Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 723 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-08-24, 21:46
Belphegor napisał/a:
....System jest tak zaprojektowany, żeby nie dał zrobić krzywdy silnikowi i osprzętowi....
sprzedaż nowego auta to przeważnie jest także sprzedaż serwisu który ma zarobić oraz finansowania które też ma zarobić.
Mi rata poza RCI wyszła o ponad stówkę taniej w moim banku-RCI nie zarobi.
Jak wyłączę S&S to pewnie też oszczędzę np na rozruszniku i pewnie wielu innych elementach które nie będą zbyt często używane ;) Serwis też mniej zarobi.
Natomiast mi zostanie więcej w kieszeni.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2018-08-24, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-08-24, 22:47
System Start&Stop to był wymóg UE. A producenci aut mogli zrobić co się da, żeby był jak najmniej uciążliwy dla klientów. A, że kolejne elementy doszły w silniku... Cóż, samochody ogólnie robią się coraz bardziej skomplikowane.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-25, 19:43
Zgoda system Start&Stop to wymóg EU ale można to było zrobić jak w autach koncernu Fiata gdzie jedno wciśnięcie przycisku dezaktywuje system bez względu na to ile razy w międzyczasie silnik zgadze i odpalę. Gdy system chcę mieć ponownie aktywny muszę ten przycisk ponownie wcisnąć.
Nie ma jednak odpowiedzi. Co zrobic zeby aso sie nie czepialo np. przy ingerencji przekaznikiem. lub clipem. Polecam droge Ustron - Katowice. Ok 40 odpalen w korkach. Na szczescie niedaleko serwis Pietrzaka. I zaraz czlowiek lepiej sie czuje. A tak ok. moglo by byc odwrotnie. Jak ma podobno fiat. I sie da.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-09-05, 20:20
Taka mała ciekawostka związana z systemem S&S a "studzeniem turbiny".
Przejeżdżając ostatnio ponad 2000 km po autostradach zapomniałem na postoju wyłączyć S&S i jakie było moje zdziwienie jak zaraz po zjeździe na kolejny postój tak po około 200 km system zadziałał i wyłączył silnik zaraz po zatrzymaniu. Także w komputerze nie ma żadnej sztucznej inteligencji, która by przewidziała takie okoliczności - także najlepiej zdać się na swój rozum i zdrowy rozsądek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-09-05, 21:01
gregorisan napisał/a:
Także w komputerze nie ma żadnej sztucznej inteligencji, która by przewidziała takie okolicznośc
Jest czujnik mierzący temperaturę turbiny i jej prędkość. Skoro wyłączył silnik, to widać nie było zagrożenia dla turbiny. Nawet jednostajna jazda na trasie niekoniecznie musi rozpędzić turbinę do takiej prędkości, żeby potrzebne było jej studzenie.
Ale masz rację - rozum i zdrowy rozsądek przede wszystkim. To tylko maszyna/elektronika.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Studzenie turbiny to Urban Legend. Chodzi o to, żeby nie gasić silnika pod obciążeniem bo wtedy sprężarka kreci jak szalona a zanika smarowanie i łożyska szlag trafia. Jak stanąłeś, obroty spadły to po jakiego wała silnik miał spalać paliwo? Zgasł i już. Inżynierowie Forda pisali o tym już w 2000 r w instrukcji mojego Focusa...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 20:37
Kubuch napisał/a:
Inżynierowie Forda pisali o tym już w 2000 r w instrukcji mojego Focusa...
A nie pomyślałeś, że tą instrukcję pisali księgowi, zamiast inżynierów ? Koniec gwarancji i płatna naprawa turbiny... Fakt jest w tym trochę Urban Legend i po jeździe w korkach nic się nie powinno dziać, ale zatrzymanie silnika na parkingu autostradowym, to już bym się zastanowił czy nie schłodzić turbiny przez 2 minuty.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-09-12, 06:28
Niekoniecznie.
Jadac ze stala predkoscia np.130-140 po rownym terenie (nie gory) sprezarka wcale nie pompuje duzo, a co za tym idzie nie jest obciazona i posiada normalna temp pracy.
Tym bardziej zjezdzajac na parking, widzac znak zaczynamy zwalniac i szukac zjazdu, wiec tu kolejny czas na ostudzenie.
Nie panikujcie, ze system wylacza silnik. Wylacza, bo sa spelnione wszystkie warunki.
Osobiscie nigdy nie studze turbiny w moim specjalnie na postoju. Przewaznie dojezdzajac do domu lub parkingu/stacji ostatnie 2 km jade spokojnie i tyle.
Przy normalnej jezdzie ( nie butowaniu/upalaniu, jezdzie z v-max) nic nie trzeba studzic.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-12, 16:55
Turbina nie nagrzewa się od sprężania powietrza, tzn nie w takim stopniu co przepływ spalin przez nią. Jadąc 130-140 jest dosyć mocno rozgrzana (stosunkowo duża ilość spalin i w dodatku gorących). Kilka minut musi upłynąć, żeby olej odebrał tę temperaturę z żeliwnej obudowy. Jadąc benzyną po autostradzie i zatrzymując się na parkingu, temperatura w bloku rośnie jeszcze przez parę chwil do ok 110 st.C bo pompa wody nie działa. W turbinie będzie podobnie, z tym że tam temperatury są rzędu kilkuset st.C.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-09-12, 20:37
Przeciez to nie predkosc wplywa na temperature, a obciazenie silnika. To chcialem napisac. Jezeli nie jest obciazony to temp. spalin nie jest tak drastycznie wysoka.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Wysłany: 2019-04-11, 12:22 System Start and Stop Logan MCV
witam, od kilku dni testuję ten model z systemem Start&Stop i mam pytanie:
-wczoraj przy temperaturze 1 stopień system nie włączał się a wskaźnik temperatury migał, gdy temperatura otoczenia wzrosła do 4 stopni system zaczął działać, a wskaźnik temperatury przestał migać
-dzisiaj przy temperaturze 1 stopień system również nie działał, ale auto zgasło mi na światłach z mojej winy, bo jeszcze nie wyczuwam dobrze gazu. Potem cały czas przy temperaturze 1 stopień system Start&Stop działał
Czy to prawidłowe, może ktoś coś podpowie, bo w instrukcja jest dość enigmatyczna ?
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-04-11, 12:53
System S&S działa na podstawie kilkunastu (chyba nawet ponad 20) czujników zainstalowanych w samochodzie. Jest on uruchamiany gdy parametry na wszystkich czujnikach - zgodnie z zaprogramowanym algorytmem komputera - będą optymalne do załączenia S&S. Tak więc nie tylko temperatura oleju (silnika) jest wyznacznikiem działania bądź braku działania systemu. Cześć przypadków opisana jest w instrukcji, ponadto dużo o tym systemie jest też na Tym Forum.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-04-11, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2019-04-11, 15:30 Re: System Start and Stop Logan MCV
Marcin Fit napisał/a:
wczoraj przy temperaturze 1 stopień system nie włączał się a wskaźnik temperatury migał, gdy temperatura otoczenia wzrosła do 4 stopni system zaczął działać, a wskaźnik temperatury przestał migać
Dodam że wsjaźnik temp miga w zakresie od 1 do 3 stopni informując kierowce o mżliwości śliskiej nawierzchni. Taki bonus ;)
Dodam, że Solaris w swoich pojazdach zapomniał wstawić "minusa" przy temperaturze... Autobus za 700 tysięcy, może za 900000 ma taki bubel: Czy jet -3, czy +3, to dla konstruktorów żadna różnica...
A co wam ten S&S tak przeszkadza? Fakt, że ja po mieście prawie nie jeżdżę, więc mimo aktywności tego systemu, to albo mi się w ogóle nie aktywuje, albo ze 2-3 razy przy głównych skrzyżowaniach.
Nie szukałem na forum, więc może to ktoś wyjaśnił - czy on wpływa na większe zużycie silnika? Sprzęgła? Bo wiadomo, że akurat paliwa się mniej zużywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum