Wysłany: 2013-12-15, 13:03 Zakup Dokkera Van 1.6MPI czy 1.5dci?
Jest to mój pierwszy post na forum Daci dlatego witam wszystkich.
Przymierzam się do zakupu Dokkera Van. Dwa dni temu byłem w salonie, skonfigurowałem co potrzeba, dostałem rabat. Do piątku byłem pewny że będzie to wersja benzynowa, jednak po jeździe testowej zacząłem mieć mieszane uczucia. Auto wydawało mi się bardzo ospałe, porównując do mojego combo 1.3 cdti.
Być może wynika to z faktu, że jeździłem dokkerem w gazie, bo benzyny w zbiorniku prawie nie było, jednak skłoniło mnie to do rozważań czy nie dołożyć do diesla.
Doradźcie czy warto dopłacać prawie 9tys do 90cio konnego diesla? Gdybym robił przebiegi rzędu 50tys rocznie odpowiedź byłaby oczywista, jednak moje przebiegi to około 20tys rocznie i to głównie po mieście.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-15, 13:18
9 tys różnicy w cenie to dużo, moim zdaniem przy założonym rocznym przebiegiem z punktu ekonomicznego mało opłacalne.
Z drugiej strony diesel ma większy moment co jest pożądane przy autach wożących towary (zakładam VAN będzie to tego służył), ten silnik idealnie sprawuje się w mieście (mało pali, duża kultura jazdy oraz pracy silnika). Ponadto FAP jest całkowicie bezobsługowy (miastoodporny).
Mam ten silnik (co prawda w Dusterze) mam przejechane prawie 40 tys km - 70% w mieście na krótkich odcinkach 3-7 km i powiem jedno nie ma konkurenta w tym zakresie.
Ale ta różnica ZA DUŻA
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Pluto dzięki za odpowiedź. Auto nie będzie woziło ciężkich towarów max to 200kg, za to o dużej objętości, jednak zapas mocy na pewno by się przydał, bo co gdyby nagle trzeba było przewieźć coś cięższego. No i sam komfort jazdy zmiana pasa czy wyprzedzanie też ma duże znacznie, tylko ta różnica w cenie..
Może ktoś z czytelników forum ma Dokkera z silnikiem 1.6 i mógłby się wypowiedzieć na temat jego odczuć związanych z dynamiką? Ja po cichu liczę, że 1.6 na samej benzynie (nie na gazie jak testowałem) jechałby lepiej.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-12-15, 13:43
Jeżeli będziesz jeździł po mieście nawet tylko do 20 kkm rocznie - to 1,6 MPI zeżre Cię finansowo (myślę, że 9 - 10 l/100km w mieście będzie normą) Przy dCi to samo będziesz miał w ilości do 6l/100km - wybór należy do Ciebie (różnica to 4 litry na 100 km: 4l x 5,3zł ~ 21zł; 1000km = 210 zł; 20 000 (rok) = 4 200 zł ---- przy różnicy 3 litrów: na 100 km: 3l x 5,3zł ~ 16 zł; 1000km = 160 zł; 20 000 (rok) = 3 200 zł). Podsumowując za 3 lata, tak czy siak, dCi na pewno Ci się zwróci.
Ale jak napisałem - to Twój wybór.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-12-15, 13:44, w całości zmieniany 1 raz
krakry1 Twoje wyliczenia nie pozostawiają złudzeń co do oszczędności. Ta w benzyniaku byłaby tylko pozorna przy zakupie.
O 1.6 zdążyłem doczytać, że to jednostka niezniszczalna. Możecie podzielić się opiniami o 1.5 90KM? W dieslu obawiam się właśnie FAPa. W Combo, którego posiadam jest on zmorą. Orientujecie się jak jest z żywotnością tych silników? Z Dokkerem chciałbym zaprzyjaźnić się na dłużej niż 3 lata trwania gwarancji.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-15, 14:56
Żywotność FAPa producent określił na 160 tys czyli 8 lat (wg twoich założeń). Nikt nie zgłaszał jeszcze jakichkolwiek uwag co do samego filtra, a przypomnę że co 700-1600 km następuje jego oczyszczanie. W tych silnikach wypalanie następuje nawet na wolnych obrotach (nie trzeba robić szybkich przebiegów jak to ma miejsce w niemieckiej konkurencji np. VW, Skoda, Opel gdzie ludzie mają nieustające z tym problemy).
Poniżej proces wypalania który jest stosowany w silnikach Renault dCi.
image.jpg
Plik ściągnięto 613 raz(y) 51,99 KB
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-15, 18:47
Chyba, że eLPeGie...
Przy obecnych cenach paliw zakup benzyniaka jest ekscentrycznym pomysłem. Ale 1.6 mpi dobrze współpracuje z LPG, co jest miłe przy kasie na stacji paliw.
LPG w 1.6 mpi nie powoduje zauważalnego spadku osiągów. Poza tym silnik uzyskuje większy wigor po dotarciu. Dwa 1.6 z jakimi miałem do czynienia od nowości, potrzebowały kilka tysięcy kilometrów, żeby się ułożyć.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-12-15, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Jeżdżę służbowo 1.5 dci 90 KM - nie narzekam - samochód się dość fajnie prowadzi. Ciągnąć ciągnie nieźle. Spalanie w normie. W mieście bardzo dobrze. Na razie nic się nie popsuło w czasie przejechania 22000 km.
Porównania dynamiki nie mam. Jedyne porównanie co do benzyny to daewoo esperp 1.8 + gaz - różnica na plus dla dci w tym wypadku.
W mieście na 4 biegu przy 2000 obr/min (tak cirka) auto jest bardzo dynamiczne, piąty bieg wrzucam powyżej 70 km/h .
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-12-15, 20:03
Zapomniałem napisać - u mnie ponad 66 000 km i bez problemu. Dalekie trasy też cudo - 3 razy Chorwacja - spalanie niskie: ostatnia trasa do Dalmacji - wyszło mi 5,6 l/100 km przy średniej prędkości 89,9 km/h z prawie 3 tys. km.
krakry1 aż boję się zapytać z jakimi prędkościami maksymalnymi śmigałeś skoro Ci taka średnia wyszła.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi w temacie. Wyciągając wnioski wychodzi na to że zwycięzcą porównania jest bezdyskusyjnie silnik dci. Postaram się umówić na wtorek na testy. Oczywiście podzielę się wrażeniami.
jeżeli benzyna to tylko w lpg co będzie odbijało się na stacji
jak ci dalej będzie brakowało mocy w tym 1.5 dci można zrobić chipa na 115 koników co znacznie poprawi komfort podróżowania
http://www.kreatormocy.pl...rost-mocy-dacia
Gdybym miał klekota bym się nie zastanawiał .
zakłada sie boxa który jest wpięty pod silnikiem na kablu do komputera i można go w 2 minuty wyjąć .
Jak się jedzie do ASO to się go po prostu wyjmuje i śladu po nim nie ma . Jak gwarancja się kończy to wgrywa się na stałe zmodyfikowane oprogramowanie
Tu ktoś nawet ktoś sprzedawał ale do innego silnika
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9594
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-18, 21:53, w całości zmieniany 2 razy
Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego jak długo chcesz użytkować auto.
Jest to o tyle istotne, że Dokkera Diesla masz szansę rozsądnie sprzedać, a benzynówkę raczej nie. Wynika to z mentalności Polaków nadal kupujących zajeżdżone Passaty B6 w tdi zamiast nowych aut budżetowych (pomału to się co prawda zmienia).
Osobiście bym kupił prostą benzynę i wstawił gaz z możliwie dużym zbiornikiem (73L powinny chyba wejść).
Ja kupiłem Lodgy 1,6 Mpi bo mam zamiar auto zajeździć do końca, nie zależy mi na sprzedaży.
_________________ Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
Jestem ciekaw czy kolega kupił w końcu Dokkera? Sam zastanawiam się nad wersją 1.6 lpg i dlatego chciałbym się dowiedzieć ile pali oraz jak się spisuje. Wydawało mi się ze to będzie dobry wybór lecz z tego co wyczytałem dużo osób ma problemy z lpg. Zależy mi na niezawodnym aucie ze względu na przebieg 60 tys. rocznie i oszczędnościach.
Ostatnio zmieniony przez nec2 2015-02-01, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 18:15
Dlatego wydaje się lepszym rozwiązaniem samodzielne zagazowanie.
Swoją drogą czy ktoś już instalował wtrysk gazu w fazie ciekłej do tego silnika ?
Instalacja jest nieco droższa ale spalanie powinno być niższe zwłaszcza benzyny na rozruch.
Dynamika za to nie odbiega od jazdy na benzynie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-02-01, 18:18, w całości zmieniany 1 raz
O ile nie będziesz robił tego własnymi rączkami - a zlecisz po zakupie montaż intalacji w ASO zgodnie z tym co nakazuje RP - a zmieniająć wyłącznie wielkość butli to gdzie widzisz problem -gwarancji?
nec2, Dokker Van z instalką BRC "zakładaną" przez serwis pali 8,5 litra LPG -jazda głownie trasa,zgodnie z przepisami,na autostradzie ok 120km/h spalanie sięga 10
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum