Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 15:31   

wojtek_pl napisał/a:
Cytat:
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 6,3/4,2/5,0 6,5/4,3/5,1
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 10,4/5,3/7,9 8,8/5,4/7,1

Niezła rozbieżność. Czy coś takiego jest już karane czy jeszcze nie ? :evil:


W USA prawie "karane", tj. sądy orzekały odszkodowania dla klientów za fałszywe informacje dot. spalania.
Pośród licznych zalet MCV 1.6 mpi jest i ta, że auto pali wręcz "katalogowo", czyli tyle co fabryka mówi. Sprawdzone na dwóch sztukach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-21, 15:48   

kali napisał/a:
W automatach dodajesz gaz.


To już nie ma opcji powolnego toczenia się, po puszczeniu hamulca?

A i jeszcze jedno pytanie: jak wygląda "schładzanie turbiny" i wypalanie dpf. Oba te procesy kolidują z systemem start/stop
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-04-21, 15:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 16:11   

Lza napisał/a:
jak wygląda "schładzanie turbiny" i wypalanie dpf

Zbyt wysoka temperatura albo trwające wypalanie dezaktywują chwilowo S&S.

(W renówkach pojawia się na wyświetlaczu tablicy instrumentów komunikat "Funkcja Autostop niedostępna").
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 17:03   

Z tego co czytam to w renówkach nie da się tego bajeru wyłączyć na stałe
http://megane.com.pl/topi...-3-12tce-rlink/
szkoda bo w Vagu można komputerem ten cud odłączyć
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-04-21, 17:29   

Dokładnie wypala albo zgrzany nie zgaśnie. Dzisiejsze automaty już się nie tocza jak kiedyś
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-04-21, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-21, 18:51   

Reasumując rozumiem, że system S&S nie działa zawsze (włączona klimatyzacja, nie dogrzany silnik, itp) więc z tymi oszczędnościami w paliwie tak pięknie nie będzie. Dodatkowo co te 4 - 5 lat będę wymieniał akumulator pewnie z 2x droższy niż teraz?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 19:09   

Fiat Punto Start Stop: akumulator 790 zł, rozrusznik 2900 zł, alternator chyba 2500 zł.
_________________
Moje auto
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 19:12   

dodatkowo

http://autokult.pl/25130,...wymiana-baterii
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-21, 21:01   

Nie ma się co przejmować na wyrost. Każdy z waszych samochodów ma systemy, których się obawiano tak samo jak teraz start-stopa. A nawet nie zwracacie już uwagi, że taki system jest. Pamiętam ile było lamentów, że zrezygnowano z gaźników na rzecz elektroniki sterującej wtryskiem.. Albo ABS jak wchodził. Też apokalipsa miała być, a okazuje się, że to jest trwalsze i mniej awaryjne niż zatykające się i co chwila zamarzające gaźniki. Za 10 lat się okaże że tak samo jest ze start/stopem.


Karenzo napisał/a:
Fiat Punto Start Stop: akumulator 790 zł, rozrusznik 2900 zł, alternator chyba 2500 zł.


Nie przesadzajmy. rozrusznik i alternator regeneruje się w cenie poniżej 100zł. (tzw. odnowione części są w 100% sprawne i niezawodne, ASO często ich używają do napraw.)
akumulator Centra 60AH start/stop 350-400zł; varta start/stop 500zł.

Alternator na pewno nie zużyje się więcej, a nawet mniej jeśli będzie elektroniczna kontrola ładowania. A Najprawdopodobniej różnice w zużyciu tego elementu będą niezauważalne, wszak i tak się kręci cały czas gdy pracuje silnik.

Najbardziej właśnie o rozrusznik się rozchodzi. W tej chwili uruchamiam rozrusznik 2 razy dziennie. Gdy będzie start/stop, to będzie kilkadziesiąt razy. Z drugiej strony, mam 15 letni samochód który przejechał już niemal 300000 km i zarówno rozrusznik, jak i alternator są od nowości nie dotykane ręką mechanika. Więc jeśli teraz jeszcze bardziej poprawiono ich trwałość, to nie ma nad czym lamentować.

natomiast zastanawia mnie płynność rozruchu, gdy silnik będzie miał już swoje setki tysięcy na blacie. Im starszy silnik, tym jest gorzej z zapalniem. przy 300 000, co prawda nadal odpala od strzała, ale jednak uruchomienie trwa znacznie dłużej niż nowego silnika: ze 3-4 sekundy. Trochę byłaby siara na świtłach, chyba by już za mną trąbili.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-22, 05:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-04-21, 22:57   

Wiesz we wspomnianym przez ze mnie Fiorino silnik jest obliczony na 150Tyś co prawda niektóry mają już nakrencone 250.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-04-21, 23:09   

kali napisał/a:
Wiesz we wspomnianym przez ze mnie Fiorino silnik jest obliczony na 150Tyś co prawda niektóry mają już nakrencone 250.

1.3MJ? Olej zawsze na max i jest przewidziany na 200. Potem wymienia się łańcuch z całym zestawem oraz pokrywę z pompą oleju. I jest na następne 199.999, bo potem resetuje się licznik.
Karenzo napisał/a:
Fiat Punto Start Stop: akumulator 790 zł, rozrusznik 2900 zł, alternator chyba 2500 zł.
Nikt w PL nie będzie naprawiał punciaka za tyle. Sorry kolego, ale wystarczy ruszyć głową. Poniżej lub w okolicach 600zł to ja mam akumulator Optima Red. A dokładnie za podaną cenę to już nawet Optima Yellow. Boscha znalazłem za 410, Varta AGM - 470. Wszystkie przekraczają 570A prądu, jaki ma akumulator fabryczny w fiacie (diesel).

Lza napisał/a:
Alternator na pewno nie zużyje się więcej, a nawet mniej jeśli będzie elektroniczna kontrola ładowania. A Najprawdopodobniej różnice w zużyciu tego elementu będą niezauważalne, wszak i tak się kręci cały czas gdy pracuje silnik.

Bo alternator padnie ostatni. Wcześniej pasek, dwumasowe koło pasowe, ew. sprzęgło jednokierunkowe do napędu alternatora.
Alternatory już od dawna są sterowane z zewnątrz. Dwa przykłady: moje stare auto - napięcie ładowania zależy od temperatury zewnętrzej (sprawdziłem zimą mocno powyżej ~14,4V latem ~13,8V), nowe ładuje podczas hamowania silnikiem (14V chwilami po nagrzaniu nawet 14,9V), podczas przyśpieszania prawie nie ładuje (12-12,9V).
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2015-04-21, 23:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 237
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-05-01, 01:14   

Jeżdżąc tydzień temu po W. na niektórych skrzyżowaniach miałem wrażenie, że już tylko ja stoję z włączonym silnikiem. Zatrzymujemy się na czerwonym, a tu auto po lewej gaśnie, auto po prawej gaśnie.
Kiedyś jak samochód sam gasł na światłach, to znaczyło, że to grat, a dziś...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 10:37   

Też grat tylko w innym wydaniu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-01, 10:50   

pewnie stacja w okolicy sprzedawała chrzczoną benzynę
_________________
Moje auto
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-06, 16:58   

W cenniku DD podają, ze niby oszczędność w zużyciu beny miedzy 4x2 1.2TCe Euro5b+ a 4x2 1.2TCe Euro6 S&S wymosi 0,3l/100km w cyklu miejskim, 0,1l/100km w cyklu pozamiejskim, 0,2l/100km w cyklu mieszanym. Ciekawe jak w praktyce?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-05-07, 12:23   

nie jeździłem nigdy autem z systemem start-stop, ale ostatnio kilka razy stałem obok takich aut na światłach. Słychać było jak gaśnie silnik i jak się włącza, gdy ruszały.
Tylko ja wtedy byłem już kilka dobrych metrów przed nimi..
Gdy ja puszczałem sprzęgło i dodawałem gazu - one dopiero odpalały.. Zanim tamten ruszył- ja byłem już za skrzyżowaniem - i żeby było jasne - nie ruszałem z piskiem opon tylko całkiem normalnie - bez szaleństw.
Jak dla mnie ten system nie ma sensu i niczemu nie służy oprócz napędzania branży motoryzacyjnej pod przykrywką ratowania delfinów i rafy koralowej.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-05-07, 12:43   

Kochane ASO bardzo chętnie wymieni części po okresie gwarancyjnym, normalnie same plusy, rok temu ten system był za dodatkową opłatą, a teraz proszę :muszą dać, normalnie wychodzą przed klienta ;-) !
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-07, 13:07   

@keikan: To znaczy prawdopodobnie, że ich kierowcy byli niezbyt rozgarnięci.
Focus (benzyna) i parę innych wypożyczanych: wciskasz sprzęgło, wrzucasz 1 i po prostu jedziesz. Odpala w międzyczasie.
Przy automatycznej skrzyni Peugeot (diesel) - puszczasz hamulec i w czasie przekładania nogi na gaz odpala, ale przy dieslu faktycznie czasem z tą 1s trzeba było poczekać.
PS Jaki jest powód komentowania jak to działa przez osoby, które nie wiedzą jak to działa...
Ostatnio zmieniony przez keretey 2015-05-07, 13:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 16:21   

zapomniałeś nadmienić że trzeba wcześniej wcisnąć sprzęgło bo 1 sek jest na odpalenie auta
_________________
Moje auto
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-07, 16:54   

Nie, nie zapomniałem.
Focusem z ASS zrobiłem ponad 40 tys. km. Innymi autami z ASS jeździłem po tygodniu - jak się przypadkiem trafiły w wypożyczalni...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 20:22   

w nowej ibizie była
_________________
Moje auto
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-05-11, 08:02   

keretey napisał/a:
@keikan: To znaczy prawdopodobnie, że ich kierowcy byli niezbyt rozgarnięci.

PS Jaki jest powód komentowania jak to działa przez osoby, które nie wiedzą jak to działa...


Nie muszę wiedzieć jak to działa, żeby widzieć w praktyce jak to działa u innych. Nie wiem, czy to wina kierowców czy systemu, ale już wiem, że nie chcę tego systemu (tzn. mam nadzieję, że gdy już na siłę będą go pakowali do aut - będzie opcja jego odłączenia.. Choćby taka sama jak wycięcie DPF/FAP i "oszukanie" oprogramowania.
Ciekawe, czy znajdywali się tacy, którzy za ten system dopłacali dobrowolnie... Wejdzie jakieś EURO7 to pewno już alkoblokady będą obowiązkowe.

Dokąd zmierza ten świat? Ostatnio wymieniając szybę przednią serwisant powiedział, że to już nie te szyby co kiedyś..są leciutkie i miękkie..Byle ziarno piasku teraz rysuje szyby, a byle kamyczek je rozbija.. Wszystko przez to, że nie ma już w nich związków ołowiu..ekologia.. (a interes szklarzy się kręci w najlepsze)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-05-11, 08:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-11, 08:05   

Świat idzie w najgorsze, by nakręcić gospodarkę....... i tyle.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 08:38   

Jeżdżąc ostatnio doszedłem do wniosku, że system start/stop jest logiczną konsekwencją tego, jak się buduje obecnie skrzyżowania. Kiedyś stało się 30 sekund na czerwonym a teraz gdy każdy kierunek ma swoje osobne zielone światło to przejazd przez skrzyżowanie trwa 1.5 - 2 minuty. I tu rzeczywiście wyłączenie silnika jest pożądane, bo po co marnować paliwo ? A to, że przepustowość skrzyżowania jest znikoma, że robi się korek, to już inna sprawa... :evil:
Także, niestety, następne moje auto powinno jednak ten system posiadać, oczywiście WŁĄCZANY tylko wtedy, gdy go potrzebuję/przewiduję jego zadziałanie.

BTW, przejechałem się tą nową KIA Sorento, diesel, automat właśnie z S/S. Silnik uruchamia się po puszczeniu hamulca i można jechać prawie natychmiast. Niestety, gdy chce się ruszyć szybko to przeniesienie nogi z pedału hamulca na pedał gazu i wciśnięcie go jest dużo szybsze niż uruchomienie silnika a zwłoka może poważnie utrudnić np. włączenie się do ruchu. Innymi słowy trzeba korzystać z guzika wyłączającego S/S.

Lza napisał/a:
(...)W tej chwili uruchamiam rozrusznik 2 razy dziennie. Gdy będzie start/stop, to będzie kilkadziesiąt razy. Z drugiej strony, mam 15 letni samochód który przejechał już niemal 300000 km i zarówno rozrusznik, jak i alternator są od nowości nie dotykane ręką mechanika. Więc jeśli teraz jeszcze bardziej poprawiono ich trwałość, to nie ma nad czym lamentować.(...)

"poprawili trwałość" teraz, w epoce, w której księgowi rządzą produkcją na pewno nie będą poprawiać trwałości. Nie do poziomu z lat 80 - 90. Nie opłaca się. Owszem, reklama i marketing twierdzi, że "oczywiście jest wzmocniony rozrusznik"... :lol: Być może rzeczywiście go poprawili względem standardowego. Znaczy z kiepskiego przeszedł na poziom - ujdzie. Jak wszystko ma działać tylko do końca gwarancji, czyli pewnie trzy lata lub 150 tys km, potem do wymiany na koszt klienta.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-05-29, 08:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-29, 09:07   

Na podstawowych zajęciach o silnikach uczą już ze faza rozruchu jest najtrudniejszą fazą .
W pierwszej chwili silnik w ogóle pracuje bez oleju (olej znajduje się w misce olejowej ) , a do osiągnięcia pełnej sprawności potrzebuje nawet 2 min . ( w zimnym otoczeniu )


Teraz pytanie czy na postoju auto będzie miało włączony obieg olejowy ? jeżeli nie to po 10 tyś km może być zużyty jak silnik bez tego systemu po 100

Druga sprawa to pseudo ekologia , stajemy na światłach radio ,klima może nawigacja to wszystko pobiera prąd . Potem ten prąd będzie trzeba wytworzyć z paliwa .
Na rozruszniki z alternatorem (tak będzie to jeden element ) nawet nie ma zamienników.
Więc teraz jak wymienia się szczotki za 10 zł to będzie się wymiąć cały moduł za 2000
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne