wystarczy podstawowa wiedza fizyczna ...
aby ruszyć większą masę potrzebna jest większa siła
większa siła = większy moment obrotowy
aby uzyskać większy moment trzeba podnieść obroty
Skoro wersje 4x4 dysponują większym momentem obrotowym na tych samych prędkościach a rozpędzają się wolniej to znaczy że nadal ten moment jest niewystarczalny i aby przyspieszanie było identyczne w obu wersjach napędowych , aby uzyskać takie samo przyspieszenie trzeba zostawać krótszą skrzynie albo silnik o większym momencie obr na niskich obr.
Więc jak widać mamy tu kompromis miedzy osiągami a obrotami na poszczególnych biegach .
Kiedyś jak się chciało zasuwać tanio np golfem I to zmieniało się skrzynie na krótszą i koła na mniejsze .
Efekt przyspieszania był niezły ale obroty przy 100 km/h mogły być nawet o 200-400 większe .
A ta "docinka " o silniku to jest kula w płot , w moim silniku przynajmniej nie falują obroty i klima się nie wyłączą a ASO widuje tylko na przeglądach .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-28, 23:47, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-29, 21:37
Karenzo napisał/a:
wystarczy podstawowa wiedza fizyczna ...
aby ruszyć większą masę potrzebna jest większa siła
większa siła = większy moment obrotowy
aby uzyskać większy moment trzeba podnieść obroty
Skoro wersje 4x4 dysponują większym momentem obrotowym na tych samych prędkościach a rozpędzają się wolniej to znaczy że nadal ten moment jest niewystarczalny i aby przyspieszanie było identyczne w obu wersjach napędowych , aby uzyskać takie samo przyspieszenie trzeba zostawać krótszą skrzynie albo silnik o większym momencie obr na niskich obr.
Tyle bzdur w jednym poście dawno nie widziałem.
Po pierwsze - nie wiesz czy się wolniej rozpędzają, bo to pojęcia względne.
Wiesz tylko że wolniej rozpędzają się do setki - a to akurat nie jest celem konstruktorów samochodów w teren.
Do 80 czy 120 mogłyby wypaść lepiej, bo inaczej przypadają rozkłady prędkości na poszcz. biegach.
Po drugie - skoro w dieslu moment nie jest Twoim zdaniem niewystarczający, tylko dlatego że w wersji 4x4 przybyło kilkadziesiąt kg, to co powiedzieć o momencie w benzyniaku?
Że go nie ma w ogóle, niezależnie od opcji napędu?
Po trzecie - krótka skrzynia NIE JEST tam wpakowana dla lepszego przyspieszenia, a wręcz przeciwnie.
Celem były niższe prędkości na niskich biegach, których używa się w terenie, bez stosowania reduktora, który kosztuje.
A z oszczędności zrobiono to po Daciowemu, czyli zamiast zmieniać przełożenia biegów, zmieniono przełożenie główne, bo tak było taniej.
Więc niższe prędkości na wszystkich pozostałych biegach po prostu wyszły siłą rzeczy - nikt ich nie planował, ani w nie nie celował, nawet się nad takimi konsekwencjami nie zastanowil - bo to też byłoby zbyt drogie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-29, 21:38, w całości zmieniany 1 raz
zamiast zmieniać przełożenia biegów, zmieniono przełożenie główne
Nieprawda.
Duster 1.6 faza II:
napęd: 4X2 - 4X4
I bieg: 11/41 - 11/49
II bieg: 21/43 - 17/44
III bieg: 28/37 - 27/47
IV bieg: 35/34 - 31/40
V bieg: 41/31 - 38/39
VI bieg: (brak) - 37/30
przeł. gł.: 14/63 - 14/68
Duster 1.5 dCi 110 faza II:
napęd: 4X2 - 4X4
I bieg: 11/41 - 11/49
II bieg: 19/37 - 17/44
III bieg: 31/41 - 30/49
IV bieg: 40/39 - 35/39
V bieg: 38/29 - 37/30
VI bieg: 47/30 - 47/29
przeł. gł.: 14/59 - 14/68
W fazie I i dla dCi 85/90 było analogicznie - czyli oprócz przełożenia głównego wersje 4x4 różnią się od 4x2 także zmienionymi przełożeniami poszczególnych biegów.
Ergo: zamiast sprawdzić dane techniczne w kółko pieprzysz te same głupoty o "bo taniej"
To jest dokładnie to jak w latach osiemdziesiątych w Australi w Departamencie Emigracji istniało powiedzeni. "Przyjechało z Polski tylu inżynierów motoryzacji i co my z nimi zrobimy"
Wiadomo każdy Polak zna się na medycynie i motoryzacji
- we współczesnych samochodach (nawet w Daciach ) coś takiego jak "docieranie" samochodu nie ma miejsca... samochody opuszczają fabrykę już "dotarte" co nie oznacza, ze można go katować, zalecane jest przez pierwsze kilka tysięcy km łagodniejsze traktowanie...
„Nie ma docierania, ale trzeba łagodniej traktować”.
Widzisz nieścisłości swoje wypowiedzi.
Większość podzespołów się dociera w normalnej eksploatacji oprócz drogich rzeczy z zakresu mechaniki precyzyjnej.
Czas najwyższy zrozumieć, co znaczy docieranie. To, że nie trzeba współczesnych wyrobów jakość szczególnie docierać to nie znaczy, że ten proces nie zachodzi.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-30, 18:28
laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
zamiast zmieniać przełożenia biegów, zmieniono przełożenie główne
Nieprawda.
Duster 1.6 faza II:
napęd: 4X2 - 4X4
I bieg: 11/41 - 11/49
II bieg: 21/43 - 17/44
III bieg: 28/37 - 27/47
IV bieg: 35/34 - 31/40
V bieg: 41/31 - 38/39
VI bieg: (brak) - 37/30
przeł. gł.: 14/63 - 14/68
Duster 1.5 dCi 110 faza II:
napęd: 4X2 - 4X4
I bieg: 11/41 - 11/49
II bieg: 19/37 - 17/44
III bieg: 31/41 - 30/49
IV bieg: 40/39 - 35/39
V bieg: 38/29 - 37/30
VI bieg: 47/30 - 47/29
przeł. gł.: 14/59 - 14/68
W fazie I i dla dCi 85/90 było analogicznie - czyli oprócz przełożenia głównego wersje 4x4 różnią się od 4x2 także zmienionymi przełożeniami poszczególnych biegów.
Ergo: zamiast sprawdzić dane techniczne w kółko pieprzysz te same głupoty o "bo taniej"
A czy skrzynia w wersji 4x2 jest tą samą skrzynią co w 4x4?
Jeśliby tak było - to by znaczyło że popełniłem błąd.
Ale tak nie jest (sprawdziłem) , skrzynia TL8 nie występuje w Dusterze 4x2.
Czyli - pod stół i szczekasz, bo ja nic takiego co sugerowałeś (czyli że skrzynia w wersji 4x4 jest identyczna ze skrzynią z wersji 4x2) nie pisałem.
Nieładnie - bardzo nieładnie, wciskać swoje rojenia w czyjeś usta (palce).
A jak nie rozumiesz co czytasz - to po prostu poproś o wyjaśnienie, zamiast pyskówki o pieprzeniu rozpoczynać.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-30, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
areks300 [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-02, 20:22
U mnie stukło pierwsze 300 km 11l na lpg jazda na krótkich odcinkach. Jedno pytanie docierać na pb czy lpg bo mam dylemat?
Ostatnio zmieniony przez areks300 2015-03-02, 20:24, w całości zmieniany 1 raz
Bez różnicy. Nie czytałem o jakichś negatywnych skutkach "docierania" na lpg. Mam nalatane prawie 46.000km i od początku jeździłem na lpg. Z silnikiem ok, oleju nie bierze.
Na początku palił mi 11 litrów od jakiś 3,4 tankowań zszedł do ok 10,5 litra LPG. Mam przejechane 2500 km, wszystko na gazie (oprócz chwil gdy kończy się gaz, nigdy nie dolewam, zawsze przejadę na Pb jakieś 10 kilometrów).
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-03-02, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
areks300 [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-02, 22:19
Dziękuję za szybką odpowiedź narazie mało najechane zobaczę jak będzie u mnie pozdrawiam.
witam
u mnie przejechany 1 zbiornik gazu lpg 32 l, przejechane dokładnie 387 km
dużo to czy mało, w porównaniu z poprzednim autem ford focus też na lpg na tym samym zbiorniku tl 32 l jeżdziłem 250 do 300 km
Wszystko zależy po jakich drogach się i w jaki sposób. Jak jadę do rodziców i ciągnę się po 70-80 km/h bo sznur samochodów na obu pasach uniemożliwia wyprzedzanie to 8,5 było do zrobienia bez bólu.
Jak na razie wszystko w porządku! Zawsze nastawia się nową instalację na bogatszą mieszankę celem ochrony silnika.
Odkopany stary wątek, to się zapytam. Jak ustawić instalację sekwencyją na bogatszą mieszankę? W CL się nie da (tzn. się da ale zaraz się samo skoryguje albo wyrzuci błąd). OL się da, ale dotyczy to procentowo niewielkiej ilości przebiegu przy typowym uzywaniu Dustera (tak wiem można codziennie jechać 160 km/h po 1000km )
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
W tej fabrycznej w moim MCV się da (jest do tego dodatkowy parametr).
Nie wiem, jak to jest w roczniku 2012. Ogólnie masz rację -- z reguły w CL się nie da ustawić bogatszej mieszanki na LPG, bo składem mieszanki steruje ECU benzynowe na podstawie odczytów sondy lambda.
Natomiast w obecnej generacji fabrycznej instalacji ECU już wie, kiedy silnik jest zasilany benzyną, a kiedy LPG i ma dla LPG dodatkową "korektę do korekty".
Jak jadę na LPG, to sonda lambda stoi mi cały czas na bogato -- w CL.
Cały czas się człowiek dowiaduje nowych rzeczy :). Ciekawe jak rozwiązali resztę sterowania - druga szerokopasmowa sonda? Czy jazda na stałych mapach i dane zbiera tylko na benzynie?
U mnie na bogato jest tylko w OL, ale to sobie sam tak ustawiłem.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
To standard w pracy ECU na małe odchyłki nie reaguje. Zobacz przy słabszym 1 cylindrze ECU by wyrównać pracę i moc silnika dotryskuje tam trochę więcej paliwa. A że sonda jest jedną więc program korekcyjny zaczął by obcinać równo wszystkie cylindry. Ta więc na jednym było by Ok a na trzech za ubogo.
Automatyczną adaptację map to mam u siebie jak podepnę CAN z ODB do sterownika gazu. Ale żeby to działało to w CL ECU musi (niezależnie od paliwa) pracować w zakresie działania sondy, inaczej nie wie o ile korygować. Dlatego pytałem czy klasyczną wąskopasmową sonde w H4M zastąpiono sonda szerokopasmową - Wtedy w OBD możemy nie widzieć całego zakresu pracy tej sondy a ECU będzie widział.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
To standard w pracy ECU na małe odchyłki nie reaguje. Zobacz przy słabszym 1 cylindrze ECU by wyrównać pracę i moc silnika dotryskuje tam trochę więcej paliwa. A że sonda jest jedną więc program korekcyjny zaczął by obcinać równo wszystkie cylindry. Ta więc na jednym było by Ok a na trzech za ubogo.
Tak to miałem na LPG jak jeden wtrysk zaczął konkretnie przelewać przy niskich czasa otwarcia. Skracał czasy pozostałych i niby dało się wyregulować LPG na korekty, ale silnikiem na wolnych obrotach szarpało. Dopiero jak w sterowniku włączałem pojedyncze wtryski (3 cylindry na benzynie 1 na LPG) to wyszło które są dobre, a które złe. Mnie chodzi o to:
mbar napisał/a:
Natomiast w obecnej generacji fabrycznej instalacji ECU już wie, kiedy silnik jest zasilany benzyną, a kiedy LPG i ma dla LPG dodatkową "korektę do korekty".
Jak jadę na LPG, to sonda lambda stoi mi cały czas na bogato -- w CL.
Możesz mi wyjaśnić jak silnik ma dobierać mieszanke w CL skoro sonda cały czas stoi na bogato. Bo z tego co obserwuję to ECU cały czas w czasie rzeczywistym (- szybkość sondy i ECU) koryguje czasy wtrysku.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum