Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-24, 21:46   

Belphegor napisał/a:
....System jest tak zaprojektowany, żeby nie dał zrobić krzywdy silnikowi i osprzętowi....

sprzedaż nowego auta to przeważnie jest także sprzedaż serwisu który ma zarobić oraz finansowania które też ma zarobić.
Mi rata poza RCI wyszła o ponad stówkę taniej w moim banku-RCI nie zarobi.
Jak wyłączę S&S to pewnie też oszczędzę np na rozruszniku i pewnie wielu innych elementach które nie będą zbyt często używane ;) Serwis też mniej zarobi.
Natomiast mi zostanie więcej w kieszeni.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2018-08-24, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-24, 22:47   

System Start&Stop to był wymóg UE. A producenci aut mogli zrobić co się da, żeby był jak najmniej uciążliwy dla klientów. A, że kolejne elementy doszły w silniku... Cóż, samochody ogólnie robią się coraz bardziej skomplikowane.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-25, 19:43   

Zgoda system Start&Stop to wymóg EU ale można to było zrobić jak w autach koncernu Fiata gdzie jedno wciśnięcie przycisku dezaktywuje system bez względu na to ile razy w międzyczasie silnik zgadze i odpalę. Gdy system chcę mieć ponownie aktywny muszę ten przycisk ponownie wcisnąć.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-08-26, 09:47   

Nie ma jednak odpowiedzi. Co zrobic zeby aso sie nie czepialo np. przy ingerencji przekaznikiem. lub clipem. Polecam droge Ustron - Katowice. Ok 40 odpalen w korkach. Na szczescie niedaleko serwis Pietrzaka. I zaraz czlowiek lepiej sie czuje. A tak ok. moglo by byc odwrotnie. Jak ma podobno fiat. I sie da.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-09-05, 20:20   

Taka mała ciekawostka związana z systemem S&S a "studzeniem turbiny".
Przejeżdżając ostatnio ponad 2000 km po autostradach zapomniałem na postoju wyłączyć S&S i jakie było moje zdziwienie jak zaraz po zjeździe na kolejny postój tak po około 200 km system zadziałał i wyłączył silnik zaraz po zatrzymaniu. Także w komputerze nie ma żadnej sztucznej inteligencji, która by przewidziała takie okoliczności - także najlepiej zdać się na swój rozum i zdrowy rozsądek ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-05, 21:01   

gregorisan napisał/a:
Także w komputerze nie ma żadnej sztucznej inteligencji, która by przewidziała takie okolicznośc


Jest czujnik mierzący temperaturę turbiny i jej prędkość. Skoro wyłączył silnik, to widać nie było zagrożenia dla turbiny. Nawet jednostajna jazda na trasie niekoniecznie musi rozpędzić turbinę do takiej prędkości, żeby potrzebne było jej studzenie.

Ale masz rację - rozum i zdrowy rozsądek przede wszystkim. To tylko maszyna/elektronika.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-05, 22:28   

Studzenie turbiny to Urban Legend. Chodzi o to, żeby nie gasić silnika pod obciążeniem bo wtedy sprężarka kreci jak szalona a zanika smarowanie i łożyska szlag trafia. Jak stanąłeś, obroty spadły to po jakiego wała silnik miał spalać paliwo? Zgasł i już. Inżynierowie Forda pisali o tym już w 2000 r w instrukcji mojego Focusa...
_________________

 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-09-06, 20:16   

Kubuch napisał/a:
Studzenie turbiny to Urban Legend


W instrukcji do Solarisa jest nawet podawane: do 5 minut na jałowych obrotach.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 20:37   

Kubuch napisał/a:
Inżynierowie Forda pisali o tym już w 2000 r w instrukcji mojego Focusa...

A nie pomyślałeś, że tą instrukcję pisali księgowi, zamiast inżynierów ? Koniec gwarancji i płatna naprawa turbiny... Fakt jest w tym trochę Urban Legend i po jeździe w korkach nic się nie powinno dziać, ale zatrzymanie silnika na parkingu autostradowym, to już bym się zastanowił czy nie schłodzić turbiny przez 2 minuty.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-09-12, 06:28   

Niekoniecznie.
Jadac ze stala predkoscia np.130-140 po rownym terenie (nie gory) sprezarka wcale nie pompuje duzo, a co za tym idzie nie jest obciazona i posiada normalna temp pracy.
Tym bardziej zjezdzajac na parking, widzac znak zaczynamy zwalniac i szukac zjazdu, wiec tu kolejny czas na ostudzenie.

Nie panikujcie, ze system wylacza silnik. Wylacza, bo sa spelnione wszystkie warunki.
Osobiscie nigdy nie studze turbiny w moim specjalnie na postoju. Przewaznie dojezdzajac do domu lub parkingu/stacji ostatnie 2 km jade spokojnie i tyle.
Przy normalnej jezdzie ( nie butowaniu/upalaniu, jezdzie z v-max) nic nie trzeba studzic.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-12, 16:55   

Turbina nie nagrzewa się od sprężania powietrza, tzn nie w takim stopniu co przepływ spalin przez nią. Jadąc 130-140 jest dosyć mocno rozgrzana (stosunkowo duża ilość spalin i w dodatku gorących). Kilka minut musi upłynąć, żeby olej odebrał tę temperaturę z żeliwnej obudowy. Jadąc benzyną po autostradzie i zatrzymując się na parkingu, temperatura w bloku rośnie jeszcze przez parę chwil do ok 110 st.C bo pompa wody nie działa. W turbinie będzie podobnie, z tym że tam temperatury są rzędu kilkuset st.C.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-09-12, 20:37   

Przeciez to nie predkosc wplywa na temperature, a obciazenie silnika. To chcialem napisac. Jezeli nie jest obciazony to temp. spalin nie jest tak drastycznie wysoka.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-10-31, 17:15   

Krystian67, w clipie nie widać wyłączonego start stopa tym sposobem. Jeszcze potwierdzę jak będę miał chwilę.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-11-01, 10:36   

Dziękuje Tosiek. Czekam na odpowiedż. Z wszystkich gadzetów w tych autach ten wymysł bije na łeb .
 
Marcin Fit 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-11, 12:22   System Start and Stop Logan MCV

witam, od kilku dni testuję ten model z systemem Start&Stop i mam pytanie:
-wczoraj przy temperaturze 1 stopień system nie włączał się a wskaźnik temperatury migał, gdy temperatura otoczenia wzrosła do 4 stopni system zaczął działać, a wskaźnik temperatury przestał migać
-dzisiaj przy temperaturze 1 stopień system również nie działał, ale auto zgasło mi na światłach z mojej winy, bo jeszcze nie wyczuwam dobrze gazu. Potem cały czas przy temperaturze 1 stopień system Start&Stop działał
Czy to prawidłowe, może ktoś coś podpowie, bo w instrukcja jest dość enigmatyczna ?
_________________
Podpis
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-11, 12:53   

System S&S działa na podstawie kilkunastu (chyba nawet ponad 20) czujników zainstalowanych w samochodzie. Jest on uruchamiany gdy parametry na wszystkich czujnikach - zgodnie z zaprogramowanym algorytmem komputera - będą optymalne do załączenia S&S. Tak więc nie tylko temperatura oleju (silnika) jest wyznacznikiem działania bądź braku działania systemu. Cześć przypadków opisana jest w instrukcji, ponadto dużo o tym systemie jest też na Tym Forum.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-04-11, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-11, 13:55   

System start-stop wyłączać przyciskiem i temat z głowy ;-)
_________________
Browar domowy Mariampol
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-11, 14:01   

Obywatel MK napisał/a:
System start-stop wyłączać przyciskiem i temat z głowy ;-)


Tą metodę stosuję od momentu zakupu samochodu :). Czasami zdarzy mi się jednak wielkie zaskoczenie gdy zapomnę tego dziadostwa wyłączyć.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-04-11, 15:30   Re: System Start and Stop Logan MCV

Marcin Fit napisał/a:
wczoraj przy temperaturze 1 stopień system nie włączał się a wskaźnik temperatury migał, gdy temperatura otoczenia wzrosła do 4 stopni system zaczął działać, a wskaźnik temperatury przestał migać

Dodam że wsjaźnik temp miga w zakresie od 1 do 3 stopni informując kierowce o mżliwości śliskiej nawierzchni. Taki bonus ;)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-11, 20:06   

eio napisał/a:
Taki bonus ;)


W pojazdach za setki tysięcy też tak jest,

Dodam, że Solaris w swoich pojazdach zapomniał wstawić "minusa" przy temperaturze... Autobus za 700 tysięcy, może za 900000 ma taki bubel: Czy jet -3, czy +3, to dla konstruktorów żadna różnica...
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-11, 20:49   

A jako ciekawostkę dodam że są na rynku nowe auta spełniające obecne normy bez S&S
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 07:53   Re: System Start and Stop Logan MCV

eio napisał/a:
Dodam że wsjaźnik temp miga w zakresie od 1 do 3 stopni informując kierowce o mżliwości śliskiej nawierzchni. Taki bonus ;)

Wskaźnik miga w zakresie od -3 do +3*C.
 
Marcin Fit 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-12, 08:34   

ok, czyli pewnie czujniki zgłupiały po tym jak mi zgasł...
a czy ten system działa przy ujemnych temperaturach typu -2,3 stopnie ?
_________________
Podpis
 
miela 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Lis 2018
Posty: 237
Skąd: DKL
Wysłany: 2019-04-12, 08:34   

A co wam ten S&S tak przeszkadza? Fakt, że ja po mieście prawie nie jeżdżę, więc mimo aktywności tego systemu, to albo mi się w ogóle nie aktywuje, albo ze 2-3 razy przy głównych skrzyżowaniach.
Nie szukałem na forum, więc może to ktoś wyjaśnił - czy on wpływa na większe zużycie silnika? Sprzęgła? Bo wiadomo, że akurat paliwa się mniej zużywa.
_________________
Duster 1.6 SCe 4x4
 
FunGD 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Mar 2019
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-04-12, 09:15   

Rozrusznik w tyłek dostaje 🤔
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne