Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-20, 09:14   System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)

W sobotę byłem w serwisie i uciąłem sobie pogawędkę ze sprzedawcą mojej Ciapy. Okazuje się, że norma EURO 6 nakłada na producentów konieczność instalowania w samochodach systemu Start-Stop. Ciekawe tylko czy będzie możliwe jego deaktywowanie na stałe a nie jak w przypadku Punto Evo deaktywacja działa tylko do momentu wyłączenia silnika; potem procedure trzeba przeprowadzać od nowa. Miałem okazję przez jakiś czas użytkować ten system i w niektórych przypadkach może być upierdliwy. Jako, że jeździłem Punciakiem krótko to zauważyłem jedna niedogodność i to raz: dojeżdżałem do skrzyżowania drogą podporządkowaną, musiałem przepuścić jadących i w momencie jak już mogłem ruszać to system uznał, że można zgasić silnik. Efektem było zgaśnięcie silnika. Zacząłem więc wyłączać ten system ale- jak wspomniałem- deaktywacja była "kasowana" po wyłączeniu silnika.
To coraz więcej gadżetów Daćki będą miały nie zawsze powodując zadowolenie użytkowników :mrgreen:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 09:26   

Permanentnej deaktywacji raczej nie będzie, chyba że jakieś domorosłe zmiany w oprogramowaniu komputera. Spodziewam się opcji wyłączania Start/Stop, która działa do momentu wyłączenia silnika.
Mam w skuterze taki system i działa bardzo fajnie ale o tym czy silnik ma się zatrzymać decyduję ja włączając w odpowiednim momencie ten system. Jeżeli przewiduję, że postój będzie krótki to wyłączam. Od momentu zatrzymania się wyłącza silnik po trzech sekundach i nie ma sensu włączanie silnika po kolejnych dwóch sekundach. Dlatego włącznik Start/Stop jest u mnie często używany.

BTW nie wyobrażam sobie NIE zamontowania wyłącznika tego systemu. Jak niby miałoby wyglądać podjeżdżanie w korku co kawałek? Uruchamianie silnika co 10 sekund ? To zarżnie akumulator, rozrusznik i jego zębatkę...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-20, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 09:34   

No i o to chodzi .... akumulator - 6 miesięcy gwarancji - do SS jest wymagany 2x droższy niż normalnie.
Rozrusznik .... przez 100 tys. na 10 zepsuje się w jednym więc naprawią na gwarancji - potem 2000 PLN w ASO ....
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-20, 11:18   

nie dziwię się Clarksonowi, że tak się nabija z "ekologów" i całej tej "EKOnagonki".
Ostatnio czytałem na temat oszczędności w używaniu pieca gazowego w domu.

Wnioski były takie, że oszczędniej jest gdy piec chodzi cały czas z niska temperaturą zasilania, niż gdy włącza się na chwilę grzejąc się do wyższej temperatury i po chwili wyłącza.

Pewno tak samo z autem: ciągłe włączanie i wyłączanie silnika służy chyba tylko... mechanikom i sklepom z częściami zamiennymi..i interes się kręci.

A gdzie tu ekologia? Zużyte przedwcześnie akumulatory przecież trzeba utylizować...trzeba częściej wymieniać i co za tym idzie - więcej produkować.

To samo z DPF/FAP itp.. może jest bardziej EKO, ale przez to częstsze wizyty w serwisie.

To całe EKO EURO6 to tylko nabijanie kasy ASO pod przykrywką ratowania planety...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-04-20, 11:33   Re: System START-STOP w nowych Daciach (od EURO 6)

piotr. z napisał/a:
Okazuje się, że norma EURO 6 nakłada na producentów konieczność instalowania w samochodach systemu Start-Stop. Ciekawe tylko czy będzie możliwe jego deaktywowanie na stałe a nie jak w przypadku Punto Evo deaktywacja działa tylko do momentu wyłączenia silnika; potem procedure trzeba przeprowadzać od nowa. :

Po aktualizacji softu, która wyszła we wrześniu tamtego roku dezaktywujesz we Fiatach na stałe. Mam Auto z EURO 6 i zbytnio nie narzekam. No może zimą gdzie potrafił zgasić silnik na dosłownie 5-10s i powrotem odpalał. Jak chodzi Klima auto nie gasnie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 13:48   

system start and stop do zabójstwo dla starych konstrukcyjnie silników
nikt ich nie projektował z myślą o takim kretynizmie .

Miałem zastępczą ibize z tym systemem , 1.2 TSI . Na pewno dużo wcześniej pójdzie sprzęgło dzięki temu badziewiu bo na każdym światłach trzeba wciskać wcześniej sprzęgło żeby silnik odpalił .
Oszczędności nie było żadnych na paliwie .
Ja auta z start and stop nie kupie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-20, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 13:59   

Karenzo napisał/a:
Ja auta z start and stop nie kupie .
Możesz nie mieć wyjścia gdy wszystkie będą to miały. Chyba że zostaniesz przy bardzo starych samochodach.
Generalnie jest to niegłupie o ile jest dobrze zrobione i masz kontrolę nad tym kiedy ten system ma zadziałać.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-20, 14:01   

Właśnie dlatego, jeśli ktoś teraz szuka nowego wozu, można jeszcze kupić resztówki z poprzedniego sezonu bez tego gówna. Z małych wózków, fabia, punto, corsa. Większych nie oglądałem. Niestety w klasie lodgy/dokker, fiat doblo też ma to irytujące badziewie. Zrobiłem kiedyś dłuższą jazdę próbną doblo i niestety dało się wyczuć opóźnienie. Przy jeździe w korkach było to mocno upierdliwe.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 14:03   

Kupiłem dacie bo mam wstręt to eco shitu i pseudo zaawansowanej technologi .
Jest OK jak bym kupił nowe auto z lat 90 , nie ma nawet komputera pokładowego :mrgreen:
Dacia nie da sobie rady , już sobie nie daje z eco klimatyzacją .
Jak już będę zmuszony kupić coś z tym dziadostwem to raczej przesiądę się na niemca żeby chociaż jakoś to pracowało .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-20, 14:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-20, 14:32   

Jeździłem (40 000 km) Focusem turbo benzyna z auto start-stop.
We Wrocławiu - różnica w spalaniu 8.5 zamiast 10.
Przy jeździe w trasie brak różnicy.
Nie trzeba było sprzęgła wciskać wcześniej (to był benzyniak, więc odpalał się zawsze zanim chciałem ruszyć)

Jeździłem też bezsensownym ASS - Peugeot 3008 diesel, działało to trochę za wolno, gasiło też zimny silnik.
Ostatnio zmieniony przez keretey 2015-05-07, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 14:54   

oby jakiś polski czarodziej wykombinował jak to wyciąć .
Tak jak z katalizatorami i 2 sondami lambda
_________________
Moje auto
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-04-20, 19:02   

To jak? Dołożenie Start/Stop do tych leciwych już silników benzynowych spowoduje spełnienie Euro6? Czy jednak konieczna będzie zmiana silnika na "nowszy"? A jak z dCi? Będzie nadal w Euro5, czy z S/S będzie już Euro6?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 19:37   

Od lipca w produkcji będą tylko Tce90 Tce 1.2 i nowy H4M (HR16DE). Nie wiem co z D4F do Logana i Sandero ...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 20:36   

A ten system to czasem nie koniec instalacji gazowych ?
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 21:23   

Krtek zapodawał że do Tce90 ma być firmowa - pewnie w trybie LPG SS nie będzie działał - i tak emisja CO2 na LPG jest 30% niższa ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-20, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-04-21, 07:02   

Karenzo napisał/a:
A ten system to czasem nie koniec instalacji gazowych ?


Raczej nie ale jazda w mieście może być mniej opłacalna jeśli instalacja nie będzie tak ustawiona by się od razy przełączać na gaz jeśli temperatura płynu chłodzącego na to pozwoli; w przypadku wspaniałych wizji Renault jak powinna działać instalacja to bym się wcale nie zdziwił jeśli by tak nie ustawili. W przypadku wtrysku bezpośredniego takich rozterek nie powinno być bo można odpalać od razu na LPG (parownika niet :mrgreen: ). Ale tu znowu kwestia tego czy to nie będzie instalacja fabryczna i się ktoś w "Renu" wykaże pomysłowością... :evil:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 07:33   

To już niedługo pozostaje hybrydowy napęd....... a jak komuś nie będzie odpowiadało to pozostaje transport publiczny i rower... :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 07:53   

O co chodzi z tym systemem? W Chevim demo jak jeździłem był przycisk-guzik "Start&Stop", którym można było to wyłączyć. Wiec po co się obrażać, że ma się coś, z czego nie trzeba korzystać?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-21, 08:00   

route2000 napisał/a:
To już niedługo pozostaje hybrydowy napęd....... a jak komuś nie będzie odpowiadało to pozostaje transport publiczny i rower... :->


W jednym z odcinków Top Gera Clarkson udowodnił, że Toyota Prius jest mniej ekonomiczna niż niehybrydowy samochód.. (nie pamiętam dokładnie, ale chyba było to porównanie z BMW M3). Chodziło o to , które auto dalej zajedzie na tej samej dawce paliwa oczywiście przy spokojnej jeździe.. Wygrało BMW...
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-21, 08:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-04-21, 11:12   

Prezes napisał/a:
O co chodzi z tym systemem? W Chevim demo jak jeździłem był przycisk-guzik "Start&Stop", którym można było to wyłączyć. Wiec po co się obrażać, że ma się coś, z czego nie trzeba korzystać?


Gorzej jak nie będzie można tego wyłączyć.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-21, 11:56   

przy manualach trzeba wciskać sprzęgło. A jak start/stop działa w automatach?


DrOzda napisał/a:
Rozrusznik .... przez 100 tys. na 10 zepsuje się w jednym więc naprawią na gwarancji


Albo raczej wyłączą rozrusznik z mechanizmów objętych gwarancją, tak jak sprzęgło czy opony. Powiedzą Ci, że naturalne zużycie eksploatacyjne :-)

Ale jest też inna droga: wykonać rozrusznik tak, żeby się tak szybko nie zużywał. Na pewno się da, tylko pewnie kosztuje (lepsze materiały, bardziej precyzyjne wykonanie itp.)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-22, 05:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 13:06   

Muszą chyba zrobić pancerne rozruszniki, bo inaczej wszystkich by szląg trafi... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-04-21, 13:37   

W automatach dodajesz gaz. A jak widzę wszyscy teoretycy juz narzekają a nic o tym nie wiedzą. Ja mam odebrane w listopadzie Fiorino i nie narzekam. System można wyłączyć. Opóźnienia nie ma. Ustawiasz się na światłach wrzucasz pierwszy bieg jak się zapali zielone po sprzęgło gaz i jedziesz. Wyłaczam pod domem zanim brama się otworzy. Albo tam gdzie wiem, że to nie potrzebne żeby sam zgasł to musza być spełnione pewne warunki. Ciepłota silnika, niewłączona klimatyzacja odpowiednie napięcie w instalacji, podciśnienie w układzie hamulcowym, ( bo jak sam zgaśnie i zaczniesz pompować hamulcem to zapali by uzupełnić niedobór posciśnienia) i prędkość poniżej 3km/h, bo jak z Górki zaczniesz się toczyć szybciej to też zapala sam. Do tego jak udusisz go na skrzyżowaniu to wciskasz sprzęgło i sam odpala nie musi nerwowo do stacyjki sięgać. System sam się wyłącza jak otworzysz drzwi. A rozruszniki są w tym systemie sąwzmocnione. A w grudniu zrobili mi aktualizację softu to jeszcze rzadziej się wyłącza.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 13:44   

keikan napisał/a:

W jednym z odcinków Top Gera Clarkson udowodnił, że Toyota Prius jest mniej ekonomiczna niż niehybrydowy samochód.. (nie pamiętam dokładnie, ale chyba było to porównanie z BMW M3). Chodziło o to , które auto dalej zajedzie na tej samej dawce paliwa oczywiście przy spokojnej jeździe.. Wygrało BMW...


Podobnie było z testem focus 999 ccm ecoboost vs mazda 3 - 2000 ccm. Wyszło, że dwa razy większy silnik pali średnio mniej niż zachwalana litrówka z turbo.

http://magazynauto.interi...a-3,nId,1359068
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-04-21, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 15:04   

Cytat:
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 6,3/4,2/5,0 6,5/4,3/5,1
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 10,4/5,3/7,9 8,8/5,4/7,1

Niezła rozbieżność. Czy coś takiego jest już karane czy jeszcze nie ? :evil:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne