Wysłany: 2007-11-03, 19:55 resetujący się komputer pokładowy
W pewnych, bliżej nie namierzonych przez mnie okolicznościach resetuje mi się komputer w loganie. Tzn. zerują mi się wskazania dystansu dziennego i zużycie paliwa, a co za tym idzie średnie zużycie. Dziś przytrafiło mi się to po raz trzeci. Czekałem na żonę ok. 10 min. i słuchałem muzyki z kluczykiem w stacyjce przekręconym na pierwsze położenie. Po ruszeniu zerknąłem na średnie spalanie i... zapis średniej z ostatnich kilkuset km poszedł w las Opisuję to, bo może nieświadomie wykonałem jakąś kombinację kluczykiem resetując zapisy.
Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia i wie o co chodzi?
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-03, 20:39
Mialem ten sam problem (moze nadal mam bo w chwili obecnej zuzyte paliwo po ostatnim "samoresecie" to ~250 litrow). Zglaszalem to w ASO i nie stwierdzili zadnych bledow ani nie znalezli sposobu na zalatwienie tego problemu.
U mnie komp resetowal sie dosc losowo, choc ostatnio ma to miejsce coraz rzadziej i nie stwierdzilem zadnej sytuacji w ktorej mozna by owo restetowanie powiazac z jakas "kombinacja" wykonana kluczykiem.
Sprawa "przepelnienia bufora" jest nawet opisana w instrukcji. Tylko, ze raz ma to miejsce po 30 litrach zuzytego paliwa a raz po 300. Dziwne...
Hmm, dzisiaj przerabiałem ten numer:
1. Pojechałem w delegację (2x90 km). Przed wyjazdem skasowałem licznik, aby przekonać się ile pali w trasie wyszło 6.3 L/100 km. dystans: 182.3 km (z powrotem fordewind)
2. W godzinę po powrocie krótki kurs po mieście i... zbaranialem dystans: 3.2 km spalanie: 10.2 L/100 km.
Znaczy się komputer sam zresetował ten przebieg !
Dziwne, nie rozumiem o co chodzi
Gregosa chcesz wiedzieć czemu się to resetuje i kiedy ?
To Ci powiem ;) , bufor przechowuje informacje które są potrzebne do wyświetlania wartości na komputerze i teraz załóżmy że zaczniemy strasznie ostro jeździć to nasz komputer będzie dostawał co chwilę nowe sygnały/impulsy z danymi do zmiany wartości w buforze co powoduje jego zapełnianie, natomiast jadąc stabilnie i spokojnie komputer nie dostaje aż tylu impulsów o zmianie np spalania itp, dlatego też wtedy rzadziej się resetuje. Dlatego jeżeli tego jeszcze nie zauważyliście to spróbujcie wyjeździć cały bak bez samoczynnego resetu jeżdżąc ostro i agresywnie, dla mnie nierealne zazwyczaj po 400 do 600km sam sie resetuje, natomiast gdy jeżdżę spokojnie to nawet ponad 1000km na jednym baku i nic sie nie resetuje.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-05, 11:38
Black Eryk napisał/a:
jeżdżę spokojnie to nawet ponad 1000km na jednym baku i nic sie nie resetuje
mi raz sie skasowal po 60 kiloetrach spokojnej jazdy. Teraz mam zrobione ponad 1800 i resetu nie bylo. Zwiazku ze stylem jazdy nie widze u siebie. Zreszta ostatnio w ogole on sie nie resetuje. Ostatnio zrobilem 2800 i tez sie nie zresetowal.
jeżdżę spokojnie to nawet ponad 1000km na jednym baku i nic sie nie resetuje
mi raz sie skasowal po 60 kiloetrach spokojnej jazdy. Teraz mam zrobione ponad 1800 i resetu nie bylo. Zwiazku ze stylem jazdy nie widze u siebie. Zreszta ostatnio w ogole on sie nie resetuje. Ostatnio zrobilem 2800 i tez sie nie zresetowal.
No to dziwne bo mi zawsze się resetuje gdy ostro jeżdżę, sprawdzałam kilkukrotnie i zawsze się sprawdzało, ale nie będę się upierał, bo mogę sie mylić...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Wiem, ze temat był poruszany, ale...
dzis zresetował mi się komputerek, a dokładniej część licząca statystyki jazdy - srednia predkosc, spalanie, przebieg, ilosc kilometrow do przejechania na zbiorniku paliwa.
Czesc zliczajaca przebieg - całkowity i czesciowy - zachowała wartosc.
Przebieg 4900 km
Stawiam hipoteze: Bezpośrednia przyczyna bylo przegrzanie samochodu - stał kilka godzin w pełnym słońcu.
Czy ktos jest wstanie to potwierdzic bądź zaprzeczyć?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-02, 01:09
kier napisał/a:
Czy ktos jest wstanie to potwierdzic bądź zaprzeczyć
Ja zaprzeczam. U siebie nigdy nie widzialem zwiazku z niczym...
Resetowal sie kiedy chcial (zazwyczaj przy okolo 1500 2000km)
Bez powiazania z temperatura (resetowal sie tak latem jak i zima), krotkiego wlaczania zaplonu, stylu jazdy etc...
Zresztą w instrukcj napisali, że bufor jest mały i po przepełnieniu może sie zresetować. Tak więc pretensji miec nie można... Proponuje po prostu resetować samemu po każdym tankowaniu. Tyle na pewno wytrzyma.
aaaaa, przebieg calkowity 4900, resetuje po kazdym tankowaniu
Od ostatniego wcisniecia przycisku bylo jakies 400 km.
Zastanawiam się o jaki bufor chodzi, tak naprawdę w pamięci komputerka pewnie jest przechowywane tylko kilka liczb. To wystarczy zeby wyzwietlić te wszystkie dane ;)
Jak to jest z tym buforem to sam nie wiem, jest to chyba słodka tajemnica producenta. Po pierwsze cena pamięci jest w tej chwili pomijalna, po drugie istotnie - dobrze napisany program jest w stanie bardzo mało jej zużywać. No chyba że jest beznadziejnie napisany i np. pamięta wszystkie odzczyty co 15 sekund lub np. co 200 m. Wtedy może być gorzej. Jak jest naprawdę nie wiem.
Ale jeśli często jest resetowany ręcznie, to raczej nie o to chodzi i sprawa jak zwykle przy elektronice - samemu nic się nie poradzi. Radzę w takim wypadku niestety wizytę w ASO, choć przekonac ich będzie zapwne niezwykle trudno.
Radzę w takim wypadku niestety wizytę w ASO, choć przekonac ich będzie zapwne niezwykle trudno.
Szczerze to ten komputer jest mi potrzebny jak wrzód na d....pie. W poprzednim aucie bawiłem się nim do puki nie wyczaiłem jak auto spala w konkretnych warunkach, później przestałem używać.
Gdyby miał jeszcze temp. zewnętrzną i wewnętrzną to może.
Zresztą w instrukcj napisali, że bufor jest mały i po przepełnieniu może sie zresetować. Tak więc pretensji miec nie można... Proponuje po prostu resetować samemu po każdym tankowaniu. Tyle na pewno wytrzyma.
Ja nie mam problemów z komputerkiem ... bo go nie ma w mojej wersji
Może to i najlepiej? Ja się jeszcze czasami bawię, ale tak naprawdę to sensowne by było pokazywanie przez kompa zużycia chwilowego i trochę diagnostyki.
Tyle że spalanie chwilowe to też bajer - a pokazuje wartości że głowa boli i wahania są nawet na jednostajnej długiej trasie. Nie będę przecież wstrzymywał wyprzedzania bo mi chwilowe skoczy
Zresztą w instrukcj napisali, że bufor jest mały i po przepełnieniu może sie zresetować. Tak więc pretensji miec nie można... Proponuje po prostu resetować samemu po każdym tankowaniu. Tyle na pewno wytrzyma.
Tyle też może nie wytrzymać - mi gdy ostro jeżdżę zdarza się przepełnienie bufora po nawet 400 - 600 km.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum