Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wtryskiwacze Delphi, czy Siemens.
Autor Wiadomość
tefal 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi 75 KM
Rocznik: 2012
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-04-19, 10:03   Wtryskiwacze Delphi, czy Siemens.

Witam. Zastanawiam się nad kupnem Dacia Duster i zastanawiam się jaka jest różnica miedzy silnikami 1.5 dCi 86 KM ( K9K 796 ), a 107 KM ( K9K 898 ). Dokładnie mi chodzi o wtryskiwacze które są lepsze Delphi, czy Siemens common rail bo dużo się słyszy, ze pompy opiłkują i niszczą wtryski. Regeneracja wtryskiwaczy Delphi nie jest tania, a Siemens ponoć jeszcze droższy. Jest dużo informacji o tych układach na wtryskiwacze siemens , ale czy faktycznie trzeba się tego obawiać. Pytanie jest takie co lepiej wybrać Siemens, Delphi co jest mniej awaryjne i będzie dłużej służyło w codziennej eksploatacji? Jakie są wasze doświadczenia. Poz.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-20, 06:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-19, 10:45   

http://dacia-duster.audik...i-90-vs-110-km/
_________________
Moje auto
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-19, 11:07   

Same w sobie wtryski są dobre a powodem uszkodzenia ich są opiłki z pompy. Jeśli już wtryski padły a pompa "sieje" opiłkami to włożysz nowe/regenerowane i znowu to samo, więc trzeba także wymienić pompę wysokiego ciśnienia + dokładnie mycie całego układu wtryskowego. Ponoć dolewanie oleju mixol w ilości 200ml na 50L ON dobrze przesmarowuje wszystkie elementy układu paliwowego to takie zabezpieczanie się przed zużyciem.

Osobiście dolewam mixol co 2 bak od nowości wad nie zauważyłem na plus silnik chodzi ciszej więc coś w tym jest, nikogo nie namawiam do tej metody.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2015-04-19, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
tefal 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi 75 KM
Rocznik: 2012
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 2
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-04-19, 11:42   naprawa wtrysków, pompy

A jak jest z używanymi wtryskami , czy pompą warto w to się pchać?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-19, 20:41   

Czemu nie np z jakiegoś rozbitka z niskim przebiegiem, co do ceny nowych to lepiej ich nie znać :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-19, 21:34   

@tefal - nie wiem i nie powiem co lepsze i czy się w to pchać. Ja mam delphi w swoim prywatnym Loganie w najsłabszym motorku diesla tej gamy. Kilka lat temu mieliśmy w firmie renault traffic dci (bij zabij nie pamiętam jaki tam był dokładnie motorek i na jakim systemie chodził) dożył 100 km i siadła pompa i nie wiem co jeszcze - słyszałem że pojawiły się opiłki w układzie paliwowym - niestety eksploatacja autka była mocna - wjazd na autostrady w Niemczech i pedał non stop podłoga. Logan ma na razie 70000 bez kilku km. Działa niczego złego nie pokazuje. Leję co jakiś czas jeden z produktów czerwonego orła i nie katuję zbytnio furki. Wychodzę z założenia (życie mnie nauczyło trochę) że jak ma się coś zesrać to i tak się zesra :-( . Wiele zależy od eksploatacji.

Z drugiej strony tak się zastanawiam - bo coś słysząłem że swego czasu renault uciekł od delphi na rzecz siemensa. Ale tego nie jestem pewien. Myślem że w autach po 2009 roku zagościł osprzęt siemensa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne