DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Używana Dacia Logan I
Autor Wiadomość
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-12, 16:39   Używana Dacia Logan I

Witam.

Jak wspomniałem w powitalni, mam zamiar zakupić używaną Dacię Logan. A na forum zawitałem w poszukiwaniu wskazówek co do takiego zakupu.

Nim "pomocni" zalinkują mi wyszukiwarkę forumową, uprzedzę że używałem. Nawet ręcznie przejrzałem wszystkie tytuły tematów w dziale "zakupy" oraz "kompendium wiedzy". Owszem, zdarzały się takowe porady ale chciałbym założyć ten temat by zebrać to wszystko do kupy. I poznać opinie osób które wiedzą coś więcej.

Tak więc, jakie są słabe punkty Dacii Logan I, newralgiczne miejsca na które zwracać uwagę na oględzinach/ogłoszeniach, porady przedzakupowe..

Z tego co się zdążyłem zorientować, w tym modelu jest problem z rdzą, i nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale największy przy.. kolorach białym i czerwonym. Nie wiem teraz, czy to jakiś niefart, czy rzeczywiście jest w tym rzecz.

Czy ta rdza, atakuje tylko elementy karoserii które można łatwo naprawiać/wymieniać (drzwi, progi [tu podobno jest problem]) czy pod samochodem też aktywny jest postęp zjadania.. Moje aktualne auto właśnie z tego powodu będę zmieniał, gdyż spodu za niedługo mieć nie będę..

Czytałem, że auto ogólnie jest mało awaryjne, a nawet bardzo mało awaryjne, ze względu na swoją "spartańską konstrukcje". A jak to jest z jedyną zmienną w tym samochodzie, silnikiem. Czy któryś jest lepszy/gorszy od pozostałych pod względem awaryjności? Bo co do pojemności, to czytałem, że według części użytkowników najmniejszy nie daje rady. Akurat to bardzo łatwo sprawdzić podczas jazdy próbnej, tak więc subiektywne odczucia co do mocy nie są potrzebne ;)

Jak te samochody znoszą gaz? Podobno, ze względu na prostotę, bardzo dobrze. Jakoś osobiście nie jestem przekonany co do gazu, ale fajnie by było móc zejść z kosztów paliwa w jakimś stopniu

Ogólnie rzecz biorąc, liczę na Wasze porady na co zwrócić uwagę przy zakupie tego auta, bo każde ma swoje punkty na które patrzyć należy (w przypadku mojego samochodu było to, m.in. .. stan pompy paliwa, która to lubiła pluć olejem ;) niestety nie wiedziałem tego i co pół roku wymieniam pompę paliwa :P)

Pozdrawiam, i mam nadzieję że nikogo nie zgorszy mój temat, gdyż "takich było tu pełno". Niestety, ja żadnego konkretnego nie znalazłem - było pełno pytań co do ogłoszeń - i możecie być pewni że i ja zamieszczę konkretne ogłoszenia do wglądu, ale to jeszcze nie teraz.. :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-12, 16:53   

chcesz kupić logana czy MCV
jakie roczniki ?
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-03-12, 18:04   

Forumową giełdę przeglądałeś? Jest sedan 1,5 z 2007.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-12, 18:08   

Co do auta to model ph1 czy ph1 i 3/4 ;-) . Co do silników przeglądałem i jest jakiś 1.2 16 55kW. Skoro mój w dieselku daje radę 50 kW to ten też da sobie rade - wszak dacia to nie rajdówka.

Sprawdź przede wszystkim podwozie - podłużnice czy progi. Mój jest z 2008 na dzień dzisiejszy rudy jeszcze nie jest widoczny na podwoziu. Ogólnie jak nie jesteś pierwszym właścicielem nigdy nie będziesz wiedział do końca co kupujesz. Co do awaryjności - hmmm robię jakieś 10000 km rocznie i od dwu lat auto nie chciało mnie pogrążyć kosztowo poza wymiana terminową rozrządu i padniętych ostatnio świec żarowych. Rudy na nadwoziu - też się jeszcze nie ujawnia. Co do aut sprowadzanych - loteria. Krajowe są chyba bardziej bezpieczne choć.
Auto proste duże w środku, trochę za krótkie siedziska i głośne powyżej 120 km. Do 120 nie jest źle (diesel). Od dwu lat jeżdżę i nie narzekam na budżetowe urządzenie do przemieszczania się z pkt A do pkt B.
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-12, 19:28   

Karenzo napisał/a:
chcesz kupić logana czy MCV


Logan Logan, czyli sedan.

Karenzo napisał/a:
jakie roczniki ?


pewnie coś z początku produkcji. Bo na tyle mi wystarczy gotówki ;) maksymalnie 10k będę miał, na "już" mam troszkę mniej no ale pracuję a wydatków jeszcze nie mam (ach ten młody wiek..) chociaż, przeglądając dziś spodobała mi się Loganka za 11k z 08 roku i gdybym miał, to bym oglądnął.

Marek1603 napisał/a:
Forumową giełdę przeglądałeś? Jest sedan 1,5 z 2007.


Widziałem, ale to jest MCV, 7-osobowa. Dla mnie - zdecydowanie za duża. No i Diesel, a mimo że jestem zawodowym kierowcą, nie chcę ropniaka prywatnie.

d3mol3k napisał/a:
Sprawdź przede wszystkim podwozie - podłużnice czy progi.


Właśnie o takie punkty mi chodzi, jeśli Dacia ma z nimi problemy, to na pewno zobaczę :)

d3mol3k napisał/a:
nigdy nie będziesz wiedział do końca co kupujesz.
\

niestety, wiem :-/

d3mol3k napisał/a:
Co do aut sprowadzanych - loteria.


Nie chcę auta które stoi na zagranicznych blachach. W ogóle, nie chce auta sprowadzanego. Większość to trupy, które przy kupnie nie sposób zdemaskować.. :roll: Celuję w auto od 1 właściciela, z Polski. Nie mam ciśnienia na zakup, stan konta też się zwiększa z każdą wypłatą więc.. mam czas. Ale rynek już teraz chcę monitorować.

d3mol3k napisał/a:
budżetowe urządzenie do przemieszczania się z pkt A do pkt B.


Tak właśnie patrzę na samochody - nie potrzeba mi wypasu, stąd zainteresowanie Dacią :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-12, 19:35   

w benzynie wiadomo najlepszy silnik
1.6 16v vmax 200 przelotowo 160 spalanie średnie 9-10
1.6 8v też daje rade ma w miarę nisko moment v max 170 przelotowo 150 spalanie 8-9
1.4 8v do miasta OK v max 160 przelotowo 120-130 8-9
1.2 16 v nie polecam to kosiarka spalanie ????

W tej cenie trudno będzie dostać 1.6 16v
ale może 1.6 8v , ten sinik będzie naprawdę się sprawdzał i w mieście oraz w trasie .
różnica miedzy wersja 8 zaworową oraz 16 jest wyżej uzyskiwany moment w K4M .
8 zaworówka kręci się nisko wystarczy do 3 tyś

1.4 8v też do miasta da rade , akurat po mieście teraz takim się poruszam .
Na trasie jest już nie za ciekawie bo przy 100 masz 3 tyś obr więc przy 120 jest 4 tyś czyli do jazdy to już jest full

1.2 16 jest jeszcze gorzej , moment jest wysoko jak w 1.6 16v a mocy nie ma
(moment w 1.6 16v jest ok 3,5 tyś obr )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-12, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-03-12, 19:50   

Wszystkie silniki benzynowe Logana pochodzą z półek renaulta i są to dość stare konstrukcyjnie, proste i niezawodne jednostki. Bezproblemowo współpracują z LPG, przy czym lepiej w takim przypadku szukać większych 1,6 8 lub 16V. Szczególnie ta pierwsza doskonale sobie radzi z gazem. Zawieszenie Logana jest proste i bardzo solidne. Auto nie sprawia kosztownych niespodzianek, jest proste jak budowa cepa. Jedynym newralgicznym i najdroższym elementem jest karoseria, na której stan należy zwrócić uwagę. W tak leciwym aucie rdza będzie raczej normą. istotne jest na ile zaawansowana, gdzie się ulokowała i czy opłaci się z nią potem walczyć. Zadbane egzemplarze trzymają się całkiem nieźle. Widywałem 10 latki bez widocznych śladów korozji
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-03-12, 19:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-12, 19:51   

Ponad rok temu byłem przed podobnym dylematem,co kupić jak Tomcik12. Stare się rozleciało (dwudziestoletni ford escort combi). Długo przeglądałem forum i zdecydowałem się na daćkę. Dlatego że sześcioletnia daćka kosztowała tyle jak bym musiał zapłacić za dziesięcioletniego vw,forda,czy skodę. I kupiłem w białym kolorze, auto mam już rok i co miało wyjść to wyszło. Rdzy nie widzę nigdzie, zmieniłem tylko tarcze i klocki hamulcowe (koszt 260zł) Teraz dopiero wymieniłem olej w silniku. Auto przyjechało z Niemiec po wszystkich opłatach, jestem drugim właścicielem, ogólnie jestem zadowolony. Na co musisz zwracać uwagę to na układ wydechowy w jakim jest stanie - wymiana na nowy z katalizatorem to koszt (1000zł). Stan silnika - o dziwo w moim przez rok nie dolewałem oleju. Przy zakupie radzę sprawdzać czy jest drugi kluczyk i czy można nim uruchomić auto, ja tego nie sprawdziłem i musiałem dorabiać drugi kluczyk. Ale dorobienie mnie kosztowało tylko 125zł, a nie 600 zł jak chciał serwis. Przez ten rok przejechałem ponad 6tyś km. Nie jest to dużo ale jestem już na emeryturze i nie mam parcia na jazdę. Najbardziej to jestem zadowolony z klimy, latem jest całkiem inna jazda. Owszem jest głośne jak się przekracza 120km/godz, nie w tym że silnik,ale szumy opływającego powietrza. Byłem na przeglądzie rejestracyjnym i jak na razie żadnych luzów. Układ wydechowy ocenił diagnosta że powinny wytrzymać jeszcze dwa lata. A cha auto kupiłem przy stanie licznika 69105 i jest to rzeczywisty przebieg, potwierdzeniem tego były daty na starych klockach hamulcowych. Zakup auta przez pierwszego właściciela został dokonany 30.12.2008.
Powodzenia przy szukaniu.
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-12, 19:53   

Karenzo, dzięki za fajny opis zalet/wad poszczególnych jednostek :)

1.2 w ogóle jakoś nie brałem pod uwagę, ale 1.4 i 1.6 jak najbardziej.

Ja ogólnie, przebiegów dużych nie robię. Średnio w miesiącu 200km do pracy oraz 600km na wypady poza miasto.

Straszne to jest, że piszesz o średnim spalaniu 8-10 litrów w zależności od silnika.. Mi auta chyba zawsze palą ponad standard, bo Tico po mieście na 130km zjadło.. 14 litrów paliwa ;) Wychodzi na to, że Dacia może mniej spalić pomimo 2x większej pojemności :mrgreen:

A co z gazem do tych silników? Bo część Daciek ma je poinstalowane, ja sam bym nie zakładał ale skoro już są, to warto też na nie patrzeć? Niezbyt mnie gaz przekonuje, ale widzę część ludzi przekonał.

Dar1962, dziękuję za opinię. Potwierdziłeś wszystko to, co już miałem w głowie, a to istotne że prawdziwy użytkownik mówi to samo, co anonimowi. Na forum aż takim anonimem nie jesteś i takie opinie są bardziej wartościowe niż napisane przez osoby "dadsaFgsf" czy im podobne :)

Józef,
Józef napisał/a:
Dlatego że sześcioletnia daćka kosztowała tyle jak bym musiał zapłacić za dziesięcioletniego vw,forda,czy skodę


otóż to.. :)

Józef napisał/a:
Auto przyjechało z Niemiec po wszystkich opłatach


Nie bałeś się? W moim wyobrażeniu to troszkę jak kupowanie kota w worku. Pośród krajówek nie było nic ciekawego?

Józef napisał/a:
układ wydechowy w jakim jest stanie - wymiana na nowy z katalizatorem to koszt (1000zł).


Katalizator do tanich części nigdy nie należał :-P

Józef napisał/a:
Powodzenia przy szukaniu.

Dziękuję!

Edit:

Znalazłem ofertę Daćki z mojego miasta.. Jakbyście mogli rzucic okiem :)

http://olx.pl/oferta/daci...D5-ID8IHLj.html

dodatkowo, z emaila dowiedziałem się że:
-sprzedający jest 3 właścicielem
-auto nie miało kolizji, miało malowane elementy na gwarancji
-do wymiany sprzęgło oraz rolka napinacza. Posiada skazę na masce
-auto w 7 msc posiadania przez aktualnego właściciela zrobiło 27kkm
Ostatnio zmieniony przez Tomcik12 2015-03-12, 21:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-03-12, 23:31   

na sośnicy przy giełdzie jadąc od Zabrza pierwszy komis stał logan pierwszej serii w benzynie jutro zerknę z rana czy jeszcze tam stoi benzyniak wiec jak będziesz miał chwilę to możesz zajrzeć go obejrzeć - daleko nie masz ;) tylko nie pamiętam czy był za 6 czy 7 tysi
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 00:02   

to co ja ci podałem to są wartości czystko warszawskiej jazdy w korkach
mi duster pali 10 L czasem 9
te 1.4 8v pali 8-9
ale mam ciężka nogę mój ojciec schodzi zawsze o 1 litr mniej
ten 1.4 8v fajny silniczek do 100 szybciej idzie niż ten 1.6 16v :D

Wszystkie jednoski 8 zaworowe mają mechaniczne popychacze przez co przy LPG co 10-20 tyś trzeba dokonywać ich regulacji koszt 50-100 zł
można zrobić samemu
16v mają hydrauliczne

U mnie to są wartości w LPG bo wszystko na podtlenku doskonałości jeździ
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-13, 00:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-13, 09:23   

wat napisał/a:
na sośnicy przy giełdzie


i na samą giełde miałem zamiar jechać, ale nie wiem czy stan zdrowia mi pozwoli :-|

ale racja, daleko nie mam więc na pewno się przejadę jeśli będzie tam stał no i jak mi sie polepszy

Karenzo napisał/a:
U mnie to są wartości w LPG


trzeba było tak od razu. :lol:

Karenzo napisał/a:
ten 1.4 8v fajny silniczek do 100 szybciej idzie niż ten 1.6 16v :D


otóż to, wolę mieć lepszy start do setki niż na większych prędkościach. Zdecydowanie częściej przyda to się np. by odstawić innych na światłach, bo ludzie ruszają jak muły w większości.

Karenzo napisał/a:
wszystko na podtlenku doskonałości jeździ


Nie powiem, po przemyśleniu, ten gaz wydaje się być kuszący. A której generacji masz instalację? i których nie polecasz :-P
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-13, 09:54   

Karenzo napisał/a:
Wszystkie jednoski 8 zaworowe mają mechaniczne popychacze przez co przy LPG co 10-20 tyś trzeba dokonywać ich regulacji koszt 50-100 zł
można zrobić samemu
16v mają hydrauliczne


1.2 16V niestety w nim też trzeba regulować zawory ( wedle info z ASO )
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-13, 11:01   

SilverTM napisał/a:
1.2 16V niestety w nim też trzeba regulować zawory ( wedle info z ASO )


1.2 z gazem? :mrgreen: czy to auto podjedzie pod jakiekolwiek wzniesienie? :-P

akurat ja nie biorę 1.2 pod uwagę, ale taka informacja może być przydatna dla osób które będą w przyszłości ten temat przeglądać :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 11:15   

da się tym jeździć do 100 jest ok
pod górkę też podjedzie przy odpowiednich obrotach

Lpg nie zmienia osiągów to nie lata 90 .
U mnie przy fabrycznym lpg jest różnica 3 km/h v maxu
tak naprawdę wszystko zależy od jakości paliwa
_________________
Moje auto
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-13, 14:30   

Nie czepiajcie się tego 1.2. Mam Dustera 4x4 1.6 i Sandero 1.2. Każdy kto jechał tymi dwoma autami mówi że dynamiczniejszy jest 1.2. Główną "robotę" tutaj robi skrzynia biegów. Ale jak do jazdy miejskiej i podmiejskiej silnik sobie daję radę. Oczywiście z wyprzedzaniem jest problem. Ale to kwestia przyzwyczajenia do tego czym się jeździło wcześniej.

Jak miałbym wybór brał bym 8V. Zawsze jest więcej momentu w normalnym przedziale obrotów.
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-13, 14:41   

SilverTM napisał/a:
Ale to kwestia przyzwyczajenia do tego czym się jeździło wcześniej.


Moje aktualne auto ma motor 0.8 41km, z czego X z nich już zdechło.. :-P

SilverTM napisał/a:
Oczywiście z wyprzedzaniem jest problem.


Zawalidrogi zawsze się wyprzedzi, a ścigać się zamiaru nie mam. Jeżdząc Ticem na prawdę mało kto mnie wyprzedza, a zazwyczaj to.. w ogóle. Oczywiście, poza drogami dwupasmowymi.

SilverTM napisał/a:
Nie czepiajcie się tego 1.2.


W sumie, masz rację. Nie mam podstaw by się czepiać - najpierw muszę się przejechać takim.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 14:42   

tutaj masz ładnie wykresy http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132
8v mają bardziej płaskie wykresy momenty bo taka ich natura
przy 16v powyżej 2,5 tyś obr jest zwiększony moment dzięki dodatkowym zaworom
_________________
Moje auto
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-13, 15:18   

Tomcik12 napisał/a:
Jeżdząc Ticem

katalogowo widzę
Tico ma 17,5s do 100
Logan 1.2 ma 13,6s
To jest przepaść ;) Jednak to tylko przyspieszenie mierzone z wciśniętym pedałem w podłogę oraz obrotami do odcięcia prawie. Kto tak jeździ na co dzień.
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-13, 15:44   

SilverTM napisał/a:
Tico ma 17,5s do 100


nie mierzyłem, ale dam głowę że do 100 znacznie szybciej się zbieram. Do 70km/h Tico w żadnym stopniu nie odstaje od mocniejszych, ale i cięższych. Do 50km/h nierzadko przewyższa ;)

to tak tytułem Offtopu.

Karenzo,
widziałem te wykresy. Ale one mi szczerze mówiąc nic nie mówią :) Muszę poczuć samochód, a nie patrzeć na wykresy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 16:04   

bo jest lekkie
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 21:38   

Jeśli silnik 1.2 w daci to tylko TCE ;-) Serio do Logana to kup 1.6 i będziesz zadowolony. Prawie 90KM pod maską nie będzie Cie zmuszało do piłowania silnika, możesz realnie mniej spalić niż w 1.4 lub 1.2
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-13, 22:26   

Karenzo napisał/a:
bo jest lekkie


Dokładnie, tu jest tajemnica tego samochodu 8-)

mekintosz napisał/a:
Prawie 90KM pod maską nie będzie Cie zmuszało do piłowania silnika,


znając życie i tak będę "piłował" gdy będę miał taki "rajdowy" nastrój - nie wiem od czego to zależy ale czasem mam ochotę każdego wyprzedzać a czasem jadę w sznureczku grzecznie. Oczywiście, w pierwszym przypadku, nic na ryzyku jak niektórzy.

Ogólnie, cieszy mnie że każdy silnik o którym jest mowa polecacie, w stylu "weź ten czy ten" a nie "kategorycznie nie bierz tego czy tamtego" bo wychodzi że każdy ma jakieś zalety które za nim przemawiają, a nie wady które powodowałyby niechęć ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-14, 13:03   

Prawda jest taka że przy takich pieniądzach kupujesz każdą sztukę którą się trafi w dobrym stanie.
Jak byś miał 2 razy więcej mógł byś przebierać a teraz obszukaj okolice i znajdź cokolwiek w jak najlepszym stanie i to kup .
_________________
Moje auto
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-03-14, 13:37   

Karenzo napisał/a:
każdą sztukę którą się trafi w dobrym stanie.


otóż to. Póki co czekam na jakieś oferty z okolicy, nie widzi mi się jechać po auto na drugi koniec kraju ;) jak wspomniałem, nie spieszy mi się z zakupem, więc mogę czekać i zwiększać swój budżet. Nie chcę na szybko wziąć, bo to nie sztuka kupić złom :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne