Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-31, 03:06
Zmiana filtra powietrza na stożkowy / sportowy
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-01, 22:10   Zmiana filtra powietrza na stożkowy / sportowy

- niderlandzi oryginał / przeguglane na angielski.

W skrócie: 6-8Nm i 5-6KM ekstra przy 2500-3000 i ok.5000 obr kosztem nieco wyższego hałasu (podobno dla niektórych - mile "sportowego" w tonacji d;).
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-10-02, 07:34   

i mamy prawie 1.6... ;-) :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-02, 08:26   

...ale jak powszechnie wiadomo - to różnica tkwi właśnie w "prawie"... <;
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-07-23, 09:51   

co sądzicie o zainstalowaniu sportowego filtra powietrza do logana 1,4 , czy ma sens zapłacić ok. 200zł za taki wkład do filtra
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-23, 09:57   

Biorąc pod uwagę, że to zdaje się sporo ponad 3x więcej niż normalnie, a zysk jest chyba w najlepszym razie paruprocentowy - MSZ zupełnie nie warto.
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 17:17   Filtr powietrza K&N

Próbował ktoś może z szanownych użytkowników Dacia Logan 1.4 tego zestawu:
http://www.knfilters.com/...px?Prod=57-0356
Jeśli tak proszę o opinię.
Pozdro.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 20:50   

Sam filtr przy naszym silniku 1.4 to raczej poprawia humor ;-) KOrzystam z wkładki K&N w innym wozie z dużym silnikiem turbo i subiektywnie też różnicy nie czuć :->
_________________
GeRRaD
Ostatnio zmieniony przez GeRRaD 2010-09-03, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-09-04, 15:31   

Ja mam W 1.5 dci wkładkę K&N, w poprzednim aucie tez miałem, zmniejsza spalanie i zwiększa elastyczność silnika.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-09-05, 11:37   

I jeszcze pewnie zywotność silnika się wydłużyła. pozdr
 
RADOSŁAW 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Piekary Slaskie
Wysłany: 2011-10-31, 19:52   Wkład filtra sportowego, filtr stożkowy

Mam Dacie Duster 1.6 16V z instalacją LPG. Czy jest sens założenia filtra sportowego (wkładu) w miejsce standardowego papierowego, czy to polepszy prace silnika. Czy trzeba ustawić instalacje LPG, czy to ma sens, czy jest to niepotrzebne, czy to mi nic nie da i jest zbedne. Dziekuję z góry za każdą opinię.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-10-31, 21:08   

zależy od instalacji - zwykle jednak coraz częściej instalacje LPG korzystają z sond lambda, także lepszy dolot (nie mówię o turbo ;p) winien dać wręcz natychmiastowy efekt.

Myślę że ma to sens - chociażby dlatego że zamiast wymieniać filtr co 15kkm, np. filtr z k&n możesz czyścić, a podstawą dobrego działania lpg wg. mnie jest dobry dostęp do powietrza.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-31, 21:14   

Jeżeli jest lepszy dostęp powietrza, to musi być ono gorzej filtrowane i tyle. Po wtóre, mniejsze opory filtrowania dadzą zauważalną różnicę dopiero w górnym zakresie obrotów. Pozostaje więc sobie wybrać, czy woli się mieć jakiś niewielki przyrost osiągów przy ostrym garowaniu, czy mniejsze zużycie silnika z powodu brudnego powietrza przez dłuższy czas. "Nie ma darmowych obiadów" - za wszystko ktoś, gdzieś musi zapłacić...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-10-31, 21:18   

laisar nie zgodzę się z Tobą(!) kurcze na nowym filtrze masz lepszy przepływ powietrza niż na takim na którym zrobisz 5-15-30kkm i co - tracisz na żywotności silnika? nie - chodzi o to że jak masz strumień powietrza to pytanie ile tego powietrza musisz "odbić" zanim PRZEFILTROWANE powietrze dostanie się do dolotu...

Tak samo z tym, że tylko w górnym zakresie obrotów potrzebne jest więcej powietrza - wystarczy przyłożyć rekę do dolotu "bez filtra" w wilgotny dzień (żeby nie zassać kurzu) i z filtrem żeby się przekonać...

Myślę że jest mnóstwo lepszych materiałów filtrujących niż papier...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-10-31, 21:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-10-31, 21:25   

Oczywista oczywistośc, że Laisar ma rację. Badania potwierdziły ponad wszelką wątpliwość, że filtry tzw wieczne /czyli te, które się myje/ przepuszczają o wiele większe cząstki zanieczyszczeń. Wniosek może być tylko jeden, wybór należy do wyborcy, a towar macany do macanta :mrgreen:
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2011-10-31, 21:48   

czaju, nie masz racji. Przeróbka całego układu dolotowego, wtedy tak, owszem. Ale sam filtr, to naciąganie ludzi na ' przyrost mocy nawet do 10 KM'
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-10-31, 22:28   

Ja nie zakładałem nigdzie przyrostu mocy silnika, a jedynie fakt, że brudny papierowy filtr zachowuje się znacznie gorzej niż ten "sportowy".
Chociażby właśnie na różne wilgotności i temperatury pracy wydaje się że możemy znaleźć mnóstwo materiałów lepszych od papieru. W tym momencie mam akurat papierowego Purfluxa, którego uważam za znacznie lepszego niż "fabryczny" MANN. Mimo wszystko w wilgotny dzień mam spore wątpliwości czy oby na pewno mój samochód się nie dusi.
No i co w przypadku gdy filtr papierowy jest pokryty warstwą kurzu? Obawiam się że wszystkie tego typu eksperymenty wykonuje się trochę na odwal, przy jednych zadanych warunkach, tak aby coś udowodnić w jedną lub drugą stronę.

A jeśliby papierowy filtr powietrza był czymś powlekany, tak jak to się robi przy średniej klasy głośnikach samochodowych właśnie ze względu na ewentualną wilgoć?

Nie upieram się że jest lepszy czy gorszy - ja po prostu widzę że wielu samochodom (często tym z LPG) najzwyczajniej brakuje powietrza. I moja sobie świetnie radzi w dobrych warunkach zarówno na PB jak i LPG, a starszy filtr powietrza pozwala mi na zauważenie kiedy samochód jeździ na PB a kiedy na LPG...w całym zakresie obrotów
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-10-31, 22:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-11-02, 14:25   

A ja swój filtr sobie czyszczę co jakiś czas i od razu silniczek lepiej ciągnie :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-02, 16:30   

Miałem kiedyś Fiata Punto 1.2 75KM. I do niego wsadziłem wkład filtra właśnie chyba K&N. I różnica w pracy silnika była odczuwalna. Lepiej się zbierał na NISKICH obrotach, tzn. ciągnął od niższych obrotów niż przed montażem tego filtra. Ale to był stary ośmiozaworowy silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa (o ile pamiętam). Nie wiem jak w nowszych, francuskich jednostkach taka zmiana będzie odczuwalna i czy w ogóle jakaś będzie. Ale moim zdaniem warto spróbować.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-03, 01:25   

Internet jest pełen tzw. świadectw o "lepszym zbieraniu się" po zastosowaniu miliona różnych wynalazków, którym... fizyka po prostu nie pozwala działać. Wiara to potęga, ja jednak pozostanę przy prostej matematyce: hamowania albo inne badanie - przed i po.

Ale jak ktoś chce próbować - to oczywiście wolna wola...


czaju napisał/a:
po prostu widzę że wielu samochodom (często tym z LPG) najzwyczajniej brakuje powietrza

Na to najlepiej pomaga po prostu częsta wymiana tego zwykłego filtra, a nie łudzenie się, że załatwi to jakiś cudowny wynalazek.

...Nad którym trzeba w dodatku odprawiać co jakiś czas czary voo-doo: specjalny odtłuszczacz, mycie wodą, suszenie, nasączanie specjalnym olejem... I po co? Dla tych 5% więcej w pierwszym tygodniu, zanim na filtrze osiądzie nowy kurz? (Albo właśnie co gorsza - nie osiądzie, tylko przeleci). No co kto lubi, ale jak ktoś pyta, to ja odpowiadam: nie warto.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-11-06, 11:42   

Potwierdzam, na LPG silnik jest bardzo wyczulony na wszelkie drobiny i brak tlenu ... lepiej zakupić kilka filtrów, od czasu do czasu odkurzyć i częściej wymieniać. Ja tak robię i nie narzekam :) a panowie od LPG już profilaktycznie czyszczą mi przy każdej okazji przepustnicę, więc silnik chodzi cały czas jak nowy :lol:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-04-05, 06:41   

Ja też zastanawiałem się nad wkładką K&N (cena jakies 190 PLN)..
Ale właśnie czekam na jakieś opinie osób, które już mają to cudo.
No moje doświadczenia z filtrami sportowymi są takie, że kiedyś do Hyundaia Accenta 1,3 założyłem stożek (wymontowując fabryczną obudowę filtra)..i..
efekt był taki, że dźwięk spod maski był przyjemniejszy (słychać było zasysanie powietrza, coś jak dźwięk turbiny)
pozatym rzeczywiście autko lepiej się zbierało niż na papierowym oryginale.. ALE (zawsze jest jakieś ale):
po kilkuset kilometrach zaczęła zapalać się kontrolka CHECK ENGINE.
Nie pomagało jej kasowanie w serwisie.. Po wykasowaniu wciąż się pojawiała.
Auto miałem od nowości (salonowe) i problem kontrolki zaczął się pojawiać dopiero po zamontowaniu filtra sportowego (czyli gdzieś w 3 roku użytkowania)..i nie zniknął już do końca (czyli do sprzedaży auta o przebiegu ok. 100.000 km).
nadmieniam,że nie zauważyłem żadnych negatywnych zachowań auta (tylko palenie się kontrolki CHECK, kórą dało się na jakiś czas wykasować odpinając klemę akumulatora)
Czy ktoś zauważył jakieś negatywne efekty włożenia filtra KN?
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-18, 19:06   

d3mol3k napisał/a:
Widziałem dzisiaj na własne oczy podczas wymiany filtru oleju jak to ściągają - jest OK dam rady :-) :).
Mam chyba jedno złącze więcej do rozpięcia niż na filmie - po między filtrem a ścinką przednią - ale powolutku ostrożnie się zrobi ;-) . Choć szkoda że nie jest to rozwiązane tak jak w służbowym dokkerze :-( .


a czy ktos jezdzi tu na filtrze k&N ??? da sie go wogole kupic do dCi ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-19, 10:04   

Powiem tak - przejrzałem stronkę http://www.knfilters.com/search/appsearch_pl. ... a tam jak w linku - tylko dla 1.6 benzynka. Dla diesla nie widzę :(
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-20, 09:11   

d3mol3k napisał/a:
Powiem tak - przejrzałem stronkę http://www.knfilters.com/search/appsearch_pl. ... a tam jak w linku - tylko dla 1.6 benzynka. Dla diesla nie widzę :(


tzn ja tez to widzialem ale troche inaczej do tego podchodze :)
sa przeciez renowki i tam dCi jest i sa filtry wystarczylo by dobrac odpowiedni i bylo by oki sam mam taki filtr w sowim aktualnym aucie i sie zastanawiam czy taki filtr nie kupic i nie zamontowac wlasnie w DD
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-20, 21:41   

BoloSr jeśli dobrze myślę to chodzi Tobie o takie cuda?

Myślę że skończyłoby się to wymontowaniem obudowy filtra. Zapewne można coś pokombinować - pytanie czy warto?
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne