Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Awaria akumulatora w yarisce
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
  Wysłany: 2013-03-30, 17:49   Awaria akumulatora w yarisce

Otóż fabryczny aku VARTA 45Ah po 3 latach i 4 miesiącach coraz bardziej tracił siły ale tylko jak autko postało 2dni a jak codziennie się jeździło to kręciło normalnie nawet w zimę a teraz już jest bardzo źle po dwóch dniach z ledwością kręci rozrusznik więc po dłuższym postoju ładowałem aku i było dobrze. Prądu lewego nic nie bierze a po dwóch dniach postoju aku w stanie jałowym ma tylko 12.15V więc postanowiłem wywiercić w nim 6 otworów na każdą celę (później w miejsce otworów wkręciłem koreczki plastykowe) bo pomyślałem że jako bezobsługowy to elektrolitu może ubyło i faktycznie trochę brakowało go i uzupełniłem wodą destylowaną ubytki ale wszystko się wyjaśniło po zmierzeniu gęstości elektrolitu jedna cela jest prawie padnięta tzn coś się ładuje bo pływak areometru jeszcze nie przekracza granicznej wartości ale pozostałe 5 cel są w pełni naładowane. Aku zamierzam ładować dwa dni malutkim prądem ale co z tego wyniknie to wielki znak zapytania. Miał ktoś takie problemy z aku?? Może ta jedna cela jest zasiarczona??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-05-23, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-03-30, 18:04   

BArdzo prawdopodobne, że z powodu braku elektolitu cela zasiarczyła się. Może cela zaczyna ,,urywać się"? Jaki prąd jest na tym akumulatorze podczas próby odpalenia samochodu?. Jak spadnie poniżej 10V to nowy akumulator trzeba będzie jednak sobie sprawić
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-30, 19:13   

W chwili kręcenia rozrusznikiem nie sprawdzałem do ile napięcie spada ale przed chwilą zrobiłem test po 10h ładowaniu prądem 0,5A (jako ładowarki używam UPS-a bardzo dobrze ładuje małym prądem, odsiarcza i nie przeładowuje aku zakupiłem na allegro za całe 20zł wystarczyło tylko dorobić kable z krokodylkami) włączyłem na 20min żarówkę 55W i po tym czasie napięcie spadło do 11.90V (z podłączona żarówką) a po odłączeniu żarówki natychmiast wzrosło do 12.50V ładuję go dalej zobaczymy.

Jako ciekawostkę dwa lata temu udało mi się wskrzesić aku 12V 135Ah który miał napięcie 9V i nie chciał w ogóle się ładować podawałem mu 24V i po kilku godzinach zaczął wykazywać pobór prądu wtedy przełączyłem na ładowanie 12V i trzyma do dzisiaj :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-31, 08:19   

Dzisiaj obciążyłem aku 15A prądu i napięcie po kilku minutach ustabilizowaniu się zatrzymało się na 11.75V a po odłączenie obciążenia wzrosło do ponad 12.50V. W tej uszkodzonej celi gęstość po całonocnym ładowaniu trochę się poprawiła ale cudów nie ma, aktualnie rozładowuje go prądem 4.5A aby mniej więcej zweryfikować jak stoi z pojemnością pobierając 4.5A powinien jako nowy wytrzymać taki pobór +/- 10h i napięcie po odłączeniu obciążenia powinno być w okolicy 10,5V
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-01, 09:33   

60h ładowania aku potem odpalenie auta i powiem że ładnie kręci :) a po próbie odpalenia trzyma ładnie 12.70V choć jedna cela do końca nie jest idealna
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-04-01, 12:52   

Lukas87 napisał/a:
jedna cela do końca nie jest idealna

Trzeba ją odłączyć od reszty (;
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-05-23, 20:58   

Aku po zabiegu ma już 2 miesiące i od tego czasu kręci jak nowy ;-) nawet postój na 3dni nie sprawił mu żadnych problemów.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-05-23, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-01, 21:45   

Przy okazji chciałem dodać iż w/w akumulator dalej żyje!! :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne