Wysłany: 2012-12-14, 06:35 Propozycja utworzenia regulaminu daciaklub-u.
Została zaproponowana kwestia utworzenia regulaminu więc poniżej podaję jego proponowaną formę. To nie jest jeszcze regulamin, a jedynie informacja jak się na to zapatrujecie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-14, 14:44
Regulamin dobrze by było przepuścić przez jakiegoś prawnika, bo kilka fragmentów budzi wątpliwości. Na przykład:
"Klub - prywatne stowarzyszenie" - czym jest "prywatne stowarzyszenie"? Jak "stowarzyszenie", to nie trzeba aby przejść tej całej kołomyi z rejestracją stowarzyszenia itd?
"Wszystkie osoby, które zarejestrują się na Forum Internet" - WTF?
§1 p. 2 - "nie prowadzącym działalności handlowej, usługowej i zarobkowej", jak to się ma do p. 3 - "rozprowadzenie tzw. gadżetów klubowych (np. nalepki, flagi, ubiory itp.),"?
§4 p. 3 i 4 - jak wyżej?
Mam wrażenie, że to, że sobie deklarujemy, że nie prowadzimy działalności handlowej czy nie jesteśmy stowarzyszeniem sensu stricte, nie oznacza automatycznie, że w świetle prawa jej nie prowadzimy czy nie jesteśmy.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-14, 15:04
bebe napisał/a:
to, że sobie deklarujemy, że nie prowadzimy działalności handlowej czy nie jesteśmy stowarzyszeniem sensu stricte, nie oznacza automatycznie, że w świetle prawa jej nie prowadzimy czy nie jesteśmy.
oczywiście
to tak samo jak z pracami wykonywanymi na umowę o dzieło
np fotograf który foci śluby na umowę o dzieło z klientem może być w pewnym momencie wezwany do US, który uznał że to jest tak na prawdę Działalność Gospodarcza - czyli tak na prawdę nie jest ważna deklaracja, tylko charakter wykonywanej pracy - czyli US stosuje brzytwę Ockhama - skoro wygląda jak kaczka, chodzi jak kaczka, kwacze jak kaczka to nie ulega wątpliwości że jest to kaczka (a nie kura)
Dziwny ten tekst... Ani to regulamin Forum ani to statut stowarzyszenia.
Regulamin może być w sumie dowolny ("1. Zobowiązujemy się działać dla dobra a nie dla zła.") a statut stowarzyszenia ma pewną określoną formę prawną. Potrzebną zresztą do rejestracji stowarzyszenia (czy też klubu). Jak nie rejestrujemy to nie ma co kombinować z pokrętno-prawnym tekstem.
Ten punkt, to jakaś fantazja - my tu nie promujemy, tylko mówimy o faktach. Które czasem są anty promocją http://www.daciaklub.pl/f...dbe0f71ef46921e , poza tym jak czytam ten punkt, to czuje, że te forum/klub jest na usługach Dacii.
A podstawą forum jest wspieranie się na wzajem użytkowników/klubowiczów w konkretnych sytuacjach, szukanie rozwiązań ulepszeń w aucie, podzielenie się doświadczeniami itd. A promować, to ja mogę nasz klub, a nie robić reklamę Dacii, Renault i kogo sobie tam wstawicie.
"Klub - prywatne stowarzyszenie" - czym jest "prywatne stowarzyszenie"? Jak "stowarzyszenie", to nie trzeba aby przejść tej całej kołomyi z rejestracją stowarzyszenia itd?
proponuje sprywatyzować
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Natomiast tekst jest przykładowy. Regulamin razem mamy stworzyć i dlatego ta dyskusja. Może wyjdzie z niej coś owocnego, a nie tylko pitu, pitu na forum.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-12-14, 22:46
Jestem na tak bo na forum zaczyna robić się burdel. Jestem na innych forach, gdzie panuje regulamin i jest na nich większa dyscyplina.Ludzie na nich 3 razy zastanowią się zanim coś napiszą bo o ostrzeżenie lub bana nie problem
Pytanie jasne.
Literówki i niedomówienia zmieniłem więc może zajmiemy się konkretami tzn. formą regulaminu.
Mariusz jak masz możliwość to poproś o udostępnienie adminów z innego forum regulaminu i podaj go. Może coś zmienimy - dostosujemy do naszych potrzeb.
Udało się zrobić flagi, ubrania, ramki więc i regulamin zrobimy. Na pewno urodzi się w ciężkich bólach jak wszystkie poprzednie tematy ale cóż tak musi być.
Proszę tylko mówić i pisać na temat. W innym przypadku zmusicie mnie do zmiany, kasowania postów lub ich części.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-12-15, 10:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-15, 10:41
ale z tą dyscypliną to może nie przesadzajcie, co ?
ja tu jeszcze żadnego dymu nie widziałem - po co wprowadzać system opresji jeżeli nie ma kogo batożyć
btw - tytuł ankiety jest mylący - w zalinkowanym pdf jest regulamin klubu DKPL, natomiast pytanie w ankiecie brzmi: "Czy chcesz utworzenia regulaminu forum daciaklub.pl"
dla mnie - regulamin forum - TAK, utworzenie sformalizowanego klubu - NIE
(dlatego, że trzeba będzie go zarejestrować, pobierać składki, robić wszystko formalnie - wydaje wam się że stowarzyszenie to fajna sprawa - kumpel akurat próbuje przerobić stowarzyszenie (ale takie prawdziwe, a nie forum internetowe) w normalną działalność gospodarczą - tak mu będzie po prostu łatwiej )
przykładowy regulamin:
regulamin pentax.org.pl napisał/a:
Zasady dobrego zachowania na Forum.
1. Dbaj o atmosferę na Forum. Nie tolerujemy chamstwa, łamania prawa oraz wszelkich zachowań nie na poziomie. Nie dyskutuj o polityce, religii oraz innych, równie kontrowersyjnych tematach. Bądź uprzejmy i przyjazny, a na Forum będziesz się czuł, jak u siebie.
2. Pamiętaj, że to, co napiszesz, świadczy o Tobie i tylko Ty ponosisz odpowiedzialność za swoje słowa.
3. Zanim założysz nowy temat sprawdź, czy podobny już był poruszany. Nie powielaj tematów.
4. Zakładając nowy temat nadaj mu zrozumiały tytuł, nazwy produktów podawaj prawidłowo, w jasny sposób określ problem. Pamiętaj, że źle podany tytuł może uniemożliwić lub utrudnić jego późniejsze odszukanie.
5. Używaj języka polskiego. Zanim wyślesz wiadomość sprawdź poprawność tekstu. Korzystaj z dostępnych narzędzi, np. witryny Bykom-Stop http://bykom-stop.avx.pl/czymsprawdzac.html .
Pisz wiadomości w domyślnym kolorze i domyślną czcionką . Do wyróżnienia tekstu używaj pogrubienia. Kolor i wielkości czcionki to narzędzia zarezerwowane dla Administracji.
Do wiadomości możesz wstawić zdjęcie/obrazek podlinkowany z serwisu zewnętrznego (nie może być animowany!), jeśli nie jesteś jego autorem podaj źródło i/lub autora.
Nie wstawiaj kodu html.
6. Nie podawaj odnośników do cudzych aukcji.
7. Wszelka reklama sklepów, serwisów, usług itp. bez zgody Administracji jest zabroniona. Dla forowiczów przeznaczony jest Dział Giełda, w którym można prezentować oferty.
Zasady konta użytkownika.
8. Możesz mieć jedno konto. Identyfikatorem konta jest pseudonim (nick). Użytkownik może też dołączyć emblemat konta (avatar) w postaci pliku graficznego o rozmiarach do 100x100 pikseli i wielkości do 31 KB. Wybierając nick i avatar pamiętaj, aby nie był podobny i aby nie kojarzył się z innym użytkownikiem. Avatar nie może być animowany.
Konto bez postów może zostać skasowane po 60 dniach od daty utworzenia.
8a. Konta użytkowników, którzy nie napisali żadnego postu mogą być kasowane po upływie 60 dni od rejestracji. Chcących zachować status czytającego zachęcamy do napisania kilku słów o sobie w wątku:
Witam! Chciałem się wszystkim przedstawić.. http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=3202
Konta, których licznik wskazuje wartość >= 1 są bezpieczne!
Informujemy, że posty z działu Giełda oraz Pierwsze kroki z Pentaksem nie są zliczane i nie gwarantują nieusuwalności konta.
9. Możesz dołączyć podpis (stopkę, sygnaturkę) do swojego konta. W podpisie używaj czcionki o wielkości standardowej (jeśli tekstu jest mało) lub o wielkości 9pt (jeśli treści jest więcej). Nie wstawiaj pustych wierszy i nie umieszczaj obiektów innych niż tekstowe. Nie zmieniaj koloru czcionki (chyba, że na szary). Możesz podać odnośnik internetowy, z zastrzeżeniem p. 7. Nie podawaj odnośników do ofert w Dziale Giełda ani informacji o sprzedaży/kupnie/itp.
Zasady porządkowe.
10. Wiadomości nie odpowiadające regulaminowi zostaną skasowane.
11. Nie komentuj działań moderatorów. Jeśli masz uwagi, napisz PW (wiadomość prywatną) do administratora.
12. Administracja Forum ma głos rozstrzygający w sprawach spornych.
13. Nieprzestrzeganie Regulaminu Forum może doprowadzić do zawieszenia, zablokowania lub usunięcia konta użytkownika.
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-12-15, 10:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-12-15, 17:19
Oto przykładowy regulamin:
1. Rejestrując się na Portalu użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na podany przy rejestracji adres e-mail wszelkich informacji związanych z Portalem.
2. Każdy użytkownik zamieszczając na Portalu swoje komentarze i przemyślenia robi to wyłącznie na własną odpowiedzialność i we własnym imieniu, za które Właściciel Portalu nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności. Administratorzy serwisu nie mają możliwości, ani obowiązku kontrolowania treści takich społecznościowych wpisów (zgodnie z art. 15 UośUDE).
3. Każdy użytkownik powinien mieć wypełnione zgodnie z prawdą pola obowiązkowe w profilu użytkownika - ułatwi to komunikację między użytkownikami Portalu. Login/nazwa użytkownika Portalu nie może mieć formy adresu strony internetowej, adresu e-mail, sloganu reklamowego itp.
4. Zakładając nowy temat użytkownik ma obowiązek:
a. sprawdzenia czy podobny wątek już nie istnieje (np. poprzez użycie wyszukiwarki),
b. odpowiedniego nazwania wątku żeby inni użytkownicy mogli odpowiednio zinterpretować problem poruszony w temacie - pomoże to w przyszłości innym użytkownikom na szybkie znalezienie informacji ich interesujących,
c. nie zadawania niesprecyzowanych pytań typu: "Mam problem", "Czy wiecie ?", itd. - posty z takimi tematami będą natychmiast usuwane lub przenoszone do kosza. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzała, użytkownik może otrzymać karę
5. Niedopuszczalne jest umieszczanie na łamach Portalu, w wiadomościach prywatnych oraz mailach wysyłanych przez Portal treści sprzecznych z prawem polskim i międzynarodowym, związanych z pornografią, używkami, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej etc. oraz treści faszystowskich, wulgarnych, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób, uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady netykiety itp. Wszelkie tego typu przypadki będą od razu traktowane zablokowaniem lub usunięciem z Portalu.
6. Na Portalu niedopuszczalne jest umieszczanie treści zawierających przekazy reklamowe z wyjątkiem odpowiednio przeznaczonych do tego działów. Reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych jest dozwolone tylko i wyłącznie za zgodą Właściciela Portalu, jednakże wolno podać link do nich tylko jeden raz. Powtarzające się linki w różnych wątkach będą usuwane.
UWAGA !!!
Zabronione jest umieszczanie reklam w podpisie.
Dopuszczalne jest umieszczenie w podpisie tylko i wyłącznie nazwy swojej firmy lub nazwy firmy, której sprzedawcą/dystrybutorem/usługodawcą jest użytkownik. Link do swojej strony internetowej można umieścić w swoim Profilu/Strona WWW. Po umieszczeniu tam odnośnika pod podpisem pojawi się ikonka , po kliknięciu której użytkownik zostanie przekierowany na właściwą stronę www.
7. Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do usuwania treści, które w jego ocenie lub ocenie wyznaczonych przez niego Pełnomocników, w tym Administratorów i Moderatorów Portalu, naruszają postanowienia Regulaminu Portalu. Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do swobodnej oceny, czy dane treści naruszają postanowienia Regulaminu Portalu. Dodatkowo Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do usuwania lub zmieniania, bez podania przyczyny, innych wiadomości lub treści, które uzna za niestosowne. Wszelkie zmiany lub usuwanie treści publikowanych na łamach Portalu mogą być dokonywane bez powiadamiania osób zainteresowanych, w szczególności autorów zmienianych bądź usuwanych wiadomości.
8. Niedopuszczalne jest umieszczanie w podpisie i profilu użytkownika treści opisanych w punktach niniejszego Regulaminu oraz zbyt dużych obrazków powodujących nieczytelność poszczególnych wątków.
UWAGA !!!
Podpis (razem z obrazkiem) nie powinien przekraczać rozmiaru 4 linijek tekstu.
Maksymalny rozmiar obrazka/bannera umieszczonego w podpisie to 500 px × 80px i wielkości <=50kB. Nieprzestrzeganie tych zapisów będzie skutkowało natychmiastowym usunięciem wszystkiego co jest w podpisie bez obowiązku poinformowania o tym fakcie osoby zainteresowanej.
9. Na forum dopuszczalne jest używanie avatarów jednakże jego wielkość nie powinna być większa niż 40 kB. Większe avatary będą usuwane bez obowiązku poinformowania o tym fakcie osoby zainteresowanej. Użyte avatary nie mogą nawiązywać swoją tematyką do treści opisanych w punktach 9 i 10 niniejszego Regulaminu.
10. Nie jest mile widziane pisanie postów nie wnoszących nic do tematu (tzw. OT czyli Off Topic).
11. Nie piszemy wielkimi literami chyba, że sytuacja tego wymaga gdyż oznacza to KRZYK. Nie nadużywamy także wykrzykników lub innych znaków specjalnych (np. emotikonek). Jeśli chcesz wyróżnić jakieś słowo lub zdanie w poście możesz użyć do tego funkcji, które są dostępne w górnej części okna, w których piszesz wiadomość. Znajdują się tam także emotikonki, które mogą zostać użyte do podkreślenia emocji wyrażanych w wypowiedziach. Nie należy ich nadużywać gdyż czytanie staje się uciążliwe.
12. Nie powinno się cytować długiej wypowiedzi tylko po to, by dopisać np.: "Też tak uważam". Cytujemy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
13. Ze względu na fakt, iż aukcje przedmiotów sprzedawanych na portalach aukcyjnych z biegiem czasu robią się nieaktywne zabrania się stosowania tych linków w postach. Gdy chcesz wstawić link do konkretnego produktu, a znajduje się on na portalu aukcyjnym, to znajdź taki sam produkt w sklepie internetowym, stronie producenta lub innej stronie www, gdzie jest duże prawdopodobieństwo, że nie stanie się on nieaktywny w przeciągu kilku następnych dni. Ułatwi to czytanie użytkownikom, którzy w przyszłości będą chcieli skorzystać z odnośnika i zobaczyć produkt.
14. Każda wartość merytoryczna przekazana przez użytkowników jest jawna i ogólnodostępna dla wszystkich użytkowników dlatego też zaleca się nie ujawniania informacji związanych z danymi wrażliwymi (np. zdjęć z numerami rejestracyjnymi pojazdów), które mogą być wykorzystane przez niepowołane osoby.
15. Użytkownik wyraża zgodę na umieszczenie jego wypowiedzi lub jej fragmentów w innych publikacjach Portalu. Każdą treścią umieszczoną na Portalu, Właściciel Portalu może dysponować w dowolny sposób, jednak odpowiedzialność za nią oraz jej umieszczenie ponosi wyłącznie jej autor, bez względu na dalsze dysponowanie nią przez Właściciela Portalu.
16. W przypadku gdy pojawią się jakiekolwiek przesłanki świadczące o działaniu użytkownika przeciw Portalowi lub jego interesom (w każdym tego słowa znaczeniu), Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do ukarania użytkownika z usunięciem jego konta włącznie. Decyzje Właściciela Portalu są niepodważalne, a możliwe do dyskusji jedynie przy podaniu konkretnych argumentów przez zainteresowanego.
17. Użytkownik może zostać wyróżniony pochwałą za swoją działalność na Portalu bądź obarczony karą za swoje postępowanie w postaci:
- upomnienia słownego przekazanego wiadomością prywatną (PW);
- upomnienia widocznego publicznie na forum w postaci OSTRZEŻENIA;
- upomnienia widocznego publicznie na forum w postaci UCISZENIA (brak możliwości wysyłania wiadomości);
- w sytuacjach skrajnych ZBANOWANIEM użytkownika włącznie z usunięciem jego konta (rażące naruszenie regulaminu).
18. Konta nieużywane przez 6 miesięcy będą usuwane.
19. Korzystanie z dwóch albo większej ilości kont skutkuje natychmiastowym banem.
20. Właściciel Portalu dołoży wszelkich należytych starań w celu prawidłowego działania Portalu.
21. Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do wyłączenia serwisu bez podawania przyczyn.
22. Właściciel Portalu jest przeciwny łamaniu Regulaminu Portalu oraz przepisów prawa. Jednak może się zdarzyć, że niektórzy użytkownicy nie będą przestrzegać Regulaminu Portalu i/lub innych obowiązujących przepisów lub norm zachowania, co jednak umknie uwadze Właściciela Portalu i tym samym nie spowoduje jego reakcji. Jeżeli zatem widzisz wiadomości, pliki itp., które Twoim zdaniem są nielegalne, naruszają Twoje dobra osobiste lub są niezgodne z Regulaminem Portalu, prosimy o niezwłoczny kontakt z Administratorem/Moderatorem Portalu lub zgłaszanie takich treści do moderacji.
23. Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonane przez Właściciela Portalu na wniosek własny lub zgłoszony przez użytkowników.
24. Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Portalu, a o ewentualnych jego zmianach użytkownicy Portalu mogą, lecz nie muszą być informowani. Każdy z użytkowników Portalu ma obowiązek we własnym zakresie dbać o znajomość Regulaminu w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu.
25. Nieznajomość niniejszego regulaminu nie zwalnia użytkowników z przestrzegania jego zasad.
26. Rejestracja oraz każdorazowe korzystanie z Portalu jest jednoznaczne z potwierdzeniem znajomości niniejszego Regulaminu w jego obowiązującej, aktualnej wersji oraz jego akceptacją i zobowiązaniem do jego przestrzegania.
Klikając odnośnik Rejestracja zgadzasz się na te warunki.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-12-15, 18:45
Zastanawiam się tylko dlaczego są na nie Czy komuś przeszkadzałby regulamin? Niewątpliwie brak regulaminu widać na DKPL A może ludzie boją się punktu 10,12 w przykładowym regulaminie, które umieściłem
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-12-15, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-15, 19:09
no bo ten 10 punkt to akurat wg mnie niepotrzebny
na forum którego regulamin zamieściłem, zwykło się mówić
"offtop jest solą tego forum" (i to nie solą w oku) - oczywiście dbamy o to, żeby naprawdę ważnych dyskusji OT nie zjadł, ale jeśli ktoś założy wątek w którymś o coś pyta i dostanie odpowiedź, to ot jest jak najbardziej tolerowany - moim zdaniem bez OT nie wytworzyłaby się swoista więź, dzięki której mamy siłę się spotykać lokalnie, oraz kilka razy do roku ogólnokrajowo
no ale oczywiście każde forum może się rządzić swoimi prawami - mam nadzieję, że regulamin nie miałby być powodem, dla którego forum podryfuje w stronę wytyczoną przez elektroda.pl (może nawet i słuszny, ale kompletnie bezduszny)
Uważam, że jakiś regulamin powinien obowiązywać. Propozycje powinny zostać poddane dyskusji i poszczególne punkty przegłosowane.
Dla mnie niezbyt jasny jest pkt. 15. mam zastrzeżenia do sformułowania „Każdą treścią umieszczoną na Portalu, Właściciel Portalu może dysponować w dowolny sposób”. Wynika z niego, że Właściciel Portalu może dysponować moją wypowiedzią w dowolny sposób, tzn. np. zmienić jej treść, umieścić ją w innej publikacji i ja mam jeszcze za to odpowiadać?
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-12-22, 21:18
Odpowiadasz za to co napisałeś.Właściciel portalu może dysponować Twoją wypowiedzią kiedy kogoś np obrazisz. Właściciel zmieni treść, ale i tak odpowiadasz za to co wcześniej napisałeś.
Regulamin MSZ powinien być od samego początku. Byłoby o połowę mniej bezsensownych postów
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-12-22, 21:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum