DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
mufflerectomy - wolny tłumik końcowy
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-20, 10:50   mufflerectomy - wolny tłumik końcowy

czy ktos robil taka przerobke juz w silniku dci ? bo przyznam, ze jeszcze w dieslu nie wycinalem i ciekaw jestem czy faktycznie tak ladnie

wyniki na hamowni potwierdzaja przyrost mocy.

http://www.audi-sport.net...on-dyno.203726/
Tłumiki koncowe sa calkiem restrykcyjne.

W daciach tez na pewno jest podobnie

Jest sporo tego w internecie - mozna poczytac
kolejny filmik na przykladzie leona cupry tdi
przyrost mniejszy ale tez widoczny i na calym przebiegu obrotow na +
https://www.youtube.com/watch?v=mMmIqOXxjQU
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-06-20, 20:00   

Dużo nie uzyskasz. A hałas spory. Porsche stosuje fabrycznie obejście końcowego tłumika w Panamerze. Wciskasz sport i końcowy tłumik jest omijany, do tego dochodzi inna charakterystyka zawieszenia i sterowanie silnika i skrzyni biegów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-21, 01:32   

corrado napisał/a:
wyniki na hamowni potwierdzaja przyrost mocy

Są z innego auta i z innego silnika - nie dają nawet najmniejszej wskazówki, czy podobnie zadziała to u Ciebie.

A wcale nie musi - tu przykład nieśmiertelnego 1.9 TDI z nowym tłumikiem:

http://www.autospeed.com/cms/A_113076/article.html
    "fitting the new rear muffler has resulted in no performance gain"


Warto też przeczytać pozostałe artykuły z tej serii - np o wlocie powietrza - bo pokazują, że nie ma nic łatwo, prosto i za darmo.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-21, 08:06   

1.9tdi : seat leon cupra 1.9tdi ok.2002r

http://forums.overclocker...18288699&page=2

http://www.stealthtdi.com/Performance.html
- zmiana seryjnego kata na "magnaflow" i o tlumiku w linku
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-06-21, 08:26   

Tylko nie wiadomo czy te pomiarysą obiektywne. Bo z porządnej hamowni dostajesz też wydruk warunków pomiarowych. Czyli ciśnienie atmosferyczne' temperatura, a i wilgotność wpływa na pomiar.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-21, 08:48   

+ spada EGT poza tym czyli temp gazow wydechu ( mozna sprawdzic w 1.9tdi przez OBD ) nie trzeba hamowni - jest tam w linkach o tym
no i tylny przelotowy tlumik sie bardziej grzeje , hehe trzeba uwazac zeby zderzaka nie przypalic

Cytat:
Another thing I have noticed is that after a five mile trip the exhaust tip on the silencer that has been done was too hot too touch where as the unmodified one was barely warm. I am not sure if this is because a lot more exhaust gas is taking the easy way out or whether it's because the exhaust gas cools a lot when it's bouncing around in the rear silencer. It's probabaly a bit of each.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-06-21, 13:25   

A w którym silniku masz zamontowany fabrycznie EGT? Podaj kod silnika. Wolny wydech to brak odbicia spalin do turbosprężarki. Dzięki czemu szybciej i swobodniej się rozkręca. czyli masz więcej powietrza na niszych obrotach. więc sterownik może dotrysnąć więcej paliwa. Co przekłada się na większą moc i moment przy niszych obrotach. Oczywiście przyrost nie będzie wieczny bo sterownik na więcej nie pozwoli otwierając WS czy też zamykając kierownicę. Więc dlatego ci pisałem że nie uzyskać w takim układzie za dużo bez gmerania w ECU.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-25, 20:36   

http://www.autospeed.com/....html?&A=109291

duzy 2.8 tdi : http://www.4x4community.c...308&postcount=4

http://www.fourwheeler.co...ord-73l-diesel/
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-06-25, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-27, 16:28   

Tłumik przelotowy zamówiony.
Ciekaw jestem czy dobrze pomierzylem , bo wyszlo ze rura przed koncowym tlumikiem ma ok 12.7cm obwodu -> czyli 40mm srednicy,
koncowa rura tlumika za autem ma 14,2 cm obwodu -> 45mm srednicy

nr tlumika 8200774460
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 21:19   

no i jutro montaż do dustera :-)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-07-01, 21:27   

czekamy na opis wrażeń ;) ile workow złota taki tłumik
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 21:29   

6 kopców , czyt. 60pln :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 21:49   

Mnie ciekawi jaki będzie wzrost hałasu .
Mimo wygłuszanego bagażnika jak mocno depnę w gaz to słyszę jak ostatni tłumik świszcze .
Normalnie tego nie słychać tylko przy gwałtownym rozpędzaniu .
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 22:17   

-> przepalony w srodku
zwlaszcza jak masz LPG - produktem spalania lpg masz wode ktora wchodzi w reakcje ze stalą

Mialem mazde z lpg , tlumik wytrzymal 2,5 roku
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 22:53   

Patrz jaki dobre paliwo , auto tuning wydechu .
Jeszcze trochę polatam to będę miał full przelot.
Ogólnie dźwięk jest ok .

W jaki sposób można empirycznie sprawdzić czy tłumik jest przepalony ? chodzi mi o majstrów z ASO żeby mnie nie zbyli
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-01, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 23:06   

Kolego przypomnę grzecznie, że to temat o odetkaniu wydechu a nie o tym , że masz "dzwoniący" tłumik bo połączenia puściły w środku
w dodatku nie możesz się zdecydować czy ci pasuje ten dźwiek pasuje czy też nie :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-02, 17:50   

Ten tłumik przelotowy coś wycisza tłumi czy tylko jest atrapą dla Policji, ułatwiającą usuwanie gazów wydechowych ?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-02, 19:16   

To jest tłumik akustuczny działa na zasadzie tłumienia nakładania kolejnych fal dźwiekowuch i ich tłumienia. Czyli interferencje fabrycznie taki był stosowany fabrycznie między innymi w Starze 200.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-02, 19:49   

corrado napisał/a:
no i jutro montaż do dustera

Zatyczki lub słuchawki też warto kupić.
Kolego nic na takim wynalazku nie zyskasz oprócz subiektywnego przyrostu mocy przez wzrost dB :shock:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 08:43   

mam dobre audio btw,
kolego dla mnie turbo juz jest znaczacym tlumikiem wydechu ;)
To nie wolnossacy silnik , a tym bardziej to nie dwusuw heh
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-03, 15:46   

Cytat:
To nie wolnossacy silnik , a tym bardziej to nie dwusuw heh

Dobrze, że mnie uświadomiłeś. Twoje samopoczucie na pewno wzrosło.
Nie widzę sensu dalszej dyskusji. 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 18:44   

no z toba to nie ma chyba sensu juz rozmawiac kolego, bo juz nie masz zadnych argumentow

a tak wogole zeby uspokoic takich nadgorliwych jak powyzej , to na pewno nie bedzie to super wzrost, ale jak to mowia ziarnko do ziarnka uzbierze sie .... :)
jeszcze druga kwestia nie spawam tylko lacze nowy tlumik na zlacze obejme - jak mi sie znudzi czy bede szykowal sie na dluga jazde do kosciola to zdejmuje i zakladam stary :)
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-03, 19:17   

Argumentów mam mnóstwo w tym kilkadziesiąt wydruków z hamowni silników, które zrobiłem do sportu i doskonale orientuję się w temacie mając własną wiedzę.
Pojedź na rolki i daj wykresy - będziesz miał asa w rękawie do dyskusji.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-03, 19:39   

A ja mam złotą rybkę w akwarium i jachty w zatoce perskiej
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-07-03, 19:53   

Widać jakie podejście prezentujesz na furum :shock:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne