Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-05, 00:10   

jesli trzeba nagle przyspieszyc to w manualu dodajesz gazu i przyspeszas, ew. Odruchowa redukcja i but.
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu... Hm... A juz wiem! Zredukuje bieg! Ale moment... O jeden, albo nie... Moze o dwa... Tak, zredukuje o dwa biegi, no to redukuje: 3... 2... 1... Redukuje.
Na top gear byl nawet taki test i golf pomimo najlepszego przyspieszenia przegrywal dosc znacznie.
Ale przy normalnym uzytkowaniu ten problem nie wystepuje
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-05, 06:18   

Ile kierówców jak chce przyspieszać to na za wysokim biegu i nie zredukuje?
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 13:18   

Na automaty narzekają najwięcej Ci, co nimi nie jeżdżą :-D
Też kiedyś nie byłem przekonany, ale to miłe rozwiązanie. Jak chcesz decydować na którym chcesz jechać biegu to do zabawy masz tryb ręczny i Ty decydujesz. A nadal jeden pedał mniej i auto nigdy nie gaśnie..
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-12-05, 16:10   

Prezes napisał/a:
Na automaty narzekają najwięcej Ci, co nimi nie jeżdżą :-D

No właśnie tak czytam i niedowierzam.
Ostatni (i jedyny) raz użytkowałem automat kilkanaście lat temu, robiąc objazd po całych Niemczech zdezelowaną Astrą I 1.4 75KM (z których połowa pewnie już uciekła).
Fakt, wyprzedzanie wiązało z wciśnięciem gazu w podłogę i odczekaniem 2 sekund, ale poza tym użytkowało się to bardzo wygodnie, choć ospale.
Mówicie, że w samochodach 25 lat młodszych jest gorzej?
Doprawdy?
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-05, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 18:23   

Mnie ciekawi czy ktoś zrobił jakiś porządny przebieg z tą skrzynia (easy R). Zautomatyzowane raczej nie słyną z trwałości. Z drugiej strony to autorska konstrukcja ZF. Jedyne co znalazłem, to że się różnią pomiędzy benzyna a dieslem (sterowanie elektryczne i elektryczno-hydrauliczne).

Po za UE sprzedają z normalnymi automatami Aisina.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 19:33   

Prezes napisał/a:
Na automaty narzekają najwięcej Ci, co nimi nie jeżdżą :-D
Też kiedyś nie byłem przekonany, ale to miłe rozwiązanie. Jak chcesz decydować na którym chcesz jechać biegu to do zabawy masz tryb ręczny i Ty decydujesz. A nadal jeden pedał mniej i auto nigdy nie gaśnie..

Wg mnie nic więcej dodawać nie trzeba, dobrze podsumowane :-) .
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-12-05, 21:05   

goswee napisał/a:
jesli trzeba nagle przyspieszyc to w manualu dodajesz gazu i przyspeszas, ew. Odruchowa redukcja i but.
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu... Hm... A juz wiem! Zredukuje bieg! Ale moment... O jeden, albo nie... Moze o dwa... Tak, zredukuje o dwa biegi, no to redukuje: 3... 2... 1... Redukuje.
Na top gear byl nawet taki test i golf pomimo najlepszego przyspieszenia przegrywal dosc znacznie.
Ale przy normalnym uzytkowaniu ten problem nie wystepuje

w automacie wciskasz gaz do oporu i kick-down redukuje bieg - w bardzej skomplikowanych skrzyniach w zależności od siły nacisku o jeden lub dwa biegi. We wszystkich 5 automatach jakie miałem lub użytkowałem tak było.
A fakt że jest to urządzenie firmy ZF jest jak dla mnie dobrym prognostykiem - jest to jeden z lepszych producentów. Miałem 5 biegową skrzynię w BMW E34 - wzbudzała zachwyt w każdym kto się przejechał. :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-06, 00:58   

goswee napisał/a:
w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic

Nie wiem, co to była za skrzynia, ale wygląda na zepsutą <;

Bo o ile rzeczywiście niektórym automatom zdarza się pogubić w jakichś warunkach granicznych (np w korku), to sytuację "gaz do dechy" zwykle mają opanowaną wzorcowo: natychmiastowy redukcja i maksymalne możliwe przyśpieszenie.

(Stąd zresztą większość sportowych aut ma teraz automaty - co najwyżej wspomagane łopatkami, żeby kierowca mógł zrobić to, czego komp nie potrafi: przygotować pojazd do sytuacji, jaka nastąpi za chwilę, a nie tylko reagować na warunki aktualne, co właśnie czyni sterownik).


Osobną sprawą może być jeszcze opóźnienie reakcji samego pedału gazu, bez względu na skrzynię biegów - np http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9731 - co przy automacie, kiedy kierowca jest mniej zajęty, może być bardziej zauważalne.


GorącyMarian napisał/a:
[Easy-R się] różnią pomiędzy benzyna a dieslem (sterowanie elektryczne i elektryczno-hydrauliczne)

Nic takiego nie widać w dokumentacji - wszystkie wersje wyglądają na wyłącznie elektryczne.


GorącyMarian napisał/a:
Po za UE sprzedają z normalnymi automatami Aisina

Hmmm... A można poprosić o jakieś źródło tych rewelacji? Bo nie licząc Easy-R od ZF to w dokumentacji modeli daciek są jeszcze tylko klasyczne hydro-automaty od Renault/PSA, dwusprzęgłowe EDC od Getraga i bezstopniowe CVT od Jatco.
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-06, 04:02   

https://eg.hatla2ee.com/en/new-car/renault/logan/904

Pierwsza z brzegu. Rosja, Afryka.

Te klasyczne automaty dla PSA robi przeto Aisin. Chyba, że coś się zmieniło. W Espace 2.0T/C5 też Aisin (Eat6). Jak wół na obudowie skrzyni są oznaczenia Aisina (wiem bo jedną zrzucałem). Jakiś producent robi własne automatu w ogóle? (Ok Toyoty xD)

A o różnicach w Easy R czytałem wyłącznie w materiałach prasowych np tutaj: https://www.autoevolution...ail-108261.html

Ciężko cokolwiek na temat niestety znaleźć:( Sami się nie chwalą. Mało tego jeździ.
Ostatnio zmieniony przez GorącyMarian 2017-12-06, 04:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-07, 00:12   

laisar napisał/a:
goswee napisał/a:
w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic

Nie wiem, co to była za skrzynia, ale wygląda na zepsutą <;

Bo o ile rzeczywiście niektórym automatom zdarza się pogubić w jakichś warunkach granicznych (np w korku), to sytuację "gaz do dechy" zwykle mają opanowaną wzorcowo: natychmiastowy redukcja i maksymalne możliwe przyśpieszenie.

(Stąd zresztą większość sportowych aut ma teraz automaty - co najwyżej wspomagane łopatkami, żeby kierowca mógł zrobić to, czego komp nie potrafi: przygotować pojazd do sytuacji, jaka nastąpi za chwilę, a nie tylko reagować na warunki aktualne, co właśnie czyni sterownik).


Nie jest zepsuta, po prostu mysli chwile, prze redukcji z 7 na np. 3 (dsg)
Sam zrobilbym to szybciej.
Ale jak zmienia pokolei, to jest mistrzowsko szybka
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-07, 03:10   

GorącyMarian napisał/a:
Pierwsza z brzegu. Rosja, Afryka

To są właśnie wspomniane przeze mnie "klasyczne hydro-automaty od Renault/PSA" - konkretnie Renault DP0/DP2/DP8 (AL4 w PSA), produkowane w fabryce "Société de Transmissions Automatiques" w Ruitz, obecnie należącej w 100% do Renault (ale OIMW dalej wytwarza skrzynie także dla PSA).

GorącyMarian napisał/a:
W Espace 2.0T/C5 też Aisin (Eat6). Jak wół na obudowie skrzyni są oznaczenia Aisina

EAT6 to zupełnie inna konstrukcja, więc wierzę na słowo przez kogo produkowana.

GorącyMarian napisał/a:
o różnicach w Easy R czytałem wyłącznie w materiałach prasowych

W zalinkowanym materiale jest mowa o siłownikach, nie o sterowaniu - i być może w 6-biegówce rzeczywiście któryś jest hydrauliczny, ale tego katalog części to już nie pokazuje.

goswee napisał/a:
po prostu mysli chwile, prze redukcji z 7 na np. 3 (dsg)
Sam zrobilbym to szybciej.

Ciekawe czy test by to potwierdził - bo jak człowiek sam zmienia biegi to odczuwany czas też inaczej dla niego płynie, niż wtedy, gdy tylko siedzi i czeka na maszynę...
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-07, 13:23   

laisar napisał/a:
Lza napisał/a:
Wymień proszę modele, które dziś można iśc do salonu i nabyć z hydrokinetykiem

http://www.daciaklub.pl/f...1742853#1742853 - kilka postów wcześniej w tym temacie...


Czyli na jakąś setkę dostepnych modeli w automacie, hydrokinetyków mamy ledwie kilka. To IMHO zanikająca konstrukcja.
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-07, 13:29   

goswee napisał/a:
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu...


U mnie na nic nie trzeba czekać. Zmiana biegu zajmuje w/g danych producenta 0.07 sekundy. Nie jestem w stanie tego zmierzyć, ale pierwsze odczucie było takie, że auto wyprzedza moje myśli i zmienia biegi wcześniej niż zdążę pomyśleć ;)

Większość automatów może być sterowana manualnie, więc w czym problem - jak się komuś nie podoba sterowanie przez komputer, może sam decydować kiedy i jaki bieg ma zostać użyty, tak jak w manuału. Co więcej nie trzeba używać mięśni, wystarczy pstrykać guziczek/manetkę.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-07, 14:03   

Lza napisał/a:
Czyli na jakąś setkę dostepnych modeli w automacie, hydrokinetyków mamy ledwie kilka.

To jednak co innego niż Twoje pierwotne "już nie ma [ich] na rynku" (:

Lza napisał/a:
To IMHO zanikająca konstrukcja

Raczej "niszowa" - w niektórych modelach, a tym bardziej segmentach, pozostaną zapewne do końca kariery silników spalinowych.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-07, 17:33   

Lza napisał/a:
goswee napisał/a:
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu...


U mnie na nic nie trzeba czekać. Zmiana biegu zajmuje w/g danych producenta 0.07 sekundy. Nie jestem w stanie tego zmierzyć, ale pierwsze odczucie było takie, że auto wyprzedza moje myśli i zmienia biegi wcześniej niż zdążę pomyśleć ;)

Większość automatów może być sterowana manualnie, więc w czym problem - jak się komuś nie podoba sterowanie przez komputer, może sam decydować kiedy i jaki bieg ma zostać użyty, tak jak w manuału. Co więcej nie trzeba używać mięśni, wystarczy pstrykać guziczek/manetkę.


przyspieszajac w miare jednostajnie automat dwusprzeglowy zawsze zmienia biego zgodnie z tym co podaje, czyli ułąmki sekund.
jedz sobie 70 kh/h bez przyspieszania i nagle pedał w podłoge - żaden automat nie zrobi tego w tym samym czasie, w ktorym zmienia po kolei.

Test był robiony, o ile pamietam na TVN Turbo ogladalem porownanie 3 hothatchy (w tym golf z dsg)
o ile przy sprincie od zera wygrał starcie, to sytuacja opisana przeze mnie wyzej - golf zostawał w tyle, właśnie dlatego, ze redukcja wykonywana recznie była zauważalnie krótsza niż przez "zaskoczenie" skrzyni dsg.

Sterowanie manualne łopatkami z 7 na 3 bieg potrwa jeszcze dluzej.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-07, 19:36   

Ale zdajesz sobie sprawę że wątek jest o easy-r która może zmienić bieg o 1 lub 2 w zależności o sytuacji ? :lol:
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-08, 00:00   

Lekki offtop wyszedl.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-08, 00:02   

Pozostaje strzał w ciemno. Ja tam wolałbym klasyka, ale jak się nie ma co się lubi...
Prędkość działania w moim przypadku nie jest ważna bo to ma być emerytowóz z mnóstwem czasu na pisanie podań o zmianę biegu :D. Ale dyskusja ciekawa :mrgreen:
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2017-12-08, 08:46   

Jeździłem Daćkami i z easy R i skrzynią dwu sprzęgłową. W obydwu przypadkach nie były to jazdy próbne w koło komina tylko 3-4 dni jazdy(wypalenie blisko dwóch zbiorników paliwa za każdym razem) więc coś tam mogę powiedzieć. Co prawda na co dzień nie używam automatu, no czasem z 2x w miesiącu C-klasa z 2015 roku, ale ze względu na moc silnika moment w Mercu nie można tych skrzyń porównywać, a nawet przy spokojnej jeździe w mieście różnic nie widzę. Wracając do Daci na mnie o wiele lepsze wrażenie zrobiła dwu sprzęgłówka niż easy R. Zdawała się być szybsza, nie miałem oporów z wyprzedzaniem na drogach jedno jezdniowych. Z easy-R nie miałem pewności czy odpowiednio szybko zredukuje biegi i czy dam radę wyprzedzić. Natomiast przy spokojnej i emeryckiej jeździe obie bez zarzutu. Przy mocach silników w Dacii taki automat dwu sprzęgłowy wystarczy. Nawet gdyby wsadzili tam DSG czy inne cudo to nie byłoby różnicy. Osobiście nawet przy dynamicznej jeździe automat daciowy dawał radę. Powiem tak , jeżeli następne auto będę brał z salonu i byłaby to Dacia to tylko z tym automatem. W porównaniu z moim aktualnym manualem bajka.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2017-12-08, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-08, 09:14   

Zgadzam się z kolegą Domel2250, bo sam przyjechał na ubiegłoroczny zlot właśnie tą Dacią z Easy R z wypożyczalni RP.
Wcześniej kolega maciek z Lublina miał wypożyczoną z RP Sandero z Easy R do testów i właśnie miałem okazję nim pojeździć.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-10, 21:14   

Domel2250 napisał/a:
goswee napisał/a:
przyspieszajac w miare jednostajnie automat dwusprzeglowy zawsze zmienia biego zgodnie z tym co podaje, czyli ułąmki sekund.
jedz sobie 70 kh/h bez przyspieszania i nagle pedał w podłoge - żaden automat nie zrobi tego w tym samym czasie, w ktorym zmienia po kolei.

Test był robiony, o ile pamietam na TVN Turbo ogladalem porownanie 3 hothatchy (w tym golf z dsg)
o ile przy sprincie od zera wygrał starcie, to sytuacja opisana przeze mnie wyzej - golf zostawał w tyle, właśnie dlatego, ze redukcja wykonywana recznie była zauważalnie krótsza niż przez "zaskoczenie" skrzyni dsg.

Sterowanie manualne łopatkami z 7 na 3 bieg potrwa jeszcze dluzej.


Ja nie mam doświadczeń telewizyjnych, tylko prawdziwe: mam fordowski powershift i redukuje natychmiast po mocnym wciśnięciu gazu. Czas zmiany jest tak mały, że nie da się go zmierzyć - tylko w laboratorium. Wątpię, żeby odbiegał on znacząco od innych marek - myślę, że produkty z konkurencyjnych stajni mają bardzo podobne czasy. natomiast w telewizji da się udowodnić wszystko, nawet są programy że ziemia jest płaska. Sugeruję wywalić to pudło za okno ;)

Tak czy inaczej, wątpliwe żeby jakakolwiek automatyczna skrzynia, niezależnie od producenta czy wybranej technologi wykonania działała wolniej niż ręczna. Gdyby ktoś kiedyś zrobił porównanie ze statystycznym kierowcą - automaty zdążyły by zmienić by bieg, zanim kierowca zdążył by wcisnąć sprzęgło.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-12-10, 21:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2018-01-05, 19:07   

Czy ktoś z posiadaczy Sandero ze skrzynią easy-r mógłby potwierdzić (lub nie) kiepską opinię o tej skrzyni uwidocznioną np. w tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=YH7x5nCr7Ng
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-05, 19:35   

Co do skrzyni, to nie jest to demon szybkosci zmiany biegow. Nie jest to skrzynia na tor tylko do spokojnego jezdzenia. O ile sie nie myle to zwykla skrzynia, ktora zamiast linek do lewarka i sprzegla ma silowniki i sterownik tak jak w starszych psa.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-15, 18:59   

Dzida napisał/a:
Czy ktoś z posiadaczy Sandero ze skrzynią easy-r mógłby potwierdzić (lub nie) kiepską opinię o tej skrzyni uwidocznioną np. w tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=YH7x5nCr7Ng


Tylko gdzie to uwidocznienie na filmiku ? :)

Prowadzący miał inne wrażenia i komentarze niż kamerzysta, który interpretował wg. mnie bardziej sensownie to co się dzieje.
Skrzynia przeciąga na trybie normalnym, a zmienia emerycko w trybie ECO (praktycznie zawsze koło 2000 RPM. Co kto lubi.

Jak wcisnął gaz (około 7 minuta) to skrzynia uznała że chce gwałtowanie przyspieszyć i logiczne jest że przeciąga do maksymalnego momentu, zwłaszcza że Dacia ma słabe silniki. To samo robi normalnie przy wyprzedzaniu, tyle że tam dodatkowo redukuje bieg.

shrek napisał/a:
Co do skrzyni, to nie jest to demon szybkosci zmiany biegow. Nie jest to skrzynia na tor tylko do spokojnego jezdzenia. O ile sie nie myle to zwykla skrzynia, ktora zamiast linek do lewarka i sprzegla ma silowniki i sterownik tak jak w starszych psa.


Mylisz się 8-)
Nie ma tam siłowników. Konstrukcja jest taka jak w nowych PSA czyli ETG. Sterownik dostaje sygnał elektroniczny i zmienia biegi poprzez silniczki elektromechaniczne. Jest to znacznie szybsze niż siłowniki.
https://www.youtube.com/w...t=RDgbwFRfB7L84
Równie dobrze Dacia mogła zastosować przy tym rozwiązaniu zamiast lewarka przyciski na desce rozdzielczej tak jak np. KWID lub C4 Cactus + łopatki.
Ostatnio zmieniony przez franius 2018-01-15, 19:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-01-16, 10:34   

Nie ma już skrzyń Easy-R zarówno w Loganie, jak i Sandero:
https://www.dacia.pl/cont...ndero-price.pdf
https://www.dacia.pl/cont...logan-price.pdf
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne