Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-08-19, 11:16
a tak nie jest? ja np. mam lepsze wyniki niż koledzy z tym samym autem w manualu. przeciez nie jestem jakimś super eco-driverem. To musi wynikać z tego, że automat dobiera biegi bardziej optymalnie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-08-19, 11:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-19, 12:30
W przypadku manualnej skrzyni w silniku Tce 90 nie warto kurczowo trzymać się wskazań zmiany biegów - ani to ekonomiczne ani praktyczne. To taka moja opinia - potwierdzona jak dla mnie satysfakcjonującym spalaniem.
Tyle teorii a i tak wszystko zależy od warunków na drodze
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-25, 08:26
Nie mam dobrych wieści o takiej skrzyni w 301 1.2 ETG koledze z forum już wymieniano sprzęgło po 35 tys km drgania i szarpania przy ruszaniu, wydaje mi się że wynika to z tego że ta skrzynia jeźzi na półsprzęgle przy pełzaniu. Ja 301 1.2 ETG już sprzedałem bo zrobiłem nią 800km w pół roku sensu nie miało trzymać, może wrócę do Logana nowego ale z manualem za jakiś czas.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-25, 09:17
A może miał pecha :) Nie pierwsza rzecz, którą mu wymieniali. Auto musi być "fartowne".
Ja mam 29 tys. przelatane i to mój pierwszy nowy samochód, którym nie musiałem nic robić na gwarancji.
W Dusterze pękła szyba, w Aveo końcówki drążków, a tu nic.
Czekam na Dustera z taką skrzynią. Zobaczę jak będzie wyglądać wersja 2 i czy z ceną nie poszybują. Chciałbym, żeby do każdego silnika wkładali za tak małą dopłatą skrzynię zautomatyzowaną, nie tylko do mocniejszej wersji dCi czy TCe. Bardzo się do niej przyzwyczaiłem.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2016-08-25, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-25, 09:33
Wydaje mi się że tutaj najsłabszym punktem będzie sprzęgło, bo z tego co widziałem w serviceboxie jest takie samo jak w zwykłej skrzyni 301 1.2, ktoś kto jeździ trasy więcej przejedzie niż w mieście gdzie ciągle na pół sprzęgle jeździć będzie. Tak w ogóle to fotele w 301 też są tragiczne, mnie cisnął w tyłek już po godzinie jazdy porównując do Dacii to siedzisko jest przynajmniej połowę chudsze.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-25, 12:16
Lza napisał/a:
może "wady dzieku wiecęcego"? Nie jestem ekspertem od grupy renault, ale chyba nigdzie wcześniej nie było takiej skrzyni?
W Brazyli jeżdżą na Easy-r od około 2 lat - mniej więcej z tego okresu są najstarsze recenzję Renault Logan. Renault nie jest twórcą tego zautomatyzowania tylko ZF
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-25, 12:31
W Peugeot 301 jest ta sama skrzynia ZF z pełzaniem, ale zf robi tylko sterownik i siłowniki elektryczne, skrzynia jest normalna manualna, niestety jest skopane pełzanie bo sprzęgło siada po 35-40 tys km. Może być tak że w Dacii dali wzmocnione sprzęgło albo mocniejsze jest i będzie to działać lepiej. Trzeba by do dokumentacji zobaczyć czy w easy-r jest takie samo sprzęgło.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 18:42
Zestarzałem się ja, starzeje się moja Daćka. Żona molestuje by zmienić na nową. W rachubę wchodziły Dokker, Loggy i Logan MCV (ze względu na bagażnik, w którym musi być miejsce dla wózka inwalidzkiego mojego dzieciaka). Obecnie liderem jest Logan z TCE 90 i... Easy-R...
Przedstawię moje rozumowanie, licząc na rzeczowe podpowiedzi kolegów.
Jestem „starym, tatusiowatym” kierowcą, któremu zazwyczaj zmiana biegu zajmuje ok. 2 sek.
Rocznie przejeżdżam ok. 15 – 20 kkm, dziennie zazwyczaj 50 – 60 km z czego 60% to droga S/A, reszta miasto. Chciałbym przejechać tym autem góra 120 – 150 kkm.
nie przekraczam dozwolonej prędkości (zazwyczaj), staram się mieć zapas czasu, ale sporadycznie śpieszy mi się i wolałbym w miarę komfortowo móc wyprzedzić cokolwiek.
Żona ma prawo jazdy od 35 lat, ale... boi się jeździć. Chciałbym ją namówić do tego.
Mam problemy krążeniowe (niedokrwienie nóg), co objawia się bólami kończyn dolnych od nadmiaru „pedałowania”, szczególnie w korkach.
Jak każdy „staruszek” do nowych rozwiązań technologicznych podchodzę z pewną rezerwą. W tym wypadku dotyczy to zarówno silnika TCe 90, S&S oraz Easy-R.
W związku z tym moje pytania:
1) Prawdopodobnie będę miał okazję przejechać się Sandero z Easy-R; wolę to, niż jazdę Loganem MCV 1.2, bo raczej wiem czego spodziewać się po wnętrzu i zawieszeniu. Na ile moje odczucia z jazdy byłyby miarodajne do Logana MCV z Easy-R?
2) Jak ta skrzynia współpracuje z S&S, bo są trochę inne warunki działania systemu niż w manualu. Wiem..., większość z Was wyłącza to ustrojstwo, ale... pomijając wróżby formułowane w czasie przyszłym i trybie warunkowym (w stylu „co się pierwsze, kiedy i dlaczego rozpadnie”) oraz biorąc pod uwagę fakt, że przejechanie 5 skrzyżowań zajęło mi dziś 10 min., z czego 1:20 to jazda, a reszta stanie na czerwonym, warto się nad skorzystaniem z tego wynalazku zastanowić.
3) Czy skrzynia rzeczywiście jest „easy”, bo że nie jest „fast” to już wiem i specjalnie mnie to nie martwi?
Pozdrawiam.
Co do mojego doświadczenia w jazdach próbnych to Sandero będzie przyspieszać podobnie do Logana MCV tylko jednak zawieszenie Sandero jest bardziej zwarte. Od razu przejechałbym się MCV nawet z innym napędem tylko po to żeby wyrobić sobie zdanie, co do właściwości jezdnych.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 20:32
Jeżdżę MCV I, więc chyba niższym samochodem (MCV II) będzie łatwiej (lepiej). Nie wiem czy skrzynie Sandero i MCV są identyczne/podobne. Poza tym jest jakaś różnica wagi, rozstawu osi, wielkości kółek... Masz Easy-r w aucie?
(...Za to bardziej bym się jednak zastanowił nad bagażnikiem... Rozumiem, że Easy-R w nowym MCV kusi, ale przesiadka z prawdziwej MCV I może być ciężka. Dokker byłby zdecydowanie najlepszy do manewrów około-wózkowych).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 22:26
Dzięki za info o skrzyni; to mi wiele wyjaśnia w kontekście jazdy próbnej. Co do bagażnika: nie wdając się w szczegóły inwalidztwa, po pomierzeniu wszystkiego w trzech modelach stwierdziłem, że MCV ma najdłuższy, najniżej położony i płaski bagażnik, co umożliwia „zaparkowanie” - wjazd wózka (jest trochę nietypowy) w stanie pół – złożonym kołami do przodu. MCV ma też niżej położoną tylną kanapę, akurat na wysokości tyłka dzieciaka (chodzi na przygiętych nogach). Dokker ma jedną fajną rzecz: przesuwane drzwi, ale wygląda jak... jak wygląda i kosztuje więcej. W środku dużo blachy.
Półautomat miałby służyć m.in. zachęceniu żony do prowadzenia, bo robię za taksówkarza i tracę na to mnóstwo czasu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 22:38
Loggy jest ok. ale... Żona nie chce jeździć MCV I - już widzę jak będzie zasuwać takim klamotem... Jak mieliśmy mniejsze auta, to trochę jeździła. Ponadto Loggy ma dość krótki bagażnik i próg przy drzwiach, a to jest pewien problem.
MCV [II] ma najdłuższy, najniżej położony i płaski bagażnik
Płaski - bardzo możliwe, ale wysokość progu załadunku nad ziemią jest akurat najwyższa:
Dokker: 565 mm
MCV I: 586 mm
MCV II: 589 mm
(No i MCV II jako jedyna rzeczywiście ma próg, a nie płaską podłogę do samego brzegu bagażnika).
Długość podłogi bagażnika do podstawy oparcia kanapy jest za to w MCV II najmniejsza, choć oczywiście tu właśnie może liczyć się płaskość:
MCV II: 1054 mm
Dokker: 1164 mm (nie znalazłem długości płaskiej części, ale powinno to być chyba ok. 800 mm).
MCV I: 1280 mm (w tym 900 mm płaskiej części i 380 mm zagłębienia)
Wymiary wg innej metodologii na specjalistycznej stronie:
Czyli co, nie jeździłeś autem ze zrobotyzowaną skrzynią mechaniczną?
Jeździłbyś, to nie miałbyś wątpliwości, że to za ciekawe nie było.
Easy-R wciąż mi się nie udało, ale innymi jeździłem - i rzeczywiście nie mam wątpliwości, że było nudno... czyli tak jak ma być: samo zmienia biegi i robi to wystarczająco szybko do normalnej jazdy. Dokładnie o to w tym chodzi.
Cytat:
Selespeed to się zwało.
Poczytaj opinie o tym wynalazku.
I kosztach jego naprawy.
Pierwsza tego typu i elektrohydrauliczna - kolejne konstrukcje innych producentów nie notowały aż takich problemów, a daciowa jest elektromechaniczna, co może (choć wcale nie musi) jeszcze pozytywnie wpłynąć na jej działanie. Czas pokaże.
zielony, nie rozumiem, co to znaczy "krótki" bagażnik w Lodgy?
Jest tak wielgachny, że niemal pół domu zapakowałem jadąc na wczasy z całą 4 osobową rodziną, a w środku tylko znajdował się plecak z prowiantem.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 08:11
Moja mama wróciła po x latach do jazdy autem, potem rodzice kupili automat i mama do manuala wsiąść już nie chce, a automatem prawie bez obaw jeździ. Więc dla zachęty dla kobiety automat polecam.
Nawet teraz rodzice planują wymianę drugiego auta i myślą o podkupieniu mojego obecnego lub mcv z Easy-R
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-06, 09:15
Ok., z twardymi faktami nie mogę dyskutować, dzięki za wyprostowanie . Przyznaję, ostatnio zmierzyłem wózek po długości (dokładnie 1m), bagażnik MCV II i stwierdziłem, że wejdzie. Co do Dokkera i Lodgy - już wsześniej wiedziałem, że nie ma problemu. Subiektywne wrażenie krótkiego bagażnika wynikało pewnie z optycznej proporcji wysokości do długości. Ponadto zawsze miałem pecha do oglądania Lodgy w wersji 7 os. Jak pisałem, wszystkie 3 modele wchodzą w rachubę, wyboru jeszcze nie dokonałem. Mnie najbardziej podobał się Dokker, żonie Lodgy, ale tylko MCV oferuje Easy-r... I cały czas zastanawiam się, czy nie byłby to dobry wybór. Argument Prezesa wskazuje, że miłość kobiet do automatów nie musi być tylko mitem .
Istnieje lodgy z prawdziwym automatem hydrokinetycznym, ale tylko ze starym silnikiem K4M 1.6 16V, więc do nas już raczej nie trafi.
W najbliższym czasie raczej nie będzie też dokkera z Easy-R - nie ma takiej wersji w dokumentacji, a w niej nowości pokazują się ze sporym wyprzedzeniem względem salonów.
Aczkolwiek, jak pisałem wcześniej, teoretycznie nie powinno być żadnych technicznych trudności z dołożeniem mechanizmów pół-automatu do dowolnego modelu Dacii, bo to tylko dodatki do zupełnie zwyczajnej skrzyni biegów, takiej samej jak w modelach bez "automata". To już jednak rozwiązanie raczej dla osób z żyłką eksperymentatora... (;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum