Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-28, 16:43   

Albo w ASO dokonać kalkulacji ile byś musiał dopłacić jak byś zostawił obecne Sandero w rozliczeniu...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-28, 17:46   

Klasyczne automaty są dostępne na rynku.
Gdyby był takowy w Dacii to na pewno bym dopłacił.
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2017-11-28, 18:09   

kicpra napisał/a:
Klasyczne automaty są dostępne na rynku.
A możesz podać przykład?
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-28, 18:50   

Ja mam zautomatyzowana skrzynie w Rapidzie uzbowym - dsg
To jest skrzynia dla ludzi spokojnych, jak zawsze jezdzisz delikatnie, to bedzie OK. Jak podepczesz przez dluzszy czas, to skrzynia inaczej troche zmienia biegi i ciezko jest potem jezdzic delikatnie - poszarpuje, szczegolnie przy hamowaniu do zera, kiepsko redukuje z 3 na 2. Jak jade , pasazerami i chce zeby nie szarpalo, to przy 30 wrzucam luz do zatrzymania, potem znow Drive.
Ogolnie wygoda jazdy automatem jest genialna i niezastapiana, zarowno w miescie jak i w trasie.
Ale sam tego urzadzenia nie kupie, bo po prostu lubie manuala i szczerze mowiac umiem jezdzic delikatniej.
No i tryb sportowy jesli jest w dusterze przydaje sie tylko w gory, do hamowania silnikiem, do jazdy nie ma sensu, bo dzaje tylko tyle, ze trzyba nizsze biegi, to samo osiagasz umiejetnie operujac gazem, but w pofloge zawsze oznacza redukcje do okolo 4 - 4,5 tys obr.

Dodam , ze to nie jest wina zuzycia, mam to autko trzeci rok i 80 tys km, wiekszosc nabita na autostradach, po miescie jezdze czesto ale krotkie dystanse.
W przypadku dsg przebieg skrzyni szacuja na 150 kkm, w renault pewnie bedzie podobnie...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-28, 18:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-28, 19:55   

Dzida napisał/a:
kicpra napisał/a:
Klasyczne automaty są dostępne na rynku.
A możesz podać przykład?

https://goo.gl/QwJaaK

(Samar.PL / Samochody nowe / Wyszukiwanie / Zaawansowane / Skrzynia biegów / Automatyczna)

Na pewno wszystkie 4-biegowe - np w Hyundaiu i10 i KIA Rio - oraz EAT6 w PSA, 9G-Tronic u MB, ale też wiele innych.

Naprawdę, pogłoski o ich śmierci są przedwczesne...

(Nawet w Europie, a przecież poza nią mają się jeszcze lepiej).
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-28, 20:55   

Astra sedan, Hyundai Elantra i wiele innych.
Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia, tylko dwusprzęgłowa.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-29, 17:27   

Ale nadal zautomatyzowana, nie ma tam hydrokinetycznego przeniesienia napedu...
Dwusprzeglowosc nie oznacza niezautomatyzowania.
Sprzegla dzialaja tak samo jak pojedyncze, a " wciska" je mechanizm. Sa tarcze, dociski itd... Tyle ze sa dwa, raz jest zapiete jedno, a raz drugie
W 1.4 tsi jest wersja ze zwyklym suchym sprzeglem.
Mocniejsze silniki mialy mokre sprzegla, a to juz co innego.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-29, 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-29, 17:41   

Automatyczna musi być hydrokinetyczna?
A w takim razie jak ocenisz skrzynie EDC którą można spotkać w Dusterach?
Ma 2 suche sprzęgła ale to nie są sprzęgła po obu stronach skrzyni jak w DSG lecz takie gdzie jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste a druga parzyste - a skrzynia ma 6 biegów.
Jest automatyczna a nie zrobotyzowana - i ma czas przełączania biegów 0,29 sekundy.
A dzięki temu że sprzęgło nie jest mokre nie trzeba tak często wymieniać oleju w skrzyni.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-29, 19:05   

kicpra napisał/a:
Astra sedan, Hyundai Elantra i wiele innych.
Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia, tylko dwusprzęgłowa.

I co, są dwa pedały sprzęgła :?: :mrgreen: :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-29, 20:35   

jas_pik napisał/a:
Automatyczna musi być hydrokinetyczna?
A w takim razie jak ocenisz skrzynie EDC którą można spotkać w Dusterach?
Ma 2 suche sprzęgła ale to nie są sprzęgła po obu stronach skrzyni jak w DSG lecz takie gdzie jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste a druga parzyste - a skrzynia ma 6 biegów.
Jest automatyczna a nie zrobotyzowana - i ma czas przełączania biegów 0,29 sekundy.
A dzięki temu że sprzęgło nie jest mokre nie trzeba tak często wymieniać oleju w skrzyni.


Czy jest zautomatyzowana, czy zrobotyzowana, to juz bym sie nie czypial, bo zapewne roznica w nazewnictwie jest wymyalona na sile?
Dsg w 1.4 tsi ma dwa sprzega po tej samej stronie skrzeni, do tego suche, jedno obsluguje parzyste a drugie nieparzyste, ale ma 7 a nie 6 boegow... Brzmi jak edc,
Nie mam pojecia o czym piszesz...
Jesli mowwisz o dsg z 200-300 konnych silnikow to mowimy o czyms innym.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-29, 20:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-29, 20:43   

goswee napisał/a:

Czy jest zautomatyzowana, czy zrobotyzowana, to juz bym sie nie czypial, bo zapewne roznica w nazewnictwie jest wymyalona na sile?
Dsg w 1.4 tsi ma dwa sprzega po tej samej stronie skrzeni, do tego suche, jedno obsluguje parzyste a drugie nieparzyste, ale ma 7 a nie 6 boegow... .

Przecież DSG są także 6 biegowe ( VW Golf/GTI/R32, VW Caddy, Touran, Passat, Skoda Octavia, Octavia RS, Audi TT, S3, Seat Leon)
goswee napisał/a:

Nie mam pojecia o czym piszesz...
Jesli mowwisz o dsg z 200-300 konnych silnikow to mowimy o czyms innym.

Tym bardziej ja nie wiem o czym piszesz :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-11-29, 20:53   

Panowie, skoro się nie rozumiecie, przestańcie dyskutować. Obawiam się, że inni też Was nie rozumieją ;-)
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-29, 22:12   

eplus napisał/a:
kicpra napisał/a:
Astra sedan, Hyundai Elantra i wiele innych.
Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia, tylko dwusprzęgłowa.

I co, są dwa pedały sprzęgła :?: :mrgreen: :-D

A w klasycznym automacie masz jeden pedał sprzęgła?
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-30, 05:55   

https://youtu.be/QLMkl3ieMB4
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-11-30, 10:25   

laisar napisał/a:

Bynajmniej - cały czas są oczywiście dostępne, zarówno w klasach niższych, jak i premium.


Wymień proszę modele, które dziś można iśc do salonu i nabyć z hydrokinetykiem. (Jak chesz od razu możesz pominąć klasę premium, która jest chyba poza naszym zasięgiem - a tam rzeczywiście się pojawiają, ale to przez charakterystyczną (snobistyczną) klientelę niż rzeczywiste własności techniczne)
_________________
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-11-30, 10:28   

Żywiec napisał/a:

Czyli nie używasz samochodu z "manualem" bo to już nie "ta epoka" :-D


Tak właśnie jest, jestem technofilem, cyfrofilem, cyberfilem, progresfilem itd.. Jak coś kupuję, to zwracam uwagę, żeby korzystało z najnowszych osiągnięć nauki i techniki.

Żywiec napisał/a:

o tak, przewyższają w każdym możliwym aspekcie, cenie zakupu, awaryjności i kosztach napraw :-P


jakie konkretnie marki/modele skrzyń niehydrokinetycznych maję podane przez Ciebie cechy i w porównaniu do jakich skrzyń hydrokinetycznych?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-11-30, 10:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-30, 11:04   

Lza napisał/a:
Wymień proszę modele, które dziś można iśc do salonu i nabyć z hydrokinetykiem

http://www.daciaklub.pl/f...1742853#1742853 - kilka postów wcześniej w tym temacie...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-30, 12:58   

kicpra napisał/a:
eplus napisał/a:
kicpra napisał/a:
Astra sedan, Hyundai Elantra i wiele innych.
Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia, tylko dwusprzęgłowa.

I co, są dwa pedały sprzęgła :?: :mrgreen: :-D

A w klasycznym automacie masz jeden pedał sprzęgła?

Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia - czemu się czepiasz automatów? Chyba sam sobie zaprzeczasz hahaha :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-30, 13:27   

DSG, EDC, Easy-R, CVT, czy tradycyjne (hydro)planetarki - nieważne: wszelkie rozwiązania, które samoczynnie zmieniają przełożenia, pozwalając kierowcy prowadzić auto używając jedynie pedałów przyśpieszenia i hamulca, są oczywiście z definicji "automatami" i nie ma nad czym deliberować.

W sensie technicznym (włączając w to trwałość i cenę) żadna z konstrukcji też nie jest całościowo lepsza od innych - każda ma swoje silne i słabe strony, więc tylko od indywidualnych upodobań zależy do czego przykłada się większą wagę.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-30, 18:36   

Mnie wkurza to szarpanie znienacka i nic na to nie poradzę. Ja też czasem zmienię z szarpnięciem, ale to moje szarpanie i mi nie przeszkadza.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-30, 19:33   

Lza napisał/a:
laisar napisał/a:

Bynajmniej - cały czas są oczywiście dostępne, zarówno w klasach niższych, jak i premium.


Wymień proszę modele, które dziś można iśc do salonu i nabyć z hydrokinetykiem. (Jak chesz od razu możesz pominąć klasę premium, która jest chyba poza naszym zasięgiem - a tam rzeczywiście się pojawiają, ale to przez charakterystyczną (snobistyczną) klientelę niż rzeczywiste własności techniczne)

Hydrokinetyków używa np. Opel, nie tylko w klasie premium, Suzuki w Jimnym, amerykanie prawie we wszystkim - to tak bez szukania. Oczywiście najczęściej występują w samochodach droższych, bo są po prostu droższe od zautomatyzowanych skrzyń manualnych, a także znacznie większe i cięższe - więc w małym samochodzie nie bardzo się je da zamontować, znacznie podnoszą cenę i masę.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-11-30, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-30, 22:03   

eplus napisał/a:
kicpra napisał/a:
eplus napisał/a:
kicpra napisał/a:
Astra sedan, Hyundai Elantra i wiele innych.
Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia, tylko dwusprzęgłowa.

I co, są dwa pedały sprzęgła :?: :mrgreen: :-D

A w klasycznym automacie masz jeden pedał sprzęgła?

Dsg to nie jest zautomatyzowana skrzynia - czemu się czepiasz automatów? Chyba sam sobie zaprzeczasz hahaha :!:

Chyba nie zrozumiałeś :shock:
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-04, 16:32   

Tośmy po narzekali a prawda jest taka że jazda z automatem jest bardzo przyjemna. A jeśli na dodatek Byłaby to dwusprzęgłowa to przy starcie ze świateł rozmiar banana na twarzy jest niewyobrazalny :D
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-04, 18:34   

route2000 napisał/a:
Jeździłem z EasyR. Dla mnie to żadna rewalka...
Jeszcze na tym forum (jest chyba 3-4 osoby, które posiadają te "automaty") nikt nie narzekał lub milczą na ten temat.
Sprawa jest bardzo świeża, bo automat wszedł dopiero ponad rok temu... za wcześnie na takie oceny.


Co tu narzekać, działa jak powinno. Zmienia biegi szybciej niż człowiek. Czasem może użyłbym innego biegu niż automat śle wsumie kto powiedział że to lepiej :)
Wygoda jest ogromna - miasto oraz trasa na tempomacie to idealne środowisko dla easy-r.
Gdyby nie możliwość doposażenia o automat to bym teraz jeździł 301 lub Tipo
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-04, 19:12   

SVENSON napisał/a:
Brałem taką opcje pod uwagę , ale jak się dowiedziałem ,że to tylko skrzynia zautomatyzowana ,a nie automat to odpuściłem .

Prawdziwy automat , albo patyk. Inne wynalazki odpadają .


Wiesz, przy dopłacie jaką życzy sobie Dacia za easy-r to aż żal było by nie skorzystać :mrgreen:

Zła opinia zautomatyzowanych skrzyni bierze się z lat 90 i początku 2000, kiedy stosowano bardzo wolne i dość awaryjne hydrauliczne wspomagacze. Te czasy minęły (chyba?) i teraz stosuje się proste o szybkie elektryczne silniczki.
Nie wiem co mógłbym podać za wadę tej skrzyni, może brak łopatek do zmiany biegów przy kierownicy.... ale moment przecież ja nie korzystam z manualnej zmiany biegów na codzień...
Ostatnio zmieniony przez franius 2017-12-04, 19:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne