Panowie, chyba muszę trochę mniej pisać bo, mam wrażenie, że wszędzie mnie pełno i że dostanę ostrzeżenie zaraz za zaśmiecanie forum. Mam nadzieję, że to efekt nowo odebranego auta
Zamieniłem diody z pomarańczowych na białe w wyświetlaczu głównym tym z kilometrami i ledwo widać . Wszystkie 4 diody świecą, domyślam się że coś filtr odbiciowy tak separuje fale że wychodzi lipa na tych krótkich białych .
Jakie teraz wyjście ? Przelutowywać spowrotem diody ? Ktoś pomoże?
Wstawiam zdjęcie jaki był zamysł... ( u mnie teraz wyszedł o wiele mniejszy kontrast i ledwo widać cyfry itd a nie tak jak na zdjęciu .. :(
EDIT:
Okazało się że źle zlutowane diody, przenikało tylko światło od podświetlenia tylko obrotomierzy :) później przelutowałem diody: 2 świeciły z 4. Później znowu 2 pozostałe i w końcu świecą wszystkie. Nie miałem miernika i nie miałem jak sprawdzić czy to aby nie przepaliłem przez przypadek rezystora SMD.
Poza tym wyświetlacz daje niebieskie podświetlenie lekkie mimo białych LEDów.
Dodałem filtr polaryzacyjny i obróciłem o 45 stopni metodą prób -> zrobił się ciemniejszy wyświetlacz.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-05-04, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Chodzi o natężenie podświetlania tablicy rozdzielczej? Czy jest coś takiego?
Pytam - ponieważ z Dacką dostałem radio JVC KD-AVX77 (http://archiwum.allegro.pl/oferta/jvc-kd-avx77-dvd-usb-dotyk-bluetooth-super-cena-i3572837076.html) i w momencie zapalenia świateł - przyciemnia się.
Może ktoś miał podobnie z innym radiem? Proszę o pomoc.
Regulacji podświetlenie zegarów nie ma.
Co do radia i że się podświetlenie trochę przyciemnia w momencie włączenia świateł to nic dziwnego.
W instalacji w kostce ISO jest specjalny pin odpowiedzialny za to.
z Dacką dostałem radio JVC KD-AVX77 i w momencie zapalenia świateł - przyciemnia się.
Może ktoś miał podobnie z innym radiem? Proszę o pomoc.
Jeśli radio posiada wejście, do którego podłącza się sygnał włączonych świateł to właśnie tak się dzieje. Jak jeździliśmy bez świateł za dnia to podświetlenie radia było intensywniejsze a po włączeniu świateł (tryb nocny) podświetlenie było przygaszane aby nie waliło za bardzo po oczach. Można to odłączyć (na schemacie radia powinna być ta informacja, który pin odpowiada za tę funkcję). Też się zastanawiam, czy nie odłączyć bo za dnia wyświetlacz w moim Peiyingu nie grzeszy czytelnością a rozjaśnianie i ściemnianie w zależności od pory dnia trochę upierdliwe by było. Opcjonalne jest dołożenie wyłącznika- jest dzionek to pozycja WYŁ (jaśniejsze podświetlenie), jak nocka i rypie po oczach to WŁ i podświetlenie przygasa .
Regulacji podświetlenia zegarów nie przyuważyłem- przynajmniej w Ph1.
Opcjonalne jest dołożenie wyłącznika- jest dzionek to pozycja WYŁ (jaśniejsze podświetlenie), jak nocka i rypie po oczach to WŁ i podświetlenie przygasa
Hmm... Fajny pomysł...
Czyli przeciąć pomarańczowy kabel z czarnej kostki i dołożyć do niego przełącznik?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-23, 08:41
Nie lepiej założyć sobie światła do jazdy dziennej ?
Plus 10 do lansu , mniejsze spalanie , rzadsze kupowanie H7 i odpowiednie podświetlenie komputera i radia w dzień ...
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-23, 08:51
arturro_w napisał/a:
Pytam - ponieważ z Dacką dostałem radio JVC KD-AVX77 (http://archiwum.allegro.pl/oferta/jvc-kd-avx77-dvd-usb-dotyk-bluetooth-super-cena-i3572837076.html) i w momencie zapalenia świateł - przyciemnia się.
Może ktoś miał podobnie z innym radiem? Proszę o pomoc.
To jest "problem" z każdym radiem :)
Niczego nie trzeba ciąć, wystarczy poszukać w radiu funkcji "dimmer" :)
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-23, 14:44
DrOzda napisał/a:
Nie lepiej założyć sobie światła do jazdy dziennej ?
Plus 10 do lansu , mniejsze spalanie , rzadsze kupowanie H7 i odpowiednie podświetlenie komputera i radia w dzień ...
Dla mnie jeszcze nie podoba się w ph1, że przy wyłączonych pozycyjnych (na dziennych) tylko mocniej świeci "komputer" a nie świecą "zegary". Lepiej by wyglądało, aby cała "decha" była podświetlona przy jeździe na DRL.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum