zrobilem test dlugodystansowy.
po ruszeniu 2 cegielki.. po ok. 2 minutach 4. nastepnie po 2minutach spadek na 2 cegielki.po nastepnych kilku minutach 4. i tak przez nastepnie 15 km po miescie. jezdzilem ostro..i delikatnie..stalem w korkach itp... do dojazdu do domu byly. caly czas 4 cegielki..chyba spanikowalem ;) ale i tak kaze sprawdzic aso temperatury poczasprzegladu...
mozesz sprawdzic jeszcze rure glownego obiegu do chlodnicy , dopiero po zagrzaniu po 4 cegielkach powinna byc goraca i twarda :)
No i zrobic test w jezdzie poza miastem powiedzmy , bo w korkach to moze za malo wialo na chlodnice i dlatego bylo na tych 4 ceglach
Przy włączonej klimatyzacji (czy to na chłodzeniu - testowane po południu przy temperaturach ok. 25 - 28 stopni, czy na delikatnym grzaniu -testowane rano przy temperaturach 10 stopni) - efekt skakania cegiełek nie występuje. Ważne, żeby sprężarka klimy pracowała.
Zapala się 2 cegły po chwili 4 i tak zostaje przez następne 20 km jazdy.
Bez włączonej klimy jest tak jak pisałem wcześniej - 2 cegły..4 cegły..2...4...2 i na stałe 4.
Jaki związek mógłby mieć termostat ze sprężarką klimy?
Zauważyłem nową ciekawą zależność... W momencie gdy mam 2 cegiełki (a wydaje mi się, że po tak długiej jeździe powinny być już 4) włączam na maksa nawiew (4) i na maksa ciepłe powietrze - wskakują 4 cegiełki. wystarczy, że wyłączę nawiew na 0 lub dam na minimum (1) to znowu wskakują 2 cegiełki..
ciekawe...
Mały obieg jest cały czas otwarty więc jak przestajesz odbierać temperaturę przez nagrzewnicę to otwiera się duży obieg na termostacie i temperatura spada. Jak do tego włączysz znowu mały obieg to widocznie spadek temperatury na dwóch obiegach jest tak duży że termostat zamyka duży i znowu masz cieplej na małym (silniku).
podłącz się pod obd i sprawdź temperatury płynu przy tych kombinacjach o których mówisz.
Taki, że chłodnica klimy jest przed chlodnica plynu chłodniczego i ja ogrzewa gdy pracuje
Raczej taki że włączenie Klimy to spore obciążenie silnika. Większe obciążenie więcej wydzielanego ciepła ( patrz jak rosną czasy wtrysku), a pompa wody na biegu jałowy ma niską wydajność.
spada do 2 cegielek...po kilku km znowu 4i tak caly czas..
auto na gwarancji, za 4 miesiace przeglad roczny w ASO. juz panikowac, czy poczekac na przeglad i zglosic?
ipadach itp.
ja ostatnio przerabiałem to w Loganie, zacięty termostat - nie domykał się. zmiana termostatu i jest lepiej. miałem dosyć szybko 2 cegiełki po chwili 4 i znowu 2 cegiełki.
Potwierdzam.
Wymiana termostatu na nowy pomogła!
Dziś odebrałem auto z ASO Łyko (3 godzinki roboty)
Oczywiście całość w ramach FNS więc za darmo ;)
Teraz tak jak na początku - kilka przejechanych kilometrów i 4 cegiełki cały czas ;)
ps.
Informacja dla potomnych - w ASO najpierw sprawdzali na komputerze temp. otwarcia i zamknięcia i wg. nich było OK, ale uparłem się, że podczas jazdy już nie..
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-12-23, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj w czasie jazdy zauważyłem przeskok wskaźnika temperatury z czterech kresek na dwie. A mamy jeszcze lato i upały. Po zatrzymaniu założyłem rękawiczkę i wyjąłem kostkę przewodów z czujnika temp płynu i włożyłem ją z powrotem pomogło widocznie brak kontaktu.
Dzisiaj w czasie jazdy zauważyłem przeskok wskaźnika temperatury z czterech kresek na dwie
Zdarzyło mi się coś podobnego kilkanaście dni temu. Co prawda był wieczór, ale wciąż jest jeszcze ciepło. Po kilkuset metrach z powrotem pokazały się cztery cegiełki. Jak do tej pory był to jedyny taki incydent.
P.S. Okazuje się, że ten objaw powtarza się właściwie codziennie (przez pierwszych kilka km). Termostat do wymiany?
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2016-10-11, 12:31, w całości zmieniany 1 raz
Cześć . Może komuś się przyda. Zatem padłem ofiarą "Dwóch Kresek" . Samochód (1.5 dci, 85 hp) użytkuję niecałe dwa tygodnie, ale zwróciło to już moja uwagę, bo ogrzewanie (*przy ustawieniu na max) niezłe, ale gorsze niż w moim poprzednim aucie (CLIO II 1.5 dci 65 hp) no i te nieprzekraczalne dwie kreski. Obmacałem rury idące do chłodnicy - niby zimne ,kiedy zimne być powinny. Ale jakoś mi to nie dawało spokoju. Przewertowałem to forum i zdecydowałem się na wymianę termostatu, co dokonało się dziś. Kupiłem taki z temperaturą otwarcia 83 stopnie, bo na taki 89 stopni nie mogłem natrafić w handlu. Ryzyk - fizyk. Po wymianie, na początku znowu dwie kreski przed dłuższy czas, ale ogrzewanie wyraźnie lepsze. A potem nagle 4 kreski! I już utrzymywały się one aż do zakończenia jazdy. Pierwszy raz je widziałem. No i ogrzewanie znacznie mocniejsze.
Także wniosek - nawet ten termostat na 83 stopnie otwarcia, jak w pełni sprawny, to daje radę utrzymać właściwe parametry (wzrokowo i organoleptycznie, nie mierzyłem nic komputerowo). Choć oczywiście 89 stopni nadal brzmi kusząco
Edit: Wieczorem pojeździłem jeszcze trochę po mieście - 2 trasy po około 10 - 15 km. Czerech kresek już nie zobaczyłem, mimo że ogrzewanie jakby wciąż lepiej dawało niż przed wymiana termostatu... Także jestem .. rozczarowany...
Ostatnio zmieniony przez kristoff1177 2016-11-06, 00:43, w całości zmieniany 2 razy
W silnikach DCI 1,5 to standardowy objaw. Dwie kreski pojawiają sie w okolicach 57 st/c a nastepne 4 już ok. 94st. Powyżej 96st powinien załączyć się wentylator.
W swoim rzadko osiągam 4 kreski, musi być dobrze obciążony przy stosunkowo niskiej prędkości. Samo ogrzewanie dopiero dobrze czuć po przejechaniu ok. 15km dynamicznej jazdy, a kreski dalej są dwie, ważne jest też rozgrzanie silnika (oleju) a nie tylko płynu. Lepiej nie dopuszczać do przegrzania silnika w szczególnosci tego, mogą być grożne konsekwencje
Najprościej wystarczy podpiąć ELM i zwykłym programem w telefonie sprawdzić, kontrolować parametry nawet na bierząco w czasoie jazdy
Heh, i tak sobie dumam, że po coś ten termostat 83 stopnie tam jest, Dlaczego nie 89? I czy jakby podmienić na te 89 to czy nie zaszkodzi to na dłuższa metę silnikowi... A podpowiedz mi mi jeszcze @Darus, jaki dokładnie program by to mógł być np. na Androida a jaki na Windowsa 8 (laptop), Nie ukrywam, że chciałbym, aby to był jakiś program dość wiarygodny w odczytach.
Ostatnio zmieniony przez kristoff1177 2016-11-06, 22:31, w całości zmieniany 1 raz
Z termostatem nie mam zamiaru nic kombinować, tym bardziej że latem podpinam kemping, skoro producent tak zalecił to nie będę tego zmieniał.
Elm 327 interfejs bezprzewodowy podpinany do złącza diagnostycznego. Do tego najmniej skomplikowany program na androida Piston
Do bardziej szczegółowej diagnostyki używam tego .maxiecu.com
Wymieniłem termostat. Kupiłem taki http://allegro.pl/termost...4962083994.html Sama wymiana nie jest specjalnie skomplikowana ale trzeba mieć klucz fajkowy 8 (bez niego nie damy rady odkręcić jednej ze śrub). Co ciekawe uszczelka w nowym termostacie jest węższa i po założeniu go do obudowy nie wchodzi na lekki wcisk tylko wypada. Dlatego też zostawiłem starą. Po wyjęciu termostatu wyciekło mi około 1,5 litra płynu a podłożona reklamówka okazała się dziurawa więc 1 litr płynu wyciekł na silnik. Uzupełniłem płyn do około 3 cm powyżej maxa i odkręciłem śrubę odpowietrzającą ale żadne bąbelki powietrza nie wypadały, tylko czysty płyn. Po uruchomieniu silnika i odpowietrzeniu układu chłodzenia poziom płynu spadł do połowy pomiędzy min a max.
Po całej operacji przy ruszaniu mocno szarpało sprzęgło bo wyciekający płyn musiał się jakoś dostać pomiędzy silnik a skrzynię i zamoczył tarczę. Na szczęście po kilku kilometrach przejechanych w korku szarpanie ustało.
Teraz już po nagrzaniu silnika zawsze mam 4 kreski :)
Wysłany: 2016-11-23, 19:46 Re: wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegi
Black Eryk napisał/a:
Czy zdarzyło wam się zagrzać tak silnik 1.5 dCi żeby włączyły się wentylatory, jeżeli tak to ile mieliście kresek od temp. na wyświetlaczu ? Bo u mnie kilkakrotnie włączyły się wentylatory ale wskaźnik temp był na połowie - czyli 4 kreseczki - czy to nie jest trochę dziwne że nie wskoczył na całą skale ( 8 kresek) ?
Ja mam wskaźnik praktycznie zawsze w połowie skali i normalne jest że wentylator
sie włączył raz na jakiś czas , najczęściej w korku , raz sie tylko w zeszłym roku
zdażyło że wskaźnik wyświetlił 6 kresek , stałem pół godziny w korku w bardzo upalny dzień .
może tak ma być ale zdarza się, że w trakcie jazdy temp spada do poziomu 2 "kresek" i potrafi tak się utrzymać przez dłuższą chwilę lub krótko i wraca do poziomu właściwego. nie wiem czy to załączający się wentylator tak "wychładza" układ ale dzieje się tak nawet w trakcie jazdy przy dłuższym dystansie.
pytanie dodatkowe: jakie bagażniki rowerowe polecacie dachowe czy montowane do klapy (chodzi o przewożenie 2szt jednośladów)
Masz uszkodzony termostat (zawiesił się w pozycji (otwarty). W takiej sytuacji silnik dłużej się nagrzewa (bo grzeje pełny obieg płynu), a w tracie jazdy temperatura spada (pęd powietrza wychadza płyn w chłodnicy).
_________________ specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum