Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dylematy przy zakupie Logana
Autor Wiadomość
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2015-12-27, 12:50   Dylematy przy zakupie Logana

Serdecznie witam

Jestem nowy na forum, ale sympatykiem "Waszej konwersacji " już od dawna.

Dacią interesuje się od kilku lat. Było parę wizyt w salonach i nawet jakieś jazdy próbne.
Teraz nadszedł moment na zmianę samochody i chyba zapadła decyzja ostateczna.. DACIA!

Wstępnie myślałem o Lodgy, ale z uwagi na roczne przebiegi rzędu 15-20 tys km (głównie w mieście na odcinkach 5-10 km) silnik diesla odpada. Aktualnie użytkuję samochód (już trzeci) z LPG i tak chciałbym pozostać, bo uśmiech na stacji przy tankowaniu jest bezcenny.

Niestety aktualna wersja Lodgy Sce na razie nie nadaje się do LPG, choć otrzymałem informacje z RP , że taka wersja pojawi się na początku 2016 roku ale Dealer twierdzi, że może ,ale dopiero w połowie roku, albo ..nigdy).

Będąc w salonie wsiadłem do Logana i.. chyba wystarczy. Nadwozie szerokie, fotele wygodne a bagażnik to kropka nad "i". Żona i dzieci dali zielone światło do zakupu !

Aktualnie Dacia oferuje fabryczne LPG tylko do silnika 0.9 Tce. Mam tylko pytanie czy fabryczna instalacja nie ma jakiś ograniczeń. Czy później nie okaże się, że jest problematyczna. A może warto zamówić 0,9Tce i poprosić o dołożęnie LPG w salonie? Co o tym sądzicie?

Przy jakiej temperaturze przełącza się na LPG. Jeśli np. przy 40-50 stopniach to przy moich przejazdach porannych około 7 km to praktycznie cały czas będę jeździł zimą na benzynie a nie o to chodziło. Czy serwis może to "przestawić" ?

Czy jest możliwość serwisowego wyłączenia "brzęczyka" informującego o niezapiętych pasach?

W opisie w karcie katalogowej Logana jest taki punkt:"Komputer pokładowy (z informacją o temperaturze zewnętrznej)
/nie dotyczy wers ji z LPG/ ". Co to znaczy? Że nie ma komputera pokładowego czy może jak jest LPG to nie wyświetla temperatury zewnętrznej a może jeszcze coś innego?

Miałem możliwość jazdy testowej Loganem MCV 0.90 Tce (prawie 300 km, dzięki Dealerowi z Torunia firmie Uni-Car Dwa, który bez proszenia wręczył mi samochód na dwa dni, to chyba ewenement!). Ogólnie samochód potwierdził moje wstępne wrażenia o swojej użyteczności. Martwi mnie jedynie głośność samochodu przy jeździe autostradą powyżej 110-120 km/h , oraz rezonans w jaki wpada "cała buda" jeśli np. wrzucę V bieg wcześniej niż 75-85 km/h czy IV poniżej 60 Km/h. Dźwięk pochodzi "jakby" z układu wydechowego, ale nie jestem tego w 100% pewien. Czy to oznacza, że w mieście, gdzie obowiązuje z reguły ograniczenie do 50 km/h to praktycznie nie można użyć wyższego biegu niż III? Czy to może ten konkretny testowany samochód "tak miał?
A może wersja 1,2 (chyba można do niej założyć LPG?) w mieście będzie bardziej przyjazna w użytkowaniu niż 0,9 Tce? Co o tym sądzicie?

Mam nadzieje, że już niedługo spotkamy się na trasie a moze jakimś zlocie?

Pozdrawiam
Olek
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-27, 15:18   

Silnik 1.2 - cisza do 90-100km/h; znośnie do 110km/h; od 120 do 160 już niespecjalnie czuję różnicę, a hałas jest męczący na dłuższy dystans.

Biegi - Skrzynia krótka. Jedynka krótka niemiłosiernie; nie umiem tym ruszyć w miarę sprawnie i płynnie/kulturalnie jednocześnie. Za szybkie wyjście z bocznej uliczki kończy się często zgrzytami synchronizatora przy przejściu I>II (obroty silnika niechętnie opadają - może coś u mnie jest nie tak). Po mieście - jak nie potrzeba mocy, jeżdżę przeważnie na V, a przy 70km/h instynktownie szukam VI biegu. Skrzynia nastraja do jazdy w kapeluszu... Żadnych rezonansów nie czuję, ale 50km/h na V to chyba wystarczająco by nie schodzić niżej z obrotami.

Buda - Słychać wiatr na przednich słupkach. Coś z tyłu niemetalicznie drży na dziurach. Tylna półka, tablica rejestracyjna, klapa, koło zapasowe, a nawet podsufitka walone pięścią wydaja ten sam dźwięk, wiec do wiosny darowałem sobie walkę z tym.
Bagażnik mieści jednocześnie wózek dziecięcy (podwozie + gondola), dużą walizkę, plecak, jakieś siatki, koszyk, a roletkę da się zasunąć.

Zawieszenie - Twarde, głośne, sprężyste. W mieście za sztywne, w trasie bez uwag, na dziurach bez stresu.

Przy spokojnej jeździe miejskiej 1500-3000obr to moc 15-30kW dla 1.2 vs 20-40kW dla 0.9 wiec się dobrze zastanów...
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2015-12-27, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-27, 15:23   Re: Dylematy przy zakupie Logana

olek1972 napisał/a:

A może wersja 1,2 (chyba można do niej założyć LPG?) w mieście będzie bardziej przyjazna w użytkowaniu niż 0,9 Tce?Olek

witam,pozdrawiam - gratuluję podjęcia prawdziwie męskiej decyzji o wyborze marki :-P - męskiej, bo dowodzi o braku kompleksów znaczka na masce ;-) Na większość pytań nie odpowiem choćby z tej racji,że nie użytkuję ani Lodgy ani Logana ale jedna odpowiedź wydaje mi się oczywista - przy założeniu,że auto będzie jeździć głównie po mieście i musi mieć LPG, o wiele prostszym, tańszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie wybór do tego celu Pb 1,2 16V. To już dość leciwa ale za to prosta, niezawodna, tania w obsłudze i eksploatacji jednostka, która bezproblemowo współpracuje z gazem, co latami przetestowały tysiące użytkowników - również Renaulta. A tak na marginesie - na twoim miejscu zastanowiłbym się jeszcze nad Dokkerem. Niektórzy będą narzekać,że to auto bardziej użytkowe niż pasażerskie, ale ja np główną jego zaletę widzę w niezwykłej wprost uniwersalności. I o ile się nie mylę (niech mnie ktoś ewentualnie poprawi) nadal można go nabyć z francuskim silnikiem benzynowym przystosowanym do LPG. Przy gabarytach jego powierzchni ładunkowej (ok 800 l) można pozwolić sobie na butlę w miejscu zapasu, pełnowymiarowe koło wodzić bez szkody dla bagażu wewnątrz bagażnika a i tak zostanie mnóstwo miejsca na bagaże
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-12-27, 15:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-27, 15:47   

Hej! Silnik 0,9 Tce to jest jednostka 3 cylindrowa i na postoju wg forumowiczów trochę trzęsie (wibracje). A jak się sprawuje z LPG to nie było jeszcze wałkowane na tym forum (a może się mylę). Natomiast 1,2 16V to stary, ale sprawdzony silnik, jest jednak trochę mułowaty (to zależy dla kogo), jednak nadaje się do instalacji LPG z zewnętrznego źródła (nie fabryczny).
Mam silnik 1,6 MPI 84 KM i dla niektórych jest za słaby i za mułowaty, jednak sam stwierdzam, że na jazdy miejskie jest w zupełności wystarczający, ma dobry dół w charakterystyce silnika i doskonale się zbiera z postoju i daje radę wyciągnąć prędkość max 160 km/h (trzeba trochę rozbujać).
Dużo kolegów, którzy mają silnik 0,9 Tce też się zastanawiało nad dokładanym LPG, ale stwierdzili, że po prostu się nie opłaca, bo taki silnik "mało pali benzyny" i rezygnowali z tego.
Nie radziłbym brać z fabrycznym LPG, bo są problemy z "dostępem" do komputera, by zmienić nastawy silnika, natomiast można tylko odczytywać i sprawdzać parametry (fabrycznie zablokowany komputer i nawet ASO nie ma możliwości dostępu do niego).
U mnie temperatura przełączania LPG była przedtem 50 st, a po II przeglądzie zmienili na 40 st.
Ponadto sama instalacja dokładana przez ASO (BRC) działa bezproblemowo i już nawinąłem prawie 32 tys. km przez 1,5 roku. ;-)
Nie wiem,czy jest możliwość komputerowego wyłączenia brzęczyka, ale po co? Wystarczy zapiąć pasy i tyle (bezpieczeństwo). :-)
Weź jeszcze Logana z silnikiem 1,2 16V i sam sprawdź jak się sprawuje, to wtedy będziesz miał pełne porównanie tych silników.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-27, 16:15   

Olek jeśli kupujesz auto na dłużej więcej jak te 5 Lat i planujesz osiągnąć przebieg powyżej 150 tyś to kupuj 1.2L 16V i najlepiej zakładaj gaz poza ASO u dobrego fachowca. Cena wyjdzie minimalnie niższa ale zdecydowanie instalacja będzie lepsza i zdrowsza dla silnika. Co do osiągów to sam musisz ocenić silnik jest starej daty i bardzo lubi wysokie obroty. ( silnik dobrze znosi instalację )

Natomiast 0.9T lepsza dynamika, mniejsze spalanie, jednak po rozmowach z paroma mechanikami zajmującymi się silnikami oraz instalacjami. Radzą bardzo ostrożne podejście do tematu ( podobno bardzo delikatne głowice ). Ale i tak lepsze od TFSI czy FSI grupy VW

Co do silników SCe i instlacji Gazowej mogę ci Podać namiar do człowieka który z tego żyje i na pewno będzie mógł coś doradzić. Ludzie instalują LPG do Sce i na razie samochody żyją.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-27, 17:53   

Dar1962 napisał/a:
I o ile się nie mylę (niech mnie ktoś ewentualnie poprawi) nadal można go [Dokkera] nabyć z francuskim silnikiem benzynowym przystosowanym do LPG.



prawie dobrze - ale tylko w vanie, osobowy jest tylko z SCe :-)

Silnik 1.2 16V mój senior ma w Clio 4 i tak jak to już ktoś pisał, do miasta ok, na trasę średnio - jeszcze jak są pasażerowie i bagaż to trochę brakuje mocy. W zamian masz sprawdzoną jednostkę, bez S&S i łatwo dającą się zagazować. Spalanie w granicach 6/6,5 l/100 km.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-12-27, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-27, 20:34   

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś fabryczne instalacje LPG w dacii miały zablokowany komputer żaden serwis Landi Renzo nie potrafił ich obsłużyć. Fabryczne instalacje mają też inne filtry o nietypowej budowie (szerokie króćce) do tego dużo droższe niż normalne. Jeśli tego nie zmienili to lepiej dodać normalne LPG po zakupie bez fabrycznych udziwnień.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2015-12-27, 21:50   

Witam ponownie

Serdecznie dziękuje Wam wszystkim za zainteresowanie i tak obszerne odpowiedzi.
Na pewne pytania zapewne dałaby odpowiedź jazda próbna, ale proszę mi wierzyć praktycznie żaden dealer w mojej okolicy (Płock) nie dysponuje samochodami z silnikami 0,9 i 1,2 do jazd próbnych. Odnoszę wrażenie, że wszyscy Oni nastawieni są tylko na sprzedaż Dusterów bo tylko takie u siebie mają.

Także z uwagi na to, że do najbliższego salonu mam 30 km to umówiłem się z Dealerem, że zadam mu szereg pytań bardziej szczegółowych e-mailem, co uczyniłem . Niestety po dwóch tygodniach nie dostałem żadnej odpowiedzi i na taką już chyba nie mogę liczyć a e-maile wysyłane do centrali Dacii (RP) przychodzą o lakonicznej treści składającej się z jednego zdania " proszę się skontaktować z Dealerem, który udzieli Panu wszelkich informacji"
Zmieniłem Dealera i podobny scenariusz. W końcu korzystając z wolnej soboty pojechałem te 30 kilometrów i co? To ciekawostka. Salon w Płocku w sobotę jest otwarty , ale nie ma w nim w tym dniu żadnej obsługi! Możesz skakać po samochodach , rozbierać na części pierwsze i nikt nawet tego nie zauważy!
Sytuacja powtórzyła się kilka tygodni później, wiec domniemam, że to standard "sobotni" Ot , taki supermarket samochodowy, tylko , że przy kasie brak obsługi
To właśnie w trakcie takiej wizyty "wpadł mi, a w zasadzie Córka a zakochał się w NIM, Logan MCV, mimo deklarowanej chęci zakupu Lodgy.

Aktualnie jeżdżę Fiatem Doblo z silnikiem wolnossącym 1,4 o mocy 95 KM z LPG. Do miast może być jako tako/warunkowo. Ale letnie wyjazdy na wakacje to koszmar. Ostatnio zamontowałem na dachu bagażnik i tam umieściłem trzy rowery. Na autostradzie przy lekkim wietrze "w oczy" nie byłem w stanie uzyskać prędkości 100 km/h z pedałem gazu w podłodze! Pod lekkie górki prędkość spadała do 80 km/h a wyprzedzając ciężarówki trzeba redukować do czwórki

Tak jak pisałem chciałbym samochód z LPG. Obecny to już trzeci z LPG i bardzo chwalę sobie to rozwiązanie . Co prawda Fiata wziąłem z fabrycznym LPG firmy Tartarini , co jak czas pokazał było błędem (po 30 tysiącach km, zaczęło się sypać dosłownie wszytko a serwisu Tartarini brak, to wywaliłem całość i wstawiłem Stag 300, jak w poprzednim samochodzie i ... zapomniałem o problemach)

Dziękuje za sugestie, że fabryczny LPG może generować problemy serwisowe (brak możliwości zmiany parametrów) i jak sądzę wyższe koszty obsługi. Chyba jednak "pójdę " w wariant z gazem niefabrycznym. Tylko doczytałem , ze Dealerzy za gaz (do 1,2) chcą aż 4500 złotych (?!) za montaż, gdy "na mieście" można to zrobić za 2500 a z dobrym osprzętem za 3000 do 3500. Nie mam pojęcia natomiast czy chcieliby się podjąć założenia LPG do 0.9 Tce. Ciekawy jestem czy , gdybym założył gaz sam , nie u Nich to pojawią się problemy z gwarancja na cały samochód? Były jakieś sygnały ?

Co do montażu w 0.9 Tce gazu, to być może Dacia w wersjach z LPG montuje "twardsze" głowice? Ale wtedy dokładając LPG poza fabryką zrobimy sobie krzywdę?

Upieram się przy gazie , bo co prawda boli wydatek na starcie , ale późniejsze każde tankowanie to miła czynność. Odwrotnie, gdy oszczędza się na początku (nie montując LPG) i przy każdym kolejnym tankowaniu przeklina się moment w którym podjęło się decyzje, że takiej instalacji nie będzie, bo przecież samochód pali tylko katalogowo 6 litrów :mrgreen:


Bardzo zachęciliście mnie jednak do wersji 1,2. Wszak jeżdżę rocznie około 15-20 tysięcy kilometrów z czego 80% to jazdy po mieście na odcinkach nie dłuższych niż 5-10 kilometrów. Dłuższe trasy to tylko wakacje (jak da sobie 1,2 radę z 4 osobami na pokładzie, bagażem i 3 rowerami na dachu? Czy uda się takim zestawem jechać po autostradzie 110-130 km/h ?) Może Ktoś z Was miał już takie doświadczenia?

Postaram się poszukać gdzieś dalej ode mnie Dealera, który ma taki samochód do jazd testowych. Chyba, że jest Ktoś z okolic Płocka, Kto chciałby się podzielić " swoją radością z posiadania Dacii z silnikiem 1,2 :-)

Jeszcze raz serdecznie dziękuje za wszystkie odpowiedzi i poświęcony czas.

Pozdrawiam
Olek

P.S. Dacia mi się podoba i nie mam żadnych uprzedzeń do tej marki.
Mając ponad 40 lat dobrze pamiętam z czasów dzieciństwa Dacie bodajże 1310 . To nie były brzydkie samochody na tle motoryzacji lat 70-80 ubiegłego wieku!
Powrót do Dacii to taki skok sentymentalny w piękne czasu kiedy byłem "małym chłopcem...."
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-27, 22:50   

olek1972 napisał/a:
Martwi mnie jedynie głośność samochodu przy jeździe autostradą powyżej 110-120 km/h , oraz rezonans w jaki wpada "cała buda" jeśli np. wrzucę V bieg wcześniej niż 75-85 km/h czy IV poniżej 60 Km/h. Dźwięk pochodzi "jakby" z układu wydechowego, ale nie jestem tego w 100% pewien. Czy to oznacza, że w mieście, gdzie obowiązuje z reguły ograniczenie do 50 km/h to praktycznie nie można użyć wyższego biegu niż III? Czy to może ten konkretny testowany samochód "tak miał?

To zasługa słabego wytłumienia Dacii.
Co do TCe - bardzo sobie chwalę. Niestety, ale w przypadku tego silnika trzeba wyzbyć się starych nawyków. Przy prędkościach 50 km\h nie zapina się 5 biegu. Na mieście przy tej prędkości maksymalnie 4 bieg. Poza tym są wskaźniki zmiany biegów i jak na początek można się tym kierować.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-27, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 08:27   

olek1972 napisał/a:


Aktualnie jeżdżę Fiatem Doblo z silnikiem wolnossącym 1,4 o mocy 95 KM z LPG. Do miast może być jako tako/warunkowo. Ale letnie wyjazdy na wakacje to koszmar. Ostatnio zamontowałem na dachu bagażnik i tam umieściłem trzy rowery. Na autostradzie przy lekkim wietrze "w oczy" nie byłem w stanie uzyskać prędkości 100 km/h z pedałem gazu w podłodze! Pod lekkie górki prędkość spadała do 80 km/h a wyprzedzając ciężarówki trzeba redukować do czwórki


O... Aja akurat jestem zainteresowany doblem z silnikiem 1.4. Miałem jazdę próbną i nie było źle.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-28, 09:03   

Każde auto słabnie z rowerami na dachu. (I zaczyna więcej palić, nawet o 20%). To co opisujesz przerabiałem w dwóch różnych samochodach. Jak już zmienisz autko, polecam przemyślenie bagażnika rowerowego z tyłu pojazdu na haku lub klapie. Spadku mocy nie ma, spalanie też pozostaje w gruncie rzeczy bez zmian, wygoda większa (np zakładanie rowerów czy montaż bagażnika do samochodu).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 10:36   

Lza napisał/a:
Każde auto słabnie z rowerami na dachu. (I zaczyna więcej palić, nawet o 20%). To co opisujesz przerabiałem w dwóch różnych samochodach. Jak już zmienisz autko, polecam przemyślenie bagażnika rowerowego z tyłu pojazdu na haku lub klapie. Spadku mocy nie ma, spalanie też pozostaje w gruncie rzeczy bez zmian, wygoda większa (np zakładanie rowerów czy montaż bagażnika do samochodu).

Ok, a jak wygląda sprawa dodatkowych tablic rejestracyjnych w świetle prawa nie mówiąc o dodatkowych świateł tylnych? Bo oryginalne tablice są zasłonięte przez zastawione rowery na bagażniku hakowym. Przepisy nie pozwalają na kopiowanie tablic bez hologramu, a demontaż z samochodu, by przełożyć na listwę jest nielegalny.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-28, 10:44   

Lza napisał/a:
Jak już zmienisz autko, polecam przemyślenie bagażnika rowerowego z tyłu pojazdu na haku lub klapie.

Owszem na haku to jest najlepsze rozwiązanie - ale też najdroższe.
Co do bagażników na klapę - to nie są one zbytnio popularne jak tak przyglądam się autom przewożącym rowery. Jednak najczęstszym sposobem transportu rowerów są bagażniki dachowe.
olek1972 napisał/a:
Bardzo zachęciliście mnie jednak do wersji 1,2. Wszak jeżdżę rocznie około 15-20 tysięcy kilometrów z czego 80% to jazdy po mieście na odcinkach nie dłuższych niż 5-10 kilometrów. Dłuższe trasy to tylko wakacje (jak da sobie 1,2 radę z 4 osobami na pokładzie, bagażem i 3 rowerami na dachu?

Hmmmm...w takiej konfiguracji cudów bym nie oczekiwał :mrgreen:
olek1972, zobacz sobie do wątku z moim autkiem oraz tematu o bagażnikach rowerowych do Sandero. Jest tam kilka zdjęć i moje spostrzeżenia odnośnie transportu rowerów na dachu. Generalnie TCe daje radę z "żaglem na dachu".
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-28, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-28, 10:59   

W tej chwili status prawny bagażnika na hak jest nadal nieustalony w Polsce, bo z jednej strony nie są one zakazane, ale zasłaniają tablicę i świała. Bagażniki te mają dodatkowy zestaw świateł i oświetlone miejsce na montaż tablicy. Prawo zabrania jednak wydawania 3-ciej tablicy a także demontaż tablicy z pojazdu. Czyli prawny pat - cokolwiek nie zrobisz, łamiesz prawo.

Batalia o zmiany przepisów trwa od 15 lat. Miało się to zmienić teraz na koniec roku, ale odchodząca ekipa "zapomniała" opublikować zmian w dzienniku ustaw, a obecna jak wiecie jest zajęta innymi rzeczami, więc pewnie się nie doczekamy.

A jeśli chodzi o praktykę, to ja mam przymocowany wydrukowany i zalaminowany numer rejestracyjny na bagażniku w miejscu do tego przeznaczonym :-) Nie spotkałem się nigdy z żadnymi tego konsekwencjami, a już perę tysięcy km tak przejeździłem. Na forach rowerowych krążą opinie, że jeżeli taka kopia numeru jest dobrze widoczna to policjanci ignorują, bo zdają sobie sprawę z braków w prawie w tym temacie. Można też zgubić jednątablicę i w ten sposób uzyskać prawdziwy i legalny wtórnik tablicy. Gdyby się wówczas odnalazła zgubiona tablica, nie wiem czy trzaba ją zwracać. Być może można ją wtedy legalnie przymocować do bagażnika. Gdybym z bagażnikiem się wybierał za granicę, chyba tak bym zrobił.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-12-28, 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-12-28, 11:02   

gregorisan napisał/a:
Owszem na haku to jest najlepsze rozwiązanie - ale też najdroższe.


Owszem, ale Jeśli dużo jeździsz, to zaoszczędzone paliwo szybko pokryje różnicę kosztów bagażnika (i haka). No i za wygodę niektórzy są skłonni dopłacić, zwłaszcza jak się ma samochód tej wysokości co doblo czy duster.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-12-28, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-28, 11:48   

olek1972,
mam instalację fabryczną ale pomimo je poważnych wad (jak dla mnie) akurat na prędkość przełączania się na LPG nie mogę narzekać; nie pamiętam czy temp. przełączania była ustawiona na 30 stopni czy 35 ale przełączanie następuje po ok. 250-500 metrach w zależności od pory roku. Dwukrotnie miałem taki objaw, że instalka nie przełączała się na LPG pomimo prawidłowej temperatury płynu chłodzącego i dopiero wyłączenie i włączenie silnika spowodowało "zaskoczenie" instalki. Ale te parametry są nie do zmiany w fabrycznych instalacjach. Zabezpieczenie jest takie, że nikt go jeszcze nie złamał bo nie ma na to jeszcze takiego zapotrzebowania. Jak wielokrotnie wspominałem w swoich postach to jest mój trzeci samochód z LPG ale instalację fabryczną zakupiłem dwa razy: pierwszy i ostatni. Nie chodzi tu nawet o koszty montażu instalacji poza fabryką/ dealerem ale o możliwość konfiguracji parametrów w sterowniku (i nie mam tu na myśli samodzielnego bawienia się ustawieniami tylko przez gazownika). Na pewno gdzieś w okolicy znajdziesz polecanego gaziarza (patrz na lpg-forum.pl); nawet jeśli trzeba będzie się do niego przejechać te kilkadziesiąt kilometrów to jeśli ma to skutkować bezproblemowym działaniem to warto.

Janie Ostrzyca,
kupowałem filtry gaz-gaz poza ASO i średnice króćców są standardowe tylko koszt filtra na poziomie 10 PLN vs. 90 w ASO. ;-) Natomiast na filtrze ciecz-ciecz się naciąłem bo różnica w wysokości ne pozwoliła na jego montaż (musiałby zostać zgnieciony a wtedy nie ma gwarancji, że warstwa filtrująca nie zostanie uszkodzona).
_________________
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-12-28, 15:20   

Lza napisał/a:

A jeśli chodzi o praktykę, to ja mam przymocowany wydrukowany i zalaminowany numer rejestracyjny na bagażniku w miejscu do tego przeznaczonym :-) Nie spotkałem się nigdy z żadnymi tego konsekwencjami, a już perę tysięcy km tak przejeździłem. Na forach rowerowych krążą opinie, że jeżeli taka kopia numeru jest dobrze widoczna to policjanci ignorują, bo zdają sobie sprawę z braków w prawie w tym temacie. Można też zgubić jednątablicę i w ten sposób uzyskać prawdziwy i legalny wtórnik tablicy. Gdyby się wówczas odnalazła zgubiona tablica, nie wiem czy trzaba ją zwracać. Być może można ją wtedy legalnie przymocować do bagażnika. Gdybym z bagażnikiem się wybierał za granicę, chyba tak bym zrobił.

Jak jeszcze jeździłem na wakacje ( od kilku lat preferuje latanie ) to widziałem wielokrotnie ( Austria, Włochy, Chorwacja, Francja) na bagażnikach rowerowych tablice wykonane samodzielnie flamastrem na kawałku tektury :mrgreen: - tam pies z kulawą noga się tego nie czepia. I bardzo mało jeździ z rowerami na dachu - raczej wszyscy na haku lub klapie.
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2015-12-28, 16:24   

A ja jeszcze w sprawie LPG, choć jak widzę temat płynnie "zszedł" na rowery

Kontaktowałem się z polecanym na forum specjalistą od LPG, który słynie z rzetelności.
Po usłyszeniu LPG do 0,9 Tce od razu , przerywając moja wypowiedz powiedział, że nie ma sensu. Ma zbyt miękką głowicę i padają gniazda zaworowe.

Dacia (Renault) w proponowanej do Logana/Sandero wersji 0.9 Tce z LPG albo stosuje inne głowice, albo nie wie , że jest taki problem, albo wie i zakłada, ze jakoś to będzie.

Czy ktoś wie czy silniki do LPG 0,9 i bez LPG mają inne kody/głowice?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-28, 17:58   

olek1972 napisał/a:
Czy ktoś wie czy silniki do LPG 0,9 i bez LPG mają inne kody/głowice?

Na forum raczej nikt nie ma TCe 90 z LPG. Spróbuj zasięgnąć języka na forum Renault.
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 19:44   

A czy był fabryczny gaz do 0,9 TCE ? Bo jakoś nie pamiętam. A nawet jeśli dealer sam sobie montuje instalację to pewnie padnie dopiero po gwarancji i będzie miał jeszcze pieniądze z naprawy silnika ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-12-28, 20:00   

Teraz jest.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 20:03   

Faktycznie to trzeba się dowiedzieć jak z tymi cylindrami.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-12-28, 21:41   

Lza napisał/a:
W tej chwili status prawny bagażnika na hak jest nadal nieustalony w Polsce, bo z jednej strony nie są one zakazane, ale zasłaniają tablicę i świała. Bagażniki te mają dodatkowy zestaw świateł i oświetlone miejsce na montaż tablicy. Prawo zabrania jednak wydawania 3-ciej tablicy a także demontaż tablicy z pojazdu. Czyli prawny pat - cokolwiek nie zrobisz, łamiesz prawo.

Batalia o zmiany przepisów trwa od 15 lat. Miało się to zmienić teraz na koniec roku, ale odchodząca ekipa "zapomniała" opublikować zmian w dzienniku ustaw, a obecna jak wiecie jest zajęta innymi rzeczami, więc pewnie się nie doczekamy.


Rowerowe bagażniki na hak. Trzecia tablica legalna od 2016 roku
http://www.czasnarower.pl/artykul/9086
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 22:57   

Telside napisał/a:
Lza napisał/a:
W tej chwili status prawny bagażnika na hak jest nadal nieustalony w Polsce, bo z jednej strony nie są one zakazane, ale zasłaniają tablicę i świała. Bagażniki te mają dodatkowy zestaw świateł i oświetlone miejsce na montaż tablicy. Prawo zabrania jednak wydawania 3-ciej tablicy a także demontaż tablicy z pojazdu. Czyli prawny pat - cokolwiek nie zrobisz, łamiesz prawo.

Batalia o zmiany przepisów trwa od 15 lat. Miało się to zmienić teraz na koniec roku, ale odchodząca ekipa "zapomniała" opublikować zmian w dzienniku ustaw, a obecna jak wiecie jest zajęta innymi rzeczami, więc pewnie się nie doczekamy.


Rowerowe bagażniki na hak. Trzecia tablica legalna od 2016 roku
http://www.czasnarower.pl/artykul/9086

NARESZCIE!! W końcu już będzie można na spokojnie przewozić rowery na haku bez obawy o kontrole policyjne. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2015-12-29, 14:23   

Witam

I znowu ja.
Poprosiłem osobę "zbliżona do Renault" o kilka informacji na temat silnika 0.9 Tce i LPG.

I podobno stosuje się w samochodach w których fabrycznie montują LPG inny typ głowicy niż w standardowych. Wiedzą o problemie "miękkich " gniazd zaworowych i to wyeliminowali.

Ciekawostką jest natomiast to, że w wypadku zamówienia samochodu z LPG nie będzie w nim komputera pokładowego. Tylko godzina i przebieg i podobno nie da się tego uruchomić w serwisie. Tego już niestety zrozumieć nie potrafię....
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2015-12-29, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne