Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
żarówki LED z homologacją ... ?
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3306
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-03, 18:02   żarówki LED z homologacją ... ?

hej,

Znalazlem info ze sa "zarowki" led z homologacją i dopuszczone do ruchu bedace zamiennikiem zarowek .
Czy to prawda ?

http://einparts.de/pl/o-marce/

Nasze towary są homologowane i budowane w oparciu o starannie dobrane podzespoły (posiadają również kod EAN – Europejski Kod Towarowy).
Do obsługi naszych Klientów podchodzimy w sposób odpowiedzialny i profesjonalny.
Nasze produkty posiadają homologację E-mark (dopuszczone są do użytku w pojazdach mechanicznych użytkowanych na drogach publicznych na terenie Europy) oraz cechują się najwyższą jakością.

i np :
http://allegro.pl/2-szt-z...6689743603.html

T20 z homologacją E8
czyli na Czechy ? :roll:

E1-Niemcy, E2- Francja, E3- Włochy, E4- Holandia, E5- Szwecja, E6- Belgia, E7 – Węgry, E8- Czechy, E9- Hiszpania, E10- Jugosławia, E11- Anglia, E12- Austria, E20- Poland, E21-Portugalia.


Jakies tam nadruki i E.. jest nadrukowane ale czy to legalne ?

:roll:
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Wersja: [Inna]
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 333
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-03-03, 18:32   

Problemem nie jest homologacja żarówek LED tylko homologacja reflektorów dla żarówek halogenowych.
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Wiek: 58
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1120
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-03, 18:40   

Nie ma szans lampa jest homologowany z określonym źródłem światła i jest nim żarówka.
Taki przykład.
http://www.philips.com.au...on-led-car-lamp
Orginalne LED i to renomowanego producenta z homologacją.
Tyle że Phillips wyraźnie zaznacza tylko do użytku specjalnego.
Inny przykłady na tej samej stronie no H4 o mocy 90/100W czy nawet 100/130W z wielkim napisem na opakowaniu nie do użytku na drogach publicznych.
Znajdziesz tam żarówki , LED czy HID. Ale nie wszystko do użytku
Na drogach publicznych. W rajdach czy off road, liczą się inne rzeczy. Na zamkniętych placach na których prezentuje się tuningowe autka też można założyć.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3306
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-03, 18:47   

Odnośnie Philipsa maja tez ROAD LEGAL :

np tylne postojowe/hamowania

Philips X-tremeVision 1157 P21/5W red LEDs

https://www.amazon.com/gp...67fb6010fe54dd4

http://www.youtube.com/watch?v=bli7bHKPABY

 
jas_pik 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 lpg
Rocznik: 2017
Wersja: Sandero
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 3812
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-03, 18:54   

Kubuch napisał/a:
Problemem nie jest homologacja żarówek LED tylko homologacja reflektorów dla żarówek halogenowych.

Dobrze Waćpan prawisz.
Nie dotyczy to takich lamp gdzie nie trzeba homologacji na konkretny typ lampy.
Innym problemem będzie to że w pojeździe wyposażonym w takie LED-y trzba będzie wozić ze sobą wydruki homologacji w razie kontroli Policji czy w SKP
_________________
Podoba Ci się to co robię ?
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Wiek: 58
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1120
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-03, 20:54   

Na samym dole opakowania napis
road legal for a majority of vehicles
Do tego z boku
road legal appropriate for application only in certain car models as indicated on our website
Po sprawdzeniu na stronie.
https://naforum.zapodaj.net/429933a306ba.png.html
A i tak nie do końca we wszystkich krajach. I to nawet UE.
Żeby było śmieszniej to niektórzy "producenci" dają nr homologacji tyle że dotyczy on oprawki a nie źródła światła.
Skoro mają homologację niech dają jej numer i gdzie był certyfikowany. I wtedy można sprawdzić czego homologacją dotyczyła.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-03-03, 21:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 43
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2017-07-24, 08:10   

Czyli póki co, nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?
A co ewentualnie jako zamiennik do Sandero/Logana? Bo te oryginalne to widoczność dają taką se...
_________________
Dacia Sombrero 0.9 TCe "White Hurricane"
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Wiek: 46
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7312
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-07-24, 08:38   

Z tego właśnie powodu wsadziłem se w dzienne ledy do lodgy i już blisko trzeci rok świecą.
 
raven66 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90 TCe S&S LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 43
Skąd: Gród Smoka
Wysłany: 2017-07-24, 09:07   

Marek1603 napisał/a:
Z tego właśnie powodu wsadziłem se w dzienne ledy do lodgy i już blisko trzeci rok świecą.

Sorki, co innego myślałem, co innego napisałem... zbyt szybki multi-threading.
Chodziło mi o światła krótkie/mijania. Coś z lepszą widocznością.
_________________
Dacia Sombrero 0.9 TCe "White Hurricane"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16732
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-24, 09:11   

raven66 napisał/a:
nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?

Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.

raven66 napisał/a:
co ewentualnie jako zamiennik do Sandero/Logana? Bo te oryginalne to widoczność dają taką se

Fabryczne pozycyjne i dzienne (a o takich jest ten temat) spełniają wszelkie wymogi widoczności. Zbyt jasne też nie mogą i nie powinny być.

raven66 napisał/a:
Chodziło mi o światła krótkie/mijania. Coś z lepszą widocznością

Każdy rodzaj światła ma odgórny limit światłości. Wszystkie bajeranckie "+150%" to albo po zagrywka na odczuciach (np niebieskawe światło wydaje się jaśniejsze), albo kombinowanie z pomiarami (np w innych miejscach, niż bada się to przy homologacji).

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=198
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 863
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 21:22   

laisar napisał/a:
Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.

Ostatnio był w "Motorze" artykuł, w którym redaktor twierdził, że coś ma się niebawem zmienić. O ile w to wątpię, bo zapewne jakaś mafia producencka ma interes w wolframowych drucikach :-D o tyle nie jest prawdą, że nie da się zrobić LEDowego zamiennika, który spełniałby kryterium nieoślepiania, co zresztą udowodniono we wspomnianym artykule. Być może nie spełniłby norm, ale to już jest kwestia dobrej woli legislatorów, żeby prawo było rozsądne i nie rozmijające się z rzeczywistością.

laisar napisał/a:
Każdy rodzaj światła ma odgórny limit światłości. Wszystkie bajeranckie "+150%" to albo po zagrywka na odczuciach

E tam, włożenie żarówki +100% z całą pewnością daje dużo lepszą widoczność (być może nie w punktach pomiarowych, ale jako średnią) i nie ma co zaklinać rzeczywistości, że tak nie jest. To widać nie tylko na drodze, ale też choćby na ścianie:po tym, że granica światła i cienia jest dużo bardziej kontrastowa (co oczywiście po części wynikać może także z lepiej zaprojektowanego żarnika).

laisar napisał/a:
Fabryczne pozycyjne i dzienne (a o takich jest ten temat) spełniają wszelkie wymogi widoczności. Zbyt jasne też nie mogą i nie powinny być.

I lepiej, żeby pod względem jasności takie pozostały, jak fabryka dała, straszną zarazą jest buractwo wsadzające sobie pseudo ksenony, albo tzw. "janusze" straszący po lasach niewidzialnymi, chińskimi ledami dziennymi...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3306
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-26, 23:34   

kolejna sprawa to instalacja,....tak sie tu niektorzy przejmuja oslepianiem i moca zarowek , uwazam , ze calkiem na wyrost i chorobliwie...

przypominam , ze caly czas mowimy tutaj o zamiennikach dla zarowek o mocy max 21W a nie mijania itp. wiec tutaj o oslepianiu raczej nie powinno byc mowy, chyba, ze ktos no nie wiem dioda CREE kilku watowa bedzie celowal na wprost auta :mrgreen:

ja zastanawiam sie wogole kto sprawdza instalacje ? czy ktos wogole weryfikuje jakie jest napiecie w poszczegolnych pojazdach - zaluzmy ktos ma slaba mase, czy zasniedziala instalacje , i co ? wtedy powiedzmy napiecie na zarowkach ma 11-12V na wolnych obrotach i co ile wtedy tez zarowka bedzie mu swiecic tak jak komus na 13-14v? jasne, ze nie... jakos nikt o tym nie wspomina nawet... :-P a czepiacie sie ze moze aby jakis led o mocy 2W bedzie oslepial ... kogo , kiedy ? :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16732
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-27, 01:43   

Marmach napisał/a:
coś ma się niebawem zmienić

Prawa fizyki? <;

EOT o LED-ach, nie będę przekonywał do faktów :roll:

Marmach napisał/a:
z całą pewnością daje [...] być może nie w punktach pomiarowych

Punkty pomiarowe są tak dobrane, by zapewnić, że lampa oświetla to co trzeba i tak jak trzeba. Jeżeli dodatkowa widoczność obejmuje np wiewiórki na drzewach, to cieszę się Waszym szczęściem <; ale to się załapuje właśnie na "zagrywkę na odczuciach".
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 863
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 07:53   

laisar napisał/a:
Prawa fizyki? <;

Nie, komentarz dotyczył w szczególności stanu prawnego zamienników LED do reflektorów na żarówki H4, gdyż i sam artykuł przedstawiał rozkład światła zamiennika LED marki Phillips (oczywiście sprzedawanego jako "offroad only" i oczywiście zbudowanego na tyle dobrze, że nie powodującego żadnego oślepiania).

laisar napisał/a:
ale to się załapuje właśnie na "zagrywkę na odczuciach".

Nie wiem na co się to załapuje i nie robiłem pomiarów laboratoryjnych. Natomiast empiria jest taka, że na żarówkach +xx% widzę lepiej i więcej. Może to więcej światła (ostatecznie żarniki padają w nich zazwyczaj po 1-1,5 roku), może to lepsza jego dystrybucja, może inna barwa, może to jej urok, może to Maybelline.

corrado napisał/a:
przypominam , ze caly czas mowimy tutaj o zamiennikach dla zarowek o mocy max 21W a nie mijania itp. wiec tutaj o oslepianiu raczej nie powinno byc mowy, chyba, ze ktos no nie wiem dioda CREE kilku watowa bedzie celowal na wprost auta

To nie jest takie oczywiste, pseudo xenony potrafią oślepiać i w środku dnia, dopiero co doświadczyłem tego od ruskiego motórzysty wracając z wakacji...
Światła dzienne w założeniu świecą trochę po oczach. Jak ktoś założy CREE z soczewką, które będzie dawało dwa razy więcej światła, to efekt może być taki, że lampy nie będzie widać pod kątem w ogóle, a od przodu będzie oślepiała...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3306
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 09:07   

JUż są legalne żarówki led Philipsa -zamienniki zwykłych

http://www.usa.philips.co...ghts/vision-led

http://jeepcherokeeclub.c...ment-bulbs.html

I nie wiem co tu się tak napinaja "niektórzy" :-P :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3204
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-07-27, 09:51   

W Australii, dla Mad Maxa?
Te drugie w USA.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 308
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2017-07-27, 09:58   

Ostatnio wymieniałem żarówki we wnętrzu na LEDy i pomyślałem o zmianie podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Niestety u nas brak jest zamienników LEDowych, z którymi legalnie można jeździć.
Jeśli komuś zależy na białym świetle (ale nie zimnym) to jedynie zamienniki od Osrama lub Philipsa z niebieskim zabarwieniem szkła (mam na myśli żarówki typu W5W).
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16732
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-27, 12:01   

Marmach napisał/a:
laisar napisał/a:
raven66 napisał/a:
nie ma legalnego źródła światła do zmiany w światłach dziennych?

Nie ma i w dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie.

coś ma się niebawem zmienić [...] do reflektorów na żarówki H4

W lampach dziennych (oraz pozycyjnych, "a o takich jest ten temat") równie ważny jak jasność jest także _rozmiar_ powierzchni świecącej, bo wzrok inaczej odbiera światło punktowe, a inaczej rozproszone.

Dlatego używanie świateł mijania i drogowych (zaprojektowanych do oświetlania drogi, a nie do bycia widocznymi) w roli lamp dziennych od początku było słusznie krytykowane jako proteza.

A zmiana w takiej lampie żarówki na LED-ę o jasności równej żarówce-wraz-ze-światłem-odbitym-w-reflektorze to pójście jeszcze dalej w tym złym kierunku...


Zamienniki do mijania/drogowych to kwestia na osobny temat, z własnym zestawem problemów.


Marmach napisał/a:
nie robiłem pomiarów laboratoryjnych

No to nie jest to żadna "empiria", tylko właśnie "odczucia", o czym mówią faktycznie przeprowadzone pomiary ("wiewiórki").

I powtarzam: nie mam nic przeciwko, odczucia też są bardzo ważne, kto bogatemu zabroni, itd.

Tylko że na pytanie z sali "czy warto?" odpowiedź jednak brzmi "obiektywnie to nie".


corrado napisał/a:
są legalne żarówki led Philipsa

W USA / poza EU, gdzie obowiązują inne normy.

(Czy lepiej, czy gorzej dopasowane do ludzkiej fizjologii widzenia to kwestia dyskusyjna).


corrado napisał/a:
co tu się tak napinaja

Nikt się nie napina, tylko w ramach celu istnienia forum dyskusyjnego przedstawia argumenty przeciwko głupim, bo niebezpiecznym, a do tego nielegalnym zmianom technicznym.

Owszem, przepisy czasami nie nadążają za rozwojem techniki, ale to dlatego, że przede wszystkim mają zapewniać bezpieczeństwo, a dopiero potem ewentualnie osiągi.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 863
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 14:35   

laisar napisał/a:
W lampach dziennych (oraz pozycyjnych, "a o takich jest ten temat") równie ważny jak jasność jest także _rozmiar_ powierzchni świecącej, bo wzrok inaczej odbiera światło punktowe, a inaczej rozproszone.

Zgoda, ale małe diodki SMD to nie jedyna technologia na rynku, są też panele COB, ledy imitujące kształtem żarnik itp. itd. Jak napisałem wcześniej, to kwestia woli legislatorów i interesu producentów, żeby dopuścić inne źródła światła do użytku w standardowych reflektorach. Nie widzę przeciwwskazań technicznych.

laisar napisał/a:
No to nie jest to żadna "empiria", tylko właśnie "odczucia", o czym mówią faktycznie przeprowadzone pomiary ("wiewiórki").

Chyba pogubiłem się co do tego, co kolega chce udowodnić... Że nie ma różnic w jakości oświetlenia drogi pomiędzy różnymi modelami żarówek na rynku, ponieważ wszystkie spełniają normę dopuszczającą je do użytku na drogach publicznych? Jeśli tak, to nawet nie jest rzecz podlegająca dyskusji, tylko wierutna bzdura, są przecież tony testów pokazujących przewagę jednych modeli nad innymi, tak w jednorodności i powierzchni plamy światła, skuteczności odcięcia, stopniu oślepiania kierowców jadących z na przeciwka et cetera. I to nie są tylko różnice mierzalne tylko pomiędzy supermarketowym nołnejmem a Osramem, ale między poszczególnymi modelami sensownych producentów...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi 107KM/249Nm
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3306
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-27, 14:54   

+1 ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16732
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2017-07-27, 15:15   

Marmach napisał/a:
kwestia woli legislatorów

Dopiero jak ktoś pokaże takie działające to będzie do czego przekonywać legislatorów.


Marmach napisał/a:
Nie widzę przeciwwskazań technicznych

DRL mają mieć minimum 25cm2 każda.

Zagadka: ile mają fabryczne?

Bo każdy cm więcej to dla producenta dodatkowy koszt, który co najwyżej "bilansuje się" wyglądem, mogącym wpływać na sprzedaż - inaczej jest zbędny...

Zagadka nr 2: to do ilu fabrycznych zmieści się zatem jakiś LED-owy zamiennik wielkości 25cm2?

Oczywiście, legislacyjnie można by zmienić ten rozmiar - ale tak jak pisałem wcześniej: widoczność to nie jest prosty iloczyn "powierzchnia x światłość", żeby można było dowolnie zmieniać ich wzajemne proporcje. (Jak już widać na drogach).


Marmach napisał/a:
co kolega chce udowodnić

Że różnice nie wynoszą ani 150, ani 100, ani nawet 50%, a najlepsze z testowanych żarówek zbliżają się w istotnych punktach pomiarowych do Idealnej Żarówki Wzorcowej, a nie są od niej lepsze. (Bo IŻW to maksimum tego, na co homologacja zezwala).

A to co poza punktami pomiarowymi to "wiewiórki" - ale producentom prościej to uzyskać i sprzedać, niż zbliżyć się do IŻW.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: Octavia III FL STYLE DSG, Yaris III FL HYBRID
Silnik: 1,5 TSI 150KM, 1,5 HSD 100 KM
Rocznik: 2019, 2017
Wersja: [Inna]
Wiek: 45
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 542
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2020-10-17, 09:46   

Odgrzeję stary temat - na rynku Niemieckim pojawiły się pierwsze żarówki H7 LED z homologacją Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego dla samochodów BMW serii 2, Audi A3 i A4 lub Ford Mondeo.
Czyli pierwsze koty za płoty i być może w Polsce niedługo można będzie je stosować.

https://www.heise.de/hint...el-4918036.html

https://www.youtube.com/w...ature=emb_title
_________________
Skoda Octavia III FL STYLE DSG 2019r 1,5 TSI 150KM
Toyota Yaris III FL HYBRID 2017r 1.5 100 KM
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-17, 18:42   

Homologacji podlega kompletne źródło światła czyli żarnik i reflektor. Jak ktoś wywali ciężarówkę hajsu na procedurę rehomologacji każdego typu reflektora z LED to owszem będą wtedy możliwe do założenia w "każdym" samochodzie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-10-17, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16732
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-10-17, 19:45   

Artykuł z "Heise" podaje, że ze strony OSRAM można ściągnąć odpowiednią zmianę homologacji do wybranych, kompatybilnych lamp znajdujących się na liście producenta "żarówek" - https://www.osram.de/am/n...=%2Fledcheck%2F


(Jak widać we wcześniejszej dyskusji - sam nie wierzyłem, że się czegoś takiego doczekamy, więc z ciekawością bliżej się zapoznam, jak się to OSRAMowi udało...).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: MCV I / Lodgy
Silnik: 1,5 dCi 86 / 1.2 TCe 115
Rocznik: 2010 / 2015
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 863
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-17, 21:34   

laisar napisał/a:
homologacji do wybranych, kompatybilnych lamp

Obawiam się, że to oznacza, że do Dacii nigdy się nie doczekamy :/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne