Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegiełki
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-13, 12:29   

niestety..nie mam ani odpowiedniego kabelka, ani oprogramowania, wiec sam tego nie sprawdze..
czyli jednak czeka mnie wizyta w ASO.

w sumie w ciagu 3,5 roku jazdy to bedzie 2 usterka w ramach gwarancji.
pierwsza to bylo pocenie pokrywy zaworowej...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 14:15   

no to nic sie nie dzieje :)

http://daciaforum.somee.c...spx?g=posts&t=7

tutaj opis wymiany termostatu z fotami w moim DCI
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-13, 19:52   

zrobilem test dlugodystansowy.
po ruszeniu 2 cegielki.. po ok. 2 minutach 4. nastepnie po 2minutach spadek na 2 cegielki.po nastepnych kilku minutach 4. i tak przez nastepnie 15 km po miescie. jezdzilem ostro..i delikatnie..stalem w korkach itp... do dojazdu do domu byly. caly czas 4 cegielki..chyba spanikowalem ;) ale i tak kaze sprawdzic aso temperatury poczasprzegladu...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 20:25   

mozesz sprawdzic jeszcze rure glownego obiegu do chlodnicy , dopiero po zagrzaniu po 4 cegielkach powinna byc goraca i twarda :)
No i zrobic test w jezdzie poza miastem powiedzmy , bo w korkach to moze za malo wialo na chlodnice i dlatego bylo na tych 4 ceglach
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-16, 06:56   

Nowy efekt:

Przy włączonej klimatyzacji (czy to na chłodzeniu - testowane po południu przy temperaturach ok. 25 - 28 stopni, czy na delikatnym grzaniu -testowane rano przy temperaturach 10 stopni) - efekt skakania cegiełek nie występuje. Ważne, żeby sprężarka klimy pracowała.

Zapala się 2 cegły po chwili 4 i tak zostaje przez następne 20 km jazdy.

Bez włączonej klimy jest tak jak pisałem wcześniej - 2 cegły..4 cegły..2...4...2 i na stałe 4.

Jaki związek mógłby mieć termostat ze sprężarką klimy?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-16, 07:40   

Taki, że chłodnica klimy jest przed chlodnica plynu chłodniczego i ja ogrzewa gdy pracuje
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-12-03, 11:46   

Zauważyłem nową ciekawą zależność... W momencie gdy mam 2 cegiełki (a wydaje mi się, że po tak długiej jeździe powinny być już 4) włączam na maksa nawiew (4) i na maksa ciepłe powietrze - wskakują 4 cegiełki. wystarczy, że wyłączę nawiew na 0 lub dam na minimum (1) to znowu wskakują 2 cegiełki..
ciekawe...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-12-03, 12:04   

Mały obieg jest cały czas otwarty więc jak przestajesz odbierać temperaturę przez nagrzewnicę to otwiera się duży obieg na termostacie i temperatura spada. Jak do tego włączysz znowu mały obieg to widocznie spadek temperatury na dwóch obiegach jest tak duży że termostat zamyka duży i znowu masz cieplej na małym (silniku).
podłącz się pod obd i sprawdź temperatury płynu przy tych kombinacjach o których mówisz. :->
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-03, 14:48   

keikan
coś masz zepsute bo u mnie tak nie jest
U mnie 4 cegły niezależnie od pogody po 1-3 km
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-03, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-12-06, 14:24   

corrado napisał/a:
Taki, że chłodnica klimy jest przed chlodnica plynu chłodniczego i ja ogrzewa gdy pracuje

Raczej taki że włączenie Klimy to spore obciążenie silnika. Większe obciążenie więcej wydzielanego ciepła ( patrz jak rosną czasy wtrysku), a pompa wody na biegu jałowy ma niską wydajność.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2015-12-18, 13:36   

keikan napisał/a:
spada do 2 cegielek...po kilku km znowu 4i tak caly czas..
auto na gwarancji, za 4 miesiace przeglad roczny w ASO. juz panikowac, czy poczekac na przeglad i zglosic?
ipadach itp.


ja ostatnio przerabiałem to w Loganie, zacięty termostat - nie domykał się. zmiana termostatu i jest lepiej. miałem dosyć szybko 2 cegiełki po chwili 4 i znowu 2 cegiełki.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-12-23, 18:04   

Potwierdzam.
Wymiana termostatu na nowy pomogła!
Dziś odebrałem auto z ASO Łyko (3 godzinki roboty)
Oczywiście całość w ramach FNS więc za darmo ;)
Teraz tak jak na początku - kilka przejechanych kilometrów i 4 cegiełki cały czas ;)

ps.
Informacja dla potomnych - w ASO najpierw sprawdzali na komputerze temp. otwarcia i zamknięcia i wg. nich było OK, ale uparłem się, że podczas jazdy już nie..
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-12-23, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-09-14, 21:04   

Dzisiaj w czasie jazdy zauważyłem przeskok wskaźnika temperatury z czterech kresek na dwie. A mamy jeszcze lato i upały. Po zatrzymaniu założyłem rękawiczkę i wyjąłem kostkę przewodów z czujnika temp płynu i włożyłem ją z powrotem pomogło widocznie brak kontaktu.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2016-09-15, 07:31   

Józef napisał/a:
Dzisiaj w czasie jazdy zauważyłem przeskok wskaźnika temperatury z czterech kresek na dwie

Zdarzyło mi się coś podobnego kilkanaście dni temu. Co prawda był wieczór, ale wciąż jest jeszcze ciepło. Po kilkuset metrach z powrotem pokazały się cztery cegiełki. Jak do tej pory był to jedyny taki incydent.

P.S. Okazuje się, że ten objaw powtarza się właściwie codziennie (przez pierwszych kilka km). Termostat do wymiany?
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2016-10-11, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
light7 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-21, 08:41   

Mnie też niestety dopadły 2 kreski i muszę wymienić termostat.
Czy do silnika 1,6 16v taki będzie odpowiedni ?? http://allegro.pl/termost...4962083994.html
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 18:31   

light7 napisał/a:
Czy do silnika 1,6 16v taki będzie odpowiedni?

Tak.
 
kristoff1177 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-05, 13:58   

Cześć . Może komuś się przyda. Zatem padłem ofiarą "Dwóch Kresek" . Samochód (1.5 dci, 85 hp) użytkuję niecałe dwa tygodnie, ale zwróciło to już moja uwagę, bo ogrzewanie (*przy ustawieniu na max) niezłe, ale gorsze niż w moim poprzednim aucie (CLIO II 1.5 dci 65 hp) no i te nieprzekraczalne dwie kreski. Obmacałem rury idące do chłodnicy - niby zimne ,kiedy zimne być powinny. Ale jakoś mi to nie dawało spokoju. Przewertowałem to forum i zdecydowałem się na wymianę termostatu, co dokonało się dziś. Kupiłem taki z temperaturą otwarcia 83 stopnie, bo na taki 89 stopni nie mogłem natrafić w handlu. Ryzyk - fizyk. Po wymianie, na początku znowu dwie kreski przed dłuższy czas, ale ogrzewanie wyraźnie lepsze. A potem nagle 4 kreski! I już utrzymywały się one aż do zakończenia jazdy. Pierwszy raz je widziałem. No i ogrzewanie znacznie mocniejsze.
Także wniosek - nawet ten termostat na 83 stopnie otwarcia, jak w pełni sprawny, to daje radę utrzymać właściwe parametry (wzrokowo i organoleptycznie, nie mierzyłem nic komputerowo). Choć oczywiście 89 stopni nadal brzmi kusząco :-)

Edit: Wieczorem pojeździłem jeszcze trochę po mieście - 2 trasy po około 10 - 15 km. Czerech kresek już nie zobaczyłem, mimo że ogrzewanie jakby wciąż lepiej dawało niż przed wymiana termostatu... Także jestem .. rozczarowany...
Ostatnio zmieniony przez kristoff1177 2016-11-06, 00:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2016-11-06, 12:01   

W silnikach DCI 1,5 to standardowy objaw. Dwie kreski pojawiają sie w okolicach 57 st/c a nastepne 4 już ok. 94st. Powyżej 96st powinien załączyć się wentylator.
W swoim rzadko osiągam 4 kreski, musi być dobrze obciążony przy stosunkowo niskiej prędkości. Samo ogrzewanie dopiero dobrze czuć po przejechaniu ok. 15km dynamicznej jazdy, a kreski dalej są dwie, ważne jest też rozgrzanie silnika (oleju) a nie tylko płynu. Lepiej nie dopuszczać do przegrzania silnika w szczególnosci tego, mogą być grożne konsekwencje :shock:
Najprościej wystarczy podpiąć ELM i zwykłym programem w telefonie sprawdzić, kontrolować parametry nawet na bierząco w czasoie jazdy :mrgreen:
 
kristoff1177 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-06, 22:29   

Heh, i tak sobie dumam, że po coś ten termostat 83 stopnie tam jest, Dlaczego nie 89? I czy jakby podmienić na te 89 to czy nie zaszkodzi to na dłuższa metę silnikowi... A podpowiedz mi mi jeszcze @Darus, jaki dokładnie program by to mógł być np. na Androida a jaki na Windowsa 8 (laptop), Nie ukrywam, że chciałbym, aby to był jakiś program dość wiarygodny w odczytach.
Ostatnio zmieniony przez kristoff1177 2016-11-06, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2016-11-07, 10:57   

Z termostatem nie mam zamiaru nic kombinować, tym bardziej że latem podpinam kemping, skoro producent tak zalecił to nie będę tego zmieniał.
Elm 327 interfejs bezprzewodowy podpinany do złącza diagnostycznego. Do tego najmniej skomplikowany program na androida Piston
Do bardziej szczegółowej diagnostyki używam tego .maxiecu.com
 
kristoff1177 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-08, 07:41   

Dzięki !
 
light7 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 22
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-14, 13:25   

Wymieniłem termostat. Kupiłem taki http://allegro.pl/termost...4962083994.html Sama wymiana nie jest specjalnie skomplikowana ale trzeba mieć klucz fajkowy 8 (bez niego nie damy rady odkręcić jednej ze śrub). Co ciekawe uszczelka w nowym termostacie jest węższa i po założeniu go do obudowy nie wchodzi na lekki wcisk tylko wypada. Dlatego też zostawiłem starą. Po wyjęciu termostatu wyciekło mi około 1,5 litra płynu a podłożona reklamówka okazała się dziurawa więc 1 litr płynu wyciekł na silnik. Uzupełniłem płyn do około 3 cm powyżej maxa i odkręciłem śrubę odpowietrzającą ale żadne bąbelki powietrza nie wypadały, tylko czysty płyn. Po uruchomieniu silnika i odpowietrzeniu układu chłodzenia poziom płynu spadł do połowy pomiędzy min a max.

Po całej operacji przy ruszaniu mocno szarpało sprzęgło bo wyciekający płyn musiał się jakoś dostać pomiędzy silnik a skrzynię i zamoczył tarczę. Na szczęście po kilku kilometrach przejechanych w korku szarpanie ustało.

Teraz już po nagrzaniu silnika zawsze mam 4 kreski :)
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-23, 19:46   Re: wskaźnik / temperatura silnika / płynu chłodzącego (cegi

Black Eryk napisał/a:
Czy zdarzyło wam się zagrzać tak silnik 1.5 dCi żeby włączyły się wentylatory, jeżeli tak to ile mieliście kresek od temp. na wyświetlaczu ? Bo u mnie kilkakrotnie włączyły się wentylatory ale wskaźnik temp był na połowie - czyli 4 kreseczki :-? - czy to nie jest trochę dziwne że nie wskoczył na całą skale ( 8 kresek) ?

Ja mam wskaźnik praktycznie zawsze w połowie skali i normalne jest że wentylator
sie włączył raz na jakiś czas , najczęściej w korku , raz sie tylko w zeszłym roku
zdażyło że wskaźnik wyświetlił 6 kresek , stałem pół godziny w korku w bardzo upalny dzień .
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 475
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2017-03-22, 11:53   temperatura silnika

może tak ma być ale zdarza się, że w trakcie jazdy temp spada do poziomu 2 "kresek" i potrafi tak się utrzymać przez dłuższą chwilę lub krótko i wraca do poziomu właściwego. nie wiem czy to załączający się wentylator tak "wychładza" układ ale dzieje się tak nawet w trakcie jazdy przy dłuższym dystansie.

pytanie dodatkowe: jakie bagażniki rowerowe polecacie dachowe czy montowane do klapy (chodzi o przewożenie 2szt jednośladów)
 
hak64 


Marka: Mercedes
Model: 300SE
Silnik: 3,0
Rocznik: 1987
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 180
Skąd: Żory
Wysłany: 2017-03-22, 12:33   

Masz uszkodzony termostat (zawiesił się w pozycji (otwarty). W takiej sytuacji silnik dłużej się nagrzewa (bo grzeje pełny obieg płynu), a w tracie jazdy temperatura spada (pęd powietrza wychadza płyn w chłodnicy).
_________________
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne