Człowieku! Jak robiłeś takie przeróbki, to nie potrafisz wyjąć rurki bez fotografii ze strzałką?
1. Otwórz maskę
2. Zlokalizuj rezonator - dużą, prawie prostokątną plastikowa puszkę, którą można pomylić z obudową filtra powietrza, tyle, że się nie otwiera.
3. Rezonator ma dwa połączenia - to z tyłu prowadzi do tylnej części silnika i tam jest filtr powietrza, to z przodu połączone jest z kawałkiem (40-50 cm) plastikowej rury o sporym przekroju, wygiętej w pałąk skręcający od rezonatora do lewego reflektora.
4. Odepnij gumowy pasek - uchwyt w przedniej części rezonatora.
5. Zadziałaj niewielką siłą (z wyczuciem) na plastikową rurę przed rezonatorem. Powinna zejść z dolotu na rezonatorze i wyskoczyć z przegrody za reflektorem.
6. Załóż z powrotem gumowy pasek tak, aby trzymał rezonator.
Żadne kontrolki nie świrują. Różnica naprawdę jest ledwie wyczuwalna i to tylko przy dynamiczniejszej jeździe. Jak lekko dotykasz gazu oszczędzając paliwo, nie odczujesz żadnej różnicy ani na mocy, ani na spalaniu.
Ja dzisiaj wyjeżdżam na wakacje, więc u Łyki się nie pojawię.
Z tego co pamiętam, na moim rezonatorze nie ma żadnej naklejki. Ale na pewno to ten element, na którym u Ciebie widać naklejkę Widać też na focie rzeczoną rurę dolotu, wychodzącą pod kątem z rezonatora, z harmonijką w środkowej części.
rezonator nie jest w żaden sposób przymocowany więc nie da się go urwać .
Po zdjęciu opaski z rury dolotowej trzyma się tylko na gumie przy wejściu do puszki filtra
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-07-03, 10:58
Dobrze opisane. Ciekawe. Hmm.
Mam takie ogóle spostrzeżenie i uważam że chyba w Dacii nie tak dokładnie obliczają te doloty, fazy odbite, długości kolektorów, przekroje +/- 1mm, przewężenia, charakterystyki, to niestety nie formula 1, a mając to auto od lat widzę że jest ono częściowo "poskładane na zasadzie budżetowej", a to oznacza że ma pasować i działać na 5 kontynentach bez względu na drogi i paliwo, ale nie przypuszczam że tak super wnikliwie podeszli do tego przy składaniu Clio z Meganką i Nissanem w innej "fajnej nowej" obudowie Duster.
Zresztą widać że wykres trochę obnażył wrażenia i odczucia.
Dziś oglądałem nowego merca GLE Coupé
jedynie 400 kony silnik ma taki sam wlot powietrza jak ja w daci
więc jestem dumny z mojego rozwiązania
nowy merc w podstawie jedynie 320 tyś
nie chcecie wiedzieć ile w wersji AMG
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-03, 20:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum