet dealerski,bardzo korzystny)nikt mnie nie pytał czy i co zamontowałem w aucie. Pani sprawdziła tylko czy była jakaś szkoda na OC i AC, wyliczyła składkę, wydrukowała papiery i git.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 14:10   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Jeżeli fabrycznie producent nie przewidział i nie montował do żadnego modelu tempomatu do Dacii to ja bym takiego czegoś nie montował.

Fabrycznie producent nie przewidział wielu rzeczy, np. świateł do jazdy dziennej czy termometru... :) W tych samych silnikach w Clio czy Megane tempomaty są, ale skoro według Ciebie znaczek na klapie ma decydujące znaczenie dla działania silnika pod klapą, to kimże ja jestem, by wątpić w Twe zdanie? :] Sam tempomat ma wszelkie wymagane papiery dopuszczające go do stosowania na terenie EU.

TAXI AIRPORT napisał/a:
Poza tym ten tempomat ma bezsensowną budowę powinien mieć albo dźwignię, którą można zamocować na kolumnie kierownicy albo dżojstik mocowany gdzieś przy sterowaniu radiem.

Zgłoś się do działu R&D Waeco, na pewno z wdzięcznością przyjmą gotowe rozwiązanie z Twoich rąk! :]

TAXI AIRPORT napisał/a:
Nie daj boże jak się zwarcie jakieś zrobi i silnik sam będzie sobie dodawał gazu, ułamki sekund czasem decydują o naszym losie na drodze.

Tempomat ma osobny bezpiecznik, wyłącza się po wciśnięciu hamulca i (docelowo) sprzęgła. Reszta w rękach bogów. :]
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne