Dacia za czasów Ceausescu kojarzy się przede wszystkim z modelami serii 1300/1310 budowanych na licencji Renault 12. Jednak i w komunistycznej Rumunii byli dygnitarze i agenci, którzy mieli ambicję wozić się czymś bardziej prestiżowym od auta dla przeciętnego obywatela. Wybór padł oczywiście na samochód spod stajni Renault, a konkretnie na model Renault 20/30. Rumuński klon był produkowany w małej ilości ok 1980 r. miał oznaczenie Dacia 2000. Model 2000 był ostatnim licencyjnym Renault.
Nie miałem zamiaru nikogo obrażać. Sam jestem miłośnikiem klasycznej motoryzacji :) wiem że są auta które były produkowane w małych ilościach ale nikt o nich nie słyszał.
Jeszcze mi się przypomniało Dacia 1100 licencyjna Renault 8/10 Major. Auto które wywarło tak duży wpływ na epokę że posłużyło jako wzorzec dla Skody dla budowy Skody 1000 MB, późniejszej Skody 100 S. Co warte podkreślenia silnik z tyłu w Renault był umieszczony w poprzedniku 8/10 w Renault 4 CV. W latach 60-tych umieszczenie silnika z tyłu było traktowane jako rozwiązanie "przyszłościowe", które było stosowane w innych autach np. NSU Prinz 1000, czy ZAZ-965/965A (Zaporożec - będący wizualnie klonem NSU, tyle że z silnikiem V4!). Fiat 850, Fiat 600 Multipla, Fiat 600/Zastava 750. Wsród aut luksusowych prym wiodła Tatra 600, 603. Ostateczny kres tego typu konstrukcji nastąpiło na początku lat 70-tych gdy rynek zrewolucjonizowały auta kompaktowe z przednim napędem. Prym wiodły auta włoskie Autobianchi A111, A112, Fiat 127, Fiat 128/Zastava 1100.
Ostatnio zmieniony przez BG 2015-06-26, 07:07, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum