Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2024-02-01, 01:32
Ustawienie zbieżności
Autor Wiadomość
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
  Wysłany: 2008-09-23, 17:24   Ustawienie zbieżności

Witam

Chcialem zapytać, skąd można dorwać wszelkiego rodzaju wartości ustawień zbierzności dla Dacia Logan MCV 1.5 dci, 2007. Byłem w dość dobrym warsztacie u mnie w Radomiu, powiedzieli ze maja tylko dane dla Logana sedan...i nie chcą mi robić bo nie wiadomo czy bedzie dobrze...wow, zaskoczyla mnie ich postawa :mrgreen: Natomiast postawa w drugim warsztacie wcale mnie nie zaskoczyla. Pytam sie czy maja dane dla Logana kombi, gosc sprawdza przy mnie w kompie, ma tylko " Logan 2004 L90 " i mówi " tak tak zrobimy to Panu " ehh, tylko kasa :-/


A moze te wartosci sa takie same zarówno dla kombi jak i sedna?

W serwisie koszt zbierznosci 120zł.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-11-28, 01:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-23, 18:40   

Wszystko jest oczywiście podane w serwisówkach (tzw manualach serwisowych). Co prawda jedyne mi znane obejmujące kombi są po hiszpańsku, ale porównując z tymi po polsku samego sedana można je "zdeszyfrować". I wartości są inne niż w sedanie:

zbieznoscMR388LOGAN3-PL.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 630 raz(y) 141,39 KB

zbieznoscMR388LOGAN3-ES.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 3473 raz(y) 102,33 KB

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-23, 21:51   

Jak zwykle kolega laisar niezawodny.

Miałbym prośbę - można prosić o tę serwisówkę do MCV-ki (choć by i po hiszpańsku)?
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2008-09-24, 15:12   

Ja również prosze o dane do kombiaczka...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 17:39   

Witam

Coś się przestawiło po wakacyjnych wertepach lub rozjechało od wymiany wahacza. Generalnie na przeglądzie do dowodu rejestracyjnego nic sie nie doczepili. Teraz jest jak widać na filmie, auto ściąga. Lekko trzeba nieustannie korygować kierownicą.

Może ktoś polecić solidną stację w Warszawie , gdzie to mi ustawią by było ok ? Tak dokładnie jak na tym filmie:





Zakładam, że w Sandero jest jak w Loganie jeśli chodzi o parametry ?

U mnie sytuacje jest jak na video. Prędkość 90-100 km/h. Dramat ???




wydruk_maj.jpg
Plik ściągnięto 287 raz(y) 190,9 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-08-03, 17:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-03, 19:56   

Wymieniałeś wahacz i było ok. czy po wymianie tej części zaczęło ściągać.
Na SKP sprawdzili wszystko w zawieszeniu i było w porządku?
Tak trochę chaosu w tym wątku zapodałeś.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 21:45   

jedz do pierwszej lepszej stacji lub na pierwsza lepsza geometrie i ci ustawia,
w naszych autach nic oprocz zbieznosci nie ustawia sie, lekko moze tylko zmienic sie pochylenie kol i WSZ ale to moze byc do 5min, wiec nie bedzie mialo wplywu na jazde, natomiast zbieznosc tak. natomiast po wymianie wahacza jak najbardziej moze zbieznosc poleciec, bo jest luz na srubach do sanek.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-03, 22:19   

Wydawało mi się wcześniej ( jeszcze zanim wymieniłem przez luz na sworzniu wahacz ), że ciut ściąga. Wymieniłem wahacz bez ruszania końcówki drążka. Wahacz TRW a nie renault. Następnie pojechałem na drugi dzień na przegląd. Nic diagnosta nie stwierdził podejrzanego. Teraz wracając z urlopu, gdzie troszkę pokręciłem się po leśno-polnych drogach 4-tej kategorii, zauważyłem, że to ściąganie jest lekko irytujące. Szczególnie w dłuższej podroży zamiast tylko trzymać kierownicę jadąc na wprost jestem zmuszony lekko kontrować by samochód nie uciekł na pobocze. Dziś też sprawdziłem ciśnienie - było z przodu i z tyłu jednakowe 2.0 bar.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 06:36   

jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby wyjac wahacz i wsadzic i zeby kierownica byla tak samo ustawiona, akurat drazek kierowniczy jest bezpieczny i wymontowac ze zwrotnicy mozna go i nie wplynie na zbieznosc, wiec piszesz nie do rzeczy :-)
a poza tym czy diagnosta ma laser w oczach i widzi ustawienia geometrii kol ? :mrgreen:
tego na oko nie widac :mrgreen:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-08-04, 08:45   

Inny wachacz inna jego długość. To śa drobne odchyłki, ale wpływaja na zbierzność. Policz to z dżwigni.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-08-04, 14:12   

Dla wszystkich co mają wątpliwości:

Po co mi geometria zawieszenia?

dłuższa żywotność opon
łatwiejsze, pewniejsze, stabilniejsze prowadzenie samochodu
mniejsze ryzyko wypadku


Kiedy zlecić wykonanie geometrii zawieszenia?

gdy zauważasz przyspieszone zużycie bieżnika którejś z opon, szczególnie gdy jest to zużycie tylko po jednej stronie opony
gdy samochód przy jeździe na wprost i po puszczeniu koła kierownicy zbacza z toru jazdy (test ten wykonaj na równej drodze, gdy nie ma bocznego wiatru)
gdy wpadłeś w dziurę i samochód zaczął się po tym inaczej prowadzić
jeśli były wymieniane elementy zawieszenia takie jak: kolumna McPhersona, wahacz, drążek kierowniczy, końcówka drążka kierowniczego, sworzeń zwrotnicy, drążek reakcyjny i po tej naprawie nie była przeprowadzona regulacja geometrii zawieszenia
po naprawie blacharskiej, gdy był naprawiany szkielet karoserii lub było np. skrzywione koło
gdy kupiłeś właśnie używany samochód (poprzedni właściciel najprawdopodobniej dawno nie zlecał wyregulowania geometrii)
gdy nie pamiętasz kiedy ostatni raz była wykonywana geometria zawieszenia w Twoim samochodzie

Nastawy zawieszenia zmieniają się z czasem pod wpływem codziennej jazdy. Samochód wpada na nierówności, zużywają się elementy zawieszenia. Stopniowo samochód traci ustawioną przez producenta geometrię zawieszenia. Geometrię dobrze więc zlecać okresowo - im mniej równe drogi, tym częściej.
kiedyś to była dobra praktyka serwisowa -oczywiście odpłatna.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-04, 14:19   

mekintosz napisał/a:
Wymieniłem wahacz bez ruszania końcówki drążka

Sam zmieniałeś, czy ktoś zmieniał.
Pytam bo należy wiedzieć, że dokręca się na obciążonym aucie czyli stoi na kołach.
W przeciwnym wypadku tuleje szybko się kończą.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 18:07   

Kolega mi zmnieniał, jak posadził auto na kołach dociągał śruby.

Byłem dziś na ust zbieżności. Oczywiście nie mieli ustawień do Sandero jedynie do Logana. Zaoferowałem info ze strony ale odszukali online jakieś dane. Zbieżność faktycznie rozeszła się. Jednak nie potrafili, stwierdzili , że przez inny niż fabryczny wahacz ( lewy oryginał , prawy TRW ) zmienił się trwale kąt wyprzedenia ( rzekomo dłuższy wahacz ) i tak zostanie. Zapłaciłem 80 zł.

Jedy duża poprawa jednak wydaje mi się , że jeszcze lekko potrafi uciekać. Może to wina tego kąta lub opony muszą się ułożyć do nowych nastawień ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 18:18   

tak, rozny kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na obu kolach i bedzie sciagac, no i powrot kierownicy do jazdy na wprost na luku tez bedzie inny : lewo kontra prawa strona, zwiekszona tez podatnosc na podmuchy wiatru

ale swoja strona to nie powinno byc duza roznica w WSZ, ja bym opuscil samochod odkrecil wahacz i znowu stojac na kolach auto jak Bog przykazal przykrecil wahacz do sanek i wtedy dopiero zbieznosc.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-05, 20:31   

corrado napisał/a:
tak, rozny kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na obu kolach i bedzie sciagac

Owszem przy hamowaniu.
mekintosz napisał/a:
Oczywiście nie mieli ustawień do Sandero jedynie do Logana

Mieli kiepski sprzęt i się nie znają na rzeczy.
Kąt możesz przestawić na górnym mocowaniu kolumny lub wahaczu.
Dobry warsztat ogarnia geometrię każdego auta bez problemu.
Mam nietypowe auta i ustawiam geometrię na tory w zależności od konfiguracji- z reguły wygrywam nie mocą ale zawiasem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 21:09   

kolego bedzie sciagac zwlaszcza w polaczeniu z nierowna nawierzchnia , nie trzeba hamowac, choc tak jak pisze wszystko zalezy jaka odchylka jest L/P,
druga sprawa jezeli WSZ jest rozny a auto bezwypadkowe i mocowanie mcpersona i zwrotnica niezgieta i kielich nieprzesuniety to oznacza rozne wartosci rozstawu osi L/P

gordini napisał/a:

Mieli kiepski sprzęt i się nie znają na rzeczy.
Kąt możesz przestawić na górnym mocowaniu kolumny lub wahaczu.
Dobry warsztat ogarnia geometrię każdego auta bez problemu.
Mam nietypowe auta i ustawiam geometrię na tory w zależności od konfiguracji- z reguły wygrywam nie mocą ale zawiasem.


nie mozesz ustawic w dacii tego kata na pewno nie na gornym mocowanu kolumny mcpersona,bo tej regulacji tutaj nie ma. jest sama kolumna mcpersona z poducha i to przymocowane jest jedna sruba w kielichu amorka - tak jest we wsztstkich daciach. Jedynie to lekkie regulacje kata pochylenia kola <oprocz mocowania wahacza z sankami> i tym samym kata pochylenia zwrotnicy na srubach amortyzator / zwrotnica - ale to max 10 minut
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-29, 17:25   

Panowie oceny poproszę
tylna ośka trochę przekrzywiona oba koła .
Walić na gwarancje czy zrobić jak majster proponował czyli wstawić jakieś bałwanki czy kij wie co
przednia oczywiście ustawiona

12910275_210464182651938_1843483470_n.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 64,46 KB

12920878_210464185985271_117941286_n.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 66,6 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-29, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-03-29, 18:15   

Masz gwarancję to korzystaj.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-29, 19:02   

niby tak ale pierwsze co usłyszę to pewnie że krawężnikiem przywaliłem .
Bo tylnej ustawić się nie da więc to będę spore koszta .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-29, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-03-29, 22:47   

Da się delikatnie na ślicach ustawić. Masz małe odchyłki.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-03-30, 07:23   

witam
jeżdżę dokerem i jak na razie nic mi się nie sypnęło
ale w sprawach zbieżności jaszcze z UNO miałem zawsze kłopoty , od nowego sypały się wahacze , i wiem że są one nie równe zazwyczaj są dłuższe nie wiele, ale to zmienia całkowicie ustawienia zbieżności , nie wiem jak w Dacii ale w fiacie można było wymienić przegub kulowy bo to się zazwyczaj sypało reszta wahacza pozostawała , raz jeden jedyny nie musiałem nic korygować trafiły się idealne,
ale po takiej robocie jak wahacz , drążki kierownicze , należy zawsze zbieżność sprawdzić , oraz dokładnie docisnąć wszystkie śruby , swego czasu jedna luźna śruba wahacza dawała objaw jakby auto nie mogło znaleźć właściwego kierunku albo skręcało w jedna lub drugą stronę wystarczyło ją docisnąć i autko prowadziło się wyśmienicie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-30, 17:24   

no to już wiem
na geometrie jest gwarancja do 2000 km

Dobry warsztat zaproponował "podpiłowanie fasolek " + geometria koszt 200-300 zł
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-30, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-30, 21:09   

Karenzo, ja u Ciebie z kątów pierwotnych nic wielkiego strasznego nie widzę.
Zbieżnośc z przodu do małej korekcji, bo pewnie miałeś skręconą trochę kierownicę do jazdy na wprost ? ( bo sumaryczny kąt zbieżności przodu jest Ok: -0.09 stopnia).

A z tyłu masz oba zbieżne koła na plusie ( sumarycznie +0.24 st) i lekko przesunięta oś geometryczna jazdy -0.06stopnia,
jedynie moze troche wiecej lewa stronA - kolo pochylenie kola -1 stopien .
Ale to rownie dobrze moze byc z powodu wybitej tuleji tylnej belki , co by moglo tez wskazywac na mniejsza zbieznosc na plusie z prawej strony.
Takze wymieniłbym tuleje po 40pln i nic nie szlifował, tych fasolek na mocowaniu łapek tylnej belki . Wroci pewnie wszystko na miejsce . A druga sprawa tuleje tylnej belki naprawde sa delikatne , moglem je skrecac rekoma ( takie same przypomne wchodza do logana mcv czy sandero nawet )
DACIA 60 01 549 988
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-30, 21:27   

Ostatnio podbijałem dowód i na moją prośbę dobrze sprawdzili zawieszenie .
nic nie było
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-30, 21:32   

U mnie tez nic nie bylo ani na SKP ani u innego mistrza ktory sprawdzal cos w zawieszeniu,
ale odpialem "belke" i zobaczylem jak jest .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne