Kiedyś coś było że jeśli są zamontowane na aucie to musza działać - ale nie wolno ich używać :) razem z firmowymi. Ale zapewne są zamontowane do jazdy poza drogami publicznymi?
Dalekosiężne Liczba i wymagania ogólne: Samochód może być wyposażony w 2 lub 4 światła drogowe. Dodatkowe lampy dalekosiężne możemy więc zainstalować, gdy pojazd ma 2 fabryczne światła drogowe. Wyjątek to sytuacja, gdy auto wyposażone jest w 4 światła chowane. Dopuszcza się wtedy 2 dodatkowe światła drogowe (do ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej). Rozmieszczenie: Jedyny warunek: świało nie może olśniewać kierującego bezpośrednio ani przez odbicie od elementów pojazdu. Połączenia elektryczne: Światła powinny być włączane wszystkie jednocześnie lub parami.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-02, 19:52
to wszystko lampy dalekosiężne, których nie można używać na drogach publicznych
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2013-06-02, 21:01
Z tego co wyczytałem to ten fragment jest ważny " Po włączeniu świateł mijania wszystkie drogowe muszą się wyłączyć. Suma światłości wszystkich reflektorów nie może być mniejsza niż 12 500 cd i większa niż 225 000 cd. Jeśli zamontowane dodatkowo reflektory drogowe przyczyniają się do przekroczenia tej liczby, to nie mogą być używane na drogach publicznych, w związku z czym powinny być osłonięte pokrowcami." Wszystko fajnie ale po czym poznać ile dany reflektor ma tych cd?
źródło http://www.vitay.pl/AutoS...nie,4907,1.html
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2013-06-03, 09:55
Uzyskałem odpowiedz u źródła w firmie Wesem cytat z odpowiedzi
"Dzień dobry,
dla reflektorów drogowych z grupy HO3 maksymalna światłość wynosi 60 000cd.
Poniżej link do informacji związanych z liczbą cechowania, maksymalna dozwoloną liczbą cechowania (punkty 4, 5, 6):
http://wesem.pl/pytania/#6
Dodatkowe reflektory z grupy HO3 można stosować w tradycyjnym ruchu drogowym bez konfliktu z prawem."
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2013-06-03, 10:00, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-03, 10:20
TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
to wszystko lampy dalekosiężne, których nie można używać na drogach publicznych
ciekawe jak to się ma do takich (?) świateł używanych w tzw. tirach?
tak się ma,że tirowcy robią sobie z aut choinki i nikt tego nie kontroluje
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-03, 17:49
Dar1962 napisał/a:
tak się ma,że tirowcy robią sobie z aut choinki i nikt tego nie kontroluje
Ależ kontroluje, i to nawet u nas, choć faktycznie częściej się to zdarza w krajach cywilizowańszych od naszego. Tak jak już wspomniał przedpiśca - jeśli nie przekraczasz maksymalnego natężenia światła dla kompletu oświetlenia i lampy mają homologację, to zasadniczo luz. Jedyne co, to w przypadku aut osobowych nie może działać więcej niż 4/6 świateł drogowych, w przypadku ciężarówek nie ma tego ograniczenia i stąd choinki.
Ależ, ciężarówki (określenie TIR wzięło się z czasów cła) są kontrolowane wielokrotnie częściej i szczegółowo, w tym sensie osobówki to prawie bezprawie.
Wracając do tematu, reflektory dalekosiężne są jak najbardziej dozwolone prawem, muszą jedynie spełniać warunki - homologacja i podłączenie do drogowych.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-26, 09:41
Zastanawiam się nad zamontowaniem dodatkowych reflektorów na przedniej osłonie chłodnicy. Wesemy HO2 są bardzo wydajne tyle, że mają aż 18 cm średnicy.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-26, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-26, 10:36
WESEM :
http://sklep.wesem.pl/4/6...rogowe_typu_ho2
Są odporne termicznie bo wytrzymują nawet 130 W.
Ciekawe tylko co alternator na 260 dodatkowego poboru.
Myślę, że jak bym dawał to jakieś 55 silverstar czy cós lub 100 w.
Założyłbym je na grilla między fabrycznymi światłami.
Są fajne bo mają plastikową kratkę na wszelki wypadek (zawsze to lepsze niż gołe szkło).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-26, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-26, 12:12
Hakama 4x4: Widze, ze w tym sklepie Wesemu jest wiele tych lamp drogowych o srednicy ok. 18cm. 18cm wydaje sie duzo... to prawie jak talerz do zupy czy drugiego dania .
A jaki jest alternator w Twoim Dusterze, 110A? Masz tam VALEO nr TG11C063 ?
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-26, 12:19
No tak, ale HO2 mają najlepszą efektywność i odporność termiczną.
Rozważam mniejsze (15 cm) lub prostokątne - najlepiej by wyglądały tylko nie wiem jak faktycznie jest z ich efektywnością.
Zgodnie z parametrami na stronie HO2 mają ok. 200 lx w odl. 25 m a np.HO1 mają ok. 85 lx w odl. 25 m - jak większość tanich halogenów (porównywalne z wesem H4 do poloneza).
Fajne są jeszcze prostokątne HP5 ok. 145 lx w odl. 25 m ale to też kawał lampy 220 x 123
Można kupić tanie chinki ok. 15 cm średnicy ale czy jest sens? nie wiem.
Nie mam pojęcia jaki mam alternator ale spróbuję pooglądać.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-26, 12:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-26, 17:22
Hakama 4x4 napisał/a:
http://sklep.wesem.pl/4/6601/halogeny_chromowane_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho2
Są odporne termicznie bo wytrzymują nawet 130 W.
Ciekawe tylko co alternator na 260 dodatkowego poboru.
Myślę, że jak bym dawał to jakieś 55 silverstar czy cós lub 100 w.
Ja tam w opisie HO2 (i na stronie i w pdf-ie) widze tylko, ze H3 12V 55-100W (na 24V tez maks. 100W).
W przypadku HO3 (152mm) podaja tylko standardowe H3 12V 55W (na 24V standardowe H3 70W),
ok. 100 lx w odl. 25 m.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum