3TM? A coz to za tajemniczy skrót?
Temat przeczytalem, musze obejrzec poziom plynu, ale malo prawdopodobne, zeby w ciągu tygodnia od odbioru, plynu ubyło
Rzecz nie tylko w ilości płynu, ale także w tym, że pewien - bliżej niezdefiniowany - poziom piszczenia/gwizdania jest absolutnie normalny, bo wynika z zastosowanej technologii, czyli właśnie 3TM = TTTM = http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + 3TM TTTM + "Pokaż wyniki jako: Posty" (;
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-01, 16:16
wat napisał/a:
ta sprawdzić poziom płynu ciekawe jak jak tam ledwo reke można włożyć
Potwierdzam tam nic nie widać i nie ma gdzie wcisnąć reki.
Co do wspomagania to jest ja w tym temacie: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1223 . Po prostu ma buczeć i już. Jak się nie dotyka kierownicy buczy mniej, jak się skręci koła buczy więcej ... po prostu BUC
Subtelną różnicę można dostrzec na papierze, w dokumentach Laurete widnieje 64kW, Stepway legitymuje się mocą o 2kW mniejszą - 62kW.
Bystre oko, wypatrzy również parę różnic pomiędzy tym co pod maską - omawianym rodzajem wspomagania. W aucie z 2011 roku, zastosowano pompę elektro-hydrauliczną, schowaną w poniżej lewego reflektora. Sandero z 2010r posiada "klasycznie" umiejscowiony zbiornik wyrównawczy i przeniesienie napędu za pomcą paska.
Wygląda, że również obecnie w wersjach benzynowych zastosowano inne rozwiązanie.
Jako ciekawostkę dodam, że Laurete żony, zrobiłem sporo kilometrów i przesiadając się do Stepway'a wyczułem subtelną, ale zauważalną różnicę w działaniu wspomagania. Szczególnie dotyczy to większych (>80km/h) prędkości. Miałem okazję jeździć zarówno Stepway'em w wersji z silnikiem diesla jak i benzynowym. W obydwu przypadkach te same, subiektywne odczucia. Nie potrafiłem wskazać bezpośrednio przyczyny, takiego stanu rzeczy, teraz jednak już wiem.
przesiadając się do Stepway'a wyczułem subtelną, ale zauważalną różnicę w działaniu wspomagania.
Na plus czy na minus
Na minus. Zdecydowanie na minus, ale zaznaczam że to kwestia przyzwyczajenia i bezpośredniej przesiadki z Sandero Laurete do Sandero Stepway.
Miałem okazję jeden dzień siedzieć za kółkiem Stepway'a z dieslem, później Stepway'a 1.6 8V MPI (obydwa 2011r)- między nimi nie odczułem różnicy. Natomiast pomiędzy Sandero Laurete (2010r) subtelną różnicę odczułem.
Stepway ma czulszy układ, co daje się we znaki przy większych (>80km/h) prędkościach.
Nie wiem, czy to wspomaganie, czy kwestia ogumienia (15" 185/65 vs 16" 195/55) w połączeniu z naszymi koleinami, daje inne wrażenia z jazdy. Nie chcę pisać dyskomfort, bo byłoby to nadużycie. Ot, auto częściej trzeba kontrować kierownicą.
Na szczęście to kwestia przyzwyczajenia. Nie jest to na pewno wada.
Wysłany: 2013-02-05, 16:56 głośna praca pompy wspomagania
Witam.
Pompa wspomagania w Dacia Duster 1.5dci pracuje coraz głośniej, w serwisie padło orzeczenie, że tak już jest i ten typ tak ma a nowsze modele /mój 2010r/ są jeszcze głośniejsze.
Czy ktoś wie, co jest powodem głośnej pracy pompy wspomagania, co to za element sprawia, że pompa wyje ?
Dodam, że podobnie było z elektrozaworem, który otrzymywał podobne orzeczenia, dopóki serwis zrozumiał, że jedynym sposobem na jego buczenie, jest jego wymiana.
Ostatnio zmieniony przez dbx 2013-02-05, 17:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-05, 17:45
rozumiem,że sprawdzono poziom płynu hydraulicznego? kiedyś w astrze G pompa zaczęła mi wyć podejrzanie głośno, zajrzałem do zbiorniczka i szybko dolałem co najmniej 200 ml - do dziś nie wiem,co się stało ze "znikniętym" płynem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-05, 17:45, w całości zmieniany 1 raz
rozumiem, że nie wiem, czy sprawdzono pozom płynu :) sam sprawdzę, przed tym znajdę gdzie ten płyn się znajduje i gdzie jest jego miarka. Zaocznie przyjmuję, że jest tam skąd dochodzi hałas :)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-05, 19:12
W moim Dusterze i w jeszcze jednym dilerskim też buczało. Wkurzające, bo buczy na postoju i przy maksymalnym skręcie też coś buczało jeszcze bardziej. Dodam, że oba dCi. TTTM.
coś głośno ostatnio chodzi. Problem, że nie ma już Loganów na salonach żeby sobie porównać głośność. W których modelach nowych Dacii jest ta sama pompa co w MCV 1.5dCi Laurette. Bo sprawdziłbym w jakieś demówce.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-07-01, 08:56
Domel napisał/a:
Dar1962 - to już w ASO sprawdzą, ja tylko szukam obiektu do porównania.
kakus - SilentMode ON to byłoby dobre ,)
Bez jaj - ciśnienie w oponach też sprawdzasz w ASO?
Poziom płynu do wspomagania sprawdzamy rzucając okiem na odpowiedni zbiorniczek - jest półprzezroczysty, widać poziom płynu, ma wytłoczone znaki minimum i maksimum. Jak nie będziesz tego sprawdzał co jakiś czas to zatrzesz pompę wspomagania i naprawa będzie kilka razy droższa.
Poziom oleju, płynu hamulcowego, płynu wspomagania i chłodniczego powinien sprawdzać kierowca, nawet w niesławnym Audi A2 gdzie nie było dostępu do silnika te zbiorniczki były dostępne dla kierowcy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-07-01, 08:57, w całości zmieniany 2 razy
jadę do ASO bo mam całą listę i już się umówiłem na długie sprawdzanie. Poziomy płynów, sprawdzam. Pompa nie drze się w niebogłosy, ale pracuje głośnie. Tylko ciągle nie wiem, jaki nowy model ma taką samą pompę, żeby nie odbić się w ASO od TTM. Póki jest gwarancja, będę z niej korzystał.
W których modelach nowych Dacii jest ta sama pompa co w MCV 1.5dCi Laurette
Wg referencji - w żadnym, ale fizycznie mogą się różnić np jedynie mocowaniami, a tego nie da się sprawdzić wirtualnie.
Natomiast najlepiej byłoby jednak porównać po prostu z innym egzemplarzem takiego samego modelu, wersji i wyposażenia (istotna jest obecność klimatyzacji, bo bez niej pompa jest mechaniczna, napędzana paskiem, a z nią - elektryczna).
Wysłany: 2017-03-18, 16:09 Podobny problem - głośna pompa wspomagania
Witam Posiadam dustera 1,5 dci laurete, rocznik 2015. Miałem małą stłuczke. Już wszystko wyklepane i zrobione z ubezpieczalni tylko od tego czasu zaczęła głośno pracować pompa wspomagania. Pompa jest elektrohydrauliczna. Usterke zgłaszałem w warsztacie gdzie dokonano naprawy i nawet wymieniono pompe na nową i dalej to samo... Odmówiłem wiec odbioru. Czekałem miesiąc, oczywiście po negocjacjach i moim niezadowoleniu dostałem auto zastepcze więc spoko. Dzisiaj telefon że serwis tzn ASO stwierdza, że ten typ tak ma... Przed wypadkiem tak nie było... Oczywiście bd mieć to na piśmie. Ma ktoś podobny problem z wspomaganiem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum