Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-27, 08:45   Re: Problemy z niedogrzanym silnikiem.

adam napisał/a:
Mam problem - proszę o radę.
W lipcu tego roku kupiłem w salonie nową Dacię 1,5 dCi. Od samego początku użytkowania mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej. Silnik jest bez przerwy niedogrzany (najwyżej 2 kreski), do tych 2-ch kresek długo się rozgrzewa; sporadycznie w upalny dzień, przy staniu w korkach, temperatura osiągała 4 kreski. Przy pierwszym przeglądzie zgłosiłem problem, ale w serwisie zlekceważono go - mimo to mnie niepokoi. Jestem ciekawy jak jest u innych użytkowników Dacii i jaka na to rada.


U mnie jest tak samo, i żeby mieć 4 kreski trzeba szczególnie zimą troszkę go pokręcić w granicach 3000rpm, w lecie dużo szybciej osiąga 4 kreski. Nie masz się czym martwić to normalne przy tym silniku. Pamiętaj aby nie katować nie rozgrzanego silnika, szczególnie pod górkę, dodatkowo dopóki silnik nie osiągnie tych dwóch kresek to będzie Ci troszkę więcej spalał. Mi dwie kreski chwytają w zimie przy minusowych temp. po przejechaniu około 5-6km, natomiast gdy jest troszkę powyżej zera to po około 3-4km są już 2 kreski. Wentylatory w lecie odpaliły mi się gdy miałem 4 kreski i nawet nie osiągnąłem stanu 8 kresek, a 6 kresek chyba się nie da włączyć, bo przy bardzo wysokich temp z 4 kresek przeskoczy prawdopodobnie od razu na 8.
Ale mi to nie przeszkadza, bo ciepłe powietrze zimą leci mi już nawet po przejechaniu 1km.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-27, 09:19   

Witam
2 kreski to standard bo komputer nie jest dokładny. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów chociaż macie 2 kreski temperatura i tak jest ok. czyli w okolicach 85 stopni.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2007-12-27, 09:30   

Wszystko w porządku u mnie też tak jest, a jak chcesz potwierdzenia co napisałem to jak silnik będziesz już miał zagrzany to depnij go trochę na ulicy i zobaczysz jak się pokarzą 4 kreski, ale potem znowu będą po jakimś czasie dwie.
Tutaj to jest normalne, czy to diesel czy benzyna, zawsze są dwie, bo jak już ktoś wyżej napisał, ten typ tak ma.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2007-12-27, 10:35   

U mnie jak wskoczy na 4 kreski to tak trzyma niezależnie od stylu jazdy.


Pozdrawiam, Loganik ;-)
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2007-12-27, 10:44   

loganik napisał/a:
U mnie jak wskoczy na 4 kreski to tak trzyma niezależnie od stylu jazdy.


Pozdrawiam, Loganik ;-)

Bo benzyna :-P
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-27, 10:52   

Ja też mam dwie kreski!
Cztery włączają się tylko przy bardzo dynamicznej jeździe - ale zauważyłem też, że wtedy i ogrzewanie lepiej działa :evil: - niedługo wybieram się do serwisu z kilkoma pytaniami, więc zapytam i o to. Puki co można lekko przysłonić chłodnicę.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2007-12-27, 15:29   

tez mam tylko dwie kreski zima... latem czasami mialem do czterech....

co mnie bardziej martwi to spalanie, ktore sie ustabilizowalo na ok. 5.6 litra na setke... moze to wina zimy i gorszego paliwa? pare miesiecy temu mialem ok. 5.3....

na dzien dzisiejszy przejechalem 15500 km...
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-27, 17:01   

El Logano napisał/a:
nowoczesne diesle mają bardzo małe sptraty cieplne


jurek napisał/a:
diesle, ze zgledu na wyzsza sprawnosc cieplna niz benzyna slabiej sie grzeja


Panowie, nie przesadzajmy - niedługo ktoś dojdzie do wniosku, że wkrótce silniki diesla w ogóle nie będą potrzebowały chłodzenia, albo jeszcze będą chłodzić jak klimatyzacja. Temperatury spalania w tych silnikach są kilkakrotnie wyższe niż w silnikach benzynowych, a tylko ok. połowa [mówiąc współczesną polszczyzną "mniejsza połowa"] tej energii zamieniana jest na pracę - reszta wylatuje przez rurę wydechową i do chłodnicy.
Niedogrzewanie się przy spokojnej jeździe jest bardziej efektem słabej pracy termostatu i tego, że układ chłodący jest dostosowany od odprowadzenia całego nadmiaru ciepła nawet przy ostrej jeździe.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-27, 18:52   

Andrzej napisał/a:
El Logano napisał/a:
nowoczesne diesle mają bardzo małe sptraty cieplne


jurek napisał/a:
diesle, ze zgledu na wyzsza sprawnosc cieplna niz benzyna slabiej sie grzeja


Panowie, nie przesadzajmy

Ale to przecież fakty... :->
A przesadzają raczej Ci panikujący, że się silniki nie dogrzewają... ;-)
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-27, 19:01   

A ja uważam, że mylicie sprawność cieplną z ilością ciepła wydzielanego przez silnik.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-12-27, 22:42   

waski napisał/a:
Tutaj to jest normalne, czy to diesel czy benzyna, zawsze są dwie, bo jak już ktoś wyżej napisał, ten typ tak ma.


W benzyniaku jak wskoczą na cztery to już sie tak trzymają i nie spadają w dół ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-28, 09:49   

Pablo78 napisał/a:
W benzyniaku jak wskoczą na cztery to już sie tak trzymają i nie spadają w dół


wlasnie, trzeba bylo kupic benzynowy to nie mielibyscie takich zmartwien teraz. :-)
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2007-12-28, 10:41   

swissman napisał/a:
tez mam tylko dwie kreski zima... latem czasami mialem do czterech....

co mnie bardziej martwi to spalanie, ktore sie ustabilizowalo na ok. 5.6 litra na setke... moze to wina zimy i gorszego paliwa? pare miesiecy temu mialem ok. 5.3....

na dzien dzisiejszy przejechalem 15500 km...


U mnie spalanie ustabilizowało się na 6.3 l/100km - jazda wyłacznie w miescie, średnia prędkość 30 km/h, włączone ogrzewanie non stop.

Zimą tylko i zawsze dwie kreski - nawet w korkach.
Cztery jesienią w trakcie jazdy na wysokich obrotach.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-28, 20:58   

a miales nadzieje ze zima spalanie sie obnizy? pozdr
 
jacala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 2007-12-30, 20:25   

Witam

A jak juz ci sie rozgrzeje do tych dwoch kresek i wlaczysz grzanie samochodu to powietrze jest gorace czy nie, jak jest tzn dwie kraski to normalny poziom.

Nagrzewnica jest "wpieta" w maly obieg.
Jak jest silnik zimny termostat przepuszcza cala wode przez maly obieg i nic niepuszcza na chlodnice, dopiero jak sie rozgrzeje to odpowiednio (i tu w zaleznosci jaki tam projektanci zatosowali mieszalnikowy czy rozdzielajacy) oddaje badz odbiera wode na chlodnice badz z chlodnicy.

Przy normalnej temp pracy silnika woda chlodzaca na wyjacu z chlodzenia cylindrow powinna miec troche powyzej 100 C gdzies okolo 103 moze 105 (nie wrze po cisnienie w obiegu niejest atmosferyczne tylko jest podwyzszone przez pompe) i termostat wlasnie ma za zadanie utrzymywac wlasnie tem na wyjsciu z cylindrow na stalym poziomie.

Z innej beczki w dobrym tonie jest dobierac tak termostat zeby w przypaku jego popsucia puszcal caly przeplyw na chlodnice, bo mozna jechac dalej a jak sie woda zagrzeje to stoisz w seicento nikt o tym niepomyslal i jak mi termostat nawalil to musialem na raty do serwisu jechac.

Troche polecialem z tematem ale jak powietrze gorace to jest OK
Jak masz za duzo pieniedzy to jedz do serwisu i podlacz komputerek wowczas pokaza ci jaka dokladnie tem ma woda przy czujniku temp. (szkoda szmalu niejedz)
Jacek
 
Borowik 


Marka: dacia
Model: logan Ambiance +
Silnik: 1,4
Rocznik: 2007
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-30, 21:39   

Cześć, moim skromnym zdaniem diesel zawsze będzie wolniej sie rozgrzewał niz benzyna.Dlatego na krótkie dystanse lepiej kupować benzynę.Kiedzyś planowałem zakup fiata w dieslu ale po konsultacjach z uzytkowanikami diesli stwierdziłam że lepsza jest benzyna, dużo jeżdżę po mieście.Pozdro!!!!!!
_________________
borowik
 
jacala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 2007-12-30, 23:15   

Borowik napisał/a:
Cześć, moim skromnym zdaniem diesel zawsze będzie wolniej sie rozgrzewał niz benzyna.Dlatego na krótkie dystanse lepiej kupować benzynę.Kiedzyś planowałem zakup fiata w dieslu ale po konsultacjach z uzytkowanikami diesli stwierdziłam że lepsza jest benzyna, dużo jeżdżę po mieście.Pozdro!!!!!!

Generalnie na szybkosc rogrzewania sie silnika ma wiele czynnikow
-sprwanosc silnika raczej nie wplywu na temperature wody tylko wplywa bardziej na temp spalin im wyzsza sprawnosc tym nizsza temp spalin a temp wody chlodzoacej zalezy tylko od oporow tarcia jakie wystepuja na styku tlok cylinder. Produkty spalania w cylidrze podgrzewaja w minimalnym stopniu wode gdyz mamy tam do czynienia z przemiana adiabatyczna (teoretytcznie jesli jest to czysta przemiana adiabatyczna to niema wymiany ciepla z otoczeniem) ale niestety to tylko teoria i w rzeczywistosci jednak tak niejest i jest jakis minimalny przeplyw ciepla do wody.
Zatem glownym czynnikiem majacym wplyw na szybkosc podgrzewania sie wody jest wspomniane wczesniej cieplo powstajace w wyniku tarcia.
Drugim i majacym jeszcze wiekszy wplyw jest ilosc wody chlodzacej w malym obiegu chlodzacym im wiecej tym dluzej bedzie sie silnik nagrzewal.
Podsumowujac niemozna polaczyc szybkosci podgrzewania sie silnika z jego typem benzyna czy diesel.
 
eshoo 


Marka: logan MCV
Model: Laureate 7 os.
Silnik: 1,5 d
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-01-07, 18:37   

Uf no to mnie pocieszyliście 20 grudnia odebrałem mcvke i cały czas mam 2 kreski. Myślałem, że coś nie ok z moim samochodem w salonie nie robili scen nie igorowali tylko umówili na wizyte. Niech badają, w każdym razie lepiej się jeździ wiedząć, że te 2 kreski w dieslu to raczej norma
 
eshoo 


Marka: logan MCV
Model: Laureate 7 os.
Silnik: 1,5 d
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-01-08, 19:08   

no i niestety nie ma cie racji - w dieslu TO NIE JEST NORMALNE. Tak mi uczciwie powiedzieli w salonie (który nota bene bardzo chwale). W instrukcji stoi jak byk, że mają być przy optymalnej jeździe 4 kreski więc mają być. Przebadali i okazało się, że termostat za wcześnie otwiera wiekszy obieg. Tak, ze wszystkich którzy mają dwie kreski prosze o nie wprowadzanie w błąd i wizytę w AS
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-08, 19:59   

No dobra, za wcześnie otwiera duży obieg, a dlaczego w dalszym ciągu 4 kreski się nie pojawiają? Moim zdaniem jeśli byłoby tak jak mówisz to 4 kreski pojawiałyby się, tyle że później, ale ja się nie znam. Tak na logikę nie bardzo wygląda to tłumaczenie serwisu. Z drugiej strony jeśli wyregulowali Ci i masz teraz 4 kreski to ciekawe czy latem nie będziesz narzekał na przegrzewanie.
_________________
MCV Laureate dCi
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-08, 22:15   

eshoo napisał/a:
termostat za wcześnie otwiera wiekszy obieg


Pomimo to predzej czy pozniej silnik "zlapalby" odpowiednia temperature, tylko po dluzszym czasie.
Problem (?) ten wystepuje rowniez w clio III dCi mojego brata - na trasie przy spokojnej jezdzie nigdy nie ma 4ech kresek.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-08, 22:43   

eshoo napisał/a:
no i niestety nie ma cie racji - w dieslu TO NIE JEST NORMALNE. Tak mi uczciwie powiedzieli w salonie (który nota bene bardzo chwale). W instrukcji stoi jak byk, że mają być przy optymalnej jeździe 4 kreski więc mają być. Przebadali i okazało się, że termostat za wcześnie otwiera wiekszy obieg. Tak, ze wszystkich którzy mają dwie kreski prosze o nie wprowadzanie w błąd i wizytę w AS


Byłem w serwisie i jest to normalne.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-09, 09:02   

petek napisał/a:
No dobra, za wcześnie otwiera duży obieg, a dlaczego w dalszym ciągu 4 kreski się nie pojawiają? Moim zdaniem jeśli byłoby tak jak mówisz to 4 kreski pojawiałyby się, tyle że później, ale ja się nie znam. Tak na logikę nie bardzo wygląda to tłumaczenie serwisu. Z drugiej strony jeśli wyregulowali Ci i masz teraz 4 kreski to ciekawe czy latem nie będziesz narzekał na przegrzewanie.


Jeżeli za wcześnie otwierany jest duży obieg - czyli po ludzku mówiąc termostat otwiera się mocno przy zbyt niskiej temperaturze - to silnik nie osiągnie nigdy [może jedynie, gdy będziemy jechać z gazem do dechy] prawidłowej temperatury, ponieważ zawsze jest jakiś zapas w układzie chłodzenia, a w dodatku mamy zimę - więc jeszcze lepsze odprowadzenie ciepła.
Wcześniej już kiedyś pisałem o termostacie w moim, jak dotąd najlepszym samochodzie [chociaż Dacia go goni...] Fordzie Taunusie, gdzie po wymianie termostatu nie miałem już problemów ani z niedogrzanym [nawet w dwudziestostopniowe mrozy], ani z przegrzanym silnikiem [nawet w upały w korkach, a nie było tam el. dmuchawy na chłodnicy, tylko wentylator na silniku].
Zaraz napiszę do Decaru w Warszawie maila także w tej sprawie - ciekawe co odpowiedzą?
 
eshoo 


Marka: logan MCV
Model: Laureate 7 os.
Silnik: 1,5 d
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-01-09, 20:38   

dogberry napisał/a:
eshoo napisał/a:
no i niestety nie ma cie racji - w dieslu TO NIE JEST NORMALNE. Tak mi uczciwie powiedzieli w salonie (który nota bene bardzo chwale). W instrukcji stoi jak byk, że mają być przy optymalnej jeździe 4 kreski więc mają być. Przebadali i okazało się, że termostat za wcześnie otwiera wiekszy obieg. Tak, ze wszystkich którzy mają dwie kreski prosze o nie wprowadzanie w błąd i wizytę w AS


Byłem w serwisie i jest to normalne.


Ciekawe czemu w moim serwisie powiedzieli ze nie jest to normalne. Jak już pisałem wystarczy poczytać instrukcję obsługi gdzie pisze jak byk - przy optymalnej jeździe na wskaźniku powinny być widoczne 4 punkty świetlne - I to jest normalne. Co do wpisu że jest to tłumaczenie serwisu - to wole takie tłumaczenie gdzie na czas badania dostałem wózek zastępczy a oni zdiagnozowali iż usterka fatktycznie istnieje (po przebadaniu parametrów od silnika wychłodzonego do ciepłego). Niż tłumaczenie o normalności i ignorowanie usterki
 
eshoo 


Marka: logan MCV
Model: Laureate 7 os.
Silnik: 1,5 d
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-01-09, 20:42   

Acha i nic mi nie regulowali, po prostu jutro wymienią termostat na nowy - napisze co się zmieniło.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne