DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Modyfikacja 1.2 16V na 1.2 TCe
Autor Wiadomość
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-24, 10:55   Modyfikacja 1.2 16V na 1.2 TCe

Po przejrzeniu silników zauważyłem że 1.2 TCe to po prostu d4f turbo - w związku z tym pytanie do bardziej obytych z francuzami userów - czy po zmianie kolektora ssącego, wydechowego, zamontowaniu sprężarki oraz dolotu od tce i strojeniu - będzie to jeździło poprawnie?
Bardzo mnie kusi taka opcja :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 11:38   

Michał93 napisał/a:
1.2 TCe to po prostu d4f turbo

Absolutnie nie!

Obecny 1.2 TCE - H5F - to całkowicie nowa konstrukcja, technologicznie nie mająca nic wspólnego ze starą linią silników typu D, wśród których występował D4Ft:

http://en.wikipedia.org/w...Renault_engines


Michał93 napisał/a:
będzie to jeździło poprawnie?

Części z nowego TCE nie będą pasowały do D4F "plug&play", chociaż to oczywiście tylko "mechanika" - za odpowiednią górę złotych talarów można zrobić nie takie czary...

Teoretycznie jest oczywiście prostsza metoda - części z silnika D4Ft, ale tak naprawdę najlepiej byłoby wymienić cały silnik.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-24, 11:55   

Akurat myśałem o poczciwym d4ft :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 14:18   

Michał93 napisał/a:
myślałem o poczciwym d4ft

No to jak wyżej - teoretycznie części o których pisałeś powinny pasować, ale o ile nie chcesz tego robić sam to już sama przekładka i strojenie będą swoje kosztować, a poza tym wedle wszelkich informacji w wersji uturbionej wzmocniono niemal wszystkie części wewnętrzne silnika (m.in. wał, korbowody, panewki, tłoki, zawory).

Zatem odpowiedź na pytanie "czy będzie to jeździło poprawnie?" brzmi: "tak, choć prawdopodobnie krótko" (; Bo przecież wątpliwe, żeby ktoś wykonywał taką przeróbkę tylko po to, żeby muskać pedał gazu...

Od strony technicznej (a pewnie i finansowej) sensowniejsze byłoby więc przełożenie całego silnika D4Ft. Wtedy na koniec pozostaje już tylko "drobny" problem legalnego dopuszczenia takiego monstrum (; do ruchu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-24, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 16:01   

Możesz swapować ale nie po to chyba kupiłeś nowy samochód ?
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 16:37   

Sens żaden , trzeba było kupić TCE90 i zachipować (IMHO po zmianie map wtrysku i podniesieniu ciśnienia doładowania ten silnik dałoby się bezpiecznie do 110 KM podnieść) :
http://www.smchiptuning.c...ergy-90?lang=en
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 16:47   

tylko jak długo by pojeździł
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 16:57   

Przy rozsądnej eksploatacji nie krócej niż na silniku bez przeróbki. Podnosi się dostępny moment obrotowy więc można nawet mniej piłować silnik aby uzyskać zbliżone osiągi. Wiadomo , jak będzie jeździł z butem w podłodze to zużycie nastąpi szybciej.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-24, 19:49   

0.9 TCe nie wchodziło w grę z kilku względów : 3 cylindry, brak fabrycznego lpg oraz wrażenia z jazdy
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-25, 08:09   

Silnik z turbem musi zostać odprężony to nie ma takie proste że wkładasz kolektor ssący turbo i gotowe. Silniki uturbione posiadają natrysk oleju na denko tłoka.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-25, 09:30   

No ja akurat w swoim m50b25 nie mam natrysku na denko, a turbo jest i hula więc to nie problem ;) zresztą przy tzw soft nie jest to wymagane...
Odrpężyć - ok, podwójna uszczelka pod głowicę (tzw przekładka) i przelot załatwiają sprawę przy tak marnym ciśnieniu doładowania ;) przecież to nie jest 2 bar tylko co najwyżej 0.5 po strojeniu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 10:36   

D4Ft nie ma natrysku oleju.

Sprężanie wersji atmosferycznej - 9,8:1, turbodoładowanej - 9,6:1.

Fabryczne ciśnienie doładowania - 0,5-0,7 bar (w zależności od podtypu).



Nie wiem jak z efektami, ale widać w Sieci dyskusje na temat takiej przeróbki - np na forach twingo czy modusa, które miały obie wersje silnikowe.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-25, 12:39   

Szatańskim pomysłem byłby przeszczep silnika z megane ii rs - 2.0t, które spokojnie na 280km można by wykręcić ;-)

Pomyślcie sobie o minach ludzi spod świateł, zrobić typowego sleepera, nie rzucającego się w oczy, jedynie zmienić zawieszenie i hamulce, tak by z zewnątrz nic nie zdradzało potencjału...
Miny objechanych bezcenne :mrgreen: "o k***a, to dacia" :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 13:06   

Michał93 napisał/a:
Szatańskim pomysłem byłby przeszczep silnika z megane ii rs - 2.0t

Za późno... (;

(Chociaż na pewno nie będzie aż tak wyżyłowany - a tak naprawdę wystarczyłby nawet 1.6 16V RS, 133 KM).
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 15:28   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kupić nowy dupowóz dla emeryta do tego z lpg i wpaść na pomysł aby go uturbić :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ile trzeba wypić żeby na to wpaść?
Walnij ten temat na jakimkolwiek poważniejszym forum związanym z tuningiem a chłopaki będą mieli ubaw po pachy :-D
Ani auto ani silnik się do tego nie nadają a żeby coś profesjonalnie zrobić z Loganem (buda tylko do zostawienia) to koszt od 50 tys się zaczyna (ekonomicznie licząc).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 15:49   

laisar napisał/a:
Michał93 napisał/a:
Szatańskim pomysłem byłby przeszczep silnika z megane ii rs - 2.0t

Za późno... (;

(Chociaż na pewno nie będzie aż tak wyżyłowany - a tak naprawdę wystarczyłby nawet 1.6 16V RS, 133 KM).


9000 jurków i jest Twój :
http://www.dacianer.de/fo...n-rs-2-0-a.html
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-25, 15:57   

Michał93, po prostu rzucił temat do analizy, a nawet jak by zrobił, to "Wolność Tomku w swoim domku".
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-25, 16:54   

Nie mówię że już teraz natychmiast robię projekt ;-)
Teraz rzuciłem temat do luźnej analizy bo możliwe że po gwarancji coś będę robić :roll:
Chodzi po prostu o poznanie możliwości technicznych całej konstrukcji, żeby nie wywazac już otwartych drzwi i kompletowac powoli części :-P
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 16:57   

Michał93 napisał/a:
Teraz rzuciłem temat do luźnej analizy bo możliwe że po gwarancji coś będę robić :roll:


Tu nie ma co analizować. Żaden obecnie produkowany silnik wolnossący nie nadaje się do turbo bez głębokiej ingerencji jak zakucie, zwiększenie wydajności chłodzenia i wiele innych a i tak nie wiadomo co z tego wyjdzie. Jeżeli osiągi mają być znacząco podniesione to dojdzie jeszcze modyfikacja układu napędowego, zwieszenia, hamulców czyli praktycznie robi się nowe auto.
Nawet sama zmiana map nie zrobi z silnika o niższych parametrach silnika o wyższych pomimo iż wywodzą się z tej samej serii. Mocniejsze silniki mają wiele elementów innych niż te słabsze np. turbo, wtryski, bloki, tłoki itd., itd.
Zrobił mi kiedyś znajomy pracujący w GM i mający wgląd w pełną dokumentację techniczną analizę silnika z17dth (101KM) z z17dtr(125KM) choć nawet niektóre firmy tuningowe twierdziły że tylko różnią się oprogramowaniem i wyszło że jest cała masa różnic konstrukcyjnych choć oba turbo.
Pomysły „dokręci się turbo, wymieni dolot, Romek zestroi” to czyste bajanie a że padło pytanie „czy to będzie jeździć poprawnie?” to każdy dzieciak co postał chwilę koło gości zajmujących się profesjonalnie tuningiem odpowie z uradowaną buzią NIE.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-25, 17:26   

Mojo - w pełni się z Tobą zgadzam, jeśli chodziłoby o wykrecenie z tego silnika ze 200 nm i 180 km... A robienie tego na seryjnych gratach byłoby głupotą.
Sporo wiesz więc pewnie zdajesz sobie sprawę ze nie jedzie się cyframi tylko wykresem... Delikatnie zrobione 1.2 już by robiło sporą różnicę w porównaniu do niektórych mocniejszych samochodów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 17:46   

Skoro D4Ft miał po wszystkich zmianach 100 KM / 145 Nm, to ile można można tak "delikatnie" wyciągnąć z wolnossaka 75 KM / 105 Nm?

Pewnie raczej mniejszą połowę różnicy... czyli coś o parametrach trochę poniżej 1.6 8v (i to mimo wszelkich ewentualnych czarów z wykresami).

Ale jeśli coś takiego komuś by odpowiadało to wtedy oczywiście można powiedzieć: "tak, będzie to jeździło poprawnie" (;
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-25, 18:01   

laisar w Dacii mocno czuć prędkość i ogólnie wszelkie przeciążenia nadwozia wiec seryjne parametry d4ft dawalyby sporo frajdy z racji doładowania ;-)
d4f samo w sobie jest mało podatne na modyfikacje i na robienie innych przyrostow mocy niż turbo przy tym silniku szkoda kasy
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-03-25, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 18:03   

Delikatnie tzn ile? Max 10% więcej (jak dobrze pójdzie) jakimiś szlifami dolotu i wylotu, wywaleniem kata i modyfikacją wydechu. Nie wiem czy ktoś do tego mapy w ogóle robi. Co to da? Szkoda kasy na hamownie nawet.
Turbo? Nawet zakładając, ze jakimś cudem to by się udało "dokręcić" to ile tym zrobisz? 10 kkm? Przypałujesz parę razu, pierdnie i na złom :-)
Do takich zabaw są inne auta i silniki i przede wszystkim starsze modele, które nie mają aż tak scentralizowanej elektroniki i były projektowane pod mocniejsze silniki.

Rozumiem młodzieńczą fantazje ale wg mnie zły kierunek w tym przypadku :mrgreen:
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-25, 18:09   

mojo po prostu nie widziałem w pl dacii sleepera, a moje e36 juz samym dźwiękiem zdradza potencjał i to nie to samo ;)
a z racji że już przerabialem temat uturbiania to takie coś mi się urodziło w głowie i bylem ciekaw opinii :)
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-03-25, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 18:17   

Michał93 napisał/a:
mojo po prostu nie widziałem w pl dacii sleepera,


Kup na allegro jakąś z serii 1300 (byle miała znaczek z tyłu że masz silnik sprzed pół wieku) włóż 2.0 z turbo albo i bez turbo i będziesz wymiatał ale nie psuj nowego auta :mrgreen: Tam wlezie wszystko i kierunki będą działały bo nie ma can ani kompa.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-03-25, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne