Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Efekty demontażu rury dolotu powietrza.
Autor Wiadomość
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-08, 06:52   Efekty demontażu rury dolotu powietrza.

Jak pisałem w innym wątku, przy okazji spotkania się z Markiem silnik uszczuplał o rurę dolotu powietrza. Byłem dość sceptycznie nastawiony co do tego demontażu i jego skutków, ale Marek przekonywał mnie, że warto, bo jest zwężenie, bo na harmonijce są zaburzenia strumienia powietrza, że sprawdzał swojego na hamowni i jest minimalny, ale odczuwalny efekt, itp, aż w końcu sam mi wyjął tą rurę na początku drogi powietrza do silnika (przypomnienie: mam 1,6 16V).
Trochę już jeżdżę z tą rurą w bagażniku, mogę więc już coś napisać o efektach.
Pierwsze wrażenie - auto jakby trochę bardziej "chce jechać". Nie byłem pewien, czy to nie jest zasugerowanie, efektem którego jest nieco "cięższa noga". Po pewnym czasie stwierdziłem, że i tak i nie. Nawet jak pilnuję się i delikatnie traktuję pedał gazu, to autko trochę lepiej rusza i przyspiesza. To zachęca do wykorzystania tego efektu, więc gdy się tak bardzo nie pilnuję, to sobie mocniej dociskam gaz. Ale najciekawsze jest to, że mimo tego wszystkiego nie zauważyłem żadnego wzrostu apetytu na benzynę. Nawet stwierdziłem, że przy bardziej dynamicznej jeździe spala zauważalnie mniej, niż przed demontażem przy takiej jeździe (przy spokojnej jeździe nie zauważyłem różnicy w spalaniu). Myślę, że ta rura ogranicza dopływ powietrza głównie w momencie większego zapotrzebowania w silniku, a więc przy dynamicznej jeździe.
Generalnie mogę polecić ten darmowy tuning. Choć efekt nie rzuca na kolana, to jest odczuwalny. Zastanawiam się jeszcze, czy zdemontowanie tej puszki przed filtrem nie poprawi jeszcze efektu.
Dzięki Marku!
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-08, 08:13   

Nie ma za co dziękować.

Raczej ja powinienem podziękować, że wyraziłeś chęć spróbować, by otrzymać powyższą opinię.

To jest najbardziej ekonomiczny tuning, który nic nie kosztuje. :mrgreen:
Można i puszkę zdemontować oraz pokusić się, jak to jeden z kolegów zrobił, prowadząc dolot bezpośrednio z grilla.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-08, 08:17   

A czy możecie jeszcze wrzucić fotki jak to w ogóle wygląda taka przeróbka czy modyfikacja? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-08, 12:24   

Efekt będzie bardziej odczuwalny w autach przed 2011 bo tam przepustnica jest na linkę .
W nowszych mamy sterownie przez komputer który celowo spowalnia prace przepustnicy aby nie szarpać .
Zawsze o tym wspominam ale przy ograniczonej wentylacji komory silnika efekt będzie gorszy gdyż silnik dostanie gorące powietrze
A jak to wygląda ? jak silnik bez kawałka rury
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-08, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-08, 13:19   

No to ja mam elektroniczną przepustnicę.....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-08, 13:48   

No co Ty? :mrgreen:
Co do wyglądu - tak jak napisał Karenzo - wygląda jak z rurą, tylko, że jest bez rury :mrgreen:
Nie za bardzo widzę sens fotografowania.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-08, 14:49   

Ja mam zrobiony dolot z maski ale to wiecie bo pisaliście w moim temacie .
Cały czas mam zrobić ten wykres z hamowni ale jakoś nie mam czasu .
Powiedziałem sobie że nabije klimę tylko przy okazji pomiaru z hamowni więc czym goręcej tym bliżej do wykonania pomiaru :D

Co do różnicy to tak jak pisałem wcześniej jest dużo lepiej w gorące dni .
Szczególnie przy słabej wentylacji .
Jest też lepiej przy dużym zapotrzebowaniu powietrza (+3 tyś obr)
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-08, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-05-10, 06:45   

w benzyniakach robiliście doloty a w DCI robił ktoś ?
wrzoccie fotki :)

http://www.44tuning.pl/ch...ow-wolnossących
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2015-05-10, 07:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-10, 10:06   

http://www.civicklub.pl/f...-s%B3%F3w-kilka
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-26, 06:29   

Wymontowałem dodatkowo plastikową puszkę przed filtrem. Jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie, na pewno bez niej nie jest gorzej :mrgreen: Czy jest lepiej? Jeżeli tak, to nieodczuwalnie. Zauważyłem natomiast inne brzmienie silnika przy mocnym przygazowaniu. Trochę to brzmi jakby się tłumik rozszczelniał :cry: Ktoś sie orientuję czy ta puszka ma jakieś znaczenie dla "brzmienia" silnika?
Pojeżdżę jeszcze trochę tak jak jest i potem zastanowię się czy nie założyć z powrotem tej puszki.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-05-26, 08:06   

Lajkonik napisał/a:
czy ta puszka ma jakieś znaczenie dla "brzmienia" silnika?

Tak.
_________________
48piotr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 09:54   

ta puszka to
rezonator dolotu
Cytat:
Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie. Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika 'dołek' w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów.


Czyli na chłopski rozum jest to magazyn przejściowy powietrza do przepustnicy .

Kolejnym magazynem jest filtr powietrza ale w konstrukcjach sportowych z tym silnikiem jest dolot wprost z zew auta jednak rezonator nadal występuje (jest 2 razy większy )


Skoro wiemy że silnik zasysa powietrze pulsacyjnie z pewną amplitudą zależnie od obrotów .
Można dostosować doloty powietrza do oczekiwanych warunków pracy .
Cytat:
A rezonator to np takie ukstałtowanie i dobranie długości dolotu że fala zasysana do cylindra np nr 1 w koncu sie odbije od zaworu ssącego w cl nr 1.. zacznie wracać troche pod prąd (pod struge zasysaną do cyl nr 2).. ale taraz cały figiel polega na tym żeby odbiła sie np od powierzchi rezonansowej i wróciła RAZEM i zgodnie ze struga dla cyl nr3. wtedy cyliner nr 3 zostanie "doładowany" tym co sam zasasal i tym co niosła fala z cyl 1 odbita od rezonatora... i tak cylinder 1 pracuje na rzecz 3, 2 na rzecz 4, 3 na pierwszy... i tak w kólko. To coś co określa sie doładowaniem dynamicznym.


Długie doloty stosuje się w silnikach wolno obrotowych np silnikach diesla . Szczególnie tych bez turbo . Bo przy krótkim powietrze odbita wypadało by z dolotu co powodowało by podwójne sanie .

Średniej długości (dokładnie takie jakie montuje się fabrycznie w 1.6 16v ) mają za zadanie poprawę osiągów w zakresie 2 - 3,5 tyś obr .
Nasz dolot według mnie jest zaprojektowany na prace w zakresie 1.75 - 3 tyś obr .
Jest dość długi oraz miejsce poboru powietrza jest całkowicie osłonięte . Co powoduje leniwe zasysanie powietrza .
Demontując rurę dolotową skracacie drogę co powoduje pogorszenie parametrów pracy silnika w dolnych partiach obrotów a polepszenie w górnych . Stad inny efekt dźwiękowy .
Czy jest to efekt pożądany zdecyduje sami .
Jest to ten sam efekt co w stożkach gdzie przesuwa się moment na wyższe obroty .

Jeżeli zastosujecie dolot z maski z oryginalnym dolotem poprawiacie napełnianie gęstszym (zimniejszym ) powietrzem dolotu . Pogarszacie pracę na najniższych obrotach ale polepszacie pracę w zakresie 3-4 tyś obr . Co opisywałem .
Więc zyskujecie dolot na 2,25tyś - 4 tyś

Jeżeli kolega wywalił rezonator powinien uzyskać dobry efekt po przekroczeniu 3-3,5 tyś obr .
Może być on jednak niwelowany poprzez zasysanie rozgrzanego powietrza z silnika (mniej tlenu )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-26, 10:39, w całości zmieniany 7 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-26, 11:34   

WOW
No to trochę wyjaśnia - rezonator dzisiaj wraca na miejsce, ale rury przed nim nie będę już montował. I na pewno nie zgodzę się z ostatnim zdaniem. Dolot cały czas jest z komory silnika, bez względu czy jest rura, czy jej nie ma. Tak samo z rezonatorem - pobierane jest i tak to samo powietrze.
Ale dzięki wielkie za wyjaśnienie działania tej puszki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-05-26, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 12:08   

Tak ale temperatura w komorze jest różna .
Największa panuje przy kolektorze wydechowym dlatego fabrycznie wlot powietrza odsunięty jest możliwe najdalej tego miejsca .
Lepsze miejsce szukać można tylko poza komorą silnika

Zimniejsze powietrze = większa gęstość = więcej tlenu = więcej energii
to równianie jest bardzo proste

Zepsuł mi sie kiedyś dolot w golfie , była tam klapka która zamykała pobór powietrza wprost znad kolektora wydechowego (taki wynalazek na zimny silnik ) .
Przez co cały czas jeździłem na powietrzu o temperaturze 40-60 stopni .
Po naprawie samochód odżył ,przybyło mu chyba 30 % mocy szczególnie w lato

W instalacjach tuningowych do stożka dodaje się nadmuch zimnego powietrza oraz odgradza się od komory silnika


co daje maksymalne efekty w wysokich partiach obrotów z powodu krótkiego dolotu bez oporów oraz doprowadza zimne powietrze .

tutaj bardziej ordynarne rozwiązanie





tak wyglądy to u mnie



przy czym wszystkie parametry oryginalnego dolotu zostały zachowane (długość , szerokość ) poprawiłem tylko napełnianie układu oraz jego kompresje
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-26, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-26, 12:33   

Może fabryczna rura dolotu pobiera powietrze z optymalnego miejsca, ale ma przewężenie, które ogranicza ilość powietrza dostarczanego do silnika. Może coś by pomogło, gdybym zamontował zamiast fabrycznej rury, jakąś o większym przekroju? Na razie nie jest źle, a nawet jest bardzo dobrze, ale podczas upałów mogą pojawić się niekorzystne warunki, o których piszesz. Jakby coś, to rura jeździ w bagażniku, jest umyta, więc bez brudzenia się w 5 minut może trafić na swoje miejsce.
_________________

 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-05-26, 13:37   

Masz fabrycznie obliczony dolot. Filtr powietrza jest kluczem minimalnego choć niezbyt pewnego zwiększenia mocy w małym zakresie obrotów max.
Wszystkim steruje elektronika i bez ingerencji w nią nic nie wskórasz. To samo dotyczy wydechu.
Takie mody mają sens jedynie podczas zmian w silniku (głowica, wałki) oraz zmiany mapy sterownika silnika.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-26, 13:47   

Może w Dacii jest inaczej, bo bez rury dolotu jest lepiej :mrgreen: Przynajmniej gdy nie ma upałów. Przerobienie dolotu na łapanie powietrza z zewnątrz też koledze zadziałało.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 13:48   

tak ale dolot jest fabrycznie liczony dla pewnego kompromisu
czyli jak pisałem jazda w przedziale 1,75 - 3 tyś obr


W daci jest pełno celowych pogorszeń w stosunku do renault . Przykładem może być podświetlenie przycisków otwierania szyb , cała elektronika była w środku ale nie podłączyli zasilania żeby nie było za dobrze
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-26, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-05-26, 14:34   

W ph2 przyciski są podświetlone
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-05-26, 16:18   

Lajkonik napisał/a:
Może w Dacii jest inaczej, bo bez rury dolotu jest lepiej Przynajmniej gdy nie ma upałów. Przerobienie dolotu na łapanie powietrza z zewnątrz też koledze zadziałało.

Jedź na rolki i zrób pomiary - następnie wrzuć wykresy na forum.
Bo to co czasami się wydaje, że moc wzrosła to może być złudzenie.
Hamownia obciążeniowa nie kłamie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-26, 17:56   

Moc nie wzrośnie od tego i to jest pewne i nie raz na forum stwierdzone. Zmienia się natomiast dynamika układu zasilania powietrza. Silnik łatwiej zasysa powietrze i szybciej wchodzi na obroty i oto właśnie chodzi. Automatycznie mniej wciskasz gaz -> znikome zmniejszenie zużycia co jest efektem, że tak powiem ubocznym.

Poniżej wykres dla mojej MCV 1,6MPI. Ten wygładzony jest bez fabrycznego dolotu.
Wykres potwierdził moje subiektywne odczucia.

t_hamownia_borki2011_133.jpg
Plik ściągnięto 344 raz(y) 30,25 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-05-26, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-05-26, 19:47   

Daj ten wykres w jakieś sensownej rozdzielczości.
Na miniaturze wychodzą praktycznie te same wartości.
Jak wcześniej napisałem praktycznie nic.
Na rolkach miałem naprawdę dużo silników wolnossących gaźnikowych sterowanych aparatem zapłonowym. Zgrać wszystko do kupy to nie jest prosta sprawa ( mnie się udało dojść do przeszło 100kM/136Nm z silnika 1,3 porównywalnego z ze starą Dacią 1300).
Na wtrysku przy wolnossącym silniku wg mnie gra jest nie warta wydatków.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-27, 05:39   

Muszę poszukać oryginalnej kartki i jeszcze raz ze skanować.

Głównie chodzi o to zakrzywienie/taki pik (gruby wykres) i ten po demontażu dolotu, cienki wygładzony wykres.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-27, 06:18   

GORDINI napisał/a:
Na wtrysku przy wolnossącym silniku wg mnie gra jest nie warta wydatków.

Jedynym wydatkiem przy moim, czy Marka "tuningu" może być co najwyżej hamownia :mrgreen: Ja się na nią nie wybieram. Wystarczy, że lepiej mi się jeździ.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-06-25, 11:56   

Koledzy.. Mam raczej "lewe" ręce do mechaniki.
Zapodacie jakiś foto tutorial jak tą rurę zdemontować?

Kiedyś w Hyundai Accent 1,3 bawiłem się w "tuning" - wywaliłem środkowy i końcowy tłumik wspawując w środek strumienicę. Zmieniłem też ori filtr powietrza na stożek.

Powiem szczerze - po tych modach było dużo lepiej. Efektem ubocznym była tylko wciąż zapalona kontrolka "check engine" (pewno komputer wykrył, że za dużo tlenu w mieszance z paliwem :-P )

Czy po Waszych modyfikacjach komputer i kontrolki nie "świrują" ?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne