Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kwid - nowy maluch Renault
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-23, 10:47   

fotorobart napisał/a:
205 KM w Twingo to realna rzecz

Istnieją też wózki sklepowe z silnikami oraz kanapy - ich realność też nie dodaje im sensu <:
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-05-23, 15:29   

laisar napisał/a:


W tym przypadku jest to auto przewidziane dla osób do tej pory przemieszczających się "perpedesem", rowerem, moplikiem, tuktukiem, autobusem itd., a w najlepszym przypadku - hindustanem ambassadorem albo właśnie czymś tico-podobnym i starym.

Do tego dzieje się to w warunkach miasta w rodzaju Kolkaty, Mombaju, Delhi, albo na trasach pomiędzy indyjskimi wsiami.


czy pisząc:

laisar napisał/a:

Oczywiście - bo jeżeli się pojawi, to niemal na pewno pod inną nazwą, najprawdopodobniej jako dacia, być może właśnie jako wspominane "kayou".


nie sugerowałeś, że ma się również pojawić w Europie jako Dacia Kayou?

Moim zdaniem jak na Europę to silnik 800 ccm 45 -50 KM może okazać się za słaby.
Natomiast jakby w to nadwozie wsadzić silnik 90TCe lub 70Ce to może by coś z tego było, bo aktualny model Twingo z napędem i silnikiem z tyłu wykazuje takie własności jezdne, że w przypadku 4 ludzi na pokładzie nie wolno nim przekraczać prędkości 100 kmh.

Ponieważ to wspólna konstrukcja z Nissanem to może pojawią się w nim silniki z Micry 1,2 80 lub 98 KM i w takim pakiecie sprzedawany będzie jako Datsun.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-24, 00:42   

krimar napisał/a:
nie sugerowałeś, że ma się również pojawić w Europie jako Dacia Kayou?

Z tego nijak nie wynika, że jeśli w ogóle u nas będzie, to na pewno identyczne jak wersja indyjska.

Sandero też pierwotnie pojawiło się poza Europą (w Brazylii), ale już choćby inne przepisy - ale także właśnie preferencje klientów - powodują, że to jest tylko "to samo auto", a nie "takie samo".

Dlatego piszę o bezsensie krytykowania wyposażenia "tam", przykładając je do warunków "tutaj"...


(Inna sprawa, że ja osobiście nie miałbym zupełnie nic przeciwko, gdyby pojawiła się taka hiper-prosta, ale także super-tania wersja - niech ma nawet tę prędkość maksymalną 110 km/h, jeśli tylko będzie kosztowała np 15 tys. zł. Do kupowania w końcu nikt nie zmusza, a zawsze lepiej jest mieć większy wybór).
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-28, 18:05   

A tu można zobaczyć w realu jak wygląda i jak wjeżdża na scenę Kwid. Stety w Indiach:
Na filmie od 13 minuty mamy Kwid'a
https://www.24framesdigit...ame_347x260.htm

Szkoda że nie dali tych kół z wersji concept :-(


A tu kilka danych (kurde mniejszy od Hyundaia i10):



kwid3a.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 77,18 KB

kwida.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 84,87 KB

Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-06-30, 21:01, w całości zmieniany 6 razy  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-06, 11:31   Ze stajni Renault - Kwid - muskularny hatchback za 15 tys.

Ciekawostka ze stajni Renault w Indiach

Link:

http://moto.onet.pl/aktua...5-tys-zl/93d800
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-01, 14:55   

https://www.youtube.com/watch?v=LhhppBHtN0o

w Indiach już jeździ ale ostatnio pojawił się na starym kontynencie (mocno zakamuflowany). Czyżby Renault szykował się do sprzedaży w Europie? Jeśli tak, to oczywiście ze znaczkiem Dacii (nie będą sobie wszak robić konkurencji) Jeśli cena 20-22 tys zł byłaby realna, pewnie byłby przebojem

Renault-KWID-Exterior-57724.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 127,65 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-01, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-01, 21:22   

Dar1962 napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=LhhppBHtN0o

w Indiach już jeździ (...) Jeśli cena 20-22 tys zł byłaby realna


Chyba żartujesz? Nie ma w Europie takich tanich samochodów, zwł. tych, które naprawdę jeżdżą (by taki taniutki, malutki Tata, ale podobno nie bardzo chciał jeździć).
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-01, 21:28   

http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html

" Niewielki SUV Kwid to bardzo tani model, którego wersja podstawowa kosztuje mniej niż równowartość 16 000 zł. Nawet najdroższa odmiana z 7-calowym ekranem dotykowym, Bluetoothem, nawigacją i dostępem bezkluczykowym to wydatek niecałych 22 000 zł.

Oczywiście sprzedaż w Europie wymaga wielu zmian. Przede wszystkim pod maskę muszą trafić silniki spełniające europejskie normy emisji spalin. Wiele do zrobienia jest też w zakresie bezpieczeństwa, gdyż model na rynek indyjski nawet w najdroższej wersji nie ma ABS-u i ESP, które u nas są wymagane w każdym aucie. Co ważne, Kwid powstał na globalnej platformie CMF-A, więc dodanie tych wszystkich elementów nie będzie problemem.

Liczne modyfikacje oznaczają, że europejska wersja Kwida będzie droższa od tej oferowanej w Indiach. Z drugiej strony nadal ma szansę być najtańszym modelem w swojej klasie. W tej sytuacji pojawia się pytanie, czy również w Europie model ten będzie oferowany jako Renault? Duster i Lodgy w Indiach sprzedawane są pod francuską marką, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby u nas Kwid otrzymał logo Dacii. Choć Carlos Ghosn, szef koncernu Renault-Nissan, niedawno wykluczył takie rozwiązanie, to decyzja mogła zostać zmieniona. "
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 21:51   

Przecież jest sandero stepway, więc co ten kwid wnosi? Nie ma co liczyć na cenę ok. 20 tysięcy złotych.
 
Zbój 


Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 126
Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-02-01, 22:09   

Mógłby w palecie modeli Dacii być pod Sandero Stepway, jako mikro crossover. Takich aut będzie coraz więcej. Niebawem na rynek europejski powinien wejść nowy Suzuki Ignis.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-02, 08:44   

To nie jest Sandero - długość 368, szerokość 158 - to wymiary forda Ka, więc małe autko miejskie.
Trzeba brać pod uwagę, że normy bezpieczeństwa i wymagania co do wyposażenia w Europie są nieco inne niż w Indiach. Tam wyceniono go na 3,900 dolarów, po kursie dnia to ok 15,700. Teraz trzeba dodać do tego koszt przynajmniej 2(4)poduszek powietrznych i innych gadżetów, klimatyzację, elektrykę itp. Sądzę,że realna cena przyzwoicie wyposażonego auta mogłaby wynosić ok 25,000
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-02, 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-02, 09:45   

Prawdopodobnie Kwid trafi do europy jako dacia.

http://moto.wp.pl/kat,551...,wiadomosc.html
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 03:08   

Dar1962 napisał/a:
trzeba dodać do tego koszt przynajmniej 2(4)poduszek powietrznych i innych gadżetów, klimatyzację, elektrykę

Obowiązkowe są tylko ABS+ESP ($500) oraz poduchy (sterownik i 4 szt. = $1000), co wciąż daje poniżej 20 kzł.

Bardziej interesujące byłyby wyniki testów zderzeniowych - zmiany konstrukcyjne mogą kosztować znacznie więcej niż wyposażenie, a modele z krajów rozwijających się radzą sobie bardzo słabo. W Europie nawet cena nie uczyni już chyba cudu poniżej 3 gwiazdek...


Marek1603 napisał/a:
Prawdopodobnie Kwid trafi do europy jako dacia

Trochę daleko idące wnioski po zauważeniu zamaskowanego egzemplarza. Testy w Europie nie zawsze oznaczają, że to tutaj jest rynek docelowy. Renault ma tu po prostu najlepsze centra techniczne.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-03, 09:14   

Cena to nie koszt wytworzenia, tylko jakaś tam warzona między popytem/podażą, obecnością produktów konkurencyjnych, prestiżem produktu, kosztem reklamy, dystrybucji i killku innych elementów o których wiedzą tylko szefowie marketingu. nawet jeśli koncern wytworzy produkt w cenie 20 000 to nie znaczy, że będzie go sprzedawał po 21000. Będzie go sprzedawał po takiej cenie jaką uzna za słuszną. Cena pewnie będzie zbliżona do podobnych pojazdów obecnych na rynku. Wcale nie musi być niższa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 10:52   

Lza napisał/a:
Cena to nie koszt wytworzenia

1) Nie może być jednak od niego niższa, bo to byłby dumping.

2) $3900 to cena rynkowa, a podane przeze mnie kwoty to też szacowane, ale realne ceny wspomnianego wyposażenia

1+2 = cena minimalna, przy której Renault teoretycznie powinno już zarabiać.

Cała reszta - to już właśnie marketing, pozycjonowanie i reszta podobnego szajsu pt "maksymalizacja zysku", zazwyczaj niewiele mającego wspólnego z tradycyjnie pojętym "uczciwym zarobkiem"... Nie ma więc o czym gadać, bo kto by się chciał babrać w guanie d;
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-03, 11:36   

w Europie praktycznie (prawie) nikt nie chce kupować nawet małego auta miejskiego bez podstawowych udogodnień (klimatyzacja, elektryka szyb, lusterek, centralny zamek itd itd). Do tego dochodzi lakier metaliczny i inne gadżety. To kolejne 3-4 tys zł. Więc zakładając, że w ogóle to auto trafi na rynek europejski, ja obstawiam na cenę circa 25 tys. za przyzwoicie wyposażone. Full wypas musi kończyć się gdzieś na granicy najtańszego Sandero
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-03, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 11:50   

To jak podobnie do Skody Citgo (taki dupowóz do sklepu i tyle).
Mnie się osobiście nie podoba takie auto, to już wolałbym Sandero.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-03, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 12:09   

Lza napisał/a:
Cena pewnie będzie

Nie wiem skąd to powszechne przekonanie, że jednak będzie jakakolwiek, skoro jak na razie Renault konsekwentnie od lat zaprzecza planom taniego malucha... "Wiara wyłącznie w zdementowane wiadomości"? <;

Lza napisał/a:
zbliżona do podobnych pojazdów obecnych na rynku.

Nie ma na rynku EU podobnych pojazdów.

Cenowo najtańsze są dacie, ale w wyższym segmencie rozmiarowym.

Przedstawiciele klasy A są drożsi od sandero i logana (segment B; na początek niewiele, ale potem ceny szybko rosną), a nie są znacząco ekonomiczniejsi.

Wydaje się zatem, że koncepcja powrotu do naprawdę taniego, małego auta powinna mieć sens, ale brak dotychczas wystarczająco odważnego producenta. A Renault pod obecnym kierownictwem nie wprowadziłoby chyba nawet logana /:

Przydałby się prawny odpowiednik kei carów...


Dar1962 napisał/a:
w Europie praktycznie (prawie) nikt nie chce kupować nawet małego auta miejskiego bez podstawowych udogodnień

J.w. - ceny małych auta zaczynają się wysoko. Gdyby maluchy były znacząco tańsze to mogłoby być zupełnie inaczej - wszak loganowi też przecież nie dawano szans z tych samych powodów.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-03, 13:58   

A panda, ka, citygo, up, 208, c1, aygo, i10, picanto?

Nie chce mi sie sprawdzać wszystkich, ale część z tych samochodzików kosztuje realnie poniżej 30000.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-03, 14:09   

Lza napisał/a:
Nie chce mi sie sprawdzać wszystkich, ale część z tych samochodzików kosztuje realnie poniżej 30000.

Oj zdziwiłbyś się - w miarę wyposażony z lepszym motorem taki samochodzik potrafi kosztować w okolicach 40 tysięcy lub więcej :-)
Skoda Citigo startuje od 33 tysięcy.

Dla przykładu - swoją Hondę CBF125 kupiłem za prawie 10 tysięcy - w Indiach ten sam model to koszt o połowę mniejszy...także nie liczyłbym, że nagle w Europie kupicie takiego Kwida za 20 tysięcy ;-)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-02-03, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-03, 14:11   

cennikowo. Czyli po negocjacjach z 15-20% mniej, czyli jednak poniżej 30000
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-03, 18:00   

jedynie Ka do niedawna kosztował 29,900 - obecnie już ponad 30. Następny w kolejności Panda już 33 Więc nie ma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-03, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-03, 18:12   

Dar1962 napisał/a:
jedynie Ka do niedawna kosztował 29,900 - obecnie już ponad 30. Następny w kolejności Panda już 33 Więc nie ma


Stosunkowo niedawno kosztował nawet 25 tys.
Szły ponoć jak świeże bułeczki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 18:52   

Lza napisał/a:
A panda, ka, citygo, up, 208, c1, aygo, i10, picanto?

Żaden poniżej 30 kzł.

Lza napisał/a:
część z tych samochodzików kosztuje realnie poniżej 30000

Realnie cena to jest: idziesz do salonu i kupujesz - a nie, że może wynegocjujesz, a może nie... Co to jest, bazar, giełda, licytacja? /: Czniam takie podejście do interesu!

Ostatnio trafiłem zresztą na świetny opis tej mody - http://schiit.com/about/on-deals

Dokładnie tak miało być w Dacii - i bardzo, bardzo żałuję, że w tym nie wytrwała. (Chociaż podobno w Zjednoczonym Królestwie znowu próbuje...).
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-03, 19:03   

Czniasz, czy nie czniasz rzeczywistość jest taka, że jak cchesz kupić nowy wóż to albo możesz przepitolić mnóstwo kasy bo Cię stać i płacisz cenę katalogową, albo "na pasywnego pana Janusza" kupujesz po dużo niższej cenie z koto-oto, albo bazrujesz "na agresywnego azjatę" i urywasz 15-20% ceny.

Może Ci się to nie podobać, ale w takim świecie jesteśmy zanurzeni i tego nie zmienisz. Małopolskie sknery-dusigrosze zyskują, pasywni płacą więcej.

laisar napisał/a:
Realnie cena to jest: idziesz do salonu i kupujesz - a nie, że może wynegocjujesz, a może nie


Dla mnie realana cena to taka którą płacę. Nie taka którą widzę w katalogu czy na loto-młoto. Dlaczego miłabym nie wynegocjować? W salonach od lat się negocjuje ceny. W zasadzie od kiedy otwarto granice na import trupa z kalifatu niemieckiego.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-03, 19:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne