Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nierówny obrót koła pasowego
Autor Wiadomość
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2015-07-26, 08:37   Nierówny obrót koła pasowego

Witam.

Mam następujący problem, dość mocno nierówno obraca mi się koło pasowe. Pasek klinowy został wymieniony, koło jak zostało odkręcane to było nie dokręcone. Koło po zdjęciu niby na rzut oka nie wygląda na krzywe, zostało zamontowane i dokręcone lecz niestety dalej problem pozostał.
Znajomy powiedział, że pewnie koło jest już krzywe i trzeba wymienić.
Czy rzeczywiście tak może być? Mam nadzieję, że problem nie jest bardziej złożony i to rzeczywiście te koło jest winne.
Szukałem tych kół, to do silnika 1.4 jest ich dosyć mało i są dosyć drogie, jest dużo tańszych kół np. za 30zł ale w opisie jest, że do Dacia Logan 1.5 DCI. Czy te koła będą takie same i mogę kupować te od 1.5 DCI?
Moje dane autka to:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]


Czy poza podejrzeniem krzywego koła problem może być bardziej złożony?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2015-07-26, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 08:51   

Czy chodzi o koło pasowe wału korbowego czy to małe koło napinacza paska klinowego?
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-07-26, 09:02   

corrado napisał/a:
Czy chodzi o koło pasowe wału korbowego czy to małe koło napinacza paska klinowego?


Koło pasowe wału korbowego
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 09:10   

narazie zaczac wiec od tego koła wału korbowego, zmierz średnice i jesli jest taka sama jak w 1.5dci to mozesz kupic ta za 30pln
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-07-26, 10:51   

No to jeszcze koło pasowe korbowodu ale zębate/rozrządu czy paska akcesoriów?

Jako, że silniki inne to musisz zmierzyć (jak wyżej) średnice wewnętrzną na wał korbowy i zewnętrzną pod pasek oraz szerokość wraz z rowkami pod pasek.
Laisar jak będzie to ci poda konkretnie wraz numerami katalogowymi.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 11:03   

napisał, że krzywo się obraca (wiec je widzi) i że pasowe , wiec to te do osprzetu
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-08-02, 21:59   

Dziękuję za odpowiedzi. Koło pasowe wymieniłem i rzeczywiście było krzywe, bo nowe już kręci się dosyć równo. Zobaczymy jak teraz będzie z tymi obrotami i gaśnięciem. Ogólnie ile powinno być obrotów na biegu jałowym (luzie) bez załączonych wentylatorów i świateł? Zauważyłem, że u mnie nie raz jest ok. 5.000 - 6. 000 tys. czy to trochę nie za mało?
Znajomy też podpowiedział mi żebym kupił i wlał STP do silników benzynowych aby przeczyściło wtryski. Bo poprzedni właściciel pewnie tylko odpalał z benzyny dłuższy już czas i mogło się nagaru i brudu nazbierać. Podpowiedział abym zatankował pół baku, wlał STP i przegonił autko z 100km na benzynie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-02, 22:40   

Userr1 napisał/a:
ile powinno być obrotów na biegu jałowym

750.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-08-02, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-08-04, 15:36   

Userr1 napisał/a:
? Zauważyłem, że u mnie nie raz jest ok. 5.000 - 6. 000 tys. czy to trochę nie za mało?
.

To przeciez silnik z ramy prawie wyskakuje :-D Jesczę parę obrotów i ECU zrobi odcinkę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne