Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy warto kupić nowe Sandero ?
Autor Wiadomość
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-31, 23:29   

Powodzenia! :-D
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-08-01, 08:47   

Zbój - zgaduję, że pewnie wersja M + manualna klimatyzacja, silnik 1.2 benzyna 85KM ;
Cena do negocjacji zaczyna się od 45 tys. w tej wersji bez lakieru metalizowanego. Spokojnie można mieć około 7,5% rabatu , czyli cena końcowa to niecałe 42 tys., a przepaść jakości wykonania i wyposażenia jest nie do pokonania przez Sandero.
 
refilm 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Fiesta MK4
Silnik: 1.8D
Dołączył: 19 Lip 2015
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-04, 10:19   

Ponieważ mam chwilę, mogę napisać coś o ewolucji decyzji o takie zakupie, a nie innym.

Dacia została odrzucona przeze mnie ze względu na niski komfort jazdy na tylnych siedzeniach (potwierdzone przeze mnie i żonę) a także za krótkie siedziska (przeszkadzało żonie). Nie wiem, czy to pechowy egzemplarz wyjechał do jazdy testowej, ale nas nie przekonał.

Pojechaliśmy potem do skody. Mieliśmy się okazję przejechać najpierw przez moment Fabią z silnikiem 1.2 TSI 110 KM (rakieta), aby potem przesiąść się do 75 konnej wersji, którą sobie upatrzyłem. I cóż... 5 osób na pokładzie, klimatyzacja włączona, silnik daje radę na prostej, chociaż jadąc pod górę przez moment miałem pedał w podłodze a przyśpieszać na 3 biegu w ogóle nie chciał. Generalnie właściwości jezdne samochód miał bardzo dobre, byliśmy bardzo zadowoleni, niestety z tyłu było dość ciasno, ale to przez środkowy tunel, przez który nie ma gdzie postawić nóg (piąta osoba). Z przodu szmery bajery, ekran radia, graficzne czujniki cofania (robi wrażenie) i inne rzeczy. Pod maską silnik 3 cylindrowy, wchodzący w dość duże drgania (zastanawiałem się - ile te wsporniki na którym jest zamocowany wytrzymują). No i zasadniczo byliśmy zadowoleni, niestety moim zdaniem w nowych samochodach VW nie ma dobrych silników. Bo trudno mi być przekonanym do 1 litrowego silnika MPI, który ma 3 cylindry, a o silnikach TSI już się zdążyłem naczytać i nasłuchać (a raczej o niespodziankach, jakie potrafią zaserwować). No i skoda odpadła z powodu silnika.

Potem pojechaliśmy do KIA - mi by się marzyła nowa Venga, a RIO od początku skreśliłem ze względu na za mały bagażnik. Vengę skreśliła mi żona ze względu na koszty :). Po zobaczeniu Rio spodobało mi się to auto, ładny design, jakiś taki nie przebajerowany, bagażnik dość spory wbrew pozorom, sporo miejsca w środku, z tyłu spokojnie się mieściłem za sobą. Po zasadzeniu się za kółkiem poczułem, że nie jestem w samochodzie miejskim, ale w vanie - końca maski nie widać. Co gorsza (wtedy wydawało mi się to wadą) jest dużo plastiku od kierownicy do podszybia. Jechaliśmy z silnikiem 109 KM, który zbierał się wyraźnie gorzej od 110 KM TSI VW, ale się zbierał. Generalnie wrażenia z jazdy pozytywne, silnik po starcie i w ogóle cichutki. A kamera cofania to już w ogóle opad szczęki do podłogi. Fajny bajer, ale sądzę, że takiego już nie kupimy - nie jestem przekonany, jak działało by to w ciemnościach. Generalnie ujęło nas w tym samochodzie kilka rzeczy, a nie znalazłem poważniejszych wad.

Ostatni w kolejcy był Nissan Note. Pani z Nissana już od początku zaliczyła faila, bo zaprosiła nas na jazdę próbną sprzedanym samochodem. (WTF). Co mi się podobało w NOTE, to OGROMNA ilość przestrzeni z tyłu, można spokojnie nogi powyciągać. Nie podobały mi się pokrętła do wentylacji - wyglądały dość odpustowo. Nie podobał mi się też dźwięk silnika - zdaje się że potem wyczytałem, że to 3-cylindrówka (znowu). Robi wrażenie ekran do zegarów - wydaje mi się, że zamiast zegarów jest tam po prostu LCD. Ale czy chcemy takich aż ekstrawagancji ? Więc wrażenie było takie sobie, zachwyceni nie byliśmy.

Na końcu pojechaliśmy jeszcze raz do KIA, aby przejechać się Rio ze słabszym silnikiem 85 KM. Wrażenie było pozytywne, silnik się nawet zbiera, oczywiście demonem przyśpieszenia on nie będzie, ale nie kupujemy auta na wyścigi. Na trasie też daje radę. Obawiałem się krytykowanego myszkowania przy jechaniu 140 km/h, trochę nerwowo się auto zachowuje, ale sądzę, że nie jest najgorzej. Zazwyczaj tak szybko nie jeździmy, bo nie mamy takiej potrzeby

Wybór padł na sedana, ze względu na niepospolitą urodę i tę samą cenę, co hatchback. A mówiłem sobie zawsze, że nie kupię sedana :). Oczywiście wersja M.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-08-04, 19:45   

refilm napisał/a:
a o silnikach TSI już się zdążyłem naczytać i nasłuchać (a raczej o niespodziankach, jakie potrafią zaserwować). No i skoda odpadła z powodu silnika.

Na forach różne opinie krążą szczególnie tych co kupili auta po przebiegu do 160tkm z przeświadczeniem, że jest idealnie, z książką serwisową itd. Tylko prawda jest taka, że przebieg był sporo wyższy.

Jeżdżę od 2 lat Seat Altea Freetrack 2,0TFSI i silnik chodzi bezbłędnie (aktualny przebieg 94 000km).
Znam wielu ludzi, którzy mają silniki 1,6FSI , 1,4 TFSI o przebiegach ponad 200tkm i nic się nie dzieje.

Co KIA to 7 lat gwarancji - pełna ściema, koszty serwisu? sam się przekonasz.
Jak coś padnie to bądź przygotowany na sporą kasę - kolega pracuje w jednym z serwisów jako szef.
 
histe 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-13, 11:19   

Miałem podobne dylematy rok temu. Teraz jako niedoszły właściciel Dacii a właściciel 2 samochodów z koncernu Kia/Hyundai powiem tak
te 85KM w Kia mają niezła kulturę pracy, ale pod górkę w 5 osób i z klimą tez będziesz psioczył i jechał na 3 begu
A największym problemem tego samochodu przy 140 km/h jest nie bujanie/myszkowanie ale hałas (silnik + uszczelki w oknach) oraz zużycie paliwa przy tej prędkości.
Nie mniej życzę przyjemności w użytkowaniu i zadowolenia
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne