Może się komuś przyda.
Logan jest moim XX autem (mniej więcej trzydziestym, nie chce mi się dokładnie liczyć), prywatno-służbowym (czyli zakupionym na naszą firmę, obok tego mamy całkiem prywatnego strupka C1), auto z wyboru trochę biedne, bo kryzys, kryzys i jeszcze raz kryzys. Wzięte w leasing raiffaisen (bo dobre warunki dla branży medycznej). Auto z salonu- chciałam auto full doposażone (taki mam zwyczaj, poprzednie- ceed I 2.0 CRDI plus wszystko, plus mocny tuning mechaniczny), ale spieszyło się z podatkami, więc wyszło tylko open plus dodatki zamontowane u dealera na szybko- m.in podłokietnik. Samochód jest eksploatowany w trasach i terenie podmiejskim, na szutrówkach, drogach leśnych również- zresztą wysokie zawieszenie sprawdza się naprawdę dobrze.
Spalanie- nie jeżdżę wolno- około 7,8 LPG.
Olej- nie bierze, regularnie sprawdzane.
Pali- zawsze.
Usterek- zasadniczo brak, na jałowym w czasie postoju coś stuka na podszybiu, raczej nie jest to dźwięk z mechaniki, podejrzewam jakiś plastik w podszybiu lub pod deską.
Silnik- zaskakująco dynamiczny jak na moc, elastyczny, niezbyt oszczędny. Auto w warunkach sprzyjających, z góry na autostradzie, rozpędza się do licznikowe ca 200.
Hamulce- raczej słabiuchne.
Zawieszenie- miekkie, na początku trzeba się przyzwyczaić, ale generalnie w miarę poprawnie trzyma przy spokojnej jeździe.
Bagażnik- jest moc, aczkolwiek irytują c...te uszczelki, przy psach już jest do wymiany.
Zbiornik gazu- zdecydowanie za mały.
Jakość- wszystko jest niby skromnie tanie, ale nic nie skrzypi, nie puka, plastiki łatwo umyć.
Pozycja za kierownicą- raczej jest słabo. Brak regulacji, plus podłokietnik, który wymaga naprawdę sporo przyzwyczajenia się. Fotele troszkę z krótkie podparcie uda.
Schowki- okej. Są duże. Brakuje mi z podstawczaków i KV pólki nad szybą, zmieściłaby się.
Brakuje 6 biegu, bardzo.
Przedni zderzak- z chęcią wymieniłabym na ten z Sandero stap way- w lesie łatwo jest zahaczyć przednim.
Generalnie- auto fajne jak ze te pieniądze, kilka rzeczy zmieniłabym, ale rozważałam też fabię kombi i teraz, popół rocznej analizie- zdecydowanie logan!
niby mam inny samochód ale silnik ten sam .... zgadzam się z Tobą w 90 %... wszystko ok tylko 6 bieg ??? na piątce już nie ma czym jechać .....chyba że jeździsz szybko i głównie po trasie ..... to mooooooże .... ja tak nie jeżdżę ... pozdro
ps. 200 ?????? ...... wolne żarty
ps. do ps. HALLO CZY JEST KTOŚ NA FORUM CO ROZPĘDZIŁ DACIE DO 200 ?????
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-19, 18:50, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-11-20, 10:41
Pytanie jaka Dacia byłaby najlepsza do takich prędkości. Silnik 1.5 dci 110 KM? Duster to nie ta liga na autostrady, Lodgy też bardziej jako autokar wycieczkowy a nie autostradowy wymiatacz... Rzecz jasna myślę o seryjnych modelach, bo np. Sandero 250 KM z 2.0 T pod maską zrobiłoby te dwie stówki po drodze objeżdżając sporo GTI konkurencji...
Niekoniecznie.
Czytałeś normę odnośnie cechowania prędkościomierzy w samochodach?
Pewnie nie, tylko mi się nudziło :)
Górna granica dla auta o Vmax 175km/h:
175*1,1+4=196,5
Czyli zegar przy realnych 175 może pokazywać nie mniej niż 175 i nie więcej niż 196,5.
Stąd może być te "zegarowe prawie 200".
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-20, 12:33
GRL napisał/a:
kakus napisał/a:
ps. 200 ?????? ...... wolne żarty
Niekoniecznie.
Czytałeś normę odnośnie cechowania prędkościomierzy w samochodach?
Pewnie nie, tylko mi się nudziło :)
Górna granica dla auta o Vmax 175km/h:
175*1,1+4=196,5
Czyli zegar przy realnych 175 może pokazywać nie mniej niż 175 i nie więcej niż 196,5.
Stąd może być te "zegarowe prawie 200".
To nie to. Lodgy ma nawet dobrze zestrojony zegar i nie przeklamuje duzo, wiec twierdze ,ze nowy logan ma to samo. Kolega moze faktycznie poszedl pod 200 z jakiejs duzej gory i mial wiatr w plecy.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-11-20, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-20, 12:36
Nie,Sandero z 250KM na pokładzie nie objechaloby mocnych aut - na pierwszym zakręcie wylądowaloby na drzewie w związku z charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego.
Trzeba by całe auto przeprojektowac.
Licznikowe 2oo w Sandero to jakiś kosmos - rozumiem że nerwy ze stali i łapy z kamienia...
1. 200 km/h licznikowo z góry- faktycznie z dużej góry- nie jeżdżę na co dzień jakoś wariacko, zwyczajnie była autostrada, spora górka i pusta droga- ot chciałam sprawdzić. Myślę, że GPS lub AC skazałoby okolice 185-188.
2. Koleżanko
3. Przebieg mam w tej chwili niecałe 17 tysięcy.
4. Sprawdziłam na jednej trasie tryb ECO i nie korzystam z niego- nie widzę wielkich korzyści z tego trybu, spalanie spadło około 0.5 litra, a auto koszmarnie reaguje na manewry wyprzedzania, nawet na autostradzie wydaje mi się że oszczędność nie rekompensuje spadku bezpieczeństwa czynnego.
5. Jaki silnik? Realistycznie zmodyfikowany 1.2 Tce z poprzedniej generacji Clio- to chyba jednostka od dużym stopniu pokrewieństwa technicznego z 0.9 z naszych daci? Wzmocniony do 110-115 ps, z 6 biegiem i taką sama instalacją LPG. Myślę, że byłby fajnym kompromisem pomiędzy prostotą, oszczędnością i dynamiką. Byłoby pięknie, ale tak jak jest wystarcza do kulania się i auto oceniam naprawdę bardzo pozytywnie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 10:39
Poprzedni silnik 1.2 Tce D4Ft 100 KM to jest właśnie wycofany z ofert Dacii i Renault 1.2 16V D4F z dołożonym turbo ....
Kurcze aż się prosi o Sandero RS z nowym 1.2 Tce 125 KM + dwusprzęgłowa skrzynia za manetkami + obniżone zawieszenie i lepsze hamulce.
Jeśli taka Corsa OPC kosztuje dwa razy więcej od wersji podstawowej to takie Sandero za 50 - 60 kPLN mogłoby trochę rynku uszczknąć - ale pewnie żabojady boją się o Clio R.S. i nic z tego w Europie nie wyjdzie ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-11-22, 10:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-22, 15:31
125 KM to żaden RS , aby godnie nosić to miano, trzeba mieć minimum 180-200 KM
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 16:18
To byłby RS na miarę naszych możliwości - coś jak Fabia RS TDI która miała 130 KM - problem z silnikami pod 200 KM to znaczne podrożenie konstrukcji - zupełnie inny zawias , hamulce czy nawet wzmocnienia karoserii żeby to się nie posypało w drzazgi po kilku latach .... no i wtedy już wkraczamy na teren Clio RS :)
Fabia RS TDI ma 1250 kg masy i 9,5 do setki , jeśli dałoby się wymodzić Sandero z masą 1050 kg i silnikiem 125 to czyż te 8 do setki by Ci nie wystarczyło ? :)
Zresztą Renault Sandero R.S. z silnikiem 2.0 ma 145 KM .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-11-22, 16:24, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 16:36
DrOzda napisał/a:
Sandero RS z nowym 1.2 Tce 125 KM + dwusprzęgłowa skrzynia za manetkami + obniżone zawieszenie i lepsze hamulce.
Tego by nikt nie kupił. Za mocne i za drogie dla "daciowego emeryta" za słabo dla młodych.
Ciekawe też ilu klientów Dacii pytało by "kiedy będzie dostępny z lpg?"
Oglądałem dziś mcv po lifcie, mam wrażenie, że środek jakościowo zyskał. Nie ma co prawda cyfrowych liczników jak np Megane (co mnie odpowiada) ale stał się taki bardziej masywniejszy i stabilniejszy. Kierownica bardzo fajna.
Jeśli chodzi o mocne wersje tanich aut, to swojego czasu na forum KIA Ceed prowadziliśmy statystyki użytkowników i wychodziło, że w przypadku mk1 aut z silnikiem 2.0 143 pb i 2.0 140 on było coś 4% ogólnej liczby. Rozmawiałam wtedy u dealera na ten temat i już wtedy było wiadomo, że te silniki znikną z oferty ze względu takiego, iż pragmatycznie podchodząc są one w palecie zbędne.
W tej chwili się to zmienia wyraźnie- ceed gt i optima gt, coś chyba też pojawiła się soul z silnikiem 1.6 t-gdi (200)- ale też KIA przestała być marką budżetową.
Ja obstawiam (bo taka się zdaje być tendencja) że nowe generacje Logana i Dustera mogą przynieść coś "mocniejszego", tym bardziej że spore pokrewieństwo modularne aut w koncernie sprzyja takim "przeszczepom", ale czas pokaże.
Cytat:
Poprzedni silnik 1.2 Tce D4Ft 100 KM to jest właśnie wycofany z ofert Dacii i Renault 1.2 16V D4F z dołożonym turbo ...
Tak wiem. Miałam do czynienia z oboma. I o ile NA uważam za bardzo emerycki i jakiś taki nie dla człowieka silnik, to po dołożeniu turbiny był to fajny silnik- prosty,dalej trwały i chyba bez problemu dający się zagazować. O to właśnie chodzi.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-24, 10:09
saren napisał/a:
Jeśli chodzi o mocne wersje tanich aut,było coś 4% ogólnej liczby
W tej chwili się to zmienia wyraźnie- ceed gt i optima gt, coś chyba też pojawiła się soul z silnikiem 1.6 t-gdi (200)
po sprzedaży DD nastawiłem się właśnie na małego hot hatcha. W tej chwili na pierwszym miejscu mojej listy jest nadal fiesta st, ale czekam na coś więcej na temat tego koreańskiego gdi. Nie interesuje mnie soul z tym motorem, ale gdyby pojawił się np i20 z tą jednostką i tej mocy, mógłby okazać się dużą konkurencją dla fiesty. Jeśli dacia oferowałaby sandero o mocy przynajmniej 180 KM, długo bym się nie zastanawiał - choćby ze względu na niższą cenę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum