Wysłany: 2015-03-09, 17:41 Zakup Dacii w Czechach.
Kupiłem sobie do roboty szmatławca zwanego Auto Świat: Tam wiadomo, że zawsze wygrywa coś z stajni VW. Ale nie o tym: Zaciekawił mnie artykuł o kupnie auta z salonów zagranicznych. Z artykułu wynika, że najbardziej opłaca się w Czechach. Dla porównania były podane ceny różnych wozów, w tym dwóch "twardoplastikowców", czyli Logana MCV i Dustera.
Na szybko sprawdziłem ceny i rzeczywiście różnica wynosi około 6000. Porównałem MCV Laurete, które w CZ nie występuje. Jest Arctica.
Oczywiście trzeba zapłacić akcyzę, tłumaczenia i recycling (do 1 lipca). Nie do końca zrozumiałem jak płatność podatku Vat (jest napisane, że w kraju rejestracji się go płaci).
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-09, 21:58
na internetach piszą, że rejestracja pojazdu w CZ to około 3000 koron + OC 7000 koron i że zajmuje to 2 dni. Ciekawe, czy dało by się to ominąć i zarejestrować od razu na PL blachy.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-03-09, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe, czy dało by się to ominąć i zarejestrować od razu na PL blachy.
Można zamówić niemieckie blachy 5-cio dniowe (z żółtym paskiem) i na nich przyjechać do domu.
W niektórych urzędach komunikacji można podobno dostać próbne numery na zagraniczną fakturę, ewentualnie powiedzieć, że samochód jest już w kraju, zapłacić VAT i akcyzę i dostać stałe numery.
Vat płacisz gdzie chcesz.
Możesz kupić auto opłacając vat w czechach (z tego co się orientuję jest to 20%) lub w Polsce 23% - kupując w CZ auto w cenie netto.
Jesteśmy w UE więc nie ma różnicy gdzie zapłacimy podatek.
Różnica w cenie 6000PLN to dość atrakcyjna propozycja ale.....ale trzeba po auto pojechać i wrócić więc dodatkowy koszt wycieczki należy doliczyć do ceny auta.
Dodatkowo auto musi zostać zarejestrowane więc najłatwiej byłoby dogadać się z dealerem że dokumenty i fakturę do auta dośle nam kurierem - oczywiście po wcześniejszym opłaceniu auta.
Taki zabieg opłaca się przy autach znacznej wartości lub przy dużej ilości pojazdów
Kupując auto od dealera zagranicznego najlepiej skorzystać z pewnego salonu- najlepiej z takiego z którego już ktoś z naszych znajomych w taki sposób auto zakupił.
Możesz kupić auto opłacając vat w czechach (z tego co się orientuję jest to 20%) lub w Polsce 23% - kupując w CZ auto w cenie netto.
"AŚ" pisze, że musi być opłacony w kraju rejestracji.
Zbychu504 napisał/a:
Różnica w cenie 6000PLN to dość atrakcyjna propozycja ale.....ale trzeba po auto pojechać i wrócić więc dodatkowy koszt wycieczki należy doliczyć do ceny auta.
Nie grzesz. Koszt dojazdu pociągiem do granicy to około 70 zł z Bydgoszczy ciuchcią. Nawet jak wydasz 1000zł samochodem, to i tak zostaje 5000.
Nawet jakby mi 2000 zostało to bym się pokusił. Miałbym na wakacje
W "AŚ" podają przykład Audi A3 1,8 TFSI. Różnica po opłatach wyniosła 7500zł. Tyle, że w Audi możesz coś negocjować, a w Dacii:
Nie jest tak różowo z tymi 6000 - z miejsca tracisz 3% od wartości netto z racji wyższego VAT w Polsce , musisz zarejestrować i ubezpieczyć czasowo samochód w Czechach albo wywieźć go na lawecie - plus przewalutowania i koszt przelewu zagranicznego nie mówiąc o kosztach dojazdu.
Tym niemniej może to być opłacalne.
Piszecie,że bladego pojęcia nie mam o zakupie aut w UE ale to ja sprzedaje w ten sposób auta a nie wy i nigdy nie miałem z tym żadnego problemu.
W CZ dostajesz f-a netto. Jeśli rej jest w PL to płacisz 23% w PL. Jeśli chcesz mieć 20% vat w czechach auto rejestrujesz w czechach tymczasowo.
Ot cała filozofia.
I wszystko z praktyki przetestowałem.
Przy jednym aucie jak ktoś lubi się bawić....życzę dobrej zabawy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-03-10, 14:23
Zbychu, to zależy ile można zaoszczędzić na tym procederze. Jeżeli końcowa różnica wyniesie 1000zł, to szkoda czasu, ale jeśli miałbym zaoszczędzić 5000zł, to nawet gdybym miał na to poświęcić 5 dni roboczych, to bym poświęcił. Część ludzi mieszka na tyle blisko Czech (Kraków, Katowice wraz z przyległościami, Opole, Wrocław) że dojazd Do Cieszyna, Ostravy, czy nawet Pragi to banał. Można nawet wypożyczyć za 300zł lawetę (np. http://www.krakowautolaweta.pl/).
Pytanie jest, ile rzeczywiście można zaoszczędzić. Różnicę w cenie między PL salonem a CZ/SK każdy z nas może sprawdzić sam, ale ile trzeba wnieść różnych opłat i w ilu kolejkach stać w ilu urzędach - tego nie wiemy i być może nawet nie zdajemy sobie sprawy, że aż w tylu.
Zbychu, ponieważ się tym zajmowałeś, może napisał byś rzeczowo kilka uwag, potencjalnych kosztów (o których pewnie nikt z nas nie ma pojęcia) i estymacji, ile dni potrzeba na załatwienie formalności?
Różnica jest tylko przy najdroższych wariantach aut.
Przy podstawowym aucie np DST wychodzi około 1000PLN na korzyść kupna w CZ także tu gra nie jest warta zachodu.
Kupujesz w CZ netto. Vat najprościej będzie zapłacić w PL.
Oblicz sobie koszt w jedna i drugą stronę + tłumaczenia ~200PLN i reszta to Twój zysk. A i uważaj na kurs waluty
Na loganie MCv dci 90km celebration jest rzeczywiście około 6000PLN jeśli vat zapłacisz w CZ......minus to co stracisz na dojazdy, tłumaczenia. Na vacie w PL masz jeszcze stratę 3% więc kalkulować trzeba starannie
Jak ktoś szuka rzeczywiście max opcji i chce trochę zaoszczędzić a ma też odrobinę wolnego czasu: można się do tematu przyłożyć.
Ostatnio zmieniony przez Zbychu504 2015-03-10, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum