Wysłany: 2015-03-24, 10:55 Modyfikacja 1.2 16V na 1.2 TCe
Po przejrzeniu silników zauważyłem że 1.2 TCe to po prostu d4f turbo - w związku z tym pytanie do bardziej obytych z francuzami userów - czy po zmianie kolektora ssącego, wydechowego, zamontowaniu sprężarki oraz dolotu od tce i strojeniu - będzie to jeździło poprawnie?
Bardzo mnie kusi taka opcja
Obecny 1.2 TCE - H5F - to całkowicie nowa konstrukcja, technologicznie nie mająca nic wspólnego ze starą linią silników typu D, wśród których występował D4Ft:
Części z nowego TCE nie będą pasowały do D4F "plug&play", chociaż to oczywiście tylko "mechanika" - za odpowiednią górę złotych talarów można zrobić nie takie czary...
Teoretycznie jest oczywiście prostsza metoda - części z silnika D4Ft, ale tak naprawdę najlepiej byłoby wymienić cały silnik.
No to jak wyżej - teoretycznie części o których pisałeś powinny pasować, ale o ile nie chcesz tego robić sam to już sama przekładka i strojenie będą swoje kosztować, a poza tym wedle wszelkich informacji w wersji uturbionej wzmocniono niemal wszystkie części wewnętrzne silnika (m.in. wał, korbowody, panewki, tłoki, zawory).
Zatem odpowiedź na pytanie "czy będzie to jeździło poprawnie?" brzmi: "tak, choć prawdopodobnie krótko" (; Bo przecież wątpliwe, żeby ktoś wykonywał taką przeróbkę tylko po to, żeby muskać pedał gazu...
Od strony technicznej (a pewnie i finansowej) sensowniejsze byłoby więc przełożenie całego silnika D4Ft. Wtedy na koniec pozostaje już tylko "drobny" problem legalnego dopuszczenia takiego monstrum (; do ruchu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-24, 16:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3770 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 16:37
Sens żaden , trzeba było kupić TCE90 i zachipować (IMHO po zmianie map wtrysku i podniesieniu ciśnienia doładowania ten silnik dałoby się bezpiecznie do 110 KM podnieść) :
http://www.smchiptuning.c...ergy-90?lang=en
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3770 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 16:57
Przy rozsądnej eksploatacji nie krócej niż na silniku bez przeróbki. Podnosi się dostępny moment obrotowy więc można nawet mniej piłować silnik aby uzyskać zbliżone osiągi. Wiadomo , jak będzie jeździł z butem w podłodze to zużycie nastąpi szybciej.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-03-25, 08:09
Silnik z turbem musi zostać odprężony to nie ma takie proste że wkładasz kolektor ssący turbo i gotowe. Silniki uturbione posiadają natrysk oleju na denko tłoka.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
No ja akurat w swoim m50b25 nie mam natrysku na denko, a turbo jest i hula więc to nie problem ;) zresztą przy tzw soft nie jest to wymagane...
Odrpężyć - ok, podwójna uszczelka pod głowicę (tzw przekładka) i przelot załatwiają sprawę przy tak marnym ciśnieniu doładowania ;) przecież to nie jest 2 bar tylko co najwyżej 0.5 po strojeniu...
Szatańskim pomysłem byłby przeszczep silnika z megane ii rs - 2.0t, które spokojnie na 280km można by wykręcić
Pomyślcie sobie o minach ludzi spod świateł, zrobić typowego sleepera, nie rzucającego się w oczy, jedynie zmienić zawieszenie i hamulce, tak by z zewnątrz nic nie zdradzało potencjału...
Miny objechanych bezcenne "o k***a, to dacia"
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 15:28
Kupić nowy dupowóz dla emeryta do tego z lpg i wpaść na pomysł aby go uturbić ile trzeba wypić żeby na to wpaść?
Walnij ten temat na jakimkolwiek poważniejszym forum związanym z tuningiem a chłopaki będą mieli ubaw po pachy
Ani auto ani silnik się do tego nie nadają a żeby coś profesjonalnie zrobić z Loganem (buda tylko do zostawienia) to koszt od 50 tys się zaczyna (ekonomicznie licząc).
Nie mówię że już teraz natychmiast robię projekt
Teraz rzuciłem temat do luźnej analizy bo możliwe że po gwarancji coś będę robić
Chodzi po prostu o poznanie możliwości technicznych całej konstrukcji, żeby nie wywazac już otwartych drzwi i kompletowac powoli części
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 16:57
Michał93 napisał/a:
Teraz rzuciłem temat do luźnej analizy bo możliwe że po gwarancji coś będę robić
Tu nie ma co analizować. Żaden obecnie produkowany silnik wolnossący nie nadaje się do turbo bez głębokiej ingerencji jak zakucie, zwiększenie wydajności chłodzenia i wiele innych a i tak nie wiadomo co z tego wyjdzie. Jeżeli osiągi mają być znacząco podniesione to dojdzie jeszcze modyfikacja układu napędowego, zwieszenia, hamulców czyli praktycznie robi się nowe auto.
Nawet sama zmiana map nie zrobi z silnika o niższych parametrach silnika o wyższych pomimo iż wywodzą się z tej samej serii. Mocniejsze silniki mają wiele elementów innych niż te słabsze np. turbo, wtryski, bloki, tłoki itd., itd.
Zrobił mi kiedyś znajomy pracujący w GM i mający wgląd w pełną dokumentację techniczną analizę silnika z17dth (101KM) z z17dtr(125KM) choć nawet niektóre firmy tuningowe twierdziły że tylko różnią się oprogramowaniem i wyszło że jest cała masa różnic konstrukcyjnych choć oba turbo.
Pomysły „dokręci się turbo, wymieni dolot, Romek zestroi” to czyste bajanie a że padło pytanie „czy to będzie jeździć poprawnie?” to każdy dzieciak co postał chwilę koło gości zajmujących się profesjonalnie tuningiem odpowie z uradowaną buzią NIE.
Mojo - w pełni się z Tobą zgadzam, jeśli chodziłoby o wykrecenie z tego silnika ze 200 nm i 180 km... A robienie tego na seryjnych gratach byłoby głupotą.
Sporo wiesz więc pewnie zdajesz sobie sprawę ze nie jedzie się cyframi tylko wykresem... Delikatnie zrobione 1.2 już by robiło sporą różnicę w porównaniu do niektórych mocniejszych samochodów.
laisar w Dacii mocno czuć prędkość i ogólnie wszelkie przeciążenia nadwozia wiec seryjne parametry d4ft dawalyby sporo frajdy z racji doładowania
d4f samo w sobie jest mało podatne na modyfikacje i na robienie innych przyrostow mocy niż turbo przy tym silniku szkoda kasy
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-03-25, 18:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 18:03
Delikatnie tzn ile? Max 10% więcej (jak dobrze pójdzie) jakimiś szlifami dolotu i wylotu, wywaleniem kata i modyfikacją wydechu. Nie wiem czy ktoś do tego mapy w ogóle robi. Co to da? Szkoda kasy na hamownie nawet.
Turbo? Nawet zakładając, ze jakimś cudem to by się udało "dokręcić" to ile tym zrobisz? 10 kkm? Przypałujesz parę razu, pierdnie i na złom
Do takich zabaw są inne auta i silniki i przede wszystkim starsze modele, które nie mają aż tak scentralizowanej elektroniki i były projektowane pod mocniejsze silniki.
Rozumiem młodzieńczą fantazje ale wg mnie zły kierunek w tym przypadku
mojo po prostu nie widziałem w pl dacii sleepera, a moje e36 juz samym dźwiękiem zdradza potencjał i to nie to samo ;)
a z racji że już przerabialem temat uturbiania to takie coś mi się urodziło w głowie i bylem ciekaw opinii :)
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-03-25, 18:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-25, 18:17
Michał93 napisał/a:
mojo po prostu nie widziałem w pl dacii sleepera,
Kup na allegro jakąś z serii 1300 (byle miała znaczek z tyłu że masz silnik sprzed pół wieku) włóż 2.0 z turbo albo i bez turbo i będziesz wymiatał ale nie psuj nowego auta Tam wlezie wszystko i kierunki będą działały bo nie ma can ani kompa.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2015-03-25, 18:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum