Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 09:52
Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 18:19   Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów

Na początek zdejmujemy oslone kolumny kierownicy (ten czarny plastik pod kierownica, zamontowany na dwoch wkrętach od dołu). Następnie po odkręceniu dwoch wkretow trzymajacych go na dole zdejmujemy daszek znad tablicy wskaznikow. Trzyma sie on na wspomnianych wkretach i zatrzaskach. Zdejmujemy go zdecydowanie ale z wyczuciem. Zdjecie oslony kolumny kierownicy jest niezbedne, gdyz odslania dwie sruby, ktore trzymaja daszek. Nastepnie odkrecamy cztery widoczne sruby, ktore trzymaja tablice wskaznikow i po odłączeniu dwoch kostek z przewodami wyciagamy ja.



Do reszty zadania bedzie potrzebna tasma klejaca (taka srebrna dobrze spelnia te zadanie a nie wiem jak ona sie "fachowo" nazywa), nozyczki i... nic wiecej.

Po odkreceniu kilku srubek z tulu tablicy wskaznikow rozkladamy ja. Wycinamy z tasmy male kwadraciki, ktore posluza do podklejenia denerwujacych nas kontrolek. Jedna warstwa tasmy - delikatne przymglenie kontrolki, dwie warstwy - mocniejsze przyciemninie. Podwojnie podkleilem tylko kontrolke od swiatel drogowych, gdyz ta bardzo mnie denerwowala podczas jazdy noca. Nalezy uwazac aby nie przestawic wskazowek.



Po zakonczeniu "podklejania" umieszczamy tablice na swoim miejscu, podlaczamy i korzystajac z szybkiej mozliwosci ewentualnego ponownego demontazu sprawdzamy dokladnosc pomiarow w trybie diagnostycznym komputera. Jezeli wszystko jest OK skladamy calosc.



Czas: okolo 30 minut
Koszt: tasma - 4,90 PLN

PS. Wiem, wiem... dziwne miewam pomysly. W Sienie ktora jezdzilem denerwowalo mnie to samo a kontrolki zamalowane markerem glupio wygladaly :)
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-29, 20:45   

A czy rozkładając szafę, natrafiłeś może na jakieś proste rozwiązanie dot zmiany kolorów podświetlenia wskaźników :?: Pytam bo może ktoś się będzie chciał pokusić na taki tuning.
_________________
GeRRaD
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 20:55   

GeRRaD napisał/a:
A czy rozkładając szafę, natrafiłeś może na jakieś proste rozwiązanie dot zmiany kolorów podświetlenia wskaźników :?: Pytam bo może ktoś się będzie chciał pokusić na taki tuning.


Wydaje mi sie, ze to zalezy od tarcz zegarow samych w sobie (ten odgiety element widoczny na 6tym zdjeciu). Wszystkie zarowki pod nimi sa biale.
Aczkolwiek nie jestem tego pewny, nie myslalem o tym, zeby zmienic kolor podswietlenia bo od kiedy kilka lat temu przejechalem sie pierwszy raz reno stwierdzilem, ze takie bursztynowe jest najlepsze. Nie niebieskie, zielone, czerwone, biale...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2007-09-30, 01:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-29, 23:58   

Powiem krótko - dziadostwo :!:
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-30, 09:52   

GeRRaD napisał/a:
A czy rozkładając szafę, natrafiłeś może na jakieś proste rozwiązanie dot zmiany kolorów podświetlenia wskaźników Pytam bo może ktoś się będzie chciał pokusić na taki tuning.
Rumuni już to zrobili:
http://www.daciaclub.ro/S...gan-t14606.html

MartinPŃ napisał/a:
Powiem krótko - dziadostwo :!:
Dlaczego :?:
Mi osobiście bardzo odpowiada ciepłe bursztynowe, ale jek ktoś chce sobie zmienić, to dlaczego od razu dziadostwo ?

Ja z kolei się zastanawiam nad możliwością regulacji jasności podświetlenia wyświetlacza. Może ktoś wie jak ?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-30, 14:37   

Yoda napisał/a:

Ja z kolei się zastanawiam nad możliwością regulacji jasności podświetlenia wyświetlacza. Może ktoś wie jak ?


Ja juz dawno o tym myslalem. W ASO dowiedzialem sie, ze napewno jest to mozliwe. Nalezaloby tylko dokladnie przeanalizowac schematy instalacji elektrycznej i wstawic potencjometr. Problem w tym, ze nikt jeszcze nie wie gdzie i czy jest to jeden obwod czy kilka (tak, zeby "sciemnic" calosc podswietlenia w samochodzie (łącznie z konsola centralna). Po prostu nikt tego jeszcze nie robil. Darowalem sobie temat "sciemniacza" i stad moje zabiegi, aby przyciemnic kontrolki. Z reszta z tego co wiem wsatwienie w obieg podswietlenia potencjometru nie zalatwia sprawy zbyt jasnych kontrolek, gdyz one sa na pewno w innych obwodach. A wlasnie one najbardziej mnie denerwowaly. Teraz noca jezdzi sie duzo lepiej.

MartinPŃ: "Dziadostwo". Co masz na myśli? Bo troche brakuje precyzji w Twoim poscie.
 
dacik
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-25, 03:03   

ja se popsikałem sprajem takim do ściemniania lamp i je super
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-11-25, 22:51   

Yoda napisał/a:
Mi osobiście bardzo odpowiada ciepłe bursztynowe,

Mnię też, Jak mnię zaczeły drażnić kontrolki to okazało się, że mam zapalenie spojówek :-(
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-11-26, 08:25   

dacik napisał/a:
ja se popsikałem sprajem takim do ściemniania lamp i je super


sprejem ? - pierwsze słyszę żeby takie bzdury robić....
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-26, 17:29   

A ja dla przeciwwagi powiem że lubie wyraźnie świecące deski rozdzielcze - przyciemnione kojarzą mi sie z problemami z alternatorem - vide Fiat 126 p
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-26, 18:21   

Ja też lubię - chociaż może nie na niebiesko :P a la tuning ;>

I dlatego mimo że bursztynowy jest bardzo fajny, to jakby się nie przyciemniał za dnia mimo włączonych świateł, to byłby jeszcze lepszy - regulacja to już zbytek szczęścia. Wydaje mi się, że właśnie tym tropem należałoby pójść, żeby wyśledzić właściwe miejsce podłączenia.
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-26, 18:28   

bursztynowy jest ok ;-)
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-26, 18:37   

hej Kas602!! powiedz mi proszę w jaki sposób zrobiłeś zdjęcie zegarów przy prędkości 170 na godzinę i otwartych drzwiach?? :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-26, 18:41   

Czujność godna rewolucjonisty ;) ale podejrzewam, że to po prostu efekt działania trybu testowego :]
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-26, 19:32   

pazorro napisał/a:
hej Kas602!! powiedz mi proszę w jaki sposób zrobiłeś zdjęcie zegarów przy prędkości 170 na godzinę i otwartych drzwiach?? :-P



Laisar ma racje - tryb testowy :-) . 170 km/h przy otwartch drzwiach i do tego w garazu... chyba juz bym z wami nie pisal... ;-)
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-26, 22:24   

laisar napisał/a:
I dlatego mimo że bursztynowy jest bardzo fajny, to jakby się nie przyciemniał za dnia mimo włączonych świateł, to byłby jeszcze lepszy - regulacja to już zbytek szczęścia. Wydaje mi się, że właśnie tym tropem należałoby pójść, żeby wyśledzić właściwe miejsce podłączenia.
A ja mam podejrzenie, że jest za to odpowiedzialny sygnał + LEWEGO ŚWIATŁA POZYCYJNEGO ZABEZPIECZONY (obwód LPG), na tablicy wskaźników (247), czarne złącze, pin 11, z tym, że działa to odwrotnie:
- jest 0V - wyświetlacz jest jasny
- jest +12V - wyświetlacz przygasa
Tak właśnie reaguje radioodbiornik (Blaupunkt) na podanie tego sygnału na pin A6 złącza ISO.
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-27, 12:21   

hehe, faktycznie, to musiał być tryb testowy komputera pokładowego, którego ja nie mam :-( a szkoda, bo czasem by się przydał.. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-08, 17:13   

pazorro napisał/a:
tryb testowy komputera pokładowego, którego ja nie mam


Wydaje mi się, że ten tryb testowy powinien być i u ciebie - co najwyżej inny, tzn bez funkcji "komputera", a tylko same wskaźniki.
 
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 22:01   

W kangoorze jest tak, że jak przed włączeniem stacyjki wcisnie się przycisk zerowania parametrów podróży i włączy się stacyjkę w pozycję ON (gotowy do odpalenia - ele bez załączania rzorusznika to po 5 sekundach uruchamia się tryb serwisowy - świecą wszystkie kontrolki i czarne pola na wyświetlaczu i autotestuje się obrotomierzi prędkościomierz. Normaly test wykonywany przy przęgladach przez mechaników. podejrzewam, że w Loganie jest identycznie.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-06-06, 23:41   

nic prostszego niż wypróbować
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-07, 00:17   

Yoda napisał/a:
mam podejrzenie, że jest za to odpowiedzialny sygnał [...] na tablicy wskaźników (247), czarne złącze, pin 11, z tym, że działa to odwrotnie:
- jest 0V - wyświetlacz jest jasny
- jest +12V - wyświetlacz przygasa

Czyli gdyby odpiąć przewód z tego pina to w ogóle by nie przygasał, dobrze myślę?
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-07, 10:44   

Kamyk23 napisał/a:
W kangoorze jest tak, ...........

Jedyne co zauważyłem to, to że "autotestuje się obrotomierz i prędkościomierz". Pole wyświetlacza wskazuje zamiast przebiegu 6002 i nic więcej sie nie dzieje. Stan paliwa na max. temperatura na ninimum, zegar wskazuje właściwy czas. Kontrolki, podświetlone tylko te które palić sie powinny.

laisar napisał/a:
Czyli gdyby odpiąć przewód z tego pina to w ogóle by nie przygasał, dobrze myślę?

Bardzo dobrze. ................ Ale jeśli ktos ma chęć podjąć próbę płynnej regulacji to raczej odradzam do momentu skonsultowania się z kimś madrzejszym. To tak w nawiązaniu do wczesniejszego pomysłu któregoś z kolegów z doinstalowaniem potencjometru.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-11, 13:56   Sandero regulacja jasnosci podświetlenia deski rozdzielczej

Witam

Moze to drobiazg ale dla mnie jest bardzo wazny. Jak mialem przyjemnosc przejechac sie sandero 1.6 MPI zauwazylem brak regulacji podswietania deski. Czy jest ona jako dodatek , opcja czy trzeba zamontowac samemu stosowny uklad/potencjimetr/przelacznik ? W miescie zawsze ustawiam w swojej cytrynie max oswietlenie licznika zas na trasie jadac wieczorem lub w nocy zmniejszam na minimum, by nie razilo po oczach. Bede wdzieczny za Wasze opinie i podpowiedzi co z tym fantem zrobic w Sandero.

Łukasz ( wciaz myslacy o zakupie Sandero )
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-11, 20:53   

W Loganie również nie ma takiej regulacji. Nie wiem jak innych, ale mnie zegary w nocy nie rażą.
_________________
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-11, 21:19   

Mnie przeszkadza tylko zbyt mocne podświetlenie świateł "długich". Na forum był poruszany problem zbyt mocnego podświetlenia deski rozdzielczej. Podany był również sposób poradzenia sobie z tym problemem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne